Kerrostalossa asuvat, miten pesette mattonne?
Viettekö pesulaan, onko asuinpaikkanne lähellä mattojenpesupaikkaa vai onko talossa pesula? Kuinka usein pesette matot?
Kommentit (29)
Matonpesupaikalla. On monia lähialueella.
Tien toisella puolella on matonpesupaikka eli siellä.
Matonpesupaikalla, niin kuin tietääkseni valtaosa omakotitaloasujistakin? Siellä on hyvin tilaa pestä ja kuivata. Itse käyn ns kuivanmaan pesupaikalla.
Tuttuni riippumatta siitä asuuko kerrostalossa tai omakotitalossa käy matonpesupaikalla pesemässä. Osa menee ihan autolla sinne. Tuolloin pestääkin enemmän kerralla. Meillä on onneksi nykyään se mattomankeli pelipaikalla niin saa ison osan vedestä pois
Talon pesutuvassa ei saa pestä mattoja, ollaan laitettu likaset matot häkkivarastoon ja ostettu aina uudet :( Ei ole autoakaan millä kuljettaa pesuun vaikka 3 km:n päässä olisikin mattojen pesupaikka.
Matonpesupaikka on tontin rajalla parkkipaikkamme vieressä. Pesemme yhden maton kerrallaan, jätämme sen orrelle kuivumaan auringonlaskuun saakka, ja sitten haemme maton loppukuivumaan oman saunaamme.
pienet matot pesen pesukoneessa. Olohuoneessa meillä on karvamatto josta ei tahrat näy, kerran kaatui mustikkakeittoa ja enimmät lähti tahranpoistoaineella, ne mitä jäi näkyviin leikkelin saksilla pois, eikä sitä huomaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Talon pesutuvassa ei saa pestä mattoja, ollaan laitettu likaset matot häkkivarastoon ja ostettu aina uudet :( Ei ole autoakaan millä kuljettaa pesuun vaikka 3 km:n päässä olisikin mattojen pesupaikka.
Toivottavasti olet provo. Hommatkaa vetokärryt ja kävelkää tuo matka. Tai ottakaa taksi. Sekin tulee halvemmaksi kuin jatkuva mattojen ostaminen, elleivät ne ole parin euron hintaisia.
Matonpesupaikalla. Pesulassa olen myös joskus pesettänyt, mutta enää en viitsi ostaa niin hankalia mattoja.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo liittyi kerrostaloon?
Omakotitalojen lähellä on usein enemmän matonpesupaikkoja. Toki autolla pääsee vaikka asuisi kauempana.
Kerrostaloasujilta kysyn siksi, kun tuli tuttujen kanssa aiheesta puhuttua ja tämän pienen otannan perusteella kerrostaloasujille tämä oli jostain syystä haastavampaa.
Itse vien pesulaan.
Vierailija kirjoitti:
No onhan kuivatusongelma ihan toista tasoa kerrostalossa. En minä ainakaan siellä matonpesupaikalla viitsisi odottaa maton kuivumista.
En ole mikään provo, ihan totta joka sana. Ihan Espoossa asutaan. Entinen VVO-asunto, nykyinen Y-säätiö. Helppohan se on sieltä huudella. Onneksi rahalla saa mattoja :)
Tekstiilipesurilla, pari pienempää ihan pesukoneessa. Pari kertaa olen vienyt pesulaan, mutta se on melko kallista.
Kaupungin matonpesupaikalla kerran kesässä, aivan kuten omakotitalossa asuessanikin.
Pyykkituvassa siellä on kunnon pöytä pesemistä varten, letku ja hemmetisti tilaa.
Toisinaan raahaan mökille.