Nainen, osaatko itse vaihtaa auton renkaat?
Kaikki naiset jotka lukevat tämän, vastatkaa lyhesti että osaatteko, ja jos osaatte, niin kuinka usein teette niin (eli vaihdatteko itse joka kevät ja syksy, vai harvemmin).
Ehkä saadaan jonkilainen kuva siitä että kuinka yleistä tällaisen taidon osaaminen on.
Kommentit (124)
En osaa. En ole koskaan vaihtanut. Siitä tulisi kauhea katastrofi.
Osaan. Kerran on rengas puhjennut kesken matkan, oli kyllä hyödyllinen taito. Ei mennyt kauan kun matka taas jatkui. Meillä kyllä mies vaihtaa ja joskus rengasliike. Mutta osaan ja olen useasti vaihtanutkin.
Teoriassa saatan osatakin, mutta en halua tehdä sitä.
Osaan. Ja vinkkinä, pulttien avaamisen helpottamiseen kannattaa etsiä vaikka joku metalliputki vipuvarreksi.
Olen kerran vaihtanut. Sen jälkeen toimin kuten valtaosa miehistä eli vaihdatin renkaat huoltoasemalla. Edullinen hinta raskaasta työstä.
Nainen
Osaan. Autokouluaikana vaihdoin useammat renkaat (eri autot), harjoituksen vuoksi. Sittemmin olen vaihtanut renkaan vain kerran, tienposkeen jäätyäni rikkoutuneen renkaan kanssa.
Osaan ja vaihdan renkaat autooni kahdesti vuodessa. Tämä täytyisi mielestäni jokaisen autoilevan naisen kuin miehenkin osata. Kuuluu ihan perustaitoihin. Koska tahansa voi tien päällä tulla tilanne että rengas puhkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni mieskään ei osaa vaihtaa RENKAITA. Vaikka olisi kaikki tarvittavat laitteet. Ne kausittain vaihdettavat on PYÖRÄT.
🚙
Rengas on se musta kumikehä VANTEEN ympärillä. Jospa viimein voisimme puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
Rengas on myös se pyörä vanteineen. Kumien vaihdosta ainakin täällä puhutaan, kun vaihdetaan vain ne mustat kumirenkaat. Eli lopeta päteminen.
N25, joka osaa vaihtaa renkaat, vaihtaa kumit vanteille ja myös tasapainottaa.
Osaan ja olen muistaakseni kolmesti vaihtanut. Useimmiten vien liikkeseen, nykyautossa kun on aluvanteet ja ne pitäis kai kiristää tiettyyn momenttiin eikä mulla ole siihen työkaluja.
Osaan, mikäli on kone tai vasara saatavilla. Talvi/kesävaihdot teen itse, samalla tarkastan/ vaihdan öljyt.
Yllättävän moni näyttää osaavan. Suurin osa ilmeisesti sitte.
Osaan vaihtaa, ja olen vaihtanut kymmeniä renkaita. Mutta en itse aja autoa.
Ei mulla ees oo autoa. Jos olisi oma auto, niin siihen kyllä opettelisin vaihtamaan.
En osaa. Minulla ei ole ajokorttia saati sitten autoa joten eipä ole tullut opeteltua moista taitoa.
En osaa. Ei ole autoa eikä ajokorttia (olen kaupunkilainen, joten ei tarvetta).
Jos joskus päätyisin autoilijaksi, niin opettelisin kyllä. En halua olla riippuvainen muista tällaisissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Osaan, mikäli on kone tai vasara saatavilla. Talvi/kesävaihdot teen itse, samalla tarkastan/ vaihdan öljyt.
Mitä tämä tarkoittaa?
Osaan tietenkin, isän kanssa ollaan vaihdettu aina kun muistan ja nyt vaihtelen sitten omaan autoon, joka syksy ja kevät. Muuten en autoja osaa juurikaan laittaa, mutta on se hyvä edes renkaat osata vaihtaa. Saisivat ne autokoulussa opettaa näitäkin taitoja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä tarkoittaa?
Pitäähän sitä nyt vasara olla, etkö osaa vaihtaa renkaita?
Osaan. Vaihdoin viimeksi alkuviikolla.
Vaihdetaan lähes aina miehen kanssa kuitenkin yhdessä molempiin autoihin, paljon mukavampaa ja tehdään samalla sitten yleishuoltoa muutenkin.
Vaikeimmat kohdat on tunkin asettelu oikeaan kohtaan ja todella kireät pultit.