Hjallis Li:lle: " Monta yritystä sä olet perustanut? " :D
Pisti kommarille jauhot suuhun.. helppo huudella kun ei tarvitse itse tehdä mitään. :D
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
0 yritystä ja 4 (suoja)työpaikkaa. Hieno ura kyllä tällä kokemuksella tietää miten asiat pitäisi laittaa kuntoon...
Onhan siellä Kanerva ja Zyssekin ilman päivääkään töitä. Hyvä, että kaikkien äänestäneiden ääni kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Niin - montako yritystä sillä Lillä on?
Lue ketjua niin ehkä se selviää sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän (pien)yrittäjän ahdingon, mutta mun mielestä se, että on yrittäjä, ei oikeuta törkeää päälle huutamista.
Sitä mä en taas tajua, mitä etua kokonaisvaltaisesti tai yhteiskunnallisesti tai edes markkinatalouden kannalta on siinä, että rahat lojuu jossain tileillä, jossa ne on vaan korkoa kasvamassa, eikös rahan idea ole liikkua. Taloushan lakkaa kasvamasta, ku nämä rikkaat on käärineet suurimman osan tileilleen makaamaan, eikä köyhillä oo enää, mitä kuluttaa. Eli virta on ikään kuin valunu kuiviin..
Enkä mä tarkoita, ettei jollain Hjalliksella sais olla perintöjään, mutta kun valtaosan ihmisistä varat on käytetty, ni turha on noiden rahakasojen päällä istuvien itkeä kulutuksen ja kasvun perään. Ei köyhällä kansalla oo kulutettavaa.. siinä mielessä ymmärrän, mitä Li tarkoittaa. Loputon kasvu on mahdoton ajatus, jos rahojen tärkein funktio on kasvattaa tiliä ja pönkittää omistajansa egoa. Rahan pitäis olla väline, ei itseisarvo.
Ja siinä on ihan sama, onko yrittäjä vai ei, ja onko iso firma vai ei.
Hm, oletko oikeasti sitä mieltä, että jos jollain "makaa rahaa tilillä", ne rahat oikeasti makaavat siellä tilillä?
Eihän pankki ole mikään Roope-sedän rahasäiliö, ne rahat on poikimassa uutta rahaa jossain, pankki on lainannut ne edelleen.
Raha tekee rahaa jo silläkin välin, kun se siirtyy pankista toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 yritystä ja 4 (suoja)työpaikkaa. Hieno ura kyllä tällä kokemuksella tietää miten asiat pitäisi laittaa kuntoon...
Onhan siellä Kanerva ja Zyssekin ilman päivääkään töitä. Hyvä, että kaikkien äänestäneiden ääni kuuluu.
Vertaatko Kanervan ja Zyssen kymmenien vuosien yhteiskunnallista kokemusta hädin tuskin koulunpenkiltä päässeeseen vassariuntuvikkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ketjua niin ehkä se selviää sinullekin.
Joo, eiköhän se edelleen ole se soikea nolla.