Nainen, osaatko itse vaihtaa auton renkaat?
Kaikki naiset jotka lukevat tämän, vastatkaa lyhesti että osaatteko, ja jos osaatte, niin kuinka usein teette niin (eli vaihdatteko itse joka kevät ja syksy, vai harvemmin).
Ehkä saadaan jonkilainen kuva siitä että kuinka yleistä tällaisen taidon osaaminen on.
Kommentit (124)
Kerran olen vaihtanut, mieluummin teen pojalle ruokaa ja maksan pari kymppiä niin se vaihtaa, tässä iässä ei jaksa enää hyppiä sen, mikä lie nimeltään, varren päällä. Käsivoimat ei ehkä enää riittäisi.
Osaan, mutta mies vaihtaa kuitenkin, koska se sujuu häneltä paljon nopeammin ja helpommin. Vastaavasti minäkin teen miehen puolesta asioita, joita hän kyllä osaa tehdä, mutta jotka sujuvat multa pienemmällä vaivalla. Minä esim siivoan hänen auton, koska pienikokoisena naisena minun on helpompi häärätä pölynimurin kanssa ahtaassa autossa :)
Osaan. 19-20 vuotiaana vaihdoin itse, mutta sen jälkeen se on jäänyt miehen hommaksi. Tein myös perus huoltojuttuja itse ja vaihdoin jarrulevyt ja palat autooni.
N26
Olen aina vaihtanut ne itse. Paitsi silloin, kun ostan uudet ja ne laitetaan alle saman tien. Reilu puoli tuntia menee. Hydraulitunkin kanssa ei ole vaiva eikä mikään.
Vaihdan mielellään itse, koska renkaat saa juuri oikeaan aikaan alle eikä tarvitse stressata saako aikaa vaihtoon ja myöhästyykö sittenkin töistä jonon takia tms.
En osaa, mulla on mies sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Moni mieskään ei osaa vaihtaa RENKAITA. Vaikka olisi kaikki tarvittavat laitteet. Ne kausittain vaihdettavat on PYÖRÄT.
🚙
Rengas on se musta kumikehä VANTEEN ympärillä. Jospa viimein voisimme puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
Ja miinustajat ovat jo häpäisseet itsensä. Tyhmyys ei tosin ole vielä rikos, jotta siinähän kohellatte.
Vierailija kirjoitti:
Yök mikä asenne. Oletko sinä sitä varten ettei miehen tarvitse siivota tai laittaa ruokaa?
Osaan, mutta haba ei riitä niiden pulttien vääntämiseen. Nykyään ei onneksi tarvikaan, kun ei ole autoa.
Osaan, ja nuorempana vaihdoin aina itse. Pulttien kanssa oli joskus aikamoista taistelua, mutta kyllä ne sitten aukeni joka kerta. Nykyään kyllä mielelläni maksan siitä että sen tekee puolestani joku joka hoitaa homman sujuvammin ja nopeammin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök mikä asenne. Oletko sinä sitä varten ettei miehen tarvitse siivota tai laittaa ruokaa?
Meillä on perinteinen työnjako, molemmat tykkäämme niin. Mulle on ok siivota, mies tekee kaiken autojen kanssa ja ulkohommat, tuo polttopuut sisälle taloon ja hoitaa lasten harrastukset. Minä laitan ruat arkena, mies viikonloppuna.
En koe että taito vaihtaa renkaita toisi mitään meidän väliseen suhteeseen. Mies tykkää renkaiden vaihdosta joten miksi minä sen opettelisin?
En osaa enkä osaa puhua swahiliakaan.
Vierailija kirjoitti:
En osaa enkä osaa puhua swahiliakaan.
Puhutteko siis miehesi kanssa suomea vai englantia?
Osaan, mutta maksan niiden vaihtamisesta.Ahtaalla parkkipaikalla en viitse äheltää.
osaan sen verran et jos rengas hajoaa välille nii pystyn laittaa vararenkana paikoillee. pyysin miestä opettaa mulle tän. mies ite sano et mun työtulos on kyl nii järkky et sillä ajaa lähimpää rengasliikkeesee tai kotia vain.
Osaan myös vaihtaa renkaan vanteelle.
Osaan, tänä keväänä ensimmäisen kerran kokeilin ja tajusin, että sehän on älyttömän helppoa. En usko että kovinkaan moni normaali nainen tai mies ei oppisi yhdestä kerrasta. Halusin kokeilla, että osaan vaihtaa, jos tulee rengasrikko.
En osaa sanoa, kuinka jatkossa teen. Rahasta ei ole kiinni, voisin vaihdattaa ne muualla, mutta oli aika kiva ja helppo duuni hyvällä säällä, joten luulen vaihtavani ainakin välillä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mieskään ei osaa vaihtaa RENKAITA. Vaikka olisi kaikki tarvittavat laitteet. Ne kausittain vaihdettavat on PYÖRÄT.
🚙
Rengas on se musta kumikehä VANTEEN ympärillä. Jospa viimein voisimme puhua asioista niiden oikeilla nimillä.Ja miinustajat ovat jo häpäisseet itsensä. Tyhmyys ei tosin ole vielä rikos, jotta siinähän kohellatte.
Se mitä sanot pyöräksi on myös rengas. Se musta kumi on myös rengas. Lopeta päteminen. Pätijöistä ei tykkää kukaan.
Keväisin ja syksyisin vaihdetaan kesä-/talvirenkaat alle ja vanteelle vaihdetaan myös rengas.
Osaan. Vaihdan itse aina, kun omistan auton.
Väitän, että vähemmistö naisista on niitä jotka eivät osaa. Perheissä vaan on helpompi ajankäytön suhteen jakaa töitä sujuvasti. Silloin usein mies tekee sen renkaan vaihdon. Tosin tiedän erään perheen missä vaimo vaihtaa aina perheen molempiin autoihin renkaat. Ja kyse ei ole siitä, että mies ei osaisi, vaikka asian ollessa toisinpäin, miehet yleisesti kuvittelevat, ettei nainen osaisi sitä tehdä.
Osaan. Olen kasvanut kolmen veljen ja isän kanssa, jotka kaikki ovat autohulluja rakennusalan ammattilaisia. Minulle isä iski vasaran kouraan pienestä pitäen, kun pyysin esim. laittamaan naulan huoneeni seinään. Renkaiden/öljynvaihdot tulivat tutuksi jo nuorena.
Osaan ja vaihdan itse joka syksy ja kevät.