Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalossa asuvat, miten pesette mattonne?

Vierailija
15.04.2016 |

Viettekö pesulaan, onko asuinpaikkanne lähellä mattojenpesupaikkaa vai onko talossa pesula? Kuinka usein pesette matot?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesutuvassa. Siellä on hyvin tilaa levittää isokin matto, kunnon harjat ja letkut löytyy myös ja kuivaustangot.

Vierailija
22/29 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talon pesutuvassa ei saa pestä mattoja, ollaan laitettu likaset matot häkkivarastoon ja ostettu aina uudet :( Ei ole autoakaan millä kuljettaa pesuun vaikka 3 km:n päässä olisikin mattojen pesupaikka. 

Ah, näitä uusavuttomia. :) Muistan, kun äitini 70-luvulla ajoi matonpesuun kaupungin merenrannan matonpesupaikalle vajaat kymmenen kilometriä ihan vaihteettomalla polkupyörällä, minä pikkutyttönä ajoin omallani perässä. Äiti pesi matot, laittoi orsille kuivumaan, ja sitten haimme jätskit kioskilta ja menimme Otanlahden kallioille istuskelemaan ja nauttimaan kauniista kesäpäivästä. Jonkin ajan kuluttua palasimme mattojen luo, äiti laittoi vielä reilusti kosteat matot (itsekutomiaan räsymattoja) takatarakalleen, sitoi naruilla kunnolla kiinni, ja sitten lähdimme polkemaan kotiin sen saman vajaan kymmenen kilometriä. Eikä äidille tullut edes mieleenkään valittaa, että en voi, kun ei ole autoa.

Ennen oli naiset rautaa, laivat oli puuta, hiiohoi/lautaa ovat naiset nyt ja laivat ovat rautaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen äitini luona. Asuu omakotitalossa, jossa on paljon pihaa. Vien kaikki kerralla. Viikon päästä yleensä ovat taas kaikki lattialla. Äitinikin hyötyy järjestelystä. Pesen hänenkin mattonsa samalla. 

Pieniä mattoja pesen pesukoneessa, jos pääsevät likaantumaan. Isot saavat odottaa siihen asti, että kesä tulee. Pesen siis isot matot vain kerran vuodessa. Eivät onneksi likaannu meillä juurikaan.

24/29 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetän pesulassa. Lastenhuoneen maton olen pessyt joskus kylpyhuoneessa ja kuivattanut parvekkeella kunhan ei ole enää ollut litimärkä.

Vierailija
25/29 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun asuin kerrostalossa, niin mattojen pesupaikalla pestiin. Nyt okt:ssa toki ihan painepesurilla omassa pihassa.

Vierailija
26/29 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten matto pestään? Siis aineet ja tarvikkeet ja metodiikka karvalankamatolle? Minulla ei ole ennen ollut mattoja ja nyt yksi on enkä tiedä yhtään miten sen pesisi täällä kerrostalossa.

Vierailija
27/29 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten matto pestään? Siis aineet ja tarvikkeet ja metodiikka karvalankamatolle? Minulla ei ole ennen ollut mattoja ja nyt yksi on enkä tiedä yhtään miten sen pesisi täällä kerrostalossa.

Tekstiilipesurilla, höyrypesurilla tai pesulassa.

Vierailija
28/29 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minun puolestani yks hailee, vaikka ostaisitte uudet matot kerran viikossa, mutta niitä paskaisia mattoja EI VIEDÄ HÄKKIVARASTOON HAISEMAAN. Asuintalossamme on myös joku / joitakin, jotka tekevät tuota samaa. Ei paljon innosta viemään esim. kausivaatteita tai ylimääräisiä puhtaita mattoja varastoon imemään sitä lemua itseensä. Jos ette millään jaksa kuljettaa vaikkapa pyörän tarakalla mattoja pesupaikalle, viekää ne mattopesulaan, joita on nykyään useilla paikkakunnilla ja joilla on yleensä jopa nouto- ja tuontipalvelu. Ainakin meidän paikkakunnalla homma toimii erinomaisesti eikä hintakaan ole mahdoton. Isot matot olen pesettänyt pesulassa jo vuosien ajan. Pienimmät pesen koneessa ja keskikokoiset vien kesällä pesupaikalle.

Vierailija
29/29 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön matonpesukoneessa ja sitten laitetaan kuivumaan kuivaushuoneeseen. Kaikki matot on valittu koneessa pestäviksi lemikkien takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme