Raskaana oleva veljen kihlattu syö aivan väärin
Kyllä, on juonut esim. Toisen veljeni häissä sen lasin skumppaa (mikä ei ehkä ole se hirvein juttu)
Syö lisäksi sushia, juustoja, juustonaksuja yms. Lisäksi tuorejuustot ja graavilohi maistuu. En voi ymmärtää.
Olen koittanut sanoa, mutta vähättelee vain tyyliin " ei se pieni määrä nyt haittaa. :)"
On todella nuori äidiksi (23-vuotias), eli ehkä ei ymmärrä. Miten saisin hänet ymmärtämään?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vakuumipakatun graavikalan listeriariski on todellinen. Jotkut sekoittaa sen altistusrajoituksiin. Itse varmaan sanoisin tuosta, koska haitat sikiölle on merkittävät.
Pakko vastata vaikka ehkä tähän onkin jo vastattu. Eli se listeriariski on tosiaan vain vakuumipakatussa kalassa. Jos itse graavaa tuoreen lohen niin sitä voi ihan rauhassa syödä. Näin minä tein raskaana ollessani pari vuotta sitten ja ihan neuvolan luvalla.
Mutta tosiaan vakuumipakattuja en missään nimessä söisi.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen raakana ja lähdössä Japaniin. Todellakin aion reissussa syödä susia niin paljon kuin sielu sietää.
Ei kannata japaniin mennä siellä tärisee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa juustonaksuissa?
t. Epätoivoinen lääkäri joka haluaa saada ap:n ja vauvan sairaiksi epäterveellisellä ruokavaliolla. (esim. juustonaksuilla.)
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen raakana ja lähdössä Japaniin. Todellakin aion reissussa syödä susia niin paljon kuin sielu sietää.
Idiootti !
Mä odotin toista lastani ja olin jossain tupareissa tms. kekkereissä, joissa oli vieraana myös ekaa kertaa raskaana oleva. Hän ihan säikähti, kun jossain sivulausessa tuli ilmi, että olin käynyt hesellä syömässä. Kuulemma hesen majoneesi on vaarallista. Taitaa olla yhtä vaarallista kuin juustonaksut.
Syökö sormin vai eikö käytä veistä?
Särki on makean ja murtoveden kala.
https://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4rki