Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, osaatko itse vaihtaa auton renkaat?

Vierailija
15.04.2016 |

Kaikki naiset jotka lukevat tämän, vastatkaa lyhesti että osaatteko, ja jos osaatte, niin kuinka usein teette niin (eli vaihdatteko itse joka kevät ja syksy, vai harvemmin).

Ehkä saadaan jonkilainen kuva siitä että kuinka yleistä tällaisen taidon osaaminen on.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kokeillut, ei autoa, ei ajokorttia.

Teoriassa, jos henki siitä riippuisi, saattaisi onnistua, koska olen monta kertaa kyllä toimenpiteen nähnyt, ja siitä selostusta kuullut. Eniten epäilyttää, että osaisinko tunkin laittaa oikeaan kohtaan.

Vierailija
42/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä millä te hennot rimpulat saatte ne pultit auki, itse olen voimamies ja aivan järjetön puhiseminen ja vääntäminen. Omistan kyllä sellaisen pulttipyssyn mutta se pitää liian kovaa ääntä lähiökäyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi vitussa vaihtaa renkaat itse jos ei ole mies? Mä vaihdan itse vain sen miehisyys arvon takia.

Vierailija
44/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa. Isä opetti jo ennen kuin mulla oli ajokorttia. Parikymppiä on mun mielestä kuitenkin hyvä hinta ja nykyään tulee ostettua palvelu.

Vierailija
45/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa muutama rehellinen nainen ja loput valehtelee niin että korvat heiluu. Monessa autossa ei nykyään edes ole enää vararengasta tai vain sellainen hätärengas jolla juuri ja juuri nilkuttaa lähimmälle huoltoasemalle tai rengasliikkeelle. Joissain autoissa se vararengas on vielä niin hankalassa paikassa (esim. auton alla), että olisi kiva nähdä kun keskivertonainen vaihtaa sellaisen jossain Prisman parkkipaikalla tai tien varressa alle ja lähtee ajamaan.

Vierailija
46/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin viimeksi puolisen vuotta sitten. Nyt odottelen, että meillä ei enää olisi yöpakkasia niin vaihdan.

Vierailija
47/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa edes ajaa autoa, ei ole korttia. En ole koskaan asunut taloudessa, jossa joku omistaisi auton. En todellakaan osaa vaihtaa auton renkaita, enkä ymmärrä miksi pitäisi osata. 

Osaan toki vaihtaa fillarin kumin ja muutenkin huoltaa sen tärkeimmiltä osin. Saako siitä jotain säälipisteitä?

Vierailija
48/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Ei ole ajokorttia, eikä kukaan läheiseni ole ikinä omistanut autoa. (Siskollani on kyllä auto, mutta tapaamme harvemmin kuin kerran kuussa, joten en ole perehtynyt hänenkään autoonsa.)

Vierailija
49/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ja vaihdan myös. Samalla hoituu myös nesteet ja paineet. Teininä jo vaihtelin mummoni autoon renkaat. Kaikenlaista puuhailen, mutta hitsata en osaa ja sekös harmittaa. T: isin tyttö

Vierailija
50/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa. Olen kerran vaihtanut yksin puhjenneen renkaan ja laittanut vararenkaan tilalle. Yhdessä miehen kanssa ollaan vaihdettu renkaat pari kertaa. Tuossa oli juuri se idea, että minäkin oppisin homman. Ja sille taidolle olikin sitten käyttöä, kun rengas oli puhjennut ja naapuri huomasi sen. Oli hitaasti tyhjennyt enkä itse edes huomannut asiaa. 

Nykyisin meillä on renkaat rengashotellissa ja jotkut huonosti suomea puhuvat miehet vaihtaa ne aika vauhdilla.

Vierailija
51/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen nainen, vaihdoin itse renkaat koko opiskelija-ajan ja jonkin aikaa sen jälkeenkin. Sitten tuli lapset ja laiskuus, nykyään huoltamo vaihtaa. Itse sai ne pultit sopiviksi, väänsi suht tiukkaan, mutta sai kuiten auki kun omalla painolla veivin päälle hyppäsi/painoi, nykyään taitaa nuo koneellisesti ruuvatut olla liian tiukassa minun käsivoimille. Ne opiskeluajan koslot opetti muutakin autoista: mitä tehdä kun jarrut hirttää kiinni, kuinka vaihdetaan jatkuvasti palava sulake, kuinka vaihdetaan polttimot. Nykyään tuo polttimonvaihtaminenkin on sellaista ähellystä monissa automerkeissä, että sekin on jäänyt itse tekemättä. Mutta siis periaatteessa jos miesten pitää osata naisten töitä minusta vastavuoroisesti naisten kannattaa opetella näitä perinteisiä miesten hommia. Öljyjä ja tulppia en itse autoon vaihda mutta ruohonleikkuriin kyllä.

Vierailija
52/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa muutama rehellinen nainen ja loput valehtelee niin että korvat heiluu. Monessa autossa ei nykyään edes ole enää vararengasta tai vain sellainen hätärengas jolla juuri ja juuri nilkuttaa lähimmälle huoltoasemalle tai rengasliikkeelle. Joissain autoissa se vararengas on vielä niin hankalassa paikassa (esim. auton alla), että olisi kiva nähdä kun keskivertonainen vaihtaa sellaisen jossain Prisman parkkipaikalla tai tien varressa alle ja lähtee ajamaan.

No mulla on kyllä normaalikokoinen vararengas kontissa, ja ne 13 tuuman renkaat on kuitenkin suht kevyet. Pikku auto, karvalakki malli ja pienet murheet. T:isin tyttö

Vierailija
53/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa edes ajaa autoa, ei ole korttia. En ole koskaan asunut taloudessa, jossa joku omistaisi auton. En todellakaan osaa vaihtaa auton renkaita, enkä ymmärrä miksi pitäisi osata. 

Osaan toki vaihtaa fillarin kumin ja muutenkin huoltaa sen tärkeimmiltä osin. Saako siitä jotain säälipisteitä?

Missäpäin Suomea on ihmisiä joiden perheessä (ei lapsuuden eikä omassa) ei ikinä ole ollut autoa? Helsingissä? Varmaan aika harvinaista Suomessa.

Vierailija
54/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, mutta mies vaihtaa, koska en jaksa etsiä työkaluja ja muita roippeita sen jäljiltä.

Vierailija
55/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin Suomea on ihmisiä joiden perheessä (ei lapsuuden eikä omassa) ei ikinä ole ollut autoa? Helsingissä? Varmaan aika harvinaista Suomessa.

Varmaan aika monessa varsinkin, yh-äitien perheissä. Kyllä kai sitä nyt muissakin suomen kaupungeissa julkisilla pärjää?

Vierailija
56/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin varmaan jos haluaisin joskus vaihtaa. Koska en halua eikä ole pakko, annan huoltamon poikien hoitaa sen ja työllistän samall suomalaisia yrityksiä. Samaa tekee mieheni, vaikka taatusti osaa jos haluaa.

Miksi tällainen kysely? Samalla voisi kysyä, kuinka moni OSAA maalata talonsa (osaisin, mutten halua), pestä vintin avautumattoman ikkunan (osaan, mutten halua), vahata autonsa (osaan, mutten halua), ommella toppatakin rikkoutunnen vetoketjun paikalle uuden (osaan, mutten halua), leipoa leipää (osaan, ja joskus leivonkin, kuten tänään), hioa ja lakata lankkulattiat (osaisin, mutten halua)...

Vierailija
57/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan itse joka kevät ja syksy. Myös vararenkaan tarvittaessa tienpäällä. Vaihdan itse myös hevostrailerin renkaat.

Vinkkinä sille kukkakeppi miehelle, joka vinkui kun ei saa pultteja auki: Laita se rengasavain pulttiin ja sitten ota joku lyömäase, napakka isku avaimen varteen niin johan pultti löystyy.

Vierailija
58/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, mutta yleensä mieheni tekee sen. Mut tiedän, miten se tehdään ja toki tarvittaessa tekisin. 

Vierailija
59/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan toki, varhaisteinistä saakka. Näin vanhempana en halvausoireiden kanssa enää kykene asiaa itse tekemään vaikka haluaisin. Köyhälle on iso raha laittaa se 25 e renkaanvaihtoon liikkeessä, mutta pakko kun ei peräkylällä bussit kulje eikä vammaisena pysty kävelemään kuin max 100 m.

Olisipa se tekevä mies tässä rinnalla kulkemassa.

Vierailija
60/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ja olen vaihtanut itse jo yli 20vuotta.

T. Sprintterimuija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi