Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, osaatko itse vaihtaa auton renkaat?

Vierailija
15.04.2016 |

Kaikki naiset jotka lukevat tämän, vastatkaa lyhesti että osaatteko, ja jos osaatte, niin kuinka usein teette niin (eli vaihdatteko itse joka kevät ja syksy, vai harvemmin).

Ehkä saadaan jonkilainen kuva siitä että kuinka yleistä tällaisen taidon osaaminen on.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Vaihdoin viimeksi alkuviikolla.

Vaihdetaan lähes aina miehen kanssa kuitenkin yhdessä molempiin autoihin, paljon mukavampaa ja tehdään samalla sitten yleishuoltoa muutenkin.

Vaikeimmat kohdat on tunkin asettelu oikeaan kohtaan ja todella kireät pultit.

Vierailija
22/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. En ole koskaan vaihtanut. Siitä tulisi kauhea katastrofi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Kerran on rengas puhjennut kesken matkan, oli kyllä hyödyllinen taito. Ei mennyt kauan kun matka taas jatkui. Meillä kyllä mies vaihtaa ja joskus rengasliike. Mutta osaan ja olen useasti vaihtanutkin.

Vierailija
24/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa saatan osatakin, mutta en halua tehdä sitä.

Vierailija
25/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Ja vinkkinä, pulttien avaamisen helpottamiseen kannattaa etsiä vaikka joku metalliputki vipuvarreksi.

Vierailija
26/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran vaihtanut. Sen jälkeen toimin kuten valtaosa miehistä eli vaihdatin renkaat huoltoasemalla. Edullinen hinta raskaasta työstä. 

Nainen

27/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Autokouluaikana vaihdoin useammat renkaat (eri autot), harjoituksen vuoksi. Sittemmin olen vaihtanut renkaan vain kerran, tienposkeen jäätyäni rikkoutuneen renkaan kanssa.

Vierailija
28/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ja vaihdan renkaat autooni kahdesti vuodessa. Tämä täytyisi mielestäni jokaisen autoilevan naisen kuin miehenkin osata. Kuuluu ihan perustaitoihin. Koska tahansa voi tien päällä tulla tilanne että rengas puhkeaa.

Vierailija
29/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mieskään ei osaa vaihtaa RENKAITA. Vaikka olisi kaikki tarvittavat laitteet. Ne kausittain vaihdettavat on PYÖRÄT.

🚙

Rengas on se musta kumikehä VANTEEN ympärillä. Jospa viimein voisimme puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

Rengas on myös se pyörä vanteineen. Kumien vaihdosta ainakin täällä puhutaan, kun vaihdetaan vain ne mustat kumirenkaat. Eli lopeta päteminen.

N25, joka osaa vaihtaa renkaat, vaihtaa kumit vanteille ja myös tasapainottaa.

Vierailija
30/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ja olen muistaakseni kolmesti vaihtanut. Useimmiten vien liikkeseen, nykyautossa kun on aluvanteet ja ne pitäis kai kiristää tiettyyn momenttiin eikä mulla ole siihen työkaluja.

Vierailija
31/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Vaihdan joskus keväisin.

Vierailija
32/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, mikäli on kone tai vasara saatavilla. Talvi/kesävaihdot teen itse, samalla tarkastan/ vaihdan öljyt.

Vierailija
33/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni näyttää osaavan. Suurin osa ilmeisesti sitte.

Vierailija
34/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa, ja olen vaihtanut kymmeniä renkaita. Mutta en itse aja autoa.

Vierailija
35/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ees oo autoa. Jos olisi oma auto, niin siihen kyllä opettelisin vaihtamaan.

Vierailija
36/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Minulla ei ole ajokorttia saati sitten autoa joten eipä ole tullut opeteltua moista taitoa.

Vierailija
37/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Ei ole autoa eikä ajokorttia (olen kaupunkilainen, joten ei tarvetta).

Jos joskus päätyisin autoilijaksi, niin opettelisin kyllä. En halua olla riippuvainen muista tällaisissa asioissa.

Vierailija
38/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan, mikäli on kone tai vasara saatavilla. Talvi/kesävaihdot teen itse, samalla tarkastan/ vaihdan öljyt.

Mitä tämä tarkoittaa?

Vierailija
39/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tietenkin, isän kanssa ollaan vaihdettu aina kun muistan ja nyt vaihtelen sitten omaan autoon, joka syksy ja kevät. Muuten en autoja osaa juurikaan laittaa, mutta on se hyvä edes renkaat osata vaihtaa. Saisivat ne autokoulussa opettaa näitäkin taitoja :)

Vierailija
40/124 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä tarkoittaa?

Pitäähän sitä nyt vasara olla, etkö osaa vaihtaa renkaita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän