En oikeasti jaksa tätä nykyajan tapailukulttuuria!!
Olen nytkin ollut yhteyksissä erään miehen kanssa. Kaikenlaista on juteltu ja päivittäin oltu yhteyksissä. Nyt hän sitten lähti viikonlopun kestävään tapahtumaan, ja kas vain, minkäänlaista viestiä ei ole tullut!
Myönnän että tuntuu pahalta, että nyt hän katsoo oikeudekseen olla enää vastaamatta minulle, kun on pitämässä hauskaa.
Myönnän, että mietin tapahtuukohan siellä jotain. Myönnän, että ärsyttää, että nykyään yleinen mielipide on, ettei minulla ole tässä kohtaa mitään oikeutta kysyä, onko hän kenties pannut jotakuta viikonlopun aikana, ilman että vaikutan sekopäältä, takertuvalta idiootilta.
Hänestä saattaa kuulua seuraavan kerran huomenna, tai maanantaina, ja kyllä, tuntuu vähän ikävältä jatkaa juttelua muina naisina miettien, onko hän viikonloppuna tavannut jonkun.
Jokaisen uuden tuttavuuden kanssa jossain kohtaa alkaa kaihertaa, montakohan sillä mahtaa olla kierroksessa. On todella inhottavaa, kun mitään varmuutta ei ole mistään, mies saattaa panna vaikka kymmentä naista, ja minä olen vain yksi muiden joukossa. Välit saattavat katketa yhtäkkiä. Mies saattaa yhtäkkiä ilmoittaa alkaneensa seurustelemaan, enkä minä tiennyt mitään.
En vain jaksa tätä nykyaikaa. Enkä ole edes vanha.
Kommentit (238)
Joo niihän se on. Ei jaksa nyt hetkeen taas sekaantua edes miehiin ku ei vaan jaksa sitä ihmeellistä pelleilyä mitä se aina on.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
En osaa sanoa mitään viisasta tuohon, mutta tunnen myötätuntoa.
Tuskin kukaan edes odottaa mitään viisasta mieheltä, joka näkee naiset ainoastaan mahdollisena tyttöystävänä. Muuta arvoa heillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä nyt ei vaan pidetä kauhean kohteliaana jos on kaveriporukalla pitämässä hauskaa ja joku näprää viestejä muille. Oletko itse siis niitä jotka menee illanviettoon puhelin liimattuna käteen?
Minulle ainakin kertoo aika selkeästi sen, että jos lähetän viestin miehelle ja mieheltä ei löydy koko viikonlopun aikana paria minuuttia näpytellä ainuttakaan viestiä mies ei ole kiinnostunut. Yhden viestin kirjoittaminen ei ole olemista puhelin kädessä liimattuna.
Ei ap.
Tätä minäkin ajoin takaa. En todellakaan tarkoita, että hänen täytyisi olla koko ajan puhelintaan näpertämässä, puhelin käteen liimattuna, kuten tuossa kärjistettiin. Vaan juuri tuota, että jos mies on oikeasti kiinnostunut, niin kuin on tähän asti ainakin ollut olevinaan, niin viestin lähettäminen myös sieltä reissulta olisi paitsi kohteliasta, myös osoitus siitä että ajattelee minua vaikka onkin pitämässä hauskaa.
Nyt on lähinnä sellainen olo, että minut voi unohtaa heti kun on muuta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nytkin ollut yhteyksissä erään miehen kanssa. Kaikenlaista on juteltu ja päivittäin oltu yhteyksissä. Nyt hän sitten lähti viikonlopun kestävään tapahtumaan, ja kas vain, minkäänlaista viestiä ei ole tullut!
Myönnän että tuntuu pahalta, että nyt hän katsoo oikeudekseen olla enää vastaamatta minulle, kun on pitämässä hauskaa.
Myönnän, että mietin tapahtuukohan siellä jotain. Myönnän, että ärsyttää, että nykyään yleinen mielipide on, ettei minulla ole tässä kohtaa mitään oikeutta kysyä, onko hän kenties pannut jotakuta viikonlopun aikana, ilman että vaikutan sekopäältä, takertuvalta idiootilta.Hänestä saattaa kuulua seuraavan kerran huomenna, tai maanantaina, ja kyllä, tuntuu vähän ikävältä jatkaa juttelua muina naisina miettien, onko hän viikonloppuna tavannut jonkun.
Jokaisen uuden tuttavuuden kanssa jossain kohtaa alkaa kaihertaa, montakohan sillä mahtaa olla kierroksessa. On todella inhottavaa, kun mitään varmuutta ei ole mistään, mies saattaa panna vaikka kymmentä naista, ja minä olen vain yksi muiden joukossa. Välit saattavat katketa yhtäkkiä. Mies saattaa yhtäkkiä ilmoittaa alkaneensa seurustelemaan, enkä minä tiennyt mitään.
En vain jaksa tätä nykyaikaa. Enkä ole edes vanha.
Lue naisten miestenpyöritystarinat aaveelta ja huomaat että vuoroin vieraissa.
Musta tuntuu, että tuollainen että ei laita mistään reissusta viestiä, on miehillä yleisempää kuin naisilla. Miehet laittavat viestiä vasta silloin kun on asiaa (ts. kun alkaa palleja pakottaa), mutta naiset ovat ihastuneena sellaisia, että ajattelevat sitä toista koko ajan.
🇺🇦🇮🇱
Ihan turha syyttää mitään "nyky aikaa". Sellaista se oli jo 20 vuotta sitten.
Tapailu oli ihan hyvä tapa tutustua. Jos taas molemmat tunsivat kiinnostusta ja homma toimi, niin silloin tapailu muuttui nopeasti seurusteluksi.
Näin se on yhä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan edes odottaa mitään viisasta mieheltä, joka näkee naiset ainoastaan mahdollisena tyttöystävänä. Muuta arvoa heillä ei ole.
En tarvitse naiskavereita mutta ennemmin menen naislääkärille kuin mieslääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Samaten tulisi muistaa, että miehetkään eivät ilmoita, että tapailu on ohi joten itse moraalisena ihmisenä turhaan murehtii, että miten nyt antaisi kohteliaasti miehelle pakit ilman, että katkaisee yhteydenpidon ilman varoitusta.
Vai niin. Noh, ehkä siellä kuplassa on helpompi olla.
T. Mies
Kaffepulla kirjoitti:
Musta tuntuu, että tuollainen että ei laita mistään reissusta viestiä, on miehillä yleisempää kuin naisilla. Miehet laittavat viestiä vasta silloin kun on asiaa (ts. kun alkaa palleja pakottaa), mutta naiset ovat ihastuneena sellaisia, että ajattelevat sitä toista koko ajan.
Musta tuntuu, että sinä yleistät omia kokemuksia koskemaan kaikkia.
Kaffepulla kirjoitti:
No sitten mies ei ole edes ihastunut. Ei tuo ole ihan reilu vertaus.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha syyttää mitään "nyky aikaa". Sellaista se oli jo 20 vuotta sitten.
Tapailu oli ihan hyvä tapa tutustua. Jos taas molemmat tunsivat kiinnostusta ja homma toimi, niin silloin tapailu muuttui nopeasti seurusteluksi.
Näin se on yhä edelleen.
Kulttuurihan muuttuu jatkuvasti. Esimerkiksi "ghosting" on viimeaikainen uusi käsite, joka on syntynyt kuvaamaan sitä miten ihmissuhteet vain lakkaavat olemasta yhteydenpidon jäätyä toisen osapuolen epäaktiivisuuden seurauksena. Puhumattakaan somen ja viestintäkeinojen muutoksesta.
Ap, jos sinua nyt häiritsee tämä asia, ja sinulla on sellainen tunne, että itselläsi on voimakkaat tunteet ihastuksen kohteen suuntaan, mutta et ole varma hänen tunteistaan, niin mitä jos ottaisit vähän takapakkia? Älä ota yhtään yhteyttä mieheen, anna hänen tehdä seuraava siirto. Voit yllättyä positiivisesti. Ja jos yhteydenottoa ei ala kuulumaan, sitten ainakin tiedät...
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Olipa ilkeästi sanottu? Minä sinä sitten haluaisit tulla miehen silmissä oikein nähdyksi? Senkinkö, johon itse tulisesti rakastut? Minä en halua olla yhdellekään miehelle sisko enkä edes tavallinen työkaveri, vaan syöjätär, jota he eivät vain (vielä) ole saaneet (eikä suurin osa toki tule koskaan saamaankaan, kuten en minäkään kaikkia miehiä, mutta kuitenkin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaten tulisi muistaa, että miehetkään eivät ilmoita, että tapailu on ohi joten itse moraalisena ihmisenä turhaan murehtii, että miten nyt antaisi kohteliaasti miehelle pakit ilman, että katkaisee yhteydenpidon ilman varoitusta.
T. Mies
Puhuin omasta puolestani. Ikävää jos tulkitsit kommenttini siten, että pitäisin sitä yleisenä totuutena myös muille.
Vierailija kirjoitti:
Kun mies tapaa sen naisen, johon haluaa sitoutua, hän ei käyttäydy noin. Jos haluat suhteen, jossa toiseen sitoudutaan ja koko elämä jaetaan, tuo ei ehkä ole oikea mies sulle. Nykyään vaan osa haluaa juuri tuollaisen suhteen, jossa tavataan kun sopii eikä sitoudutaan mihinkään eikä tartte tutustua toisen vanhempiin tms.
Nimenomaan tämä yksilökeskeinen kulttuuri on tehnyt sen, että suhteessakin otetaan vain kermat päältä. Tavataan, kun halutaan seksiä tai omaan oloon sopii yhteinen leffailta tai ravintolaillallinen. Ei jakseta olla paikalla silloin, jos toinen tarvitsee tukea tai kaipaa seuraa mummolassa käyntiin. Ja tämähän on ihan ok, jos se aidosti on ok molemmille, mutta usein toinen haluaisi sitoutua ihan perinteisesti ja jakaa yhteisen elämän iloinen ja suruineen.
No sitten mies ei ole edes ihastunut. Ei tuo ole ihan reilu vertaus.
Voit olla oikeassa. Ehkä miehet vaaan sitten eivät ole ikinä ole olleet minuun ihastuneita, kun minulla on ollut sellainen kokemus, että ovat vähän laiskoja olemaan yhteydessä.
Naisellinen passiivisuus voi olla ihan hyvä asia välillä. Eli jättää sen yhteydenpidon toisen harteille kokonaan, eikä itse stressaa siitä yhtään.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
Puhuin omasta puolestani. Ikävää jos tulkitsit kommenttini siten, että pitäisin sitä yleisenä totuutena myös muille.
Miten muuten tuon voi tulkita kuin niin, että kaikki miehet käyttäytyvät noin? Ja sitä muuten tekee naisetkin. Tapailemani naiset ovat olleet totaalisia ressukoita, joilla ei ole mitään selkärankaa sanoa asioita suoraan, mutta tiedän kyllä että otos on pieni eikä siitä voi yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
Miten muuten tuon voi tulkita kuin niin, että kaikki miehet käyttäytyvät noin? Ja sitä muuten tekee naisetkin. Tapailemani naiset ovat olleet totaalisia ressukoita, joilla ei ole mitään selkärankaa sanoa asioita suoraan, mutta tiedän kyllä että otos on pieni eikä siitä voi yleistää.
Kommenttini on selkeä - kerroin oman näkemykseni kokemusteni pohjalta siitä, että nykyisin ei saa olla herkkä ja on turha miettiä, että ilmoitanko miehille tapailun päättyvän kun miehetkään eivät niin toimi. Ei kannata vääntää tahallaan asioista hankalia.
Lasken sitoutumiskykyisiksi sen perusteella, että ovat aiemmin olleet pitkissä parisuhteissa, joten jotain kykyä sitoutumiseen kuitenkin löytyy.