Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vielä Wilmasta: alettaisiinko vaatia, että jokaista kielteistä Wilma-merkintää pitäisi vastata yksi myönteinen?

Vierailija
15.04.2016 |

Eikö se olisi mukava, että pienistä palleroistamme kaivettaisiin esiin myös se hyvä, joka heissä on...?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sitten pois opettajan muusta ajasta. Älkää ainakaan vaatiko koulukiusaamiseen puuttumista jos tätä vaaditte. Tai opetusta.

Vierailija
2/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo mene myös toisinpäin?

Jos saa vain myönteistä palautetta, niin opettajaparan olisi kaivettava ne salaisetkin virheet esille.

Palautetta on tullut viikottain, koulua on käyty 5 vuotta, mutta yhtään kielteistä palautetta ei ole tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aleta.

Vierailija
4/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilma on tarkoitettu osaltaan opettajan päiväkirjaksi, jonka huoltajat nyt vaan näkevät. Wilmamerkinnät ovat siis huoltajalle tiedoksi ja hän voi puuttua halutessaan ja tarvittessa lapsensa tekemisiin. Positiivinen palaute annetaan oppilaalle itselleen.

Vierailija
5/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata idiootti se pallerosi(idiootti myöskin), niin ei tule Wilmaan negatiivia merkintöjä. 

Vierailija
6/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyvää pitäisi kaivaa? kaipa vanhempiensa edes normaalisti kasvatetulla lapsella on se hyvä päällimmäisenä, ja Wilmaan tulee ehkä muutama unohdus vuoden aikana?

Eri asia tietysti oppimisessaan erityistä tukea tarvitsevat lapset, mutta eikö ole hyvä, jos opettaja noissa tilanteissa kertoo, jos opiskelu ei sovi?

Vierailija
7/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille niitä hyvä merkintöjä on aina tullut vaikka ei ole erikseen pyydetty. Ala-asteella tosin lähinnä niiltä opettajilta joista ei koskaan muuten kuullut mitään. Ylä-asteella tulee ihan kaikilta joten en ihan ymmärrä miksi niitä hyvä merkintöjä pitäisi väkisin keksiä tai kiintiö niille määrätä. Toivoa toki voi että joskus tulisi jotakin positiivista, mutta eikö se ole kiinni vähän lapsestakin.

Vierailija
8/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sun palleros osaa yhtään käyttäytyä, niin näin onkin.

Meillä ainakin tulee välillä myös positiivisia.

Ei koko ajan, mutta kuitenkin enemmän kuin unohduksia tai myöhästymisiä.

Ootko oikeasti sitä mieltä, että jos pentusi käyttäytyy huonosti tai ei hoida velvollisuuksiaan, täytyy sille antaa enemmän postiivisia?

Miksi te jotkut edes otatte Wilmaa niin vakavasti? Sinne merkataan poissaolot, unohdukset, kokeet, retket ym. Se on todella kätevä. Ei ole Wilman vika jos lapsenne eivät osaa...

Vierailija
9/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kysyin mielipidettänne : ) Minun poikani saa muilta opettajilta huomautuksia puheenpulinasta ja viimeisen matikanläksyn puutteellisuudesta mutta yksi opettaja laittaa plussaa omalta oppitunniltaan. Niiden aihetta en ihan varmaksi tiedä, ehkä tuntiaktiivisuudesta yleisesti. Se on tosi kiva asia ja on lapsellekin motivoivaa ja mukavaa.

Terveisin ap eli idiootti, joka kasvattaa idioottipalleroaan : )

Vierailija
10/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopis tämä! Meidän kuutosluokkalaisen lapsen opettaja sanoi, ettei anna kellekään plussaa. Hyvä palaute tulee kuulemma suullisena. Vaan kun minä en istten itse kuule sitä, vaan vain rikkeet, joiita jotkut tuntuu tosi pieniltä.

Vierailija
11/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä? Kyllä meillä opettajat laittavat myös positiivisia asioita. Myös ne, jotka laittavat eniten negatiivisia. Kyse on täysin lapsen käyttäytymisestä. Jos ei osaa käyttäytyä, niin vaikea sitten kehua. Vai haluatko tosissaan, että wilmassa lukee, että sun pojalla oli kirjat koulussa, osasi kirjoittaa nimen oikein, ei häirinnyt muita pölpötyksellään, ei piilottanut Matin kirjoja, tuli ajoissa kouluun jne. ? Yleensä kehuja ei tule sellaisista asioista, jotka kaikkien kuuluisi tietää ja tehdä.

Vierailija
12/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas". 😟

Vierailija
13/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattakaa lapsenne paremmin, niin alkavat merkinnätkin miellyttää enemmän.

t. opettaja

Vierailija
14/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. opettaja

Eikös sun pitäs olla opettamassa eikä täällä surffailemassa? Ainiin, suomessahan on enemmän opettajilla omaa aikaa koulupäivän aikana kuin muissa maissa. Kyllä suomessa kelpaa olla opettaja. 😉

Vierailija
15/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kysyin mielipidettänne : ) Minun poikani saa muilta opettajilta huomautuksia puheenpulinasta ja viimeisen matikanläksyn puutteellisuudesta mutta yksi opettaja laittaa plussaa omalta oppitunniltaan. Niiden aihetta en ihan varmaksi tiedä, ehkä tuntiaktiivisuudesta yleisesti. Se on tosi kiva asia ja on lapsellekin motivoivaa ja mukavaa.

Sen yhden ja ainoan kerran kun oma lapseni sai merkinnän höpötyksestä tunnilla, niin sanoin lapselleni, että jos tulee kouluaikana toinen merkintä, voi lapsi olla varma, että tulen oppitunneille varmistamaan, että hän on hiljaa. Palkatonta vapaatahan tuota vastaan pitäisi ottaa, joten lapsen kesäloman hauskuudet ja iso osa harrastuksista sitten jäisi pois.

Koska en ole koskaan uhannut turhaan, niin lapsi tietää, että olen tosissani, ja opettajakin on tietoinen tuosta uhkaamisestani. Epä ole tullut viiteen vuoteen höpistyä häiritsevästi tunnilla. ( Opettaja ei vaadi aina aukotonta hiljaisuutta, joten hiljaa hiljaa ei niitä koulutunteja tarvitse olla.)

Vierailija
16/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin oletan, että jos ei ole tullut negatiivista, niin sitten on ollut ihmisiksi.

Jotkut lapset ovat sellaisia, että opettaja saa kyllä pinnistellä löytääkseen jotain oikeasti kehuttavan arvoista (siis muuta kuin normaalia hyvää käytöstä). En kyllä tiedä lukevatko näiden lasten vanhemmat mitenkään aktiivisesti wilmaa. Tuskin. 

Eikä se pallero itse näe niitä merkintöjä. Vai raahaatteko katsomaan koneelle, miltä näyttää? Wilma-merkinnöistä mielensä pahoittavat vain vanhemmat. Lapselle niistä ei tarvitse puhua sen enempää, muuta kuin suurimmista törppöilyistä.

Vierailija
17/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. opettaja

Eikös sun pitäs olla opettamassa eikä täällä surffailemassa? Ainiin, suomessahan on enemmän opettajilla omaa aikaa koulupäivän aikana kuin muissa maissa. Kyllä suomessa kelpaa olla opettaja. 😉

Kolahtiko?

Vierailija
18/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun ei kannattaisi ottaa niitä Wilma-viestejä noin vakavasti. Jos häiritsee tunteja, niin siitä kuuluukin tulla käytösmerkintä ja tiedoksi koteihin, että poika häiritsee tunteja. Voisit suhtautua niihin Wilme-merkintöihin vaikka sillä asenteella, että juttelet pojan kanssa huonosta käytöksestä/ tekemättömistä läksyistä ja painotat ettei noin toimita.

Vierailija
19/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sopis tämä! Meidän kuutosluokkalaisen lapsen opettaja sanoi, ettei anna kellekään plussaa. Hyvä palaute tulee kuulemma suullisena. Vaan kun minä en istten itse kuule sitä, vaan vain rikkeet, joiita jotkut tuntuu tosi pieniltä.

Etkö osaa siltä lapseltasi kysyä, että miten koulussa on sujunut?

Vierailija
20/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tapaanko:

"Santeri häiritsi tuntia heittelemällä kumeja ja oli unohtanut tehdä matematiikan läksyt. Santerilla oli kuitenkin suurin osa kirjoista mukana ja tuli melkein kaikilta välitunneilta ajoissa luokkaan."

Juu ei.