*JOULUKUUN odottajat heinäkuussa*
Koitetaanko nyt näin,kk pino ainakin heinäkuulle?Hiljaista kun ja kaikki varmaan lomilla!
Omaan napaan ei uutta.Hemppa alhaalla ja rautaa"nautin".Väsymys on kova,mutta muuten kaikki hyvin ja mieli iloinen.Masu kasvaa ja liikkeet tuntuu=)
Odotan lämpimiä ilmoja,että päästään rannalle!
Nyt kuitenkin käy kulkumme kylpylään=)
Petite-te ja bebe rv 17+jotain ja 6 muuta kullanmurua
Kommentit (113)
Kesän muhkein ukonilma oli juuri. Perään kauhea kaatosade ja suunnattomia rakeitakin jossain vaiheessa satoi. Tytöt katsoi ihmeissään mittaria, että kuinka kylmä siellä oikein on kun jäätä sataa. :)
Mukavia uutisia oli tullut useimmilta ainakin. -Nektariinille- toivon jaksamisia tuollaista anoppia kuunnellessa, toivottavasti on jo tajunnut liueta pois paikalta.. :)
Minulla edelleen tuo selkä vaivaa. Nyt pystyn jo hyvin toimimaan normaaleissa kotiaskareissa, pyykkiä on tullut pestyä useampi koneellinen ja koko ajan tekisi mieli tehdä jotain. Istua en vieläkään kovin pitkiä aikoja voi, nytkin on jo ehtinyt alkaa särkeä selkää vaikken ole montaakaan riviä saanut kirjoitettua. Ja maanantaina olisi jo ensimmäinen työpäivä loman jälkeen. Huoh..
Vauvalla kuitenkin kaikki kuulostaisi olevan hyvin. Viime viikolla oli neuvola-käynti ja kaikki mitatut arvot oli ok. Hemppaa ei tosin otettu tällä kertaa. Painoa oli eka kerrasta tullut 600g, joka sekin tosin olisi mun puolesta saanut vaikka jättää tulematta, kun ylimääräistä on jo valmiiksi. :) Vaavin sydänääniä ei tahdottu millään kuulla, kauheaa kohinaa vain napanuorasta tai istukasta. Terveydenhoitaja meinasi, että istukka on kai etuseinämässä. Sydänäänet saatiinkin sitten kuuluville ihan alavatsalta.
Ultraa odotellaan, joka on siis heinäkuun lopulla. Ja sitten seuraava neuvolakäynti heti perään elokuun alussa.
Minäkin olen jo vaunuja, turvaistuimia yms. katsellut ahkerasti mutta vielä olen saanut pidettyä itseni kurissa etten ole mennyt ostamaan. :D
Kahvia uskaltauduin maistamaan tuossa pari päivää sitten, ilman että olisi pelottanut että oksennus tulee. Mutta ei se sitten maistunutkaan yhtään hyvälle. :( Ja niin kun sitä on tehnyt mieli. :D
010308 ja rv 17+5
ja kun oikeen ärsyttää viikotkin unohtuu=/
Rv siis nyt 17+4 kai;)
Mä oon niin kypsä kun aurinko ei paista eikä kunnon kesää näy(ainakaan täällä turun seudulla)Hetken aamupäivällä oli lupaavan aurinkoista kunnes taas alkoi vihmoa vettä.Nyt taas pikkasen selkeempää muttei kuitenkaan niin kaunista kun toivoisin!Plääh ja lääh=/
Ja sitten ottaa päähän eräs lääkäriasema.Mä kävin ultrassa silloin rv 8 verenvuodon takia.Olin soittanut useamman lääkäriaseman läpi ja kyselin hintoja.Halvin sitten löytyi kys talosta.No kävin ultrassa,kaikki hyvin,mieli iloinen,kunnest tulin kassalle...Kassalla mulle lykättiin 85:n e laskun sijasta 205:n e lasku.Sanoin sitten kassalle ettei tää näin voi mennä,mulle puhelimessa sanottiin hinnaksi 85e ja kysyin vielä että kattaako se kaiken.Ja nainen langan päässä sanoi että alkuraskauden ultra on 85e.No siinä tiskillä ottivat sen laskun multa ja antoivat kirjelmän johon selitin asian ja sanoivat pistävänsä sen eteenpäin,vastaavalle hlölle.Joka sitten soittaa/ottaa yhteyttä että mitä tehdään.
Soittoa ei tietenkään oo kuulunut!
Tänään siltä tuli laskuna se sama 205 e ja soitin heti sinne että hei,ei kukaan oo ottanut yhteyttä ja tämän asian hoito on kesken.etten hyväksy tätä laskua.
Nainen laskutuksessa oli ihan öö mutta lupas laittaa asian eteenpäin mutta sanoi samalla että kun on loma aika niin ei lupaa mitää...
Ärsyttää.
Olisin medisonarista saanut ar-ultran 130-kelan osuus ja toisesta samalla summalla ja juuri rahan vähyyden takia ensin tein hintavertailua ja luulin---toisinsanoen mua informoitiin puhelimessa väärin--löytäneeni sen edullisimman ultran johon menin.Ja nyt osoittautuikin kalleimmaksi...
Mitä itse tekisit tilanteessa?En millään voi hyväksyä sitä noin!Ja niin sanoi silloin 10vkoa sitten ne kassan naisetkin kenelle alunperin asian hämmentyneenä selitin...GRRRRR
Muuten napaan kuuluu pelkkää hyvää=)
Onpa hiljaista teidän pinossa.. Uskaltauduin tännekin kurkkimaan..
Joku varmaan muistaakin mut, kun tässä samaisessa pinossa roikuin ihan alusta asti ja tipuin sit rv 10 tienoilla korkealta ja kovaa. Nyt oon onneks aika hyvin toipunut ja ekaa yrityskiertoa km jälkeen viedään!!! Aika jännää. Pieni pelko on siitä, että jos tärppää ja sit taas uudestaan tulee keskenmeno tai jotain muuta ikävää. Mut se on elämää. Tän asian kanssa on vaan pakko elää..
Onnea teille kaikille odotukseen ja nauttikaa joka hetkestä joulukuun pakettia odotellen!
t. iiiiik ja muisto hippusesta
Iik! Ihana kuulla, että olet toipunut pettymyksestä ja kiva kun kävit moikkaamasta. Onnea uuteen yritykseen, toivottavasti tärppää pian ja kaikki menee paremmin!
Mahtava mikä päivä ja blaah kuin ikävä istua vain täällä toimistossa. Nyt sekin on sitten tapahtunut että työkaverit ovat huomanneet turbomahani :) Joten ei enää oo epäselvää mitä mun vyötärölle on tapahtunut.
Ajattelin lopettaa työtkin tänään tuntia aiemmin, että pääsen nauttimaan helteestä. Työmatkat ovat taittuneet ihanasti polkemalla, heinäkuu on aina niin ihanaa aikaa tuoksuineen, kukkineen, varsoineen ja lintuineen! Rakastan kesää! :)
Tänne kuuluu hyvää tai ainakin toivon niin. Ensiviikon perjantaina on nla, joten sielläpän saa sitten taas tarkempia kuulumisia. Massu on kasvanut, mutta paino jojoilee. Välillä olen alle lähtöpainon, välillä yli neljä kiloa lähtöpainon. Toivottavasti en vielä niin paljon oikeasti! Viikot ovat nyt ruhtinaalliset 16+6 ja en voi uskoa, että olen ensimmäistä kertaa raskaana ja kaikki on mennyt näin loistavasti. Pahoinvointia oli vielä viikko sitten, mutta ei ole enää. Enemmänkin muita vaivoja ja aavistuksen verran väsymystyä.
Rakennuksemme mieheni kanssa on edennyt loistavasti, vaikka tiukka aikataulu meillä ei olekkaan sen suhteen. Pieni mahdollisuus on kuitenkin siihen, että pääsemme pian vauvan syntymän jälkeen muuttamaan uuteen kotiin.
Olen ja alkanut silmäillä lastenvaunuja, turvaistuimia jne. Sanokaapas mammat, mikä on hvyä, kohtuuhintainen merkki? Sitä Gracoa olen vilkuillut, mutta saas nähä.
Unelmissa olisi saada sekä sateenvarjorattaat, joihin voisi yhdistää turvaistuimen, sekä yhdistelmärattaat.
Aurinkoista päivää siskot! Nauttikaa helteestä jos voitte! :D
Nostampa tätä pinoa samalla, kun alkaa tippumaan toiselle sivulle, ei täällä kummempia, tämä päivä menee touhuilun merkeissä, kun huomenna on ne syntymäpäivät meidän tyttösillä.
Turvaistuimista ja muista sen verran, että omista entisistä kerkesin jo luopua, joten nyt lainaan sitten kaverilta heidän vauvaistuintaan, ei oli aivan uusinta mallia, mutta silti näppärä, ja käyttökelpoinen, koska menee kuitenkin niin vähän aikaa, etten viitsi uuteen sijoittaa, saan kaveriltani myös sitterin, ja varmaan muutakin tavaraa, niin ei tarvitse sijoittaa niin paljon pieneen hetkeen, vanhempana kerkiää sitten tuhlata rahaa enempi.
Uutena ostan todennäköisesti hoitoalustan, ja leikkikaaren, aika vähällä sitä alussa loppujen lopuksi pärjää.
Vaunut ovat esikoisen ajalta tallessa, eivät ole mitkään merkkivaunut, vaan mummi ja ukki kävivät ostamassa ne Tallinnasta, ihan kivat ja käyttökelpoiset nekin kuitenkin , joten sijoitan sitten myöhemmin uusiin matkarattaisiin.
Kaunista päivänjatkoa !
mannerto rv 17 + 1
Tervehdys kaikille!
Meikäläinen tippui tästä ketjusta tuolla toukokuun alussa km:n myötä, mutta tulin kertomaan että kävin tänään varhaisultrassa ja siellä sykki pienoisen sydän :) Eli perästä tullaan!
Kaikille onnea odotukseen ja lämmintä kesää!
t. viuha
Ei mitään uutta erityistä kuulu, kunhan tulin kurkkimaan mitä muille kuuluu. Tulimme pari päivää sitten yhdeltä reissulta ja taas tiistaina lähdetään, huh. Vähän on raskasta tuon esikon (11 kk) kanssa, kun hän ei ole oikein tottunut matkustelemaan, inhoaa autossa oloa ja on muutenkin vähän levoton poissa kotoa. Onneksi tässä on useampi päivä nyt kotona aikaa rauhoittua.
Kovasti onnitteluja Viuhalle ja lykkyä pyttyyn Iiikille! Lastentarvikegallupiin sen verran, että meillä on Gracolta matkarattaat, jotka on matkarattaiksi ihan ok, tosin ovathan ne kaikki vähän kiikkeriä vaunuihin verrattuna. Meillä on siis myös Emmaljungan yhdistelmät kääntyvillä pyörillä & heittoaisalla, ja niistä olen tykännyt ihan kympillä, ja käytän niiden rattaita paljon useammin kuin tuota matkaratasta. Hintaahan niille toki tulee paljon enemmän kuin vaikkapa Gracolle tai Emmalle. Turvaistuin meillä on Britax/Römer Baby Safe Plus, josta ei pahaa sanottavaa mutta eipä ole onneksi joutunut ns. tositoimiinkaan. Miinusta ehkä pienet sisämitat, meillä kun esikoinen on tosi pitkä, ja ei enää 5-6 kk jälkeen mahtunut kaukaloon.
Toivottavasti Petite-ten taistelu ultralaskun kanssa päättyy onnellisesti! Kuluttaja-asiamieheen vaan yhteyttä, jos lääkäriasema edellen jatkaa sitä yli 200 e laskuttamista. Jos puhelimessa on luvattu jokin hinta, joka sisältää tietyt asiat, siitä ei voi jälkikäteen poiketa.
Tsemppiä kaikille, jotka vielä kärsivät pahoinvoinnista, tai muista vaivoista kuten pään- tai selkäsäryistä. Itse olen onneksi alkanut voida jo paremmin, kiitos raudansyönnin. Kuvotus iskee enää vain, jos en ole pitkään aikaan syönyt, mutta oksentanuthan en onneksi ole kuin alkuraskaudessa, olisko ollut rv 10 tai niillä main kun se loppui. Väsymykseen taas tuo rauta on alkanut viimein purra. En nyt kyllä mitenkään huippupirteäkään ole ;) mutta ei enää sellaista täysin järkyttävää kuolemanväsymystä.
Olemme reissussa toista viikkoa, joten en varmaan tänne lähiaikoina ehdi. Mukavaa masunkasvatusta kaikille!
t. Gnatte 15+4
Nyt sitten uskaltauduin minäkin tänne keskusteluun mukaan.:) Rv nyt 17+4 ja ensimmäinen raskaus meneillään. Heinäkuun viimisellä viikolla on ultra...odotan sitä kovasti, ku jotenki tuntuu, et neuvolakäynneissä on niin pitkät välit, että kerkeää aina huoli tulla, että onkohan kaikki nyt pikkusella masussa kunnossa (mies kyllä ihanasti rauhottelee mua hermokimppua;)). En vielä liikkeitäkään tunne tai ainakaan tunnista, kun ei oikein tiedä miltä niiden pitäis tuntua. Millon te ootte ekan raskauden aikana tuntenu ekan kerran pikkuisen liikkeet?
Masu on alkanu kivasti kasvaa! Nautin ihan hirveästi pyöristyvästä vatsasta!:)Kasvaispa nopeasti isommaksi.:)
Mukavaa "kesää" teille kaikille!:) Yritetään nauttia siitä, vaikka ilmat nyt on mitä on.
T. Karoliima ja pikkunen rv 17+4
Viuha ja iiik: kiva että teille kuuluu jo parempaa!!
Gnatte jutteli rattaista.... olen meinaan itse pohdiskellut Gracon ja Emmaljungan city jetin välillä, koska emme ole mitään vaunuilijoita. Mutta todellakin, säästänkö väärässä paikassa, jos tyydyn gracoon, koska ovathan ne todellakin kiikkerämmät? En tiedä sitten... Mutta turvaistuin tulee sitten varmaan rattaiden mukaan, Gracon logicoS tai emmaljungan oma (onkohan tuo hyvä?).
Masuasukkiin ei kummallista... liikkeet tuntuvat ihan joka päivä ja usein :)
Se riittää tähän nyt.
-fatmama 18+6-
tuohon varusteluasiaan: Gracolta meillä on matkarattaat, ja mun mielestä kaikki matkarattaat on huterampia kuin vaunut. Niidenhän pitää mennä pieneen kasaan, joten onhan se selvää, että jostain ominaisuuksista pitää sitten tinkiä. Gracon vaunuista ei ole kokemusta, ne voivat olla aivan hyviä. Ja ne matkiksetkin ovat matkiksiksi erittäin hyvät, tykkään itse vaan enemmän niistä Emmaljungista. Matkikset ostettiin meille ihan kirjaimellisesti matkarattaiksi, kun mahtuvat pienempään tilaan autossa, ilman tätä reissaamista en olis varmaan sellaisia edes hankkinut, kun meillä on ne yhdistelmät, joiden ratasosaan olen siis erittäin tyytyväinen.
Tervetuloa Karoliima! Esikoista odottaessani aloin tuntea liikkeitä 17. viikolla, mutta se onkin ensisynnyttäjälle poikkeuksellisen aikaista. Kyllä sinullakin varmaan muutaman viikon sisään tuntuvat! Itse olen tunnistanut ne ihan ensimmäiset liikkeet, kun sikiö on vielä todella pieni, sellaisiksi sähköiskun tapaisiksi. Ihan kuin jokin napsahtelisi hyvin hentoisesti sisällä. Potkuilta ne pikku muksaukset eivät tunnu vielä pitkään aikaan :). Niitä "perhosen siipien havinoita" ym. mitä neuvolan brosareissa lukee, en ole tuntenut koskaan.
Joo eiköhän ne liikkeet ala pikkuhiljaa tuntua.:) neuvolatäti sanoi, että myös se, että mulla on istukka kiinnittynyt kohdun etuseinään, saattaa tehdä sen, että liikkeitä ei tunne niin aikaisin. En vielä huolestu asiasta...kaikki ajallaan.:) Sitä on vaan niin hätäinen tän ensimmäisen raskauden kanssa, kun kaiken kokee ensimmäistä kertaa.:)
T.Karoliima
Noniin, vihdoin pääsin minäkin tänne kirjoittamaan, ei ole taas vähään aikaan näyttänyt yhtään viestiä.
Kävin maanantaina toisella neuvolakäynnilläni, hb ja muut oli hyviä, sydänäänet tikitti 145:ttä, saatiin sivusta, joten epäili täti istukkaa etuseinämässä, liikkeitä tunnen päivittäin vatsan sivuilta, ja olo on ollut ihan kiva.
Painoa oli tullut ensikäynnistä 1,6 kg.
Tämä viikko menee järjestellessä tyttöjen synttäreitä, jotka pidetään lauantaina, kiva että hoituuvat vielä yhtäaikaa, kun nuorempi on syntynyt 4,7 , ja vanhempi 6.7.
Tänään olikin ihanan lämmin päivä, uimarannalla on rampattu joka päivä, onneksi on tuossa 100metrin päässä, joten helppo mennä vaikka useammin päivän aikana.
Kauniita kesäpäiviä toivotelle :
mannerto rv 16 + 5 & kolmen kopla