Saatiinpa Putoushahmot Tuntemattomaan sotilaaseen
Vatanen Koskelana ja Hirviniemi Hietasena. Mitä yllätyksiä vielä tuleekaan?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että Tuntemattomasta saadaan vihdoin taas uusi filmatisointi. Näyttelijävalinnoille en tässä vaiheessa laittaisi liikaa painoarvoa. Pääasia, että hoitavat hommansa. Tuntemattoman pääosassa ei kuitenkaan ole kukaan yksittäinen hahmo vaan koko ryhmä ja sota.
Ei ole pääosassa yksittäinen hahmo, mutta tietysti tuntemattomassa on henkilöitä jotka ovat keskeisemmässä osassa kuin muut. Joitain hahmoja joudut/saat nähdä ja kuulla enemmän kuin muita. Valitettavasti näissä julkistetuissa nimissä on juuri niitä henkilöitä.
Terveisin Naispelko22
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mua ärsyttää Hirviniemen pärstän näkyminen joka ohjelmassa. SNL olisi paljon parempi ilman Akua. Mutta Aku osaa myös hyvin näytellä vakavempiakin rooleja missä ei vedetä vitsiä koko ajan, esim Klikkaa mua sarjassa Aku näytteli tosi hyvin sitä yhtä runopoikaa.
Ja elokuvassa 21 tapaa pilata avioliitto Aku esitti myös hyvin sitä avioliitostaan pakenevaa miestä. Itse asiassa hän on tosi hyvä näyttelijä, ja mieluiten näenkin hänet rooleissa, en lavakoomikkona.
"Kattokaa poja, mä olen lentokone" Varmaan ainoa repliikki, jonka Hirviniemi onnistuu uskottavasti esittämään.
Krista Kosonen on myös putousnäyttelijä, mut miks sitä pidetään uskottavampana näyttelijänä kuin esim. Vatasta tai Hirviniemeä? Samat lähtökohdat kaikilla. Kannattaa tutustua Vatasen ja Hirviniemen muihin duuneihinkin, eikä muodostaa mielipidettä vaan huonosti käsikirjoitettujen putouksien ja snl:n takia.
Rauni Mollberg oli rohkea ottaessaan tuntemattomia amatöörinäyttelijöitä isoihin rooleihin ja hehän jäivätkin tuntemattomiksi sotilaiksi.
Muistan kun penskana ala-asteella käytiin leffassa koululuokan kanssa katsomassa Mollbergin Tuntematon sotilas. Innolla odotimme sillä oltiin kuultu että yhdessä rooleista olisi hulvaton Velipuolikuu-mies Pirkka-Pekka Petelius. Mikä pettymys olikaan kun tyyppi olikin hikinen ja paskainen sotilas muiden mukana, eikä ollenkaan mikään hupiveikko. Samassa Hietasen roolissa muuten missä nykypäivän "petelius" Aku Hirviniemi. :D
Ei pääse katsotuimpien listalle, kuten edelliset elokuvat
Vaikka Hirviniemi esittäisi elokuvan kaikkien henkilöiden roolit, tulos ei voisi jäädä heikommaksi kuin Laineen rillumarei-sotilasfarssi.
Entä Mikko Leppilampi??? Kai sekin on leffassa?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta Tuntematonta Suomen kansa tarvitsee? Luultavasti vain jokainen kellokasohjaaja haluaa piirustaa nimensä Suomen elokuvataiteen historialistoille. Vaikka merkittävistä asioista onkin kysymys, eivät Tuntematon ja sota-asiat enää kyde nykynuorten ja kansalaisten tunnoissa kuten vielä 50 -60 vuotta sitten. Kehittäkää ohjaaajat jo jotain uutta.
Tässä 2010-luvulla on alkanut tulla hirveästi ns. rebooteja vanhoista klassikoista. Sama trendi näkyy sekä elokuva- että peliteollisuudessa ja alkaa pikkuhiljaa kyrpiä ihan kunnolla. Toivoisin että tämä vaihe loppuu niin pian kuin mahdollista ja voidaan siirtyä mielikuvituksellisen ja näkemyksellisen modernin taiteen ja viihteen pariin. Onkohan yksikään kierrätysversio ollut vielä parempi kuin alkuperäinen versio?
Kari Hietalahden olisi pitänyt näytellä sitä hahmoa, joka protestoi ja joutuu keräämään kiviä vielä silloinkin kun paha tilanne on jo päällä.
Sampo Sarkola näytteli Koskelaa Täällä Pohjantähden alla-leffassa. Olisi sopinut uusimaan roolinsa myös Tuntemattomassa.
Hienoa, että Tuntemattomasta saadaan vihdoin taas uusi filmatisointi. Näyttelijävalinnoille en tässä vaiheessa laittaisi liikaa painoarvoa. Pääasia, että hoitavat hommansa. Tuntemattoman pääosassa ei kuitenkaan ole kukaan yksittäinen hahmo vaan koko ryhmä ja sota.