Nainen, osaatko itse vaihtaa auton renkaat?
Kaikki naiset jotka lukevat tämän, vastatkaa lyhesti että osaatteko, ja jos osaatte, niin kuinka usein teette niin (eli vaihdatteko itse joka kevät ja syksy, vai harvemmin).
Ehkä saadaan jonkilainen kuva siitä että kuinka yleistä tällaisen taidon osaaminen on.
Kommentit (124)
Osaan ja vaihdan itse. Helppoa, kun on duunissa nosturi ja ilmavehkeet, ei tarvitse käsin vääntää. Aikaa menee ehkä n 15 minsaa koko hommaan joista renksujen pesuun menee painepesurilla se 5 minuuttia, nostamiseen n. 5 minuuttia ja renkaisiin se 5 minuuttia. Käsin olisi hitaampaa. Onnistuu tosin sekin.
Teoriassa kyllä, mutta ei ole välineitä. Toki olen ajatellut ostavani tunkin. Mutta tarvitsisi myös pulttipyssyn. Rengaspaineet säädänkin jo itse. :D Sekä pesen ja varastoin renkaani itse. Vaan olen sen verran hyvää palvelua saanut yhdestä Rengasmaailman liikkeestä niin käyn siellä mielelläni vaihdattamassa. :)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä millä te hennot rimpulat saatte ne pultit auki, itse olen voimamies ja aivan järjetön puhiseminen ja vääntäminen. Omistan kyllä sellaisen pulttipyssyn mutta se pitää liian kovaa ääntä lähiökäyttöön.
Ei se pultin avaaminen nyt niin järjetöntä voimaa vaadi, ja vipuvartta vaan lisää niin ei tartte ähistä. Ihmetellä kyllä täytyy näitä ns. "voimamiehiä", töissäkin on pari jotka ei jaksa jotain minkä joku rimpula likka tekee vasemmalla kädellä. Sitten porataan kun rimpula likka etenee uralla ja nää pölhöt ei.
Ei kiinnosta edes kokeilla. Renkaat vaihdetaan ja säilytetään huoltamossa. Juon kahvit siinä odotellessa.