Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma meni pilalle vinkuvan teinin takia, unohti älypuhelimensa kotiin

Vierailija
17.04.2016 |

Olimme 7 vrk Kyproksella ja koko loma oli yhtä vinkunaa ja valitusta. 13-vuotias siis unohti puhelimensa kotiin. Ei huomannut sitä matkalla koska nukkui autossa. Vasta kentällä huomasi että se puuttuu emmekä tosiaan lähteneet kolmen tunnin matkan jälkeen sitä hakemaankaan. (emmekä olisi ehtineet koneeseen) Minulla ja miehellä on "vanhan" malliset puhelimet eli niistä ei ollut apua.

Eihän tuon ikäistä voinut hotellille jättää yksinkään joten jouduimme vuoronperään olemaan ns. lastenvahtina ja toinen sitten kävi nauttimassa esittelykierroksista, nähtävyyksistä, uimassa ja syömässä yms.

Tyttö ei suostunut lähtemään mihinkään mukaan, edes uimaan. Itki ja vinkui kuinka kaikki kaverit jättävät hänet nyt kun ei pääse someen. Katsoi käytännössä telkkaria koko loman ja mökötti hotellihuoneessa.

Olisin halunnut miehen kanssa kierrellä paikkoja yhdessä ja nauttia lomasta, meni totaalisen pieleen koko reissu. Nyt kun sanoin tytölle että otamme parin viikon päästä uusintareissun isänsä kanssa kahdestaan ja hän lähtee mummolaan niin jälleen vinkumista "mä en minnekään vitun maaseudulle lähde"

HERMOT MENEE! Ja kyllä varmasti lähtee, vaikka väkisin raahaten. Ja voisi tehdä hyvää olla se viikko ilman älypuhelinta ja osallistua sen sijaan maatilan töihin. Olenko valittava fossiili-mutsi jos teen näin? Ei toisten lomaa kertakaikkiaan pilata noin. Isovanhemmilleen ei kehtaa samala tavalla kiukutella.

Kommentit (158)

Vierailija
21/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13-vuotiaan äiti kirjoitti:

Eihän 13-vuotias ole vielä edes teini. Miksette vain komentaneet häntä ruotuun??

Itse asiassa on, teini-ikä on ikävuodet 13-19 virallisen määritelmän mukaan.

No öh, virallisen määritelmän mukaan ehkä, mutta käytännössä ei.

Vierailija
22/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalleni kävi liki samalla lailla. No, kitinää ja raivoa  tietenkin riitti. Mutta sopivat, että nuori saa kitistä puhelintaan puoli tunti aamulla ja puoli tuntia illalla. Aika katsottiin kellosta. Nuorikin oppi pikkuhiljaa olemaan lomalla puhelimesta. Varsinkin kun joutui katsomaan ympärilleen eikä vain puhelimen näyttöä ja huomasi, että putiikeissa on kivoja vaatteita ja altaalla tutustui muihin nuoriin. Taisi joku ihastuskin tulla, ja siitä sai sitten lähettää pari tekstaria äitinsä puhelimella. Tyttö taisi vielä kirjoittaa koulussa jonkin tekstinkin aiheesta  "loma  ilman puhelinta" tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no huh huh. Minä olisin kyllä jättänyt yksikseen huoneeseen vinkumaan ja jatkanut ihan normaalisti loman viettämistä. Kyllä nyt tuon ikäinen pärjää ilman aikuisen valvontaa hotellihuoneessa.

Sama. Taitaa nyt kasvatuksessa olla jotain pielessä.

Vierailija
24/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö someen pääse ilman älypuhelinta?

Voi olla että itse olisin antanut kaksi vaihtoehtoa lapselle; joko ostetaan lomalla uusi puhelin prepaidilla ja nettiyhteydellä jonka lapsi saa maksaa esim viikkorahoillaan takaisin pikkuhiljaa, tai sitten lähtemään vinkumatta mukaan katsomaan nähtävyyksiä joiden jälkeen etsitty paikka jossa pääsee nettiin esim kirjastoon tms. 13 vuotiaalle en jäisi lapsenvahdiksi samalla kun mies kiertää kaupunkia.

Vierailija
25/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te siis annoitte mököttää ja hyppäsitte hänen murjotuksensa mukaan :-)? Ei nyt hyvää päivää ihmiset. Mä epäilen tätä trolliksi, koska kukaan ei voi olla noin kädetön aikuinen ja toisekseen en ole nähnyt sellaista teiniä joka unohtaa puhelimensa. Meidän kahdelle teinille puhelimet ovat kasvaneet käteen kiinni ja ennemmin unohtavat itsensä jonnekin kuin puhelimensa.

Vierailija
26/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin antanut tytön päivittää Instaa/Snappia/Facebookia omalla puhelimellani muutaman kerran päivässä jos siihen kerran oli pakottava tarve. Helppo ratkaisu.

Vierailija
27/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttakaapa n. 10 vuoden päästä tyttöä tästä lomasta ja episodista "viikko ilman puhelinta". Luulen, että saatte kaikki makeat naurut, jos tyttönne on sen verran henkisesti kasvanut, että osaa nauraa itselleen ja pelleilylleen, "mä kuolen ilman puhelinta!!".

Vierailija
28/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nyt ilmeisesti olette päättäneet että olen maailman huonoin äiti, niin juurihan yritän keksiä sopivaa rangaistusta loman pilaamisesta. Viikko ilman älypuhelinta voisi mielestäni tehdä hyvää. Hoitaisi eläimiä ja muita tilan töitä ja olisi mummulleen apuna siivouksessa ja ruuanlaitossa.

Ap

Vierailija
29/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka nyt ilmeisesti olette päättäneet että olen maailman huonoin äiti, niin juurihan yritän keksiä sopivaa rangaistusta loman pilaamisesta. Viikko ilman älypuhelinta voisi mielestäni tehdä hyvää. Hoitaisi eläimiä ja muita tilan töitä ja olisi mummulleen apuna siivouksessa ja ruuanlaitossa.

Ap

Arvasin, että maalaisia!

Kukaan kaupunkilainen ei pelkää "ulkomailta" tuolla tavoin, ettei hotellillakaan saa nuori itsekseen olla muutamia tunteja. 

Vierailija
30/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Olen kohta käyttänyt 30 vuotta Internetiä/"somea" (news, IRC yms), , ja silloin aloittaessani vain friikit teinit duunasi tuota. Nykyään on totaalisen out teini jos ei ole netissä ja putoaa piireistä.

Vierailija
31/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Laitat tytön leikkimään pihalle käpylehmillä. Ja kurikset tietysti jalkaan. Eiköhän siinä ole rangaistusta tarpeeksi.

Vierailija
32/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aivan ja juuri tällainen konkreettinen,  tuntohermoilla tehty kosketus vaikka eläimen turkkiin ja siivousrättiin rauhoittaa mieltä ja  tuo uusia elämyksiä ihan toisella lailla kuin vain puhelinen kautta kommunikointi.

Vierailija
33/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Teinipä kokee asian näin: jo loma oli rangaistus (ei kännykkää, ero kavereista) ja nyt hän saa kotiin tultuaan vielä toisen rangaistuksen (taaskaan ei kännykkää, ero kavereista). Voi olla, ettei luottamusta vanhempien suuntaan kauheasti heru tämän jälkeen, toivottavasti saatte homman toimimaan.

Vierailija
34/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä aiot tytärtä rangaista siitä, että itse et osannut hoitaa tilannetta lomalla oikein? Tuplataidoton olet.

Vierailija
35/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Teinipä kokee asian näin: jo loma oli rangaistus (ei kännykkää, ero kavereista) ja nyt hän saa kotiin tultuaan vielä toisen rangaistuksen (taaskaan ei kännykkää, ero kavereista). Voi olla, ettei luottamusta vanhempien suuntaan kauheasti heru tämän jälkeen, toivottavasti saatte homman toimimaan.

Just näin. Ei tämä kännytön loma nyt niin suuri asia ole, että sitä nyt sen enempää kannattaa jatkaa. Elämässä vaan tapahtuu kaikenlaista ikävää ja on hyvä, että joskus tapahtuu, koska sitten oppii, että ei niistä henki mene.

Vierailija
36/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse olen myöskin 13 ja itse olisin ihan liekeissä maatilalle menosta! Jännä, miten erilaisia me ihmiset olemme! ;D

----

Kirjoittaja kirjoittaa tätä iPadillaan, josta ei (jumalauta soikoon!!!) päästäisi irti junamatkalla mummolaan kertaakaan.

Vierailija
37/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työtön vai miten voit olla pois töistä jatkuvasti?

Vierailija
38/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo kuulostaa jo jonkinlaisesta häiriöltä, ettei koko viikon aikana pysty sopeutumaan puhelittomuuteen, niin että kykenisi löytämään jonkun nettikahvilan/hotellin tietokonenurkan.

Vierailija
39/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannoitteko nukkuvan lapsen autoon kun puhelin onnistui matkasta jäämään?

Vierailija
40/158 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuri näin. Ja täytyy sanoa, että itsekin 42veenä ketuttaisi suunnattomasti jos olisin unohtanut kännykän kotiin viikon matkalle. Ap nyt voi miettiä asiaa näin. Hänelle hänen miehensä ja perheensä on luultavasti elämässä tärkeimmät ihmiset. Teinillä taas ihan luonnollisesti tuossa iässä kaverit. Miltäpä ap:sta tuntuisi jos olisi matkalla eikä saisi viikkoon mitenkään yhteyttä mieheensä ja lapsiinsa? Tulisiko ikävä yhtään? Ketuttaisiko unohdus? No ihan varmasti. Katsopa ap vähän peiliin tässä. On helppo valittaa teinin käytöksestä mutta mitäpä jos itse olisit tilanteessa jossa et saa millään yhteyttä viikkoon elämäsi tärkeimpiin ihmisiin.