Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, osaatko itse vaihtaa auton renkaat?

Vierailija
15.04.2016 |

Kaikki naiset jotka lukevat tämän, vastatkaa lyhesti että osaatteko, ja jos osaatte, niin kuinka usein teette niin (eli vaihdatteko itse joka kevät ja syksy, vai harvemmin).

Ehkä saadaan jonkilainen kuva siitä että kuinka yleistä tällaisen taidon osaaminen on.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa. Vaihdan keskimäärin kerran vuodessa, syystä tai toisesta noin puolet renkaanvaihdoista on tehnyt joku muu. Viimeisimpänä tänä keväänä, kun kipeän käteni vuoksi en voinut ja miehei vaihtoi. Tosin tarvitsi minulta vähän neuvoja, koska hän ei yleensä koskaan ole vaihtamassa renkaita.

Vierailija
102/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaat ovat pyörän yksi osa, jos vaihdetaan rengas, otetaan se irti vanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ajokorttia, joten autoakaan ei ole. En siis osaa vaihtaa auton renkaita. Pyörään vaihdan nastarenkaat pian, ei ihan vielä tosin tarvitse 😊

Vierailija
104/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska minulla ei ole koskaan ollut autoa (tai ajokorttia). En siis ole koskaan vaihtanut renkaita.

Vierailija
105/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, 2 krt vuodessa yli 10 vuoden ajan hoidettu.

Vierailija
106/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ja vaihdan aina itse. Ärsyttävintä on kantaa likaisia renkaita varastoon ja takaisin, vaihtamiseen ei mene kauan.

Vierailija
107/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa. Useimmiten tehdään se tosin miehen kanssa tiimityönä. Minä tunkkaan auton ja mies aukoo pultit. Tunkin paikka on just sopivasti autossa siten, että tunkkaamalla saa auton saman puolen renkaat ilmaan. Toinen vaihtaa toisesta päästä ja toinen toisesta. Momenttiavaimella kiristetään pultit, niin aukeaa myös minulta, jos sattuu tulemaan rengasrikko tien päällä.

Vierailija
108/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ja vaihdan itse. Osaan myös rakentaa talon ja olen tehnytkin sen. Siis itse. Naisena.

Mistä oikein kumpuaa ihmeellinen ajatus että naiset on ”avuttomia” ja eivät osaa? Minä ainakin osaan. Työssänikin johdan yli 30 miesalaista.

Vierailija
109/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimoni osaa. Ostettiin vielä kunnollinen varrellinen avain siihen hommaan. Yleensä vaihdatamme renkaat liikkeessä ja nytkin talvirenkaat ovat jo alla. Puolisoni ei ole kovin voimakas, joten jos renkaat pitää itse vaihtaa, teemme sen yhdessä. Tiukan paikan tullen hän saa ne kyllä itsekin vaihdettua, olen saanut huomata =)

Vierailija
110/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. 

Ei tosin koskaan ole ollut autoakaan. Voi kyllä olla että jos hankkisin auton, en silti opettelisi renkaiden vaihtoa. Mielestäni on ihan OK ostaa palveluita. 

Vierailija
111/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin kauan sitten. Pari kertaa rengas tyhjeni kesken matkan ja itse vaihdoin. Autot ovat niin muuttuneet, että olisikohan edes renkaiden vaihto yhtä helppoa kuin ennen. 

Vierailija
112/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Vaihdoin ensimmäisen renkaani itse Australian road tripilla keskellä outbackia kännykän taskulampun valossa. Seuraavaan pikkukaupunkiin oli vielä pitkä matka, kun Jeepin rengas yhtäkkiä puhkesi. Vähän säikähdin, mutta sain vararenkaan yllättävän helposti paikoilleen ja pääsin jatkamaan matkaa. Väitän, että jokainen normaalijärkinen nainen tai mies saa renkaan vaihdettua, kun on pakko.

Kotona kyllä vien auton useimmiten rengasliikkeeseen, koska se on niin kätevää. 

Vierailija
113/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Sinkkuna on vähän pakko, jos ei halua maksaa. Olen vaihtanut renkaat jo 15 vuotta joka syksy ja kevät. Vaihdan myös lamput rikkoutuneiden tilalle ja lisään öljyä.

Vierailija
114/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Olen vaihtanut vanhempien apuna jo varhaisteinistä lähtien, ja vaihdoin oman autoni renkaat silloin kun vielä sellaisen omistin. Nykyisin en omista, joten eipä noita tule vaihdettua.

Vierailija
115/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä millä te hennot rimpulat saatte ne pultit auki, itse olen voimamies ja aivan järjetön puhiseminen ja vääntäminen. Omistan kyllä sellaisen pulttipyssyn mutta se pitää liian kovaa ääntä lähiökäyttöön.

Vaihdan renkaat aina itse. Mulla on rautaputki vipuvartena, jolla pultit lähtee auki. Momenttiavaimella kiristän sopivaan momenttiin etteivät aluvanteet kärsi. Tämäkin on tekniikkalaji.

T. 50-kiloinen rimpula

Vierailija
116/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan osaa😂 miehet on sitä varten.

Vierailija
117/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, vaikka en korttia omistakkaan taikka autoa.

Vierailija
118/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, vaihdan joka vuosi talvi ja kesärenkaat. N19

Vierailija
119/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Osaatko sinä vaihtaa sukat, mies?

Vierailija
120/124 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa. 

Ei tosin koskaan ole ollut autoakaan. Voi kyllä olla että jos hankkisin auton, en silti opettelisi renkaiden vaihtoa. Mielestäni on ihan OK ostaa palveluita. 

Riippuu palvelusta, renkaiden vaihto on lopulta niin yksinkertainen asia josta ei vuodesta toiseen ole järkeä malsaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi