Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kälyllä aivan eri kokemus yhteisestä anopista - miniöiden eri arvoinen kohtelu

Vierailija
18.04.2016 |

Olen nyt viimeisten vuosien aikana havahtunut huomaamaan, miten eri tavalla anoppi meitä poikiensa puolisoita kohtelee. Tyttären mies on tietysti asia erikseen, vävy kun mieheni perheessä on anopin ehdoton suosikki.
Mutta että me miniätkin olemme täysin eri arvoisissa asemissa! Ja lastenlapset.

Ei siis ihme, että kälylläni (mieheni veljen vaimolla) on varmastikin aivan eri kokemus anopista ja tämän käytöksestä. Tätä toista miniäänsä anoppi on kohdellut kuin kukkaa kämmenellä alusta alkaen. On leivottu, kudottu, ommeltu, autettu, kyläilty lähes viikottain. Minun (ja koko meidän perheen) kohtelu on aivan päinvastaista. Anoppi ei leivo, ei neulo, kyläillytkit on viimeisen 10 vuoden aikana kokonaiset kaksi kertaa! Kaksi kertaa! Aina on tullut viimetipassa jotakin estettä.

En ymmärrä miksi näin. :(
Olen aina yrittänyt olla anoppia kohtaan ystävällinen ja reilu, kohtelias ja huomioonottava. Meillä on ihan perusnätti, siisti koti. Lapset on hyvin puettuja ja mielestäni hyvin käyttäytyviäkin. Ollaan oltu toimeliaita ja säästäväisiä, osittain toki pakonkin edessä kun meille anoppi ei apen kanssa aikaa tai rahaa ole halunnut auttamismielessä lahjoittaa. Kuten muille lapsilleen ja näiden perheille.

Voisiko joku anoppi-ihminen tai kohtalotoveri-miniä auttaa minua ymmärtämään mitä teen/teemme perheenä väärin? :( Pahalta tuntuu. Olla ilman tukiverkkoja ja normaaleja lähisukulaissuhteita ilman että asiaan pystyy itse vaikuttamaan.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä särähti tuo että olette säästeliäitä koska appivanhemmat ei auta. Öh. Ja ikää oli? Kyllähän te nyt itse aikuiset ihmiset olette elintasostanne vastuussa, eikä anoppi! Olisiko tässä se syy?

Tuskin.

Ainakin meillä miehen suvussa appivanhemmat on ottaneet tehtäväkseen kilpavarustella aikuisten lapsiensa perheet. Tai siis kaikkien muiden lastensa perheet paitsi mieheni, vanhimman poikansa.

Ostetaan huonekalut (joo-o, ja ikää näillä aikuisilla perheellisillä "lapsilla" on jo 35 ja 31), kustannetaan lasten harrastukset, maksetaan lomamatkat, osallistutaan isoihin remontteihin jnejne. Ei siinä, kyllä me tietysti pystytään nämä asiat itse itsellemme hankkimaan ja maksamaan, mutta onhan tuo ihan h*lvetin epäreilua toimintaa. Ennakkoperintöähän tuossa jaetaan epäreilusti vain tietyille lapsille!

Ilmianna lahjaveron kiertämisestä, jos lahjojen yhteenlaskettu arvo ylittää 5000 eur kolmen vuoden aikana 😈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi