*JOULUKUUN odottajat heinäkuussa*
Koitetaanko nyt näin,kk pino ainakin heinäkuulle?Hiljaista kun ja kaikki varmaan lomilla!
Omaan napaan ei uutta.Hemppa alhaalla ja rautaa"nautin".Väsymys on kova,mutta muuten kaikki hyvin ja mieli iloinen.Masu kasvaa ja liikkeet tuntuu=)
Odotan lämpimiä ilmoja,että päästään rannalle!
Nyt kuitenkin käy kulkumme kylpylään=)
Petite-te ja bebe rv 17+jotain ja 6 muuta kullanmurua
Kommentit (113)
Eipä ole tullut kesän aikana pahemmin täällä käytyä, on ollut vähän laiskuutta ilmassa...
Riemun ja Piiperoisen kesä on mennyt vähän vaihtelevasti. Kesäkuu jatkui pahoinvoinnilla ja selkäongelmilla, joten odottelin kovasti kesälomaa että ois saanut rauhassa toipua pahoinvoinnista... No, kirmasin niin innoissani lomille, että mursin käteni ja se on nyt ollut paketissa yli kolme viikkoa :( Vielä pitäis kaks viikkoa tota kipsiä kärsiä, aargh! Onneks käden kivut ei oo enää pahat, henkinen harmi sitäkin suurempi...
Pahoinvointi vaivaa edelleen lähinnä aamuisin. Sekin harmittaa, koska sitten vetämättömyys jää päälle koko päiväksi, etenkin kun ton käden takia tekemisetkin on rajoittuneita.
Pari viikkoa sitten oltiin ekassa ultrassa ja siellä se pieni ihmisen alku köllötteli :) Niskaturvotusta ei ollut ja muutenkin Piiperoisella oli kaikki kohdallaan. Istukka on asettunut kohdunsuulle, joten se kontrolloidaan vielä... (Onni tavallaan onnettomuudessa, koska meidän kunnassa maksetaan vain viikon 14 ultra ja nyt me saadaan toinen olosuhteista johtuen) Täytyy vain toivoa, että istukka nousee eikä jää eteisistukaksi.
Kovasti jo joka ilta yritän tunnustella ja kuulostella liikkeitä, mutta ei vielä taida tuntua mitään. Tai sitten en osaa niitä tunnistaa koska tämähän on meidän esikoinen, hihii!
Käden kurjuudesta ja pahoinvoinnista huolimatta on olo silti hirmu seesteinen ja onnellinen - toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka...
Aurinkoista heinäkuun jatkoa toivottelee Riemu
rv 16 tasan
Olen täällä satunnaisesti taustaillut, nyt ajattelin vihdoin ryhdistäytyä ja kirjoittaakin jotain :) Hieman reilu kolmekymppinen toisen lapsen odottaja olen, esikoinen on vuosimallia 2005. Tällä paljon odotetulla pikkuisella on laskettu aika virallisesti 2.12., vaikka koko ajan onkin isompi ultrissa ollut.
KAPA, sen verran muistan noista vanhoista pinoistanne, että taidetaan hyvinkin olla samalla paikkakunnalla eli lämpimästi tervetuloa :) Onhan tämä pk-seudun jälkeen melkoinen kyläpahanen, mutta hyvät puolensa ja mukvat paikkansa täältäkin löytää.
Odotus on sujunut suht hyvin tähän saakka, kunhan rv 15 saakka jatkunut pahoinvointi loppui. Supistusten takia olen joutunut elelemään melko rauhassa, saapa nähdä, voinko kesälomani jälkeen palata enää töihin. Maha tuntuu kasvavan huimaa vauhtia :)
Täällä oli puhetta noista tarvikkeista. Meillä on tallessa kaikki esikoisen kamppeet eli uusia ei juuri tarvittane. Ulkoilemme paljon ja meillä Brion Kombi-vaunut kovalla kopalla ja leveillä täyskumirenkailla osoittautuivat loistaviksi. Kevyempinä kaupunkirattaina on sitten jotkut halvat Gracot, joilla ei kyllä lenkillä pärjää. Nyt on vain hakusessa seisomateline vaunuihin, kun luulen, että tuo isompi poju sitä vielä tarvitsee.
Jep, nyt lyhyestä virsi kaunis ja lempipuuhaani eli syömään!!
Hyviä vointeja kaikille :)
Soffio 20+0
Tervetuloa uusille ja kiva kuulla "vanhojenkin" kuulumisia pitkästä aikaa!
Kävin neuvolassa aamulla, verenpaine, verensokerit ok, eli niistä ei ainakaan selvinnyt, miksi pyörryttelee ja heikottaa. Vauvan syke 145-150 välillä, liikkeet tuntui jo masun päälekin, mutta sf-mittaa ei vielä mitattu. Painoa ei ollut tullut viiteen viikkoon kiloakaan (!) mistä täytyy kyllä olla toisaalta kiitollinen, sillä söin viimeviikolla viitenä päivänä hesen ateriat... :p Pakko päästä ruokikselle pois työpaikalta ja hese on ainoa kävelymatkan päässä oleva ruokapaikka.
Huomenna ois sitten lääkärille ylimääränen aika, toivon kovasti saavani sairaslomaa!!!!! Jos saikkulapun saan, hyppään samantein junaan kohti eteläsuomea, ikävä miestä vaivaa kovasti ja perjantaina ois se Carlos Santanan konserttikin Jazzeilla... Olonihan ei siis ole sietämätön, mutta vaikea, joten pieni hermolepo tekis terää.
Mut nyt rannalle paistamaan makkaraa ja syöttämään mäkäräisille itseäni! Pysyy tasapaino, kun kaikki saa syödäkseen...
Kantrimaria rv 20 +1
Kiva lukea teidän juttuja.. jotain 19 rv olis ollu mullakin nyt, jos olisin saanut pinossa pysyä..
MUTTA NYT ON 4+0!!!! Oli pakko tulla kertomaan. Toivottavasti tällä kertaa kaikki menis hyvin ja pikkuinen pysyis mukana loppuun asti! Tällä kertaa aion kyllä käydä alkuraskauden ultrassa yksityisellä heti ku mahd, että nään, onko siellä yleensäkään mitään. Se on jäänyt häiritsemään siinä edellisessä, kun en tiedä, oliko tuulimuna vai miten se homma meni.. Eihän sillä mitään käytännönmerkitystä ole, mutta tunnetasolla olis ollu isokin merkitys..
Pysyn vielä jonkin aikaa tuolla kuumeilupuolella ja kattelen, jääkö täti tosiaan tulematta...
Käyn varmaan täällä teidän juttuja lukemassa jatkossakin. Yllättävää kyllä, ei oo tuntunu pitkään aikaan pahalta niitä lukea.
Aurinkoisia kesäpäiviä ja onnea ratasostoksille! Kahden lapsen äitinä sanoisin et kannattaa ostaa tukevat ja näppärät, jos nykyään sellasia yhdistelmiä saa.. Meillä on ollu aina kahdet, kunnon emmaljungat ja sit kevyemmät, mut luulis et tästä nykyvalikoimasta sais sellaset, jotka ajaa moemmat asiat..
Heips!
t. iiik 4+0
Hei, kivaa, että löytyy joku samalta paikkakunnalta. On täällä välillä vähän orpo olo, kun mies on töissä ja minä esikoisen (2004) kanssa lomailen vielä 2,5 viikkoa.
Mies on täältä kotoisin ja miehen koko suku asuu täällä. Minun sukuni taas asuu pk-seudulla, joten minun sopeutuminen on varmasti ollut kaikkein vaikeinta. Toisaalta, kyllähän sitä asuu missä vaan, kunhan on oma perhe samassa paikassa.
Hyvällä tuurillahan me törmätään sairaalassa synnytysosastolla.. =) Esikoisen kohdalla, minulla ja kaverillani oli 12 päivää lasketuissa ajoissa eroa. Niinhän siinä kävi, että ystävälläni meni 6 päivää yliaikaiseksi ja minulla tuli 6 päivää etuajassa. Oli aika hauskaa törmätä aamupalakärryjen luona.
t. Kapa 19+jotain
Tervetuloa vaan ,kiva juttu!!!
Poikettiin kaupunkiin mökiltä ja löydän täältä itseni...
Ja minkä virheen tein että kapusin kotona puntariin=/näkyy mökkiherkuttelu joo---2 kg ihan hetkessä tullut lisää!Tosin nyt iltapainosta otettu että voihan tässä osin olla turvotustakin...Seli seli!On tullut syötyä herkkuja!
Mutta vilkutus taas,mentävä on=)
Petite-te ja bebe nro 7 rv jotain 19+
Olimme ensimmäisiä täällä odotuspuolella.... ihania uutisia!!
Olin tänään rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin ja saatiin katsella pitkä tovi myös 4D kuvaa. Saatiin monta hyvää kasvokuvaa :)
Uskalsin ostaa jo netistä pinnasängyn ja eiköhän tässä jo muutakin tarviketta tule hankittua. Äitiyspakkauksen aion ottaa myös.
Tää oli pikaviesti.... kaikki OK. :))
-fatmama 20+3-
tulokset tulivat viimeviikolla ja kaikki pienokaisella sen mukaan kunnossa. :x Tyttö on taas tulossa(ennestään meillä 17 v. poika ja 15, 13, 5, ja 2 vuotiaat tytöt) mutta eipä tuo mitään pääasia että kaikki on kunnossa. Kyllä tuota vastausta jännitinkin ja kovasti (olin siis kokeessa ikäni 37 v. vuoksi.) Masu ei vielä mikään valtava ole omat farkut mahtuu jalkaan mutta iltaisin on kyllä turvotusta masun seudulla niin että silloin jo huomaa. Lapsille kerrottiin uudesta tulokkaasta vasta nyt kun tulokset tulivat ja ihan ottivat vastaan mitä nyt poika sanoi muuttavansa pois kun noita "kauhukakaroita" tulee lisää,mutta taisi olla pelkkä huulenheito! Doplerilla kuuntelen sydänääniä yleensä iltaisin ja kummasti se rauhoittaa kun itsekään en ole neuvolassa vielä ollut kuin kerran + läääkärissä kerran.Loma vielä kaksi viikkoa jäljellä ja sitten alkaa taas rumpa kun hoitolapset tulevat mutta vointi on ihan hyvä joten eiköhän tässä jakseta kunnes äitiysloma alkaa. Olen aloittanut sen kaikista 50 päivää ennen ja niin teen nytkin joten eipä tässä ole sitten enää töitä kuin 2 ja puoli kuukautta :D Eipä muuta kuin hauskaa odotuksen jatkoa kaikille
Apua siskot!
Mulla on jatkuvasti jalat niin turvoksissa ettei kengät mahdu jalkaan ja tuntuu kuin nastojen päällä kävelisi!
Tukisukat,jumpat,hieronnat,veden juonti jalkojen ylös nostamiset,lepo, siis kaikki mitä kuvitella saattaa niin olen kokeillut...mikään ei auta...
Aina kun joutuu olemaan jaloillaan tai istumaan pidemmän aikaa niin jalat huutaa hoosiannaa ja turpoavat järkyttävän näköisiksi :_|
Ensi viikolla loppuu kuukauden loma ja töihin pitäisi mennä maanantaina...ja uskokaa tai älkää niin musta on ihan kiva mennä taas töihin paitsi että mä oon tarjoilija ja joudun siis olemaan jaloilani 6-8h putkeen joka päivä! äääääh....
Mun on varmaan pakko hakee sairaslomaa mutta kiinnostaisi tietää mitenkä pitkän saikun työpaikkalääkäri tälläiseen vaivaan määrää?!
Neuvolastakin sanottiin hoidoksi vedenjuonti ja lepo mitä oon koko loman tehnyt ilman merkittäviä tuloksia...
Tiedän jo nyt millaista tuskaa töissä olo tulee olemaan...
Onko kellään samanlaisia kokemuksia turvotuksesta ja sairaslomista?
ylläripylläri ja pulla 18+4
Ekaksikkin Iiikille: Ihana kuulla, että olo on jo helpottanut ja uusilla viikoilla mennään! Käväsehän kertomassa, mitä varhaisultrassa sitten näkyi...
Ylläripyllärille tsemppiä turvotuksiin, itsellä ei tässä raskaudessa ole mainittavaa turvotusta ollut, mutta muistan hyvin kesän -99, kun esikoista odotin... Siis jalat oli ihan hirveessä kunnossa. Silloin vielä opiskelin enkä siis ollut sairaslomalla vaan kesälomalla, mut suurimman osan kesästä makasin porukoitten viileässä kellarissa koivet kohti kattoa lukemassa kirjoja! Terkkarin antamien ohjeiden lisäksi voisin sanoa, että vältä KAIKKEA juotavaa, missä voi olla hiilihappoja. Mulla ainakin limpparit pahensi asiaa tuplaten, samoin tietenkin kaikki suolaiset syömiset... Sairasloman pituus taas riippuu ihan täysin lääkäristä, toiselta saattaisit saada kuukauden, toiselta kolme päivää.
Omasta sairaslomasta sen verran, että th yhdistäisi pyörrytykseni stressiperäisiksi, lääkäri ei tiennyt mistä johtuu, mutta antoi silti viikon saikkua "raskausajan väsymys"-diagnoosilla, joka merkittiin papereihin jollain ihme koodilla. No, eilen kun menin suoraan lääkäristä töihin, soitin toiselle pomolle, että jään viikoksi saikulle, niin kauppias soittikin hetken päästä mulle ja haukku mut puhelimessa laiskaksi ****:ksi, kun viitin vielä sairaslomallekin jäädä, että pääsen jazzailemaan... Huusipa vielä muutaman muunkin epäolennaisen asian siinä samalla. :'-( Olin ihan rikki, kun töistä lähdin... Joka tapauksessa olin jo päättänyt lähteä Poriin torstain yöjunalla, kun mulla olis muutenki ollu pe, la, su ja ma vapaata. Jos mulla TODELLA ei kiinnostais tehä töitä, niin kyllähän mie sairaslomat hakisin niille päiville, kun pitäs olla töissä, enkä vapaapäiville!!! Pakkasin sit kuitenki laukut ja hyppäsin jo eilen päivällä junaan, tuntui, että on pakko päästä jo pois. Ahistus alkoi vähitellen helpottaan, mitä kauemmas juna vei ja tänään on jo ollut ihan kohtalainen olo = vain kerran on pitänyt nyt aamulla vetää pää polviin. Kun jostain oikeesti löytäsin sen lääkärin, joka kirjottais koko loppuajaksi saikkua, niin olisin maailman onnellisin odottaja!!! Ahistaa ajatuskin, että pitää sinne vielä palata yli kaheksi kuukaudeksi... Viikko on kuitenkin niiiin lyhyt aika.
miks mä AINA painan enteriä kun oon kirjottanu "viestin otsikon"....
Siis kiitti neuvoista ja kannustuksesta Kantrimaria! En mä vaan tiedä miten mä jaksan olla töissä missä on seisottava ja kannettava enemmän tai vähemmän painavia juttuja...Pelottaa että saan jonku veritulpan tai jotain kun ei veri ja nesteet liiku jaloissa yhtään...
Pakkohan sitä saikkua on saada vai? Ei varmaan ole vauvallekaan hyväksi jos oon jatkuvasti tuskissani...toivotaan parasta!
:)
... jaloistas illalla, kun ne on pahimmillaan turvoksissa ja näytä se lääkärille. Mulla ei ainakaan aamuisin levon jälkeen ollu jalat niin hirveen turvoksissa kuin illalla ja yleensä kaikki lääkäriajat sattu kuitenkin aamuihin, joten joskus oli aika vaikea saada lääkäri uskomaan, kuinka tuskaista oli jo pelkästään kävellä. Tukisukat on kans hyvä apu, JOS joudut vielä töihin, toivottavasti kuitenkin saat saikkua.
Riippuu varmaan paljon työpaikkalääkäristä miten lomaa antaa. Meillä on työpaikkalääkäri pahasti taloon kallellaan, joten haen lomani suoraan neuvolalääkäriltä. Tosin työpaikkalääkäri on juuri se joka tietää työolosuhteesi paremmin, joten luulisi tuon vaivan takia lomaa heltyvän helposti!!
Olen kuullut, että lomaa on saanut jopa rv 22 loppuun asti pienemmästäkin... mutta kukin on tietysti yksilönsä.
Tsemppiä!
Voi miten hienoa kuulla, että sulla on tärpännyt jo näin pian uudelleen!! :) Uskon todellakin, että tällä kertaa kaikki menee hyvin Enkä usko, että kyseessä on tuulimuna - pieni ihmispapunen siellä on! Tule sitten heti kertomaan mitä varhaisultrassa näkyi :)
Viimeksi sanoin, että alamaha on jo sennäköinen, että siellä tosissaan joku pieni asustaa. Painoa mulle on sen myötä tullut jo 3,5 kiloa, mutta en hötöile, kun lähtöasetelmat olivat 163cm/60kg. Enkä todellakaan ole syönyt kahden edestä, vaan täysin normaalisti :) Nyt täytyy vain toivoa, että se nousis jatkossakin vaan yhtä tasaisesti ku tähän asti.. Mulla on tavotteena, ettei paino nousis yli kymmentä - korkeintaan kahtatoista - kiloa ;) Saas kattoo kuinka muijan käy!! :D Toivottavasti hyvin! Mut en käsitä, ku tääl on aika paljon jengii, joilla ei oo noussu paino viä ollenkaan! Hitto, miten ootte pystyny siihen? :D Mulla on masun lisäks tissitkin niin turvonnu, et niist tulee ainakin kilo lisää :D :D :D No ei kai, mutta kyllä ovat isot ja kummalliset "imetystissit" :D On se vaan jännä miten keho todellakin muuttuu tän raskauden myötä koko ajan erilaiseks! Ei sitä tajua ennenku se sattuu omalle kohdalle. Tälleen ekassa raskaudessa varsinkin se tuntuu jotenkin niin erikoiselta :D
Haa2 kyseli äitiyspakkauksen ottamisesta. Mä meinaan ehdottomasti ottaa sen, ainakin nyt näin esikoisen kohdalla. Koen sen kyllä todella hyväksi survivor-packiksi, jonka ilmaiseksi saaminen oikeasti maailmassa on aika harvinaista :) Mä en henkilökohtasesti voi oikeastaan edes sietää peessiä/beigeä "väriä", mun mielestä se ei oo väri ollenkaan, mutta silti haluan pakkauksen. Ajattelin, että niihin neutraaleimpiin vaatteisiin voi sitten ite yhdistellä jotain kirkasta ja räväkämpää :) Mutta peruspakettina ä-pakkaus on mun mielestä loisto, onhan siellä paljon muutakin ku vaatteita - ja itse pakkaus on vauvan ensisänky Vaikka ajattelin ostaa pinnasängyn, ni silti meinaan laittaa tyhjän ä-pakkauksen sinne, niin vauva saa "raamit", ei ole liian tilavaan. Se luo hälle sitten turvallisuuden tunnetta :) Ja oli siellä ainakin ne yhdet ihanat tummanruskeat colleget tai jotkin, ne on hienot!
Moni on ollut lomalla jo! Se on varmaan ihanaa... Tälleen opiskelijana on oltava kesätkin töissä... Päätin silti kaiken uhallakin pitää kaks viikkoa vapaata elokuun lopussa, kun siihen ilmaantui mahdollisuus! Nyt odotan sitä ku hullu puuroa, enää neljä viikkoa h-hetkeen! :) Jee!
Riemu: Aika hurjaa, että sulla on tota pahoinvointia vieläkin - auts! En voi kun nostaa hattua tuollaselle sissille, joka kestää kaiken kunnialla :) Mulla ei oo nykyään juur mitään oireita, vähän on alkanu närästään joinakin päivinä... Ja that's it! Jaksamista sulle pahoinvoinnin kanssa - toivottavasti loppuu pian!
Fatmama: Ihana kuulla, että kaikki oli hyvin rakenneultrassa ja että saitte vielä onnistuneita kuvia mukaanne! :D Olitteko yksityisellä, kun se tehtiin 4D:llä? Meillä vissiin on ainakin sitten ihan perus-ultrakoneet käytössä tua TYKS:ssä sitten, kun kolmen viikon päästä rakenteita päästään kattomaan :)
tiinax6: Sullakin kaikki hyvin, loistavaa! Teillä on kyllä oikein kunnon tyttökatras siellä :D Eiköhän se isoveli herjaa heittänyt, on varmasti ihan myyty, kun pieni nytti saapuu maailmaan
Ylläripylläri: Inhottavan kuulonen tilanne sulla niiden jalkojen kanssa! Mulla ei oo ollut turvotusta juur lainkaan koskaan, eikä ainakaan vielä tän raskaudenkaan aikana. En muuta toivo, kun että saisit tarvitsemas sairasloman. Kuulostaa kyl todella tuskalliselta tuo... Huh. Tsemppiä!
Ja tsemppiä myös Kantrimarialle. Ompa mukavaa käytöstä ollu siä sun työpaikalla... Tollaset kommentit voi kyllä jättää omaan arvoonsa heti vaan kun siihen kykenee. Ihan turhaa suunsoittoa! :( Toivottavasti saat sysättyä kommentit sivuun ja nautittua jazzeista täysin siemauksin :)
Jaaha, mut nyt taidan lopetella.. Tulikohan liian pitkä viesti..? Tää uus sivusto aina välillä herjaa niistä.. Hyi! Muutenkaan tää ei vieläkään toimi mitenkään kiitettävästi!
Kuullaan taas!
.:Naranja:. & Nappula 17+5
Pakko tulla kertomaan, että eilen sain lapsivesipunktion tulokset ja terve tyttö on tulossa. Kyllä sitä jännitettiin monta viikkoa. Rakenneultra tehdään elokuussa ja vielä tarkemmin katsotaan ja tehdään myös sydämmen ultraäänni. Me päätettiin käydessä Tenavapisteessä, että ei oteta pakkausta. Siellä on niin ihania vaatteita, että tänään taas lähdetään katsomaan. Tuo 10 v tyttökin kyselee koko ajan,että milloin voitas mennä sinne. Vaatteita on jo ostettu jonkin verran ja tyttö levittelee niitä monta kertaa päivässä. Olen kolme pakkausta ainanaan ottanut. Nyt saan kaikki kaupasta,paitsi makuupussi on isonsiskon vanha vuodelta -93. Jännitti muuten aika kovasti, että ehtiikö tulokset tulla tällä viikolla. Sunnuntaina on esikoisen rippijuhlat ja tulee paljon sukulaisia, jotka eivät tiedä raskaudesta mitään.
Pistelijä 74 ja rv 18+1
Onneksi olkoon tytön johdosta Pisteilijä74! Mulla on rakenneultra viikon päästä perjantaina enkä millään malttais odottaa!Haluaa niin kovasti nähdä kuka siellä masussa mönkii :D Hieman kyllä pelottaakin ja jännittää että onhan siellä kaikki hyvin!
Mä olen kanssa hypistellyt kaikenlaisia vaatteita ja ollaan muutama "unisex" potkupuku ja paitoja hankittukin.Toivottavasti tyyppi nyt sitten siellä ultrassa näyttäis vehkeensä niin tiedettäis se sukupuoli ja tämä äiti pääsis oikein kunnolla hankintoja tekemään *hih*...
Kaikista eniten sitten jännittää se vaunuviidakkoon lähteminen kun näin ensikertalaisina ei miehen kanssa tiedetä vaunuista hölkäsenpölähystä!Yhdistelmävaunuja me ollaan mietitty kun niillä varmaan menis kuitenki useemman vuoden...sitte niitä merkkejä ja ominaisuuksia ja varustuksia on niiiiin hirrrveeestiii että ihan menee pyörälle pästään!Kunhan olisivat näppärät lenkillä,kaupungilla ja bussissa...onks hyviä vinkkejä..?
Hei ja sitten vielä huomenna olis kaverin babyshowerit niin lahjavinkkejä ottaisin myös avosylin vastaan :D Kiitti tytöt!
pitää lähtee viemään koirat lenkille.Ihana ilma jeee! :D
Perjntain kodin siivous tehty, ja ajattelin tulla tänne hiemna hengähtämään.
Eilen innostuin siivoamaan talon kaikki vaatehuoneet, homma jäi kesken joten tänään pitää jatkaa. Ja jotain hyvääkin tässä on tapahtunut. Makailin eilen illalla sängyllä selälläni ja tunsin LIIKKEITÄ =)Olen ollu niin peloissani ettei vauvalla ole kaikki hyvin. Tänä aamuna taas pikkuinen liikehti ja kovasti. Liekö uo siivous saannu vauvaelin ptkiskelemaan. Tää oli oikeasti niin mahtavaa, kun en neuvolaankaan olisi päässy niitäs ydän ääniä kuuntelemaan kun vasta parin viikon päästä. Aikahan mulla on vasta elokuun lopussa.
Nyt mä voisin pikkuhiljaa uskaltaa ruveta vaihtamaan meitin kasvattamien ötököiden paikkoja, että saadaan sitetn vauvakin tänne sekaan mahtumaan:) eipä nyt sen kummempia. Mieli on pitkästä aikaa hyvä. Lupasin jopa viedä lapset uimarannalle, jos nyt tulee lämmin päivä. Mutta nyt jatkamaan siivousta, ja sitten koirat lenkille ja kanit ja marsut pihalle:) Mukavaa viikonloppua kaikille.
Tervehdys taas kaikille vanhoille, ja uusille pinon odottajille myös !
Keskiviikkona kävin lähikaupungissa shoppailemassa, ja joitain pieniä vauvan vaatteita tarttui mukaan, ensi perjantaina olisi se rakenneultra, toivottavasti kaikki on kunnossa, ja haluaisin tietää sen sukupuolenkin, niin saisi oikeantyylisiä tarvikkeita osteltua =)
Kovasti pikkuinen touhuilee masussa, ja masu on kasvanut kivasti. Lauantaina lähden monen vuoden jälkeen Puustockiin festareille päiväksi, ihan mukava kuunnella musiikkia, ja viettää päivää ystävien kanssa.
Jahas, nuorimmainen pikku-ukko teki kakan housuun, joten täytynee lähteä pesemään tuota hajua . .
Iloista viikonloppua kaikille !
mannerto rv 19 + 1
Taas ollaan palattu yhdestä reissusta! Esikoisraukalle tämä matkailu vaan on vähän liikaa. Me olemme ennen tätä kesää viettäneet aika hiljaiseloa hänen kanssaan, enimmäkseen on päivät pitkät ollut äidin kanssa kahdestaan kotona, joten nyt yhtäkkiä kun päivät ovat vilkkaita ja täynnä menoa ja meteliä, se olikin vähän liikaa. Jännitys tuli uniin, ja raukka viimeiset 3 yötä ennen kotiinpaluuta huusi melkein illasta aamuun... Heti nyt eka yö kotona meni taas ihan normaalisti! No, nyt ollaankin tiiviisti kotinurkissa taas.
Kiva kun [b]Karitsasta[/b] ja [b]Pistelijästäkin[/b] kuului pitkästä aikaa. Pistelijälle ihan hirveästi jaksuja ja tsemppiä, voi miten hurjia kokemuksia teillä on ollut! Sormet ja varpaat ristissä olen, että kaikki jatkuisi hyvin. Onneksi punktiotulos oli hyvä. [b]Karoliimalle[/b] tsempitykset alakuloiseen oloon, toivottavasti on vaan raskaushormoneista johtuvaa. [b]Lillalle[/b] jaksuja myös, mulla samoin on nyt se vaihe menossa että ei päällepäin näy mahan kasvu ja liikkeitä tuntuu niin harvakseltaan, ettei aina voi olla ihan varma ovatko ilmavaivoja sittenkin. Tuskallista tämä epätietoisuus!
[b]Kiville[/b] lohdutusta, että 3 kg painonnousu tässä vaiheessa raskautta on aivan maltillista eikä yhtään liikaa. Ei syytä huoleen! :) Ja [b]Petite-te[/b], paino on yleensä aina illalla enemmän kuin aamulla (minkä takia suosin aina aamuaikoja neuvolassa ;) ), eiköhän se sullakin taas tasaannu :)! Toivottavasti [b]Ylläripyllärin[/b] turvotus hellittää. Luulisi, että kun sulla on tuollainen työ joka muutenkin käy jalkojen päälle, saikkua saisi aina kun sitä tarvitsee, eli jos saat vain lyhyeksi ajaksi, eikä työhönpaluu onnistu, eikun uudestaan lekurille. Pakkohan sen on kirjoittaa, jos itse pysyt jämäkkänä.
[b]010308[/b]: mun mielestäni kävely vahvistaa kaikkia keskivartalon lihaksia (myös niitä synnyttäjälle tarpeellisia syviä vatsalihaksia), eli olettaisin, että selkää myös. Edellyttää kuitenkin kävelyä kädet vapaina (so. heiluen; sauvakävely olisi kai kaikkein parasta mutta siihen minä diiva en suostu :D!) eli valitettavasti rattaiden lykkimisellä ei ole sitä samaa vaikutusta :(. Neuvolasta kannattaa kysyä, heillä ihan varmasti on antaa ohjeita, miten selkää voi jumpata turvallisesti raskausaikana. Tsemppiä vaan kipuihin, samoin kuin liitos- ja muihin kipuihin ja vaivoihin myös ainakin [b]Karoliimalle[/b], [b]Kantrimarialle[/b], [b]Minihattikselle[/b], [b]Menninkäiselle[/b] ja [b]Elizabethalle[/b], jolle myös lämpimästi tervetuloa mukaan, samoin kuin toiselle uudelle eli [b]Soffiolle[/b]!
[b]Kapalle[/b] onnea uuteen kotiin ja [b]Hannelle[/b] sekä [b]Riemulle[/b] ultraonnittelut! Ikävää, että Riemun pahoinvointi yhä jatkuu, loppuisipa jo! Hienoa, että [b]Tiinax6:n[/b] punktiotulos oli hyvä! Ja [b]Iiiikille[/b] plussaonnittelut!
Ihanaa, että [b]Naranjakin[/b] ehti tänne, olinkin jo miettinyt mitä kuuluu! Meillä on yhdistelmänä Emmaljungan City Cerox 360°, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Otettiin kovalla kopalla, jossa esikko nukkui tosi hyvin, ja nyt ratasosassa myös. Vaunut ovat kevyet työntää, ja erityisen rakastunut olen niihin kääntyviin etupyöriin. Vaunu todella kääntyy paikoillaan sen 360 astetta, mikä on esim. ruuhkabussissa tai täpötäydessä kaupassa sompaillessa kätevää. Ja kevyt on käännellä ja työnnellä myös. Heittoaisa on myös kätevä, voi vaihtaa työntösuuntaa vauhdissa, ei tarvitse alkaa käännellä koppaa toisin päin (vaikka sekin on kyllä mahdollista).
Ratasasioita vieläkin, kun tuli [b]Canttarellin[/b] viestistä vielä mieleeni tuo sama, eli kärryjen mitoitukset. Meillä siis tosiaan esikoiselta on yhden hengen menopelit olemassa, mutta pienen ikäeron takia tulemme todennäköisesti tarvitsemaan vielä tuplat. Meillä on tosi pieni asunto ja rapussakin vaunujen kanssa on hankalaa. Hissiin mahdun just ja just vaunujen kanssa, tuplilla sinne ei ole mitään asiaa. Mutta ongelma on myös kulku sisään ja ulos. Vaunujen kanssa taloon pääsee vain kellarinovesta, joka on todella kapea, samoin kuin vaunuvaraston ovi. Suurin osa näkemistäni tuplista on liian leveitä näihin oviin! Kapeimmat taas, jotka olen löytänyt, ovat tosi kalliita. Plääh...
[b]Haa[/b] kyseli äitiyspakkauksesta. Minä en taida ottaa, mullahan on vuosi sitten syntynyt esikoinen, jolta kaikki tavarat tallessa ja vaatetta hirveät läjät. Vähän harmittaa, sillä 140 e:llä kun ei saa paljon mitään, mutta pakkauksen ottaminen olisi meillä todellakin ihan turhaa.
Lomaa on vietetty pari viikkoa ja nyt tämä viikko töissä. Ensi viikolla taas lomaviikko.
Uusia oli mukaan tullut myös. Kovasti tervetuloa vaan!
Rakenneultrassa oltiin eilen ja voi, että sinne meno jännitti ihan älyttömästi. Pahimman jännityksen teki varmaan se kun mullahan ei tässä np-ultran ja rakenneultran välissä ollut edes neuvola käyntiä. Kaikki näytti kuitenkin olevan hyvin. Kovasti siellä pikkunen hyöri ja pyöri : ) Ensi viikon lopussa onkin sitten vihdoin toinen neuvola. Saa nähdä mitä paino sun muut näyttää.
Nyt sitten tulikin sellanen fiilis et haluis jo alkaa hankkia isompia juttuja esim. vaunuja. Ensi kuussa mennään varmaan kiertelemään eri kauppoja. Odotan sitä jo innolla : )
Äitiyspakkauksesta niin otan sen ihan ehdottomasti. Voin vaan kuvitella miten ihana sitä on sitten tutkia ja hypistellä. Mutta jos esim. vaatteiden värit/kuosit eivät miellyttäisi niin ehkä sen sitten saattaisin jättää ottamatta. Mua sisältö kyllä miellytti ja tykkäsin kun esim. haalari on aika neutraali. Edellisinä vuosina ne on ollu aika rumia mielestäni.
Mutta töiden pariin taas.
Mukavaa heinäkuuta kaikille ja voidaan hyvin!
-Hanne- ja masupupu 19+6