Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*JOULUKUUN odottajat heinäkuussa*

30.06.2008 |

Koitetaanko nyt näin,kk pino ainakin heinäkuulle?Hiljaista kun ja kaikki varmaan lomilla!

Omaan napaan ei uutta.Hemppa alhaalla ja rautaa"nautin".Väsymys on kova,mutta muuten kaikki hyvin ja mieli iloinen.Masu kasvaa ja liikkeet tuntuu=)

Odotan lämpimiä ilmoja,että päästään rannalle!

Nyt kuitenkin käy kulkumme kylpylään=)

Petite-te ja bebe rv 17+jotain ja 6 muuta kullanmurua

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin odotellaan malttamattomana ultraa, joka on ensi viikon maanantaina. Vielä ei olla päätetty kysytäänkö vauvan sukupuolta vai odotellaanko synnytykseen asti niin kuin kahdesta edellisestäkin. :)

Vauvan potkuja tuntuu päivittäin, mutta ei vielä kovin runsaasti. Illalla sängyssä selällään maatessani olen monesti myös saanut silitellä vaavia, kun on ollut sopivasti massua vasten selkä. Tuntunut hassuna kovana möykkynä tuossa vatsalla ja yllättävän hyvin on paikallaankin pysynyt silittelyjen ajan. :x

Päänsärystä oli usempikin kärsinyt. Mulla taas on ollut toisin päin. Yleensä migreenistä kärsivänä olen saanut aina odotusajat olla ilman pääkipuja. Poikkeuksena esikoisesta ja nyt tässä raskaudessa pääkipu aina kun menen saunaan. Pitää pitää otsan päällä kylmää pyyhettä, tai vaikka pelkästään kättä saunomisen ajan ettei pääkipu yllätä.

Aiemmista synnytyksistä oli galluppia. :)

1. neiti syntyi rv 39+5 mitoin 4295g ja 52cm. Synnytys ehti kestää 12h59min ennen kuin päädyttiin kiireelliseen sektioon. Synnytyksen aikana kipuja lievitettiin vyöhykemagneetein(ei mitään tehoa) sekä spinaalilla.

2. neiti syntyi rv 39+2 mitoin 3830g ja 51cm. Synnytys kesti 11h31min, josta 31min ponnistusvaihe. Kipuja lievitettiin aquarakkuloin(toimi minulla hyvin selkäkipuun :D ), ilokaasulla ja epiduraalilla, joka ei onnistunut selkäni rakenteesta johtuen(näin sairaalassa sanottiin).

Eli meilläkään ei taida kauhea kiire olla sairaalaan lähtiessä vaan saa rauhassa viedä tytöt ensin hoitoon tai hommata kotiin hoitaja.

Vierailija
62/113 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu ettei mutua tekemistä oiken ole. Siivoukset jälleen suoritettu, ja ulkona sataa taas:( Alkaa keväällä ostettu sateenvarjo olla sadepisaroista kulunnu.

Mä en tajua mikä täällä neuvolassa nyt oiken mättää. Olen koittanu soittaa soittoajalla, ja sen ulkopuolella mut en saa vaan ketään sieltä kiinni. Olis niiiiin kiva päästä käväsemään tän edelleenkin jatkuvan päänsäryn takia.

Nyt ei taas vauvelin vointi huoleta. Mies kuunteli illalla tosta mahan päältä ja tunsi monta kertaa selvästi kun vauva potkasi poskeen:)

Eipä ole mie ollu tähän mennessä kauhean odottava isä, mutta eilen tuntu että sekin asia muuttu kun rupes siinä makoillessa juttelemaan pojalle (niinku toi mies on ennustanu). Aamulla sitte kyseli ennen töihin lähtöä koska lähettäs vaunuja vaan ihan kattelemaan.

Meillä tuo mies on valinnu yleensä aina vauntu lapsille, väriä myöten. Joten se on sellanen luottohomma minkä se jo osaa:)

No, eipä tässä vielä vaunukaupoille lähetä. Odottelen lähemmäs Joulukuuta.

Joulukuusta puheen ollen...ja synnytykseen siirtyen. Varsinkin teillä, joilla synnytyksia takan myös useampia. Onko kellään kokemusta hypnoosi synnytyksestä? Mä löysin aiheesta horveän vähän tietoa, ja kovasti kiinostaisi tuollaista kokeilla. Mutta tietoa juu, tosiaan ei oiken löydy. Ja luin jostain pienen pätk, että Lahden alueella joku aiheesta tietävä olisi. Itte olen lääkkeiden vastustaja, eli en tuota lääkkeellistä kivunlievitystä ole halunnut. Siksi tää hypnoosi nyt kovasti kiinostaisi. Joten jos joku jotain asiasta sattuisi tietämään, nii olis kiva kuulla:)

Nyt ei muuta taas kun keksimään lapsosille tekemistä, ja itte vaikka ruoan laittoon.

Eli jaksuja kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnoosista ei kokemusta mutta oletko ajatellut vyöhyketerapiaan synnytystä ennen ja aikana?

En ole mikään lääkeiden vastustaja,ekasta sain epiduraalin mutta sittenmmin huomannut että sitä kyllä pärjää ilman lääkkeellistä kivunlievitystäkin=)Ja kun on ollut nopeita synnytyksiä vaikkakin kivut olleet sen mukaisia...

Itse saanut apua vyöhyketerapiasta loppuraskauden vaivoihin(turvotus,ummetus ,unettomuus)ja synnytksen vauhdittajanakin käytetty.Myös synnytyksen aikana.Ja se vesi,vanhin voitehista,on hyväksi,parhaaksi todettu.Altaaseen mä haluaisin synnyttää,ihan sinne ponnistaakin.Mutta täällä tyksissä ei oo ku yksi allas ja sinne ei saa ponnistaa jos sinne sattuu pääsemäänkään...

Synnytyksistä vielä kysymys:onko kukaan synnyttänyt poliklinisesti?

Tai aikoo synnyttää?

Pitääkö tämä toive ilmoittaa jo ajoissa vai voiko edetä tilanteen mukaan synnytyksen jälkeen??

Sadepäivää vietellään ja olen tehnyt kilosta jauhelihaa lihapullia ja pullataikinankin väänsin....

Pikkuvaipat odottavat ompelijaansa!tekiemistä riittää!

3 päivää ultraan=)

Petite-te ja bebe nro 7 ja rv:t jotain pääle 20

Vierailija
64/113 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola takana: hb oli romahtanut, joten rautakuuri on aloitettava. Paino edelleen alle lähdön (?) 700g, muutosta edelliseen käyntiin +200g. Muistutan edelleen niitä, jotka "kateellisena" ihmettelevät minun painoa, niin ylimääräistä on jo valmiiksi!! :))

Massumitta oli yläkäyrällä myös.

Äitiysrahahakemukset sain ja varattiin aika lääkärille yövuorojen takia vähän aikaisemmin kuin oli tarkoitus. Samalla tehdään se toinen lääkäritutkimus.

Petite-te kyseli tuosta polisynnytyksestä.... minä en aio maata sairaalassa yhtään enempää kuin on pakko. Varmaan vaikuttaa myös se mihin vuorokaudenaikaan vauva syntyy. Mutta kun me asummekin ihan sairaalan naapurissa, toivon pääseväni kotiin melko pian. En tiedä sitten tuleeko siitä pkl-synnytys ;)

Kirjoitelkaahan ultrakuulumisia!!

-fatmama rv 22-

Vierailija
65/113 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taasen ja muillekin uusille tervetuloa mukaan! Päänsärky on valitettavan tuttu vaiva täälläkin :( Migreeniä ei onneksi ole ollut siihen malliin kuin esikoisen alkuraskauden aikana, mutta muuta jomottelua kyllä. Parhaimmaksi lääkkeeksi olen todennut kaksi panadol poretta kerralla. Joskus pelkkä lepo ja runsas juominenkin helpottavat. Kurja kiusa joka tapauksessa.

Mulla esikoisen synnytys oli hyvä kokemus loppuhuipennusta lukuunottamatta. Syntyi 39+2 ja mitat 3,5kg ja 51cm. Säännöll. supistusten alusta meni 8,5h syntymään. Ongelmat alkoivat, kun ponnistusvaihe pitkittyi. Lapsi saatiin ulos, mutta istukka repesi eikä tullutkaan ulos kohdusta. Niinpä äkkiä leikkausryhmä paikalle ja minut uneen. Siinä rytinässä menetin verta yli 3,5 litraa ja voitte vain arvata, mikä oli vointi seuraavat päivät. Seuraavaan synnytykseen kuulemma varaudutaan jo etukäteen eli varataan veret, tiimit yms. valmiiksi. Vielä en ole suuremmin asiaa pohtinut, ei se taida pelkäämällä muuksi muuttua... Mutta tällä historialla en ole miettinyt esim. polikliinista synnytystä.

Rautakuurille jouduin jo minäkin. Ostin sitä uutta Fexin-poretta. Hirvittävän pahaa, mutta jospa toimisi paremmin kuin tabletit, niillä kun ei ollut mun hempparia parantavaa vaikutusta ollenkaan.

Lilla, outoa tuo teidän neuvolan homma! Täällä kyllä pääsee neuvolaan 3-4 vkon välein ja aina jonkun saa puhelimella kiinni. Toivotaan, että saat jostain avun!

Nyt pitää jatkaa siivousta, vieraita tulossa.

Vierailija
66/113 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin lukemaan kuulumisia varautuneena hiljaiseen palstaan. Mutta kaikkihan ovat virkeinä liikenteessä (juu, varmaan tästä ikuisesta, tylsästä sateesta johtuen) ja uusiakin on ilmaantunut! Tervetuloa! :)

Meille ei mitään uutta. Viikot ovat 18+6 muistaakseni, ja maha on iso. Odotan ensimmäistä ja näinollen kropan muutokset ovat tulleet uusina ja outoina. Erilaisia kipuja selässä ja häntäluussa on ollut ja välillä elämä on aika tuskaista ja kömpelöä.

Hb ja verenpaine (112 ja 104/49) eivät ole ilmeisesti nousseet kummatkaan ja olo on välillä vähän sen mukainen.

Minua synnytys on mietityttänyt melkoisesti ensikertalaisena. Olen harkinnut myös lääkketöntä vaihtoehtoa...

Sateista loppuviikkoa kaikille, sillä nythän voi olla jo varma, ettei aurinkoa enää koko kesänä nähdä :(

Vierailija
67/113 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tullut paljon viestejä, kivaa! En varmaan nyt ehdikään oikein kenellekään mitään sanoa, mutta jotakin koetan. Jaa niin, tuosta kommentoinnista oli ihan ollut puhettakin täällä. Jokainen voimainsa ja ehtimisensä mukaan, sanoisin, eli älkää sisaret ottako stressiä vaikka ette sitä suuremmin ehtisi harrastaakaan! Omat kuulumiset kuitenkin ovat tärkeimmät, koska niitä on mukava lukea. Itse usein yritän sanoa sanasen jokaiselle, tai ainakin vähintään vastata kaikkiin kysymyksiin ja gallupeihin, jollei muuhun ole aikaa, mutta ei tämä minunkaan kommentointini aukotonta ole, eikä joka tapauksessa itsetarkoitus. Enkä joka päivä edes ehdi, kuten nyt.

Tämän pidemmittä puheitta ;D sitten viikon gallupiin, eli: Meillä poika syntyi rv 42+3. Synnytys käynnistettiin ja lopulta kuitenkin päädyttiin kiireelliseen sektioon, kun synnytys pysähtyi. Kaveri oli iso, 55 cm ja 4,4 kg. Synnytyksen kestoa ei mihinkään ole merkattu; ekan Cytotecin sain kohdunsuulle joskus aamukymmeneltä, samana iltana yhdeltätoista vedet menivät spontaanisti ja supistukset voimistuivat, seuraavana päivänä klo 13.28 olin suolet levällään :D leikkauspöydällä ja poitsu ulkona. Kivunlievitykseksi yritettiin osastolla yön aikana petidiiniä ja myöhemmin Litalginia, mutta ei niistä mitään apua ollut. Synnytyssalissa seuraavana aamuna sain ilokaasua ja lopulta epiduraalin, joka oli taivas. Jouduin tosin välillä olemaan ilman sitä kun kokeiltiin, lähtisikö synnytys sittenkin uudestaan käyntiin ilman puudutusta (oksitosiini oli jo täysillä), mutta jonkin ajan päästä kätilö totesi, että ei tämä ole kuin ihmisen kiusaamista, ja pian sitten lääkäri tekikin leikkauspäätöksen kun supistukset senkun hiipuivat.

Sen omasta kokemuksestani ainakin voisin sanoa ekaa synnytystä miettiville, että älkää miettikö liikaa ;)! Totta kai tietoa janoaa kovasti ja on hyväkin lukea etukäteen erilaisista kivunlievitysmenetelmistä ym., mutta synnytys on siitä "ikävä" juttu että se yleensä menee niin kuin menee eikä moniin asioihin voi kovin paljon itse vaikuttaa. Tarkoitan, että jos suunnittelee liian tarkkaan etukäteen asioita, saattaa joutua pettymään. (Paitsi että meillä kaikilla tietenkin homma tulee menemään loistavasti, ja saamme kaikki toinen toistaan ihanammat nyytit käsiimme, eikös!)

Polikliinisesta synnytyksestä en tiedä, toisaalta ei kyllä siellä sairaalassakaan houkuttele kauan olla, toisaalta olen niin vainoharhainen ;), että haluan olla satavarma siitä, että kaikki on kunnossa, ennen kuin lähden kotiin. Luulen, että siitä toiveesta on kyllä hyvä kertoa etukäteen, mutta lopullisestihan sen tietää vasta sitten kun synnytys on ohi :).

Hurjat määrät verta oli mennyt Soffiolla synnytyksessä! Minulta meni vain reilu litra (joka sekin kuulemma on enemmän kuin leikkauksessa yleensä) mutta siltikin huippasi ihan kivasti seuraavan päivän.

Inha neuvola Lillalla, oletko vieläkään saanut apua? Minähän olen täällä myös useaan otteeseen meidän neuvolaamme kironnut, joten en nyt enää edes aloita...

Mulla on nyt menossa rv 18+0, ja maha on valtaisa täälläkin. Liikkeitä on onneksi taas viime päivinä tuntunut, olin välillä jo melkein ylimääräistä ultra-aikaa varaamassa hermostuksissani. Rautakuurille jouduin jo aikaisemmin, olisko ollut rv 14. Silloinhan sanottiin, että olisin voinut aloittaa raudan vaikka heti plussatestistä, kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa. (Mulla esikoinen täyttää parin viikon päästä vuoden.)

Tervetuloa mukaan Armi ja Birtzu! Jaksuja kaikille sairauksista ja vaivoista kärsiville, ja ihan rauhassa "valittakaa" vaan täällä, sitä vartenhan me virtuaaliolkapäät olemme! Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille! Minulla kun la on vasta kuun loppupuolella, niin ei ole sitä rakenneultraa vielä ollut. Ensi viikolla sitten, mitenköhän sinne jaksaa odotella...

Vierailija
68/113 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä gallupiin liittyen, että toki koetin kaikenlaisia ei-lääkkeellisiäkin konsteja kuten suihkua ja lämpötyynyä, niistä ei vaan minulle ollut apua. Ylipäätään en tuskissani voinut olla yhtään paikoillaan, vaan kävelin osaston käytävää eestaas koko yön. Sen takia mut aamulla otettiinkin saliin, vaikken ollut avautunut kahta senttiä, saamaan ilokaasua ja oksitosiinia siis. Että itse en kyllä epparin usko synnytystäni hyydyttäneen, se vaan ei koskaan lähtenyt riittävästi käyntiin (kun tosiaan koko yönkin sitä yritin liikunnalla vauhdittaa). Supistuksia oli, ja kivuliaita sittenkin, mutta niitä tuli vaan "sarjatulena" eivätkä avanneet paikkoja.

Vierailija
69/113 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin jo kaukana kakkossivulla.

Birtzulle piti muuten vielä myös sanoa, että mulla myös esikoisen arvioitiin neuvolassa jo rv 37 olevan nelikiloinen. Ultrassa pari viikkoa myöhemmin taas arvioksi tuli 3,5 kg. Loppujen lopuksi hän syntyi viikolla 43 painaen 4,4 kg. Vaikea sanoa, mikä nyt sitten oli totuus, koska tuskinpa on tullut 6 viikossa vain 400 g painoa lisää, toisaalta myös 900 g 4 viikossa kuulostaa paljolta. Riippuu niin paljon mittaajasta/ultraajasta kyllä.

Muutakin asiaa oli, eli päivitin nyt la-listan esittelypinoon. Niitä muita esittelyitä en nyt laittanut aakkosjärjestykseen (siellähän ne kaikki samassa pinossa kuitenkin ovat), koska se on niin pitkä litania, että taas tarttis laittaa monta viestiä. Jossain vaiheessa ehkä, jos oikein innostun :) tai Naranja tai joku muu.

Mitä mieltä muuten olette, koska tuo esittelypino aina katoaa jonnekin kaukaisuuteen ajan mittaan kuitenkin, jos laittaisi aina uuden kuukausi-/viikkopinon alkuun tuon la-listan? Pysyisivät nimimerkit ehkä paremmin mielessä. Koko esittely taas (minusta) on liian pitkä toistettavaksi joka viikko (jos nyt siirrymme viikkopinoihin taas syksyllä). Tämä oli vain ehdotus, päättäkää te muut :)!

70/113 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy tunnustaa, etten ole tänne kirjoittanut ainakaan kuukauteen....Enkä ole lukenut viestajäkään sen puoleen. En jaksanut noista heinäkuun viesteistäkään lukea kun muutaman sieltä täältä, vissiin kesälaiskuus iskenyt....Informoikaa jos jotain tärkeetä on mennyt silmien ohi....=)

Täällä kesälomat pääosin lusittu. Meni koko loma muuttoon, joka tuntu huomattavsti raskaammalta kun aikasemmat muutot, joita takana jo jotain 9kpl, tai sinne päin. Suht. hyvin ollaan voitu. Viimeksi neuvolassa 2.7. sydänäänet kuulu 1. kertaa ja pulssi oli 160...Ihanaa! Nyt mulla neuvola ens viikolla uudessa paikassa. Väsymys ja unentarve vielä kiusaavat, saamattomuus samoin. Mutta yksi hyväkin "sivuvaikutus" paljastui viime kerralla neuvolassa, mun Hb oli jotain 130 luokkaa, eikä ole ikinä ollut niin hyvä... Ihme juttu. Liikkeitä en ehkäpä vielä ole tuntenut, tai saattaa olla, enpä niistä osaa sanoa, kun tuntuisi joka päivä olevan jotain ilmavaivaa... Viime neuvolakäynnillä oli paino laskenu lähtöpainosta 0,5kg, nyt varmaan tullut jo lisäystä, kun toi pömppis on tohon ilmestynyt. Mutta nyt täytyy kiirehtää takaisin töihin, nauttikaa kanssaodottajat tästä jumalattoman ihanasta säästä!!!!!!

Nudivas + masukki 15+5

Vierailija
71/113 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille, omaan napaan ei kummempia, kovasti odotellaan perjantain ultraa, ja tietysti kauniita, lämpöisiä kelejä =)

Galluppiin:

Esikoistytöstä synnytys alkoi säännöllisillä supistuksilla, yöllä 12 aikaan, seuraavana päivänä klo 13 olimme sairaalassa, ja kohdunsuu auki, vain reunat jäljellä, siitä n. 1,5 tuntia, ja tyttö oli maailmassa, paino 3280g, ja pituus 52cm. luomulapsi =)

Keskimmäisen synnytys alkoi myös säännöllisillä supistuksilla, samoihin aikoihin kuin esikoisella, aamulla n. klo 6:30 sairaalassa, auki 8cm, ja sain parakervikaali, sekä pudendiaalipuudutteet, tyttö syntyi 8:50. paino 4040g, pituus 51cm.

Kolmas synnytys alkoi aika lievin supistuksin myös yöllä, sitten aamulla loppuivat kokonaan, olivat varmaan 3 tuntia poissa, minulla oli varattu äitipoliaika synnytystapa-arvioon, joten menimme klo 12 sinne, siellä alkoi taas supistamaan, ja lääkäri kokeili, että olinkin 6,5cm auki, siinä välissä oli käyrät ja ultrat jne. joten saliin mentiin n. klo 15, ja poika syntyi n. 18.00, luomuna =) Paino 4390g, ja pituus 52cm.

aika helppoja, rauhallisia synnytyksiä olleet kaikki, tietysti se pään tulo pahin ..

Pieni kammo jäi edellisestä pään tulosta, joten nyt olen nähnyt siitä sitten jo uniakin .

Eiköhän tässä taas petrata, ja mennä pikkuisen mukaan kuitenkin, niin ihana palkintohan sieltä on luvassa =)

Mukavaa päivänjatkoa !

mannerto rv 19+6

Vierailija
72/113 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.lapsi poika . Käynnistysyrityksiä 3 rviikolla 41+4- 42. Viikonlopuksi kotiin jossa heti la aamuna vuosin verta, istukka oli alkanut irrota. Kalvojen puhkaisu sairaalassa samana päivänä ja klo.23.55 syntyi poika siis rv.42+2. 3990g ja 54 cm

2.lapsi tyttö . Käynnistys viikolla 41+5. Kalvojen puhkaisu ja kesto 14h. 3770 ja 52cm

3.lapsi tyttö. Käynnistysyritystä jo kuukautta ennen laskettua aikaa koska vauvan kasvun epäiltiin pysähtyneen, mutta viikon sairaalassa olon ja 4 turhan käynnistysyrityksen jälkeen huomattiin että taas oli pikkuinen viikossa hiukan kasvanut joten lähettivät kotiin , tosin kävin koko loppuraskauden jatkuvasti äitipolilla tarkastuksella . Lopulta rv 41+4 kalvojen puhkaisu koska raskausmyrkytys ja vauvan kasvu taas pysähdyksessä. Vauva 2720 ja 46 cm. Napanuora 2.kertaa kaulan ympäri ja napanuorassa tiukka solmu. Synnytyksen kesto 13h.

4. lapsi tyttö. Käynnistys 42+2. Paino 3660 ja 50 cm.

5.lapsi tyttö. Käynnistys viikolla 39 kun raskausmyrkytys ja taas sikiön hidastunut kasvuepäily. Paino 2620 ja pituus45 cm. Taas napanuora kaulanympärillä.

Nyt siis kuudetta odotellaan . Epiduraalin olen kaikista ottanut ja se ainakin minulla auttanut niin että tuntuu kuin taivas olisi auennut kun sen on saanut.

Kaikista, paitsi ensimmäisestä olen kotiin lähtenyt seuraavana päivänä kun toisia lapsia ollut niin ikävä, mutta parista ollaan käyty keltaisuutta mittauttamassa TYKSissä muutman päivän kotona olon jälkeen. Onneksi kuitenkin ei ole tarvinnut sairaalaan palata valohoitoa saamaan vaikka arvot olleet hieman koholla.

Kaikille juolukuisille ihanaa jatkoa ja aurinkoista loppuviikkoa toivottaa TIINAX6 ja rv19 tasan!!!

Vierailija
73/113 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomen aamulla kauan odotettu r-ultra!Yes!

Siitä mieleeni kysymys:muistaako kukaan uskomusta sukupuolesta,että jos vauva tärisee kohdussa,viittaa poikaan joka pissatessa tärisee??Hassulta kuulostaa!

Tässä vaan mietin omia tuntemuksia ennen huomisen H-hetkeä ja katsotaan meneekö tuntemukset nappiinsa=)

Edellisestä raskaudesta en muista tälläistä "värinää/tärinää"kohdussa ja tulikin tyttö mutta pojista,muistelisin vastaavia tuntemuksi(tosin vasta myöhemmillä viikoilla)

No se selvinnee huomenna!

Petite-te ja bebe nro 7 ja rv:t 20+5 (jo!)

Vierailija
74/113 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oltiin lomailemassa 3 viikkoa ja sitten paluu arkeen onkin vienyt voimat täysin. Täällä kun pahoinvointi jatkuu edelleen ja väsymys vaivaa. Uusina kremppoina on tullut kiinnike- ja liitoskivut..! Lisäksi pitäisi liikkua ettei kilot kertyisi, ja sitten nukkumaan mennessä särkee nivuset niin että itkeä pitää.. Mulla pysyi paino ihan kivasti hallinnassa, mutta nyt viime viikot olen kahminut herkkuja kaksin käsin ja se kyllä valitettavasti näkyy vaa'alla =(

Mukavaa että uusia on tullut ja ja ihanaa että toislla jo keskeytynyt raskaus on alkanut uudelleen -kaikkea hyvää!!

Oltiin tänään rakenne ultrassa, kaikki oli muuten ok, paitsi istukka sijaitsi ihan edessä, sain kontrolliajan 8 viikon päähän. Jos paikka ei vaihdu, on edessä sectio. Ekakin tuli sektiolla, kun oli perätilassa, nyt mietinkin että mites tää nyt näin voi mennä?? Viime neuvolassa ei saatu sydänääniä kuulumaan ja terkkari "nurisi" paksusta mahasta, mutta syy olikin istukan sijainti, hmp! Onko muilla kokemuksia edessä olevasta istukasta??

Muistaako joku miltä viikoilta oli mahdollisuus saada vapaus yövuoroista?

Niin ja onko muilla jo maidontuotanto aloitellut?? Mulla kastu paita eilen ekaa kertaa kunnolla, mutta jo useamman viikon on ollut iltaisin tippoja yökkärillä kun ottaa rintsikat pois.

Liikkeet on ihan erilaiset kuin ekasta, taisi tuossa juuri joku edellä mainitakin "tärinästä" silleen itselläkin tuntuu. Eka oli tosiaankin tyttö että saapa nähdä enteileekö tämä nyt sitten poikaa?? Muutenkaan en ole oikein osannut ajatella sukupuolta eikä ultrakaan sitä paljastanut.

Taikatoive 20+1

Vierailija
75/113 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pikavastaus.

Minullakin istukka edessä ja lisäultra syksyllä. Muuta kokemusta ei ole, mutta oletan/toivon, että se nousee siitä vielä pois.

Itse lopetan yövuorot ensiviikolla (rv23). Minusta tuo on työkohtainen ja jokainen tekee oman voinnin mukaan. Meillä ei esim. yöt ole yhtään sen helpompia/rauhallisempia kuin muut vuorot. Minulla oireena tulee migreeni enkä toivu päivärytmiin kunnolla ja tietty väsyttää aivan sairaasti! Lomaa vaan, jos siltä jo tuntuu. Joku oli näillä sivuilla lopettanut jo viikoilla 15.

-fatmama rv22-

Vierailija
76/113 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain tähän vastailen. :)

Mulla on molemmissa raskauksissa tuntunut värinää kohdussa lyhkäisiä hetkiä, juuri sellaisia kuin vaavit joskus pissan jälkeen tärisevät, ja kaksi tytöntylleröä on ollut värisijöinä. :)

Vierailija
77/113 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä... on kyllä todellakin vierähtänyt tovi kirjoittelusta, mitä lienee kesä laiskuutta vai mitä. Itse vielä odottelen kesälomaa ja kesä siis mennyt töiden parissa:(

ON: Omassa voinnissa ei tällä hetkellä mitään kummallista. Itselläni todettiin raskausajan diabeetes. (Yksi arvo oli koholla sokerirasituksessa rviikolla 12+jotain, sen koommin ei ole arvot heitelleet) seuraava kontrolli seuranta joskus 27 viikolla. Toivottavasti ei silloinkaan arvot heittele, kovin isokokoinen vauva hieman hirvittää, itse olen pieni. Uutena vaivana oikean pakaran kramppaminen töissä. Olen siis seisomatyöläinen joten vaiva on ilkeä. Lisäksi verenpaineet alhaalla (molemmat arvot alle sadan) huippaa ja tekee häijyä oloa....vali,vali.. tulipas vuodatusta,sorry...

Muuten siis kaikki ok ja massussakin kaikki hyvin,toivoakseni. Liikkeitä tuntuu jo jonkin verran. Meillä rakenneultra vasta 16.8. että sitä odotellessa.

Nyt täytyy jatkaa töitä. palaillaan.:)

Vierailija
78/113 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista olenko tänne kirjoitellut ollenkaan. JOskus olen käynyt pikaseen lukemassa. Mutta nyt kun oli mielenkiintoisia aiheita esillä, niin päätin minäkin kirjoittaa sanasen. :)

Täällä on meneillään seitsemäs raskaus, lapsia on tähän mennessä tullut kolme, joten nelosta nyt odotellaan. Alunperin laskettu aika oli marraskuun puolella, mahtoiko olla 22.11 mistä on lähdetty liikkeelle, nyt se on muutettu 3.12. Mutta itse kyllä veikkaan, että tuo marraskuun päivä olisi lähempänä totuutta. Mutta, syntyy sitten kuin syntyy... :)

Synnytyksistä:

1. 39+6, tyttö, 12tuntia synnytys, supistuksilla käynnistyi, kivunlievityksenä suihku, amme ja ilokaasu lopussa (jonka jälkeen vannoin ettei enää ikinä ilokaasua). 15min. ponnistus. Vauvan koko 2950gr ja 48cm.

2. 38+1, poika. 11tuntia synnytys, käynnistyi veden menolla kotona, kivunlievityksenä suihku, kävely ja ihan lopussa paracervikaali. Synnytys oli miellyttävä kokemus, koska osasin "vaatia" ja tiesin miten synnytys sujuu. Ponnistus kesti 2min. Vauvan koko 2930gr ja 47cm.

3. 37+2, tyttö , synnytyksen kesto ehkä n. 9h, käynnistettiin sairaalassa vauvan kasvunhidastuman takia (seurattu pitkin raskautta). Kivunlievityksenä ilokaasu (en osannut kovien kipujen takia kieltäytyä, vaikka jälkikäteen taas tajusin, ettei ilokaasu ole mun juttu). POnnistus pari minuuttia. VAuvan koko 2070gr ja 44cm.

Reilut kaksi viikkoa vietti keskolassa.

Näin meillä. Nyt sain kontrolliultran rv28 tietämiin, seurataan masukin kasvua taas vähän tarkemmin. Itseäni tietysti pelottaa, että miten raskaus nyt sujuu ja miten vauva kasvaa.

-Porkkana

Vierailija
79/113 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra onnellisesti takana ja kaikki oli HYVIN!!!

Istukka oli noussut kohdunsuulta ja vauva voi hyvin!!!!

Painoa tyypperöinen kerännyt 350g(+-50g)Ja oikeen vilkas tapaus,sormet ja varpaat vaan vilkkuivat kuvaruudussa*love*

Sukupuolikin selvisi,itse sen jo huomasin ennenkuin kätilö ehti mitään sanoa(kehoittikin mua opiskelemaan ultrahoitajaksi kun on jo noin hyvä kyky nähdä ultrakuvaa.No kokemusta kyllä on kertynyt,joo=))

Aika tiukkaan piti jalkojaan yhdessä joten annan olla muutaman %erehtymismahdollisuuden...

Mitoiltaan vastasi 5 päivää pienempää eli sen mukaan la olis vasta 11.12 mutta eivät muuttaneet.Itsekin elän alkuperäisen mukaan,mutta yritän muistaa la:n lähellä että oli tosiaan pienempi...Kovasti yritän!!

Onnellinen petite-te ja 7 massussa kunnossa,huh huh

Vierailija
80/113 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kopioin tähän tuonne esittelypinoon kirjoittamani toiveen:

"Puuttuuko vielä joku, tai jollain LA vaihtunut? Mun mielestä nimittäin muutamat (en muista nimimerkkejä) tuolla keskustelupinossa ilmoittivat sellaisia raskausviikkoja, jotka eivät laskujeni mukaan täsmää tässä mainittuun laskettuun aikaan. Voi kyllä olla, että itsekin laskin väärin, mutta tarkistaisiko silti pliis jokainen tietonsa! Kun tässä on näitä ultria ollut, niin monillakin on voinut LA vaihtua siitä kuukautisista lasketusta."

Ja tietysti vielä se, että jos joku ei (enää) halua olla listalla, niin sana vain ja poistetaan!

Kukaan ei ole reagoinut mitenkään siihen ehdotukseen, että la-lista kulkisi mukana täällä keskustelupinossa, eli ilmeisesti kaikkien mielestä huono idea?

Porkkanalle tervetuloa mukaan! Jos haluat, käy lisäämässä esittelysi tuonne esittelypinoon. Toivottavasti raskaus tällä kertaa etenee hyvin, helpottaa varmasti kuitenkin kun on seurannassa!

Kiva kuulla Nudivaksesta sekä Anneikista, jolle myös tsemppiä sokereiden kanssa! Rasitukseen olen menossa minäkin. Toivottavasti Taikatoiveelle ja Fatmamalla istukka vielä tulee siitä tieltä pois, eikös useimmiten niin käy kuitenkin? Minä myös olen sormet ja varpaat ristissä, että ei tällä kertaa leikattaisi. Vaikka voihan sitä alatiesynnytyksessäkin kyllä pahasti revetä tms., ei siitäkään aina niin helposti toivu.

Toivottavasti Petite-tellä on tänään mennyt ultrassa hyvin! Mannertolla sitten perjantaina, mulla "vasta" ensi viikolla, mutta laskettu aikakin siis joulukuun lopulla. Täällä onkin muuten jo paljon suurperheellisiä, Tiinallekin kuudes tulossa. Mulla myös se epiduraali auttoi hyvin ja kuten mainitsinkin, en usko että se mun synnytystäni hyydytti, koska se ei alun perinkään koskaan lähtenyt kunnolla käyntiin.

Äh, ei mitään uutta ihmeellistä kuulu. Esikoisen kanssa ollaan siirrytty nyt yhden päikkärin rytmiin ja yöunille käyminen on nyt sen seurauksena vähän hakusessa, ei tahdo millään nukahtaa vaikka kuinka väsynyt on. Sitten kun se nukkuminenkin on ihan repaleista + mun raskaushormonit siihen päälle, niin jo on tämä mamma väsynyt. Onneksi tulee viikonloppu ja mies voi vähän auttaa.