Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana oleva veljen kihlattu syö aivan väärin

Vierailija
15.04.2016 |

Kyllä, on juonut esim. Toisen veljeni häissä sen lasin skumppaa (mikä ei ehkä ole se hirvein juttu)

Syö lisäksi sushia, juustoja, juustonaksuja yms. Lisäksi tuorejuustot ja graavilohi maistuu. En voi ymmärtää.

Olen koittanut sanoa, mutta vähättelee vain tyyliin " ei se pieni määrä nyt haittaa. :)"

On todella nuori äidiksi (23-vuotias), eli ehkä ei ymmärrä. Miten saisin hänet ymmärtämään?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WraithTodd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa juustonaksuissa?

Raakaa kalaa ei saa syödä raskaana.  Ei muuta lohta kuin Norjan merilohta kypsänäkään.

Joo, norjalainen pussilohihan se vasta terveellisyyden huippu on. Ties missä kiertänyt ennen kuin on päätynyt Suomeen myyntiin. Näkeehän sen jo tiskilläkin, ettei todellakaan ole tuore kala kyseessä. Minä en söisi kypsänäkään moista roskaa.

Me kalastamme omat kalamme ja olen raskausaikoina (4kpl) syönyt graavattua kalaa, esim. särkeä ja suomalaista merilohta.  Viimeisimmän raskauden kohdalla en edes viitsinyt lukea "kieltolistaa". Se on joka raskaudessa ollut aina erilainen. Maalaisjärjellä pötkii pitkälle.

Graavattua särkeä? Terve lapamato

Lapamato viihtyy makean veden kaloissa joten merestä pyydettyä kalaa voi huoletta syödä graavattuna.  Järvikalat kannattaa pakastaa tai kypsentää ennen syömistä.

Särki on makean ja murtoveden kala.

https://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4rki

Vierailija
122/128 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuumipakatun graavikalan listeriariski on todellinen. Jotkut sekoittaa sen altistusrajoituksiin. Itse varmaan sanoisin tuosta, koska haitat sikiölle on merkittävät.

Pakko vastata vaikka ehkä tähän onkin jo vastattu. Eli se listeriariski on tosiaan vain vakuumipakatussa kalassa. Jos itse graavaa tuoreen lohen niin sitä voi ihan rauhassa syödä. Näin minä tein raskaana ollessani pari vuotta sitten ja ihan neuvolan luvalla.

Mutta tosiaan vakuumipakattuja en missään nimessä söisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen raakana ja lähdössä Japaniin. Todellakin aion reissussa syödä susia niin paljon kuin sielu sietää.

Ei kannata japaniin mennä siellä tärisee.

Vierailija
124/128 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa juustonaksuissa?

t. Epätoivoinen lääkäri joka haluaa saada ap:n ja vauvan sairaiksi epäterveellisellä ruokavaliolla.                  (esim.  juustonaksuilla.)

Vierailija
125/128 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen raakana ja lähdössä Japaniin. Todellakin aion reissussa syödä susia niin paljon kuin sielu sietää.

Idiootti !

Vierailija
126/128 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastus ei tuhoa lapamatoa.

Vierailija
127/128 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotin toista lastani ja olin jossain tupareissa tms. kekkereissä, joissa oli vieraana myös ekaa kertaa raskaana oleva. Hän ihan säikähti, kun jossain sivulausessa tuli ilmi, että olin käynyt hesellä syömässä. Kuulemma hesen majoneesi on vaarallista. Taitaa olla yhtä vaarallista kuin juustonaksut.

Vierailija
128/128 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö sormin vai eikö käytä veistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi