Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma meni pilalle vinkuvan teinin takia, unohti älypuhelimensa kotiin

Vierailija
17.04.2016 |

Olimme 7 vrk Kyproksella ja koko loma oli yhtä vinkunaa ja valitusta. 13-vuotias siis unohti puhelimensa kotiin. Ei huomannut sitä matkalla koska nukkui autossa. Vasta kentällä huomasi että se puuttuu emmekä tosiaan lähteneet kolmen tunnin matkan jälkeen sitä hakemaankaan. (emmekä olisi ehtineet koneeseen) Minulla ja miehellä on "vanhan" malliset puhelimet eli niistä ei ollut apua.

Eihän tuon ikäistä voinut hotellille jättää yksinkään joten jouduimme vuoronperään olemaan ns. lastenvahtina ja toinen sitten kävi nauttimassa esittelykierroksista, nähtävyyksistä, uimassa ja syömässä yms.

Tyttö ei suostunut lähtemään mihinkään mukaan, edes uimaan. Itki ja vinkui kuinka kaikki kaverit jättävät hänet nyt kun ei pääse someen. Katsoi käytännössä telkkaria koko loman ja mökötti hotellihuoneessa.

Olisin halunnut miehen kanssa kierrellä paikkoja yhdessä ja nauttia lomasta, meni totaalisen pieleen koko reissu. Nyt kun sanoin tytölle että otamme parin viikon päästä uusintareissun isänsä kanssa kahdestaan ja hän lähtee mummolaan niin jälleen vinkumista "mä en minnekään vitun maaseudulle lähde"

HERMOT MENEE! Ja kyllä varmasti lähtee, vaikka väkisin raahaten. Ja voisi tehdä hyvää olla se viikko ilman älypuhelinta ja osallistua sen sijaan maatilan töihin. Olenko valittava fossiili-mutsi jos teen näin? Ei toisten lomaa kertakaikkiaan pilata noin. Isovanhemmilleen ei kehtaa samala tavalla kiukutella.

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teini voi olla vähän väliä viikon pois koulusta?

Nykyään onnistuu helposti, kun on pedanetit ja muut. Läksyt saa etukäteen ja sitten käy vaan yksinään aiheet läpi. Lähtee jotkut maailmanympärysmatkoillekkin teinien kanssa.

Vierailija
82/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se teini olisi sitten pitänyt hiljentää? Kukaan ei ole vastannut tähän. Vaikutti siltä, että aika moni on suorilta käsin valmis halveksimaan omaa jälkikasvuaan, teiniään.

Älkää sitten ihmetelkö, kun nämä halveksivat teitä aikuisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini pääsee rantalomalle ja annetaan pilata koko matka! Ymmärrän teinin harmistuksen tuon ikäiselle tyypillisenä, mutta olisi pitänyt heti ensimmäisenä lomapäivänä tehdä teinille selväksi että kiukuttelu ei asiaa auta ja johtaa puhelimen takavarikkoon kotona ajaksi x. Jälkikäteen on tietysti hyvä viisastella, joten tuo Mummola-rangaistus on myös hyvä! Enkä enää ottaisi teiniä mukaan kalliille matkalle ennenkuin oppii arvostamaan niitä! Mummolaan jatkossa matkojen ajaksi, saavat vanhemmatkin nauttia harvoista loistaa ja toisistaan.

Vierailija
84/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä ollenkaan, että miksi mummulasta tehdään rangaistus.

Vierailija
85/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas mitä vastauksia...

"Olisit ostanut uuden puhelimen..." Uusi puhelin palkintona siitä, ettei teini osaa huolehtia omia tavaroitaan mukaan, ja kiukuttelee siitä sitten muille - pilaten muidenkin loman.

Ongelmahan olisi ollut helposti ratkaistu sillä, että teini olisi tullut ulos hotellihuoneesta ja raahautunut nettikahvilaan tm. sen vinkumisen sijasta.

.

Ap, nyt ehdottomasti tekemistä teinin kanssa ilman älypuhelinta. Ei ole hyväksi kenellekään olla riippuvainen älylaitteista.

Vierailija
86/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin tehnyt kompromissia. Kyproksellakin on varmasti nettikahviloita. Tyttö olisi päässyt käymään sellaisissa, kun olisi osallistunut yhteisiin tekemisiin.

Vierailija
87/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä siellä somessa edes tekee, jos on ulkomailla? Kun olen matkalla, niin muutaman kerran vuorokaudessa tulee selattua nettiä ja tarkistettua someviestit, koska pystyy, mutta hyvin pärjäisi kokonaan ilmankin.

Vierailija
88/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin pois vähän pidemmäksi aikaa, niin vierottuu. Eikä tule enää millekkään lomille jatkossa mukaan..

Vierailija
89/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin varmistan teini-ikäiseltä aina matkalle lähtiessä, että puhelin + muut vempaimet ovat varmaan mukana, samoin puolisoltakin. Unohtuuhan aikuisiltakin monesti, aina lapsia syyllistetään. Harmi, että loma meni pilalle, mutta puhelin vain on niin tärkeä tuon ikäisille.

Vierailija
90/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä kakara kyllä

Vierailija
91/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa, tytöllä oli niin kova uhma päällä etten uskaltanut jättää hotellille yksin. On siinä iässä että on niin johdateltavissa ja mitä vaan olisi voinut sattua. Rakas ja tärkeä hän tietysti on kaikesta huolimatta. On jo kiinnostunut pojistakin voimakkaasti eli ehkä saanut päähänsä lähteä jonkun matkaan.

Siis itse mummola ei olisi rangaistus vaan se älypuhelimetta olo.

Ap

Vierailija
92/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa, 13 alapeukuttajaa on sitä mieltä, että on ok että ap:n lapsi katkeroituu AP:lle, ja vihaa vanhempiaan loppuelämänsä? Siihen tuo ap:n suunnittelema järjetön mummolarangaistus johtaa. Noilla alapeukuttajilla on joko jo kasvatus epäonnistunut tai ei teinejä vielä ollut. Noin teinien päät toimii.

Vierailija
93/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma moka, kärsiköön tykönään. Miksi sen pitäisi antaa pilata muidenkin matka? Taisitte olla Porvoossa ettekä missälie oliivimaassa.

Vierailija
94/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa, tytöllä oli niin kova uhma päällä etten uskaltanut jättää hotellille yksin. On siinä iässä että on niin johdateltavissa ja mitä vaan olisi voinut sattua. Rakas ja tärkeä hän tietysti on kaikesta huolimatta. On jo kiinnostunut pojistakin voimakkaasti eli ehkä saanut päähänsä lähteä jonkun matkaan.

Siis itse mummola ei olisi rangaistus vaan se älypuhelimetta olo.

Ap

Kun niputat ne tuolla lailla kimppaan, on mummola osa rangaistusta.

Vierailija
95/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet typerä. Ja huonompi äiti kuin Andrea Yates (googlaa). Lapsi oli jo viikon ilman älypuhelinta, ja nyt rankaisette häntä toisella viikolla? No, voit olla varma, että kun olette miehesi kanssa vanhainkodissa, niin lapsi ei tule katsomaan. Enkä syytä lasta. Järkevät rangaistukset on ok, lapsi oppii. Järjettömät opettavat lapset vihaamaan ja että järjetön väkivalta ja järjettömät rangaistukset on ok. Niin sitä lynkkaajat kasvatettiin ala KKK.

Vierailija
96/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun teini olisi nettaillut koko reissun ajan, olisi puhelinlasku ollut satasia. Olisitko ollut iloissasi tuosta sitten?

Vierailija
97/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Kyproksella ole ankeaa ja kylmää tähän aikaan? Miksi menitte sinne?

Meillä kans 13-vuotias. Kesällä Kreetalla oli harmillista, kun hotellilla oli wifi ja teini koko ajan siellä netissä. Onneksi muualla ei päässyt nettiin. (Oli laitettu netti pois matkan ajaksi, jottei tule jättilaskua)

Vierailija
98/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mummola ole rangaistus, vaan ap vaan haluaa lomalle kaksistaan miehensä kanssa. Teini sai just oman lomamatkansa.

Vierailija
99/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Itse olin ihan ikinonnellinen aina kun lähdettiin reissaamaan perheen kanssa. Eihän mulla silloin mitään älypuhelinta ollut, ei edes normikapulaakaan aina. Toi nuorten someriippuvuus on ihan sairasta, kuka edes haluaa olla koko ajan tavoitettavissa?! Mulle on aina ihana helpotus ja vapaus, kun on reissussa ja voi pitää mobiilidatan pois käytöstä eikä kukaan häiritse. Laitan puhelin offlinetilaan usein myös Suomessakin, ihan vain siksi, koska en ole velvollinen olemaan tavoitettavissa kenellekään. Saa olla aina hiton surkea, tylsä ja epäsuosittu ihminen, jos pelkää jäävänsä pois kaveripiiristä ja sosiaalisesta elämästä, jos ei ole koko ajan "updated"...

Olen muuten laittanut merkille, että mitä enemmän fb-kavereita, sen vähemmän hyviä ystäviä tosielämässä. Monet oikeasti elää puhtaasti tykkäysten ja seurausten varassa. Sitten kun tosielämässä menee jotain vikaan, mitä ei pysty somekulisseilla korjaamaan, on aika hiton kusessa yksin.

N.23

Vierailija
100/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo ratkaisu olisi ollut ostaa puhelin tai tabletti matkalla käytettynä taikka uutena. Olisi ehkä kympin pari menettänyt jos ei samalla hinnalla olisikaan saanut myytyä Suomessa. Ei tietenkään mitään 700 euron S7 vaan joku 50-100 euron perusälyluuri tms.

Entäs liittymä? Ei sitä varmaankaan saa edes avattua viikossa, ja miten sen sim-kortin muka simme kyprokseen saat. Jos vanhemmilla on peruspuhelimet, ei niissä liittymissä varmaan edes ole dataa mukana.