Mies säästää sähkökuluissa ja minä olen umpijäässä.
Sähkölämmitys siis on. Mies säästää kuluissa kun lämmitys menee päälle vasta yösähkön alkaessa klo 22-23 välillä ja on päällä aamuun klo 7.
Kämppä umpijäässä jo kun tulen töistä hieman klo 16 jälkeen. Nytkin istun leggarit, collarit, pitkähihainen paita ja fleese päällä. Sukat ja villasukat jalassa.
Saakeli kun saa palella ulkona ja sisällä.
Meinasin pistää saunan päälle, mutta senkin voi laittaa vasta yösähkön aikaan.
Hrrrrr. Haen sormikkaat kun kädet ihan siniset.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Maksa itse sähkölasku niin voit laittaa lisää lämpöä ?
Tätä minäkin ehdotan.
Maksetaan puoliksi vaikka sekin epäreilua kun mulla puolet pienempi palkka.
Ap
Maksat enemmän sähkölaskustanne sitten.
Meillä on sovittu, että mies saa hallita ainoastaan makuuhuoneen ilmastointia. Muista huoneista päätän minä. Mies viihtyisi sellaisessa 17-asteisessa ja minä taas mukavassa 22-asteisessa.
Miten olisi, jos sinä maksaisit sitten enemmän siitä sähkölaskusta, jos se miehelle on noin iso asia?
Huhhuh. taas lasketaan pennejä ja jaetaan niitä. hmm..söikö mies viime vuonna 45 siivua enemmän olternammia..hmm... kumpi painaa enemmän ja tekee enemään rakenteellista rasitusta, onko tämä laskettu mukaan Parisuhteen Kuluihin..hmm..elämä..missä elämää...herrajumala, elämä on mennyt edellisellä junalla kun me ollaan laskettu pennejä...apua!!!
Ensinnäkin aiotteko joskus hommata lapsia? Jos niin toimiiko lämmitys sittenkin samalla tavalla? Entä laskujen maksaminen puoliksi jos olet vanhempainvapaalla tai hoitovapaalla?
Jos kulut puoliksi niin laitatko kodin työtkin puoliksi? Onko mies siitä tarkka?
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen koska mielestäni vaikea kommentoida ilman suurempaa kuvaa parisuhteesta.
Ei yksi voi päättää, että toisenkin on oltava kylmässä kämpässä. Yösähkö on huono, koska just illalla on asunto kylmimmillään. Paljonko se yösähkö säästää?
Ööö, meilläkin on asumistiloissa vain yösähkö, mutta lämpöä on illallakin vähintään +20, vaikka ulkona pakkasta -30.
Mikä estää sua laittamasta saunaa milloin vaan päälle? Totteletko miestäsi ihan kaikessa?
Mitenkäs ruokapuoli kumpi päättää minkätasoista ruokaa syödään? Jos siis ruokakin maksetaan puoleksi?
Pihi mies. Ei hyvä. Miten ruokalasku? Kuka sen maksaa? Ja syöttekö saman verran?
Laita jotain uuniruokaa, jota haudutat tuntitolkulla uunissa.Kämppä lämpiää, etkä kysele lupia.
Peiton alle tanssimaan niin huoneen lämpötilakin nousee. Joko lämmitys lämmittää tai mies lämmittää mutta palelu saa luvan loppua.
Vaihda mies johonkin rikkaampaan tai vähemmän pihiin. Tai sitten muutat kerrostaloon yläkerroksiin kaksioon jossa on ikkunat etelään. Kylmässä eläminen on kauheaa, mieli ei tee olla kun peittojen alla lämmittelemässä. Tulisiko se kalliimaksi jos lämmitys lähtisi päälle kello 15.45 ja olisi päällä 3 tuntia ja taas illalla 23-02 ha sitten 06-08?
Vikaa talossa? Kannattaisiko tutkia ilmavuodot ja eristää.
Sähkö on kallis tapa lämmittää taloa.
Minä maksan sähkölaskun joten olen säätänyt ilmalämpöpumppua isommalle 😊 ilmalämpöpumppu on kätevä ja säästää sähköä, kun pattereita voi pitää sitten pienemmällä. Marraskuusta maaliskuuhun tosin vanhan talomme alakerran lattiat ovat kylmät joten villasukat käytössä. Lisäksi mulla on talvikautena aina sisällä fleecepaita tai villapaita päällä sisällä. Nyt täällä Etelä-Suomessa kevät tullut, joten sisällä ei oo enää viileää.Meillä lämpötila talvisin 20-22 ja kesällä pikkasen enemmän. Hyvin tarkenee ja vain tammikuun sähkölasku suuri.
Onko tuollaisessa osapäivälämmityksessä järkeä? Mieluummin ns. ylläpitolämpö koko ajan, ettei lämpötila sahaa ylös alas ja alhaalta ylös saaminenhan kuluttaa enemmän sähköä kuin tasainen lämpötilan ylläpitäminen??
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. taas lasketaan pennejä ja jaetaan niitä. hmm..söikö mies viime vuonna 45 siivua enemmän olternammia..hmm... kumpi painaa enemmän ja tekee enemään rakenteellista rasitusta, onko tämä laskettu mukaan Parisuhteen Kuluihin..hmm..elämä..missä elämää...herrajumala, elämä on mennyt edellisellä junalla kun me ollaan laskettu pennejä...apua!!!
Sinulla se elämä ainakin näyttää menneen kun et ole huomannut että käytössä ei enää ole pennejä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollaisessa osapäivälämmityksessä järkeä? Mieluummin ns. ylläpitolämpö koko ajan, ettei lämpötila sahaa ylös alas ja alhaalta ylös saaminenhan kuluttaa enemmän sähköä kuin tasainen lämpötilan ylläpitäminen??
Ei kuluta.
Ei voi kuin ihmetellä näitä pariskuntia.Miksi olla yhdessä,kun se on noin vaikeaa.
Maksa itse sähkölasku niin voit laittaa lisää lämpöä ?