Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kierrätyskeskuksessa on älyttömät hinnat?

Vierailija
16.04.2016 |

Kävin kierrätyskeskuksessa etsimässä itselleni käytettyä pyörää. Järkytyin hinnoista: Halvinkin ruosteinen, vaihteeton romu maksoi 85 €. Onhan ne pyörät huollettuja, mutta mitä arvoa sillä on, kun niille ei myönnetä päivänkään takuuta? Käytetty on aina käytetty, ja kuluneet osat voi olla viittä vaille hajoamispisteessä vaikka toimisi vielä hyvin. Miksi siis ottaisin ison riskin ostamalla niin kalliin romun, kun esim. Biltemassa uusi pyörä vuoden takuulla maksaa 99 €?

Katsoin samalla muitakin hintoja ja kallista on. Esim. 7 vuotta vanha käytetty 15" läppäri, jonka ainoa käyttöjärjestelmä oli (ilmainen) Linux, maksoi 100 €. Käytettyjen pokkarien hinnat pyöri 2-3 €:n paikkeilla, eikä ne ollut mitään uusia myyntihittejä vaan enimmäkseen 10-30 vuotta vanhaa tusinatavaraa.

Miksi kierrätyskeskuksen hinnat on niin älyttömän kalliita? Eikö ideana olekaan kierrättää tarpeettomia tavaroita ja säästää luonnonvaroja, vaan rahastaa ilmaiseksi saaduilla lahjoituksilla?

Kommentit (240)

Vierailija
61/240 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime kesällä ekaa kertaa Espoon Kilon kierrätyskeskuksessa. Yllätyin miten halpaa siellä oli. Huollettuja polkupyöriä olin katsomssa. Kaikki huollettuja, uudet ketjut ja joskus jarrut uusittu. En ostanut nyt, kun myynti alkoi vasta seuraavana päivänä. Aikuisten huolletut pyörät olivat 100-180 euroa. Käytännössä siis vain huollon ja osien hinta.

Muita hintoja. Ruokailuvälineet ihan pilkkahintaisia, tennismailat 9e, sukset 12e, golfsetti 150e ja yksittäiset mailat 5e. Älyttömän halpaa.

Vierailija
62/240 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätyskeskus työllistää paljon ihmisiä. Jollakin ne kulut ja vuokrat pitää kattaa.

Työtön ystäväni aloitti juuri työkokeilun kierrätyskeskuksessa. Paikka on kuulemma täynnä näitä kokeilijoita, joten ei kauheasti luulisi tulevan kierrätyskeskukselle kuluja ilmaisesta työvoimasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/240 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuitissa lukee, että ei alvia ja suuri osa työntekijöistä, työkokeilussa ja kuntouttavassa työtoiminnassa ja loput palkkatuella. Ja tuotteet saatu llmaiseksi lahjoituksena. Ikean lamppu 15 euroa, ikeassa 9.90. Kyllä sanoisin, että nyt alkaa kierrätysidea olla kaukana.

Vierailija
64/240 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90 Helkama kestää käytössä monta vuotta, bilteman fillari alle vuoden. Ymmärrän että ihmiset katsovat pyörän pintakiiltoa ostopäätöstä tehdessään mutta minulle tärkeintä ovat laakerit, keskiöt ja välitykset.

Se 90 Helkama on jo kestänyt monen monta vuotta, nähnyt parhaat päivänsä ja osa osista on varmaan jo vaihdettukin ties mihin kiinantuontiin. Jos se hajoaa ostopäivänä, paska juttu, kärsit tappion nahoissasi.

Bilteman fillarilla on vuoden takuu, joten jos se hajoaa 364 päivän käytön jälkeen, ei hätää.

Kyllä minä olen ennemmin tuon kommentoimasi tyypin kannalla. Sinun puheesi heijastelee valitettavasti sitä nykyajan mentaliteettia että vanha ja käytetty on jotenkin huonoksi ja noloksi leimattua roskaa jolla pitäisi olla pilkkahinta ja ihmisiä pitäisi oikeastaan kiittää siitä että suostuvat niitä käyttämään. On tyhmää ostaa kierrätetty Suomessa valmistettu vaate kympillä kun hooämmästä saa viidellätoista IHAN UUTTA eikä haittaa kun se hajoo kun en laatua arvosta muutenkaan.

Minusta tuo yleinen hintatasosta motkottaminenkin on enemmän sellaista itseäänruokkivaa vähän väärien mielikuvien luomista. Ylilyöntejä hinnoittelussa on varmasti mutta pääasiassa tavara on selkeästi edullista. Ainakin Espoossa tavara on myös hyvää ja kauniisti esillä.

Vierailija
65/240 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma täällä Espoon myymälässä.

Tavaroiden hinnat aivan pilvissä.

Esimerkkeinä vaikka ikivanhat digiboksit. 50€ ylöspäin ja niitä riittää jne.

Muutamassa vuodessa hinnat ovat kohonneet moninkertaisiksi.

Olen vakioasiakas. Samat tavarat lojuneet kuukausikaupalla.

Jaa. Taidamme asua eri Espoossa. Minäkin olen vakiasiakas ja meilläpäin hinnat ovat hyvinkin maltilliset, olen mm.täydentänyt lundia-hyllyäni viime aikoina n. 5e/osa ja hankkinut lapselle erittäin siistin reimatecin haalarin samalla hintaa. En kyllä muista että vanhentunut ylihintainen elektroniikka olisi mitenkään pääroolissa siellä.

Vierailija
66/240 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain ne kierrätyskeskuksen kulut on katettava.[/

Ainakin täällä kierrätyskeskus saa paljon yhteiskunnan tukia kuluihinsa. Hinnat on silti pilvissä.

Omat tukesi eivät riitä? En ole koskaan kuullut kenenkään valittavan kierrätyskeskuksen hintoja.

Esim. minä elän minimityökyvyttömyyseläkkeellä. Kävin katsomassa kenkiä itselleni ja en löytänyt kun linttaanastutukin kengät maksavat kevyesti yli 10 euroa. Käsilaukkujen hinnat 8€-25€. Haluan elää ekologisesti mutta olen pian pakotettu menemään ketjuliikkeeseen ostamaan riistolla tuotettuja tavaroita koska rahat eivät riitä kierrätyskeskukseen.

Vierailija
67/240 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veimme kierrätyskeskukseen mieheni isän kuolinpesän tavaraa. Veimme vain hyväkuntoista ja silti alle puolet huolittiin. Esim ajantasaista auton huoltokortistoa (tee se itse) ei huolittu. Se ihmetytti eniten. Samoin miesten pukuja ei huolittu eikä huonekalujakaan heille kuulemma mahtunut.

Kiertelimme siellä myymälässä. Se oli täynnä kaikenlaista lastulevykalustetta.

Eiks kierrätyskeskuksen idea joskus ollut, että saa ottaa ilmaiseksi, kun tuo sinne jotain. Ei ole enää. Kallista roinaa.

Tuollaiset kannattaisi laittaa Toriin. Kaikilla miehillä ei ole varaa pukuun ja sitten jää pois esim. sukujuhlissa käynti. Kun joutuu jättäytymään pois panostamista vaativista sosiaalisista tilanteista niin se puolestaan lisää yksinäisyyttä ja syrjäytymistäkin. Esim. rippijuhlissa tai valmistujaisissa on korrektia pukeutua pukuun kun menee onnittelemaan päivänsankaria. Jos ensin pitää ostaa puku jne niin sitten ei ole puolestaan varaa korttiin ja pieneenkään seteliin kortin välissä. Tyhjin käsin meneminen tuntuu kuokkavieraana olemiselta.

Vierailija
68/240 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse minimieläkeläinen ja aiemmin ostanut paljon käytettynä vaatteita, huonekaluja jne. mutta nykyään olen todennut, että kannattaa säästää turha matka kirpparille/kierrätyskeskukseen ja mennä suoraan johonkin halpamyymälään ostamaan tarvittava tavara uutena.

Hinnat esim. Uffilla ja Fidalla ovat nykyään ihan poskettomat vrt. H&M ja kiinakaupat kuten Ali, Wish ym.

Vierailija
69/240 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken katsomassa onko meno muuttunut. Ei ollut.

Ikean tuotteet myynnissä kalliimmalla kuin Ikeassa. Ikean tarratkin vielä kiinni. :D

Ei tuossa puljussa ole mitään järkeä.

Esim Ikean liitutaulu maksaa Ikeassa, 19.99€ ja tuolla töhrittynä ja runnottuna 20€ :D

Vierailija
70/240 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys kannattaa kiertää kaukaa...

Vierailija
71/240 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoilla isot palkat ja bonukset.

Vierailija
72/240 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin ahneita

Vierailija
73/240 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoilla iso palkka ja bonukset myynnin mukaan

Vierailija
74/240 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
75/240 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihinnoiteltua paskaa...

Vierailija
76/240 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean pieni LACK-pöytä maksoi kierrätyskeskuksessa 10€

Ikeassa 4,95€

Vierailija
77/240 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
78/240 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajat, pitäisikö teidän vain voida käydä ilmaiseksi hakemassa haluamaanne tavaraa? Perustakaa oma kierrätyskeskus.

Vierailija
79/240 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakaniemen norsunluutornissa istuu niin paljon johtajia, asiantuntijoita, päälliköitä ja neuvonantajia, että pakko on hinnoitella tuotteet yläkanttiin.

Vierailija
80/240 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan