*JOULUKUUN odottajat heinäkuussa*
Koitetaanko nyt näin,kk pino ainakin heinäkuulle?Hiljaista kun ja kaikki varmaan lomilla!
Omaan napaan ei uutta.Hemppa alhaalla ja rautaa"nautin".Väsymys on kova,mutta muuten kaikki hyvin ja mieli iloinen.Masu kasvaa ja liikkeet tuntuu=)
Odotan lämpimiä ilmoja,että päästään rannalle!
Nyt kuitenkin käy kulkumme kylpylään=)
Petite-te ja bebe rv 17+jotain ja 6 muuta kullanmurua
Kommentit (113)
Onni onnettomuudessa, että ollut niin kylmä ja surkea kesä. Eilen kun oli eka päivää kunnon säät niin voi pojat miten veti väsyneeksi. yritin illalla maalata uuden kodin seinää, mutta en seissaallaan pysynyt. Huh teitä, jotka teette fyysistä työtä. En tajua kuinka jaksatte.
Niinhän siinä sitten taas kävi, että lähdin kotiin makoilemaan ja kattomaan Teharia. Ja mies jäi huhkimaan taas yöhän saakka työmaalle. Me ei KOSKAAN ehdittä näkemään. Mutta vanhan kodin avaimet pitää luovuttaa tasan viikon päästä. Sitten asustetaankin koko poppoo siellä työmaalla, joten eiköhän ehsitä jossain vaiheessa ees pari sanaa vaihtamaan... ;)
Tervetuloa uusille!
Ja kiva lukea r-ultra kuulumisia!
Ja palaan viikon keskustelunaiheisiin kun vaan ehitisin, nyt täytyy taas juosta!
Omaa napaa heti alkuun. :)
Ihana perjantai! Töistä alkoi ihmiset karkailla ennen aikojaan, kun tällainen ilma sattui perjantaille. Minä sain sinniteltyä työajan loppuun ennenkuin rynnistin viikonloppu-laitumille. :)
Pihalle tekisi mieli, mutta äkkiä piti tulla tänne kirjoittelemaan. Onneksi ajelin eilen nurmikon, niin tänään ei tarvitse kuin poimia mansikat ja sitten saa vain laiskotella omalla pihalla. :) Vaavi on ollut taas vauhdikkaalla päällä kun potkuja satelee koko ajan. Maanantaina olisi rakenneultraan meno ja kyllä jo alkaa olla malttamaton olo. Vieläkään ei olla päätetty otetaanko sukupuolesta selvää, jos vaavi edes paljastaa kumpi on. Alkaa päivät loppua..pitänee sitten ultrassa katsoa miltä tuntuu, malttaako olla kysymättä. :)
Kävin tänään hakemassa apteekista multivitan(vai tabsin?) raskausajan vitamiinit. On ollut niin uskomaton väsymys päällä, että pakko oli jotain helpotusta koittaa saada..
Gnatte kyseli siitä la-listasta aina viestiketjun alkuun. Mun mielestä olis ainakin kiva, jos lista olis aina näkösällä niin muistuisi nimimerkit paremmin mieleen.
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista!
Tänään oli se odotettu rakenne-ultra, kaikki oli kunnossa, nenänluu, sydän, mahalaukku, virtsarakko, aivot jne.
Pikkuinen huitoi ja potki kovasti, vanhin tyttöni oli mukana katsomassa uutta sisarusta ultran välityksellä,
Lääkäri ei ihan varmaksi sanonut, mutta veikkasi tyttöä =) Ostin sitten heti ultran jälkeen pikkumekon ( iiiihan pakko =) )
Minulla kontrolloidaan syyskuun lopussa vielä ultralla istukkaa, joka oli hieman kohdunsuun päällä.
Iloisin mielin tänään, tosin pienen alkavan päänsäryn sain, johtuikohan auringosta, vai jännittämisestä . .
Minun laskettu aika siis päivää aiemmin, eli 11.12,
Nyt pikku-ukkoni repii kädestä siihen malliin, että parempi mennä, tai tulee iso itku.
Kaunista ja ihanaa viikonloppua !
mannerto rv 20+1 & kolmen katras
Oli pakko tulla tänne teille hehkuttamaan, kun tapahtui ihana juttu.:)
Makoilin selälläni sohvalla ja yhtäkkiä tunsin sellaisen jännän muljahduksen alamahassa ja kun katsoin sitä, näin miten se oli oudosti kohollaan. Ja kun laitoin käden siihen alavatsalle, tunsin ihan selvästi pienokaiseni siinä käden alla!:) meinas itku tulla, ku oli niin ihana hetki!:) Sitte pikkunen taas hetken päästä liikkui johonkin muualle käden alta. IHANAA!!:) Tuollaset hetket taas auttaa eteen päin ja rauhottaa mieltä.:)
Ihanaa lukea täällä, kun kaikilla on rakenne-ultrassa ollu kaikki hyvin!:) Meillä rakenne-ultra torstaina..jännittää kamalasti!
Nautitaan helteestä!:) meillä on todellinen helle sisälläkin..lämpötila näyttäis mittarin mukaan olevan semmoset +30 astetta!! Yöt on aika tuskaisia, voitte varmaan kuvitella!:D
Mukavaa viikonloppua kaikille!:)
-Karoliima rv 20+4
karoliima: Ihana! Tiedän tuon tunteen, omaani sain silitellä hetken tuossa muutama päivä sitten ja tuntui että itku tulee kun vauvasta tuli kerralla niin todellinen. <3 Mulla liikkeet ei edes normaalisti ole vielä kunnolla tuntuneet ulospäin kun istukka on tuossa edessä.
Meillä rakenneultra on huomenna ja näillä näkymin joudun menemään sinne yksin kun ei saada lapsille hoitajaa siksi aikaa. :( Toki voitais ottaa tytöt mukaankin..se vain vähän arvelluttaa mua kun sitten jos jossain on häikkää niin ei ole kovin kiva että lapset on siinä vieressä kuulemassa asiasta ultraajalta..
Tai ollaanhan tässä jo ajat sitten herätty jo... Kohta tarvii taas töihinkin lähteä - hyi! ;) Gnatte - oikein hyvä ajatus on tuo, että la-lista olis aina viikkopinon alussa!! Ja eikun toteuttamaan moinen idea! Mun piti päivitellä tänään toi meijän lista, mut tajusinkin, että ei mulla oo nyt aikaa \" Mut päivitän sen täs kyl, jos sä et ennen sitä saa jotain puuskaa sen suhteen :D Mullakin la muuttui neuvolassa jo sillon aluksi 20.12, vaikka tua lukee, et 18.12... En oo vaan saanu sitä korjattuu. Mut kyllähän senkin viä täs kerkii :)
Ihana tuo synnytys-gallup! Harmi, etten voi osallistua siihen! Olis niin hauska jakaa kokemus... :) Ootan synnytystä ihan hirveesti - meni miten meni :) Oikeastaan ainoa asia mitä siltä toivon, on että mua ei jouduttais leikkaamaan ja että lapsi syntyis terveenä :) Haluasin hoitaa synnytyksen lääkkeettömästi, mutta tiedän, että ensikertalaisella ei todellakaan ole kokemusta siitä kivusta... Joten voi olla, että oon ensimmäisenä huutamassa epiä :D Mä meinaan alottaa syssymmällä mammajoogan, josko se vähän auttais hallitsemaan kroppaa - ja mieltä.. Niin siitä ainakin huhutaan :)
Karoliima sanoi, että oli ollut aivan onnessaan, kun oli bongannut oman pikkuisensa ja saanut silitellä häntä :) Mä olin kans ~viikko sit aivan ihmeissäni, kun onnistuin tuntemaan ekat liikkeet Pikkuselta (17+6)) :) Nyt niitä on tuntunu jo viikon verran. Hauskinta on, kun makaa selällään ja laittaa kädet napakasti siihen vatsan päälle, ni sit ne liikkeet voi tuntea kädessäkin :D Eilen yöllä kun mentiin avokkaan kanssa nukkumaan, ni Pikkunen alko hirveenä meuhkaamaan. Meuhkasi jopa niin, että avokaskin tuntsi liikkeet, kun laitoin hänen kätensä vatsani päälle :) Hauskaa! Tänään aamulla selällä maatessani onnistuin näkemäänkin, kun vatsa pompahti jonkun kumman pyörimisen johdosta :D Oon kyl ihan lumoissani, on niin kummallista, että tuolla masussa joku liikuksii ja hyörii :D
Kovasti odotan ultraa, joka on vajaa kahen viikon päästä! Sitten pääsee taas hiukan kurkkaamaankin Häntä <3
Hyh, mulle on tullu kiloja jo NELJÄ! Karmivaa! Tähän asti oon vältelly kaikkee makeeta, ne ei oo maistunu lainkaan... Mutta. Valitettavasti se on mun normaali taipumukseni, siis että ne KYLLÄ maistuu, ja nyt se tekee paluuta. Ei tee enää karkit jne pahaa... Kurjuus. Nyt täytyy alkaa oikein kyyläämään taas, ettei syö liikaa väärii juttui. Oli niin helppoa, kun ei ees tehny mitään sellasta mieli! :) Noh, onhan se hyvä, et sitä kesti edes tähän asti! :)
Onnea petite-telle hienosta r-ultrasta!! :) Ja muillekin tietysti! On varmasti ihanaa saada tietää, että omalla pienellä on kaikki hyvin! :)
Nyt taidan kuitekin taas jatkaa päivää, kun tosiaan aivan pian tarvii lähtee taas työhönkin... Mutta palaillaan!! :)
.:Naranja:. & Nappula 19+1
ps. Pitäisköhän tehä huomenna jo taas viikkopino? Tuntuu olevan sen verran aktiivista kirjontaa täällä kuitenkin! Niinku vaiks, et "Joulukuiset heinäkuun vikalle viikolle" tms. :)
Onnitteluja Karoliimalle ja Naranjalle, jotka jo tuntevat liikkeitä vatsan päällekin! Näillä vararenkailla ei vielä pitkään aikaan... Tänään on muutenkin ollut sellainen päivä, etten ole tuntenut mitään sisäisestikään, ja alan olla aika hermoraunio. Jos ei yöllä tai aamullakaan tunnu mitään, varaan varmaan ylimääräisen ultra-ajan. Graah!
Viikkopinoihin siirtyminen sopii ainakin minulle. Jos vielä aina linkittää uuteen pinoon linkin edelliseen, niin kyllä jokainen pääsee helposti lukemaan vanhempiakin juttuja, jos on jäänyt väliin.
Tein nyt uutta pinoa varten (aloitetaanpa se ensi viikolla sitten maanantaina [viikko-] tai perjantaina [kuukausi-]) la-listan, johon päivitin sut Naranja oikeaan paikkaan. Tarkistelkaapa muutkin! Siinä on nyt vaan päivämäärät ja niiden perässä kyseiselle päivälle odottavien nimimerkit. Jos halutaan muunlaista listaa, esim. nimet aakkosissa, iät & siihen perään kunkin LA, niin käyhän sekin. Tehdään jonkun sortin äänestys, niin tiedän rupeanko rustaamaan listaa uusiksi vai en :). Ja jos käy tylsäksi roikuttaa listaa joka pinon mukana, niin siitähän pääsee myös helposti eroon ;).
Tämä hieno, uudistettu palsta :DD tekee näköjään aina välillä tänne ihan omia muotoilujaan... Tuosta yhdestä lauseesta viestissäni ei kyllä saa mitään tolkkua, tarkoitus oli siis ilmaista, että aloitetaanpa ensi viikolla viikkopino (eli vko 31 maanantaina) tai kuukausipino (elokuu perjantaina), niin tässä lista silvuplee. Ja nyt pois...
ANTEEKSI, vielä kerran häiriköin, kun nyt vasta tyhmänä tarkistin esittelypinoon tulleet la-muutokset! Tässä siis lista vielä kerran:
30.11. fatmama, minihattis
1.12.Villa2, Kantrimaria, pikku-puhi, _vanilja_
2.12. Antonin_äiti, -nappi, soffio, elizabetha
3.12. ..titta.., Unicorny09, -Hanne-, ninnu-81
4.12. Ineli, Eriskummallinen, lintu-75
5.12. Juuso Petteri, tirpunen, Lokavaavi, Pinkkinen
6.12. petite-te, Pennyx, Kapa, pikkupiru, -hilleri-, Heissu
7.12. tyhjäsyli
8.12. Mamoska, marssilainen, Emmizle, Lanttu08, 010308 , Dentaurus, s@s@, Birtzu75
9.12. siisa
10.12. Pulmu79, s@s@, Vilhelmiinanen, taikatoive
11.12. Anemos, -höyhen-
12.12. mannerto, ViolaK, Rintin
13.12. jet-haikara, eppuliini_, jepuli, Mauste
14.12. Pyykkivuori, 4.x, -Menninkäinen-
15.12. Sahpa, Hera-79, tiar84
16.12. Ylläripylläri
17.12. Laskiaispulla, Werde, -Kivi-
18.12. kiviir, Empsku88, tiinax6, haa2
19.12.
20.12. siise, Myrre, joll@, .:Naranja:.
21.12.armi
22.12. Myrtti-, Miilukka
23.12. Gnatte, Viola, Nektariina
24.12. angorainen, HaHa78, lilla79, Savannia-79
25.12. Stiin@, Leppis_78, Katanen, Säteilijä
26.12. Canttarelli, 3mami, Kranttu83, Katinka83
27.12. Anneiki, Lorindol, Karssuli, Zebra
28.12.
29.12. karits@, Rusina80
30.12. Riemu
31.12. Nudivas
Jouluntähtien lasketut ajat:
30.11. fatmama, minihattis
1.12. Villa2, Kantrimaria, pikku-puhi, _vanilja_
2.12. Antonin_äiti, -nappi, soffio, elizabetha
3.12. ..titta.., Unicorny09, -Hanne-, ninnu-81
4.12. Ineli, Eriskummallinen, lintu-75
5.12. Juuso Petteri, tirpunen, Lokavaavi, Pinkkinen
6.12. petite-te, Pennyx, Kapa, pikkupiru, -hilleri-, Heissu
7.12. tyhjäsyli
8.12. Mamoska, marssilainen, Emmizle, Lanttu08, 010308 , Dentaurus, s@s@, Birtzu75
9.12. siisa
10.12. Pulmu79, s@s@, Vilhelmiinanen, taikatoive
11.12. Anemos, -höyhen-
12.12. mannerto, ViolaK, haa2, Rintin
13.12. jet-haikara, eppuliini_, jepuli, Mauste
14.12. Pyykkivuori, 4.x, -Menninkäinen-
15.12. Sahpa, Hera-79, tiar84
16.12. Ylläripylläri
17.12. Laskiaispulla, Werde
18.12. kiviir, Empsku88, tiinax6
19.12.
20.12. siise, Myrre, joll@, .:Naranja:.
21.12. Savannia-79, armi
22.12. Myrtti-, Miilukka
23.12. Gnatte, Viola, Nektariina
24.12. angorainen, HaHa78, lilla79
25.12. Stiin@, Leppis_78, Katanen, Säteilijä
26.12. Canttarelli, 3mami, Kranttu83, Katinka83
27.12. Anneiki, Lorindol, Karssuli, Zebra
28.12.
29.12. karits@, Rusina80
30.12. Riemu
31.12. Nudivas
Mä puutun vielä las-listalta eli laskettuaika on 9.12. jos se ei rakenne-ultrassa torstaina muutu.:)
Rakenne ultra uutisia ihan ensimmäiseksi!
Perjantaina aamulla kurkattiin tonne massuun ja siellä oli kaikki oikein hyvin :) Vauva oli kasvanut mallikkaasti ja kaikki mitat oli niin kuin pitääkin, aivot ja sisäelimet myös.Pikkuisen sydän sykki hyvässä rytmissä ja lääkärin mukaan oli oikein terve ja vilkas pieni TYTTÖ! Kyllä, haluttiin tietää sukupuoli ja lääkäri pääsi kurkkaamaan ihan jalkojenväliin. Kuvassa näkyi peppu ja reidet mutta ei ollut kiveksiä eikä pippeliä niin lääkäri sanoi että kyllä on ihmeiden ihme jos poika tulee, kyllä tämä tyttö näyttäisi vahvasti olevan :D
Mulle oli ihan sama kumpi sieltä tulee mutta nyt on ihanaa odotella pientä tyttöä ja helpompi hankkia vaatteita ja tavaroita pikkuiselle. Mies toivoi kovasti poikaa(aika perinteistä...)mutta.... nyt tuntuu että taitaa tulla isin tyttö...Mies tuli perjantaina töistä kotiin ja oli "ohimennen" ostanut vaaleanpunaisen hupparin ja niken pikkuruiset lenkkarit! NIIN HELLYTTÄVÄÄ! Ihan onnen kyynel vierähti poskelle :)
Sitten tuosta esittelypinosta...mun mielestä on kiva että se on tuossa alussa ja just noin päivämäärän mukaan eikä aakkosjärjestyksessä.
Mulla muuten on toi LA 15.12 eikä 16.12 mutta eipä tuo haittaa yhden päivän heitto ja synnytän Helsingin Naistenklinikalla jos en sitä ole maininnut...
Jeps mä lähden töihin pakertamaan...
Ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille!
Vihdoinkin alko kesäloma,ei oo ehtiny kirjotellakkaan vähään aikaan,lukenut oon kyllä pikaisesti viestejä ja ajattelimpas laittaa galluppiin omat synnytykset eli eka oli tyttö v.-92 rv39+2 paino2820g ja pit 48cm yöllä tuli vedet,aamulla laitettiin tippa ja syntyi illalla puudutuksina epiduraali +ilokaasua reilusti ja synnytyksen kestoksi on kuitenkin merkitty 8h20min?,toinen oli tyttö v-96 rv40+4 paino 3250g,pit 48cm 6h48 min josta ponnistusvaihe 18min ja ilokaasun ja lämpöhauteiden voimin ja sit poika syntyi v.-99 rv39+1 paino 3000g ja pituus 48cm kesto 5h54min josta ponnistusvaihe 2min eli tämä poika oli tosi kiireinen!Pyysin lääkäriltä kipulääkitystä niin sanoi että ensin puhkaistaan kalvot ja sit laitetaan piikit niin kätilön mentyä pesemään käsiä,jouduin huutamaan perään että se tulee NYT,ehti kätilö laittaa sentään puhtaat hanskat käteen kun poika tuli pihalle:-) Sit nykyhetkeen,eli masuasukki liikkuu tosi paljon ja on jopa mieheni tuntenut liikkeet käden alla kun on saanut sopivasti käden oikeeseen kohtaan,jotenkin on todellisemman tuntuista tää raskaus nyt kun tuntee pikkuisen liikkeet,vaikka on kyllä mahakin kasvanut niin ettei todellakaan oo enää epäilystäkään etteikö olisi uusi elämä kasvamassa!
... ja iloiten voi sanoa, että myös aamupahoinvointi on alkanut hellittää :)
Nyt rassaa enää tuo typerä kipsi kädessä, mutta siitäkin pääsen pian eroon.
Viime viikolla kuultiin ekaa kertaa neuvolassa sydämen sykkeet, tosin pikkutyyppi ilmeisesti ei tykännyt dopplerin aiheuttamasta paineesta yksiössään ja yritti töniä sitä pois, sen verran oli häiriköintimeteliä... Neuvolan terkka veikkasi että siellä on vilkas kaveri. Oli ihanaa kuulla ne sykkeet, taas kun ehti tulla epäuskon ajatuksia.
Muutenkin neuvolassa oli kaikki hyvin, Hb on edelleen hyvä, samoin verenpaine. Paino on laskusuunnassa, mutta ei vielä liikaa.
Mulla on marginaalinen eteisistukka, eli se mennään kontrolloimaan suunnilleen viikolla 20. Samalla saadaan rakenne-UÄ, sitä ei siis meidän kunta muuten maksais kun käytiin jo alkuraskauden ultrassa.
Liikkeitä ei vielä tunne, eikä vatsakaan ole kasvanut. Ajatukset on kuitenkin jo vahvasti tässä omassa pikkutyypissä, ja ajatus meidän esikoisesta alkaa tuntua tosi todelta. Miehenikin on nyt alkanut oikeasti sisäistää tulevaa ihmettä ja miettii jo täyttä häkää vaunujen ominaisuuksia ym. käytännön juttuja.
Helteistä en nauti, mutta mukavaa kun aurinko paistaa.
Onnellisin vatsankasvatusmiettein,
Riemu ja pikkutyyppi rv 17+6
Tänään oli neuvola ja paino oli tippunu 2kg,onneksi se ei haittaa mitään kun muutenkin on tota ylimäärästä :D Sokereita pitää nyt ruveta mittailemaan ja kunpa vaan muistaisin.Meidän kakkosella on diabetes että asia on kyllä ihan tuttu mutta kun muistais iteltä mitata.Anoppi ja miehen sisko tietää nyt vauvasta mutta ei ne kovin ilahtuneelta kuulostanu.Anoppi sano että eikö noi neljä jo olis riittäny ja sanoin että ikävä kyllä ei.Sitten sain haukut päälle kun mies "joutu" grillaamaan,meillä kyllä mies on aina hoitanu sen puolen.Sain jälleen kuulla olevani laiska ym. kivaa.Se tuli meille sunnuntaina ja toivon mukaan lähtis pian pois sillä mä en jaksa kuunella sen haukkuja.
Oon useana päivänä koittan päästä tänne, mut ei näyttän yhtään viestiä. Nyt sitte näemmä onnistu. Tänää olis pitän olla neuvola, mut täti sieltä soitti ja se peruuntu. Seuraavan kerran pääsen neuvolaan vasta elokuussa. Ä-polilla kyllä onneks pääsen käymään tiheäänkin seuraamassa noita veriarvoja. Kerran olenki päässy jopa virallisesti neuvolaan, muuten olen vaan ohimenne siellä kävässy samalla kun noita lapsia on käyttän. Tulee ny melken 3kk väli, etten ole neuvolassa käynny kun ton ajan sain vasta elokuun lopulle.
Muuten ei mitään uutta. Päänsäryistä kärsin edelleenkin, samoin pahoinvoinnista. Eipä se kait helpota ennen synnytystä. Liikkeitä ei tunnu edelleenkään, mutta en niitä viel odotakkaan. Eipä tässä nyt kummempia. lähen laittaa mukelot nukkumaan, ja sitte saunan pesuun. Tota tekemistäkun riittää tosiaanki enemmän kun kerkiää tekemään. Mukavaa heinäkuun alkua, ja viikonalkua kaikille.
Kesällä tosiaan ei tule koneella juuri käytyä. Raskauden osalta vointi on ok. Pahoinvointi on ohi ja mahakin pyöristynyt nähtävästi. Jotain pieniä liikkeen tapaisia kuplia olen tuntenut, mutta en liikkeiksi uskalla vielä sanoa. Viikkoja vasta 15+5 ja tämä on kolmas odotukseni. Kuitenkin todellisempi olo jo on siitä, että sisälläni kasvaa uusi ihminen.
Mieli on juuri nyt virkeämpi, jopa hyvä. Omat voimavarat on pitänyt mitoittaa ihan uusiksi. Itseä kuullostellen ja rauhassa elellen jaksan melko hyvin. Kotityöt odottelee energisempiä päiviä ja vihdoinkin osaan niitten kanssa relata.
Seuraava neuvola on parin viikon päästä ja sydänääniä tekee mieli päästä kuuntelemaan. Hommaisin sellaisin kotidopplerin jos löysyisi edullisesti (nettihinnat 70-80€).
Lämmintä ja leppoisaa kesää toivottelen kaikille!
Mukavia kuulumisia kaikilla, ihanaa!!
Petite-te lähti kylpyäänkin.... meidänkin perhe käy vuodessa ainakin pari kertaa kylpylässä, ja haaveena olisi vielä ennen vauvaa käydä ;) Se on vaan NIIN rentouttavaa!!
Itsellä tosiaan työt jo alkoivat, joten minä kyllä kurkkaan tänne joka päivä. En kyllä kirjoittele usein, kun ei ole oikein asiaakaan, niiku nytkään ;)
Töissä supistelee paljon herkemmin, mutta heti sitten vaan löysään tahtia ja työkaverit auttaa auliisti raskaimmissa hommissa.
Tuntuu, että rinnat turpoaa aina vaan. Ostin jo kahdet aika arvokkaat liivit yhtä kokoa isommat, mutta nyt huomaan, että nekin ovat jäämässä pieneksi. Edellisissä raskauksissa mun kuppikoko ei muuttunut kuin imetyksen alkupäivillä, vaikka painoakin tuli paljon paljon enemmän??
Jos joudun vielä isommat liivit tässä ostamaan, taidan ostaa suoraan imetysliivit ja ilman kaaritukia.
Masu on jo iloisesti pyöristynyt ja potkutkin tuntuvat ihmeen napakoilta. Tämäkin on erilaista kuin tyttöjen odotuksessa.
Päätä särkee minullakin ja välillä on ihan pakko ottaa jopa lääke siihen.
Eipä täällä sen kummoista. Ultraa odotellaan ja netissä käyn hulluna tsekkaamassa vauvan tarvikkeita ;))
Mitään ei minunkaan pitänyt ostaa enää uutena, mutta mutta.... muuta en katsokaan kuin tuliteriä kalusteita ja vaunuja :))
(niin siis ostaa en vielä uskalla)
-fatmama 18+2-
Gnatte, tuo kuulostaa ihan hyvältä idealta ja mielestäni sekin olisi mukavaa, että viikko- tai kuukausipinon alussa on jokaisen nicki, ikä ja la. Pysyy paremmin kärryillä ja jotenkin saa jotain käsitystä siitä, kenen kanssa keskustelee :)
Joten kannatan. En kuitenkaan jostain syystä nyt löytänyt tuota esittelypinoa, käyn penkomassa sitä tuolta takemmilta sivuilta.
Tänne ei kuulu kertakaikkisen mitään, ei neuvoloita, ei ultria, ei vaivoja ja vähän aavistuksenomaisia liikkeitä. Sen verran tapahtui tänään, että sain lahjoituksena jo lapselle pyöränistuimen, todella hyväkuntoisen ja ilmaiseksi suloiselta työkaveriltani, joka on jo isoisä, mutta ei enää istuimella tee mitään! Olen niin kiitollinen, ajattelin pyöräyttää kakun tms. kiitokseksi.
Nyt tuli ensimmäisen kerran sellainen olo, että voisin jopa uskaltautua ostamaan pienokaiselle jotain. Tämä on esikoiseni ja olen jotenkin arka uskomaan, että todella meille on tulossa lapsi! :) Ei voi uskoa todeksi.
Muuten elämä on melko väsyttävää, töitä, töitä ja töitä, rakennusta, rakennusta, rakennusta, miehen kanssa näemme todella harvoin, mutta palkintona on sitten joskus oma koti.. Eilen teimme keittiökaupat ja olen todella tyytyväinen siihen, mitä koneen ruudulta näkyi. :D
Lähden tästä nyt penkomaan sitä esittelypinoa etusivulle, aurinkoiset päivänjatkot!