Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teitä veloja on niin paljon?

Vierailija
14.04.2016 |

Vai onko vaan veloilla tapana hengailla täällä av-palstalla? Aina oon kuvitellu että enimmääkseen ihmiset haluaa lisääntyä. Vai onko velaus sellaista, että se mielellään pidetään omana tietona, koska ei ole normien mukaista?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hengailee kaikki.

Kaikki ei halua lisääntyä. Suurin osa kyllä.

Ei ole tarvetta pitää omana tietona, koska ei siinä ole mitään hävettävääkään.

Vierailija
2/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo miehillä rahaa elättää perhettä kun taloustilanne on Suomessa niin huono. Sitten jätetään omat perheet perustamatta, että saadaan maksettua turvapaikanhakijoille perheenyhdistämiset yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aika lailla omana tietona, toki minut hyvin tuntevat voivat asian arvatakin. Vapaata aikaa on aika paljon, joten sitä ehtii kuluttamaan myös täällä palstaillen.

Vierailija
4/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko vaan veloilla tapana hengailla täällä av-palstalla? Aina oon kuvitellu että enimmääkseen ihmiset haluaa lisääntyä. Vai onko velaus sellaista, että se mielellään pidetään omana tietona, koska ei ole normien mukaista?

Mistä olet saanut päähäsi että kaikki haluavat lisääntyä?

Iso osa ihmisistä itse asiassa on tehnyt lapsia puoliväkisin. Joko ei ole viitsitty tehdä aborttia, tehty lapsi suhteen takia (luullaan lapsen yhdistävän) tai jopa niin että toinen haluaa erota ilman lapsia.

Ihmisillä on muutakin elämää kuin lisääntyminen

Vierailija
5/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki nyt vaan ei halua lisääntyä. Syyt miksi minä jätän lisääntymättä:

- olen aika heikkohermoinen ihminen, viihdyn paljon omassa rauhassa, en voi sietää sitä että joku on riippuvainen minusta (ok on minulla siis miesystävä ja koira), mutta juu siis lapsi nyt on täysin eri asia kuten varmasti tajuatte..

- en halua olla raskaana enkä synnyttää.. molemmat asiat kauhistuttavat aivan ylitsepääsemättömän paljon

- nykyään puhutaan paljon negatiivista lastenhankinnasta... perheelliset ihmiset uskaltavat avata suunsa ja kertoa totuuden.. ja ei, ei kuulosta kovin kivalta :(

- en tykkää lapsista, en kestä sitä jatkuvaa huolta omasta lapsesta.. se kamala vastuu ja huoli, eikä se edes lopu siihen 18v ikään vaan jatkuu läpi elämän

- jos lapsi onkin ongelmalapsi niin siinä menee omastakin elämästä kamalasti aikaa kaikkien ongelmien jatkuvaan setvimiseen

- haluan edetä urallani kunnolla, en haluaisi olla kotona lapsia hoivaamassa

- en koe, että minulla on olemassakaan mitään hoivaviettiä

- pelkään paeisuhteen kärsivän lasten myötä (minulla on täydellinen parisuhde tällä hetkellä)

- haluan olla spontaani, matkustella ja elää täysillä, inhoan rutiineja 

Vierailija
6/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta ainakaan näy mitenkään ulospäin, etten halua lapsia. Lapset eivät ole mielestäni millään tavalla kiinnostava keskustelunaihe, joten en tuo aihetta itse aktiivisesti esiin. Ihmisillä on tätä aihetta koskien myös niin vahvoja mielipiteitä, että mieluummin pidän asiat omana tietonani. Lapsettomuuteen kuitenkin liittyy niin paljon hyvin henkilökohtaisia syitä esimerkiksi sairauksiin ja omaan lapsuuteen liittyen enkä halua, että puolivieraat ihmiset pääsevät repostelemaan elämäni yksityiskohdilla.

Jollain tällaisella palstalla taas ei ole niin väliä, vaikka kertoisikin asioistaan. Jos keskustelu äityy asiattomaksi, voi olla lukematta pidemmälle.

Vierailija
7/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesi ed.

T.vela forever

Vierailija
8/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo miehillä rahaa elättää perhettä kun taloustilanne on Suomessa niin huono. Sitten jätetään omat perheet perustamatta, että saadaan maksettua turvapaikanhakijoille perheenyhdistämiset yms.

Ei miehen tehtävä ole elättää perhettä. Kyllä se on naisen tehtävä ihan yhtä paljon

Vierailija
9/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen maailmantilanne..työttömyys...huonot palkat, kaikesta leikataan.... miksi ihmeessä lisääntyisin? Minulla varmaan menee ihan hyvin mutta mikä on tilanne silloin kun lapseni olisi aikuinen? 

Vierailija
10/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- olen aika heikkohermoinen ihminen, viihdyn paljon omassa rauhassa, en voi sietää sitä että joku on riippuvainen minusta (ok on minulla siis miesystävä ja koira), mutta juu siis lapsi nyt on täysin eri asia kuten varmasti tajuatte..

No varmasti on täysin eri asia. Lapsesta tulee aikuistuttuaan veronmaksaja yhteiskunnalle.

Edelleenkin, kaikille veloille tiedoksi, siitä teidän koirastanne ei koskaan tule yhteiskunnalle veronmaksajaa. Se ei maksa veroja eikä myöskään eläkeläisten eläkkeitä. Sitten on velojen lapsettomuus ok, kunhan ne teidän koiranne oppivat maksamaan mm. eläkeläisten eläkkeet.

Vierailija
11/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aivan tavallinen 27-vuotias sairaanhoitaja, kihloissa ja kaksi koiraa. Varmaan osa jo aistii ettei lapsia tule, sillä olemme olleet yhdessä kihlattuni kanssa jo yhdeksän vuotta, eli lapsia nyt todnäk olisi tässä jo tullut jos olisi tulossa. Kumpikaan meistä ei halua lapsia, emme vaan koe minkäänlaista tarvetta lisääntyä...Hoivavietti minulla työn puolesta kuitenkin on olemassa, hoidan töissä ihmisiä mutten kotona! Nautin elämästäni juuri näin, mielestäni on typerää lisääntyä ''koska kuuluu'', täytyy lisääntyä vain jos kokee haluavansa sitä.

Vierailija
12/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monella tuntemallani naisella on työtilanne huono, joko töitä ei ole tai sitten vai pätkää tarjolla. Epävarma tulevaisuus ei käsittääkseni kannusta kaikkia ihmisiä tuottamaan lisää suita ruokittavaksi.

Ne, joilla on kova halu lisääntyä ovat jo toki niin tehneet, mutta on myös paljon ihmisiä joilla ei ole asiasta niin selvää mielipidettä. Minulla työtilanne on pakottanut lykkäämään lasten tekoa, vaikka tavallaan jälkikasvun saaminen voisi olla mukavaakin. Koska työsopimukseni on lyhyttä pätkää ketjutettuna, en uskalla jättäytyä äitisylomalle, sillä sieltä ei olisi enää paluuta töihin. Olen yrittänyt saada vakipaikkaa muualta ja/tai vakinaistettua itseni nykyiseen paikkaan, mutta ei onnistu. Ymmärrän kyllä miksi ei, ihan varmasti työnantajana karttaisin itsekin päälle kolmikymppisen naimisissa olevan naisen vakinaistamista, sehän vaan kannustaisi pamahtamaan paksuksi ja jättäytymän vuosiksi kotiin jälkikasvua tuottamaan ja hoitamaan.  Sitten saisi heti olla kouluttamassa sijaistajaa ja lopulta äippää uudelleen kun se kömpii lomilta viimein takaisin.

Koska valinta on pitänyt tehdä työn ja lasten välillä, olen valinnut työn joka takaa minulle taloudellisen turvan ja itsenäisyyden. Jos saisin vakipaikan, voi olla että tilanne muuttuisi, mutta vaikkei muuttuisikaan, en ainakaan toistaiseksi ole itkeskellyt lasten saamisen perään. Sillä mennään mitä saadaan.

Vierailija
13/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä hengailee kaikki.

Kaikki ei halua lisääntyä. Suurin osa kyllä.

Ei ole tarvetta pitää omana tietona, koska ei siinä ole mitään hävettävääkään.

*Suurin osa muijista.

Vierailija
14/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti on täysin eri asia. Lapsesta tulee aikuistuttuaan veronmaksaja yhteiskunnalle.

Edelleenkin, kaikille veloille tiedoksi, siitä teidän koirastanne ei koskaan tule yhteiskunnalle veronmaksajaa. Se ei maksa veroja eikä myöskään eläkeläisten eläkkeitä. Sitten on velojen lapsettomuus ok, kunhan ne teidän koiranne oppivat maksamaan mm. eläkeläisten eläkkeet.

Siis mitä mä just luin? Voi apua. Kuule minä velana omistan erilaisia lemmikkieläimiä juuri niin monta kuin haluan. Sitäpaitsi ihmiset lisääntyvät itsekkäistä syistä, kukaan ei todellakaan hanki lapsia tänne sillä ajatuksella että ''tehdääs nyt tänne uusi veronmaksaja!'', anna mun nauraa :D sustakin paistaa oikeen katkeruus läpi, ei tainnu lapset tuoda onnea ei ;)

Vierailija
15/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt aliarviot pahasti eläimiä. Minun koiralla on oma yritys ja hän kyllä tienaa ja maksaa veroja varmasti enemmän kuin sinä ja moni muu mamma yhteensä.

Vierailija
16/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä mä just luin? Voi apua. Kuule minä velana omistan erilaisia lemmikkieläimiä juuri niin monta kuin haluan. Sitäpaitsi ihmiset lisääntyvät itsekkäistä syistä, kukaan ei todellakaan hanki lapsia tänne sillä ajatuksella että ''tehdääs nyt tänne uusi veronmaksaja!'', anna mun nauraa :D sustakin paistaa oikeen katkeruus läpi, ei tainnu lapset tuoda onnea ei ;)

Nimenomaan. Töitä ei tällä hetkelläkään riitä kaikille ja miten nämä mammat asian korjaavat? Tekevätkö lisää työpaikkoja vai lisää ihmisiä? :DDDDDDDDDDD

Ei lisääntymistä pysty järjellä perustelemaan ja noin naurettavalta se kuulostaa kun yrittää! :D

Vierailija
17/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa on vela ja mvk.

Vierailija
18/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se tilanne, ettei ystävissä ole juuri ketään koka lapsia haluaisi! Ja olemme siis siinä iässä, että nuo päätökset on pitänyt jo tehdä. Mulla on tasan yksi lapsellinen ystävä, muut kaikki veloja. Parhaan kaverin sisko myös samoin kuin oma siskoni. Kyllä uskon, että tämä elämänvalinta ei muuta kuin lisäänny tulevaisuudessa, kun ihmiset tajuavat ettei lapsia ole "pakko" tehdä. Itselleni ollut aina ihan itsestäänselvyys, enkä ole seurustellut siksi koskaan lasta haluavien miesten kanssa.

Elämä on ihanaa.

Vierailija
19/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yhden lapsen äiti, joka EI aio enää lisääntyä! Alkuun sanon, että tottakai lapseni on minulle tärkeintä maailmassa, joten siitä ei nyt kenenkään tarvi enää tulla mitään mainitsemaan tämän viestin jälkeen.

-raskausaika oli kamalaa, kehoni oikein inhosi sitä tilaa ja tuntui kun rääkkäisin kehoani.. kokoajan oli kamalan turvonnut olo (vaikka kiloja tuli kokonaisuudessaan vain +12kg), kaikki v*tutti, paha olo, oksetti ja ällötti jatkuvasti

- synnytys oli sellanen kokemus että ei kiitos enää ikinä.. Toki tärkeintä oli se, että minä ja vauva voitiin molemmat hyvin heti synnytyksen jälkeen.. mutta silti ei, ei enää IKINÄ! Minähän en siihen ruljanssiin enää koskaan lähde uudelleen!

- Sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen.. oli todella kamalaa

- vauva-aika oli todella haastavaa..

Nyt pyyhkii todella hyvin, hienosti pärjätään lapsen ja isänsä kanssa pienenä perheenä eikä tässä mitään, mutta tuota samaa en halua kokea enää koskaan!

Vierailija
20/60 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos palautteesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi