Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musiikkikasvatuksen pääsykokeet: esikarsinta oli tänään

Vierailija
18.04.2016 |

Oliko kukaan siellä? Miten meni?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä?

Vierailija
2/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ne jotka tietävät kyseisestä esikarsinnasta, tietävät myös missä se oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pahoittelut että kysyin, jäi kiinnostamaan. En ole enää vuosiin hakenut mihinkään, koska opiskelen jo mukalla (siballa).

Mutta tsemppiä kaikille pääsykokeisiin!

Vierailija
4/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelet siballa, etkä tiedä missä on esikarsinta? hmm...

Vierailija
5/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä seuraisin esikarsintaa, kun en enää itse hae mihinkään :D en siis todellakaan tiedä missä on nykyään esikarsinnat, onko esimerkiksi Jyväskylään laitettu sellaiset. Siballa ainakin on, mutta en tiedä milloin.

Kun ne varsinaiset soitto-osiot ja opetusnäytteet on, niin kyllähän sen näkee musiikkitalolla, kun siban puolella kutoskerroksessa pyörii enemmän tai vähemmän hermoilevia hakijoita viikkotolkulla. Siihen aikaan kun itse hain ei siballa ollut mitään esikarsintaa mukalle, oli vaan 2 vaihetta pääsykokeissa.

Vierailija
6/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siellä siballa se karsinta oli. Muissa musiikkikasvatuksen ahjoissa ei ole esikarsintaa..

Vierailija
7/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelin todella, että kaikki jollain tavalla mukan kanssa tekemisessä olevat tietäisivät nuo faktat, siis esim että esikarsinta järjestetään vain siballa.

Vierailija
8/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ajattelin todella, että kaikki jollain tavalla mukan kanssa tekemisessä olevat tietäisivät nuo faktat, siis esim että esikarsinta järjestetään vain siballa.

Pääsykokeitahan kehitetään koko ajan. Esimerkiksi siballe lisättiin tuo esikarsinta sen takia, että hakijamäärät räjähtivät yhtäkkiä täysin käsiin. Monta viikkoa kestävät pääsykokeet ovat nimittäin myös niille lautakunnissa istuville todella rankkoja, vievät aikaa muilta töiltä (esimerkiksi opetus, tutkimus). Ja jokaista hakijaa kohtaan pitää kuitenkin olla tasapuolinen ja reilu, siksi lisää karsintaa.

Muualle en ole hakenut, niin en siksi tiedä tarkkaan muiden paikkojen käytäntöjä. 

Vierailija
9/13 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
10/13 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yleinen oletus, että jokainen tietää myös opiskelupaikkojen hakukäytännöt? Minä en tiedä edes oman opiskelupaikkani suhteen milloin on tänä vuonna pääsykokeet! Ja olen sentään uusien opiskelijoiden tutorinakin ensi syksynä!

Vierailija
11/13 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siballa kakkosvaihe alkaa kai tällä viikolla.

Vierailija
12/13 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että kaikkien vanhempien opiskelijoiden, opettajien, oppilaitoksen henkilökunnan yms elämä pyörisi uusien hakijoiden navan ympärillä. Rohkenen epäillä.

Vierailija
13/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkanut kakkosvaihe! Pääsikö ap jatkoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan