Naapurit, jotka eivät koskaan osallistu pihatalkoisiin
Viime lauantaina olisi ollut taloyhtiön pihatalkoot. Minä ja eräs toinen naapuri olimme ainoat osallistujat - jälleen kerran. Osallistuminen on vapaaehtoista, mutta en käsitä miten joitain ihmisiä ei kiinnosta yhteiset asiat ollenkaan, vaan kaikki vastuu "sysätään muille". Eihän kerrostalossa yksin asuta! Kyselin vielä naapureilta ennen talkoita, että oletteko tulossa. Kaikki vastasivat, että tullaan tullaan. Eräs näistä vastaajista tuli kesken talkoiden pihan poikki ystäviensä kanssa - kaljatölkit kourassa. Käsittämätöntä. Ihan turha sitten valittaa jos istutukset eivät ole mieleisiä tai piha on likainen!!!
Kommentit (69)
Juuri sen takia muutin ok-talosta kerrostaloon, ettei tarvitse tehdä esim. pihatöitä. Joten haistatan pitkät talkootoiminnalle.
Vierailija kirjoitti:
Talkoot on vapaaehtoiset. Älä valita.
Eli mitään ei kannata tehdä yhteisen hyvän eteen ellei ole aivan pakko? -aloittaja
heh, aloittaja valittaa, muut eivät
En osallistu talkoisiin koska en koskaan käytä pihaakaan. Mielestäni reilu peli.
Vierailija kirjoitti:
En osallistu talkoisiin koska en koskaan käytä pihaakaan. Mielestäni reilu peli.
Emme me muutkaan sitä niin erityisesti "käytä". Silti se on koko talon käyntikortti! -aloittaja
Aion kerrankin mennä, on tullut uusi mustatukka MILF, yritän pukille ;-)
Meillä on ensi viikolla. Ehkä noin puolet osallistuu, ehkä vähemmän. Asumme rivitaloyhtiössä. Aiemmin kun talot oli uusia ja paljon lapsia, niin osallistuminen oli todella aktiivista. Lapsista ne oli hauskoja ja toi myös vanhempansa mukaan. Kyllä noi teinit vieläkin joksikin aikaa tulee notkumaan paikalle, pojat varsinkin.
en osallistu niihin talkoisiin, mutten myöskään valita, jos istutukset on vinksin vonksin. mä voisin ihan hyvin osallistua, jos sais tehdä sitä työtä rauhassa, mutta mä en jaksa sitä small talkia ja juoruilua, niin jätän menemättä.
Nykyajan ihmiset ovat niin pullamössöporukkaa, että ei heistä ole talkoisiin.
Täällä maalla jos järjestetään talkoot, niin sinne varmasti tulevat 70 - 80 vee vanhat ihmiset, nuoret ja keski-ikäiset eivät tule.
Vierailija kirjoitti:
Samoin!
Miksi osallistuisin? Maksan törkeää vuokraa pikku kusiluukusta ja pitäisi vielä ilmaiseksi ryhtyä pihatöihin?
Teette nyt naapurin Riitan kanssa vaan ahkerasti ne pihahommat niin voitte sitten sen jälkeen keittää kahvit ja leivosten ääressä supista osallistumatta jättäneiden naapureiden uusimmat kuulumiset.
Mielelläni maksaisin isompaa vastiketta ettei tarvitsisi talkoilla, rahaa on mutta aikaa ja energiaa ei. Pihit asukkaat eivät kuitenkaan isompaan vastikkeeseen ja huoktoyhtiön suorittamiin pihatöihin suostu. Haravoikoot sitten.
Mä olen vuorotyöläisenä yleensä töissä silloin. Ja tasapuolisuuden vuoksi en myöskään siitä syystä pääse meidän taloyhtiön järjestämiin talojuhliin (joita asukkaat on kehuneet, että kivaa on).
Pakkomielteinen ja mielleoireinen ukkeli ruikuttamassa sekavaa häiriköivää vaimoaan. Tuskin kiinnostaa kuunnella.
Mua ärsyttää vain ne osallistumattomat, jotka roskaavat. Tekisi mieli kipata tupakantumpit niiden postilaatikkoon. Ja todellakin voin olla varma keitä ne on, koska kyseessä on luhtitalo ja tyypit on nähty itse teossa.
Ehkäpä kaikkia ei vaan kiinnosta ne pihan kukkaistutukset ynnä muut toissijaiset asiat? Siksi varmaan asuvatkin kerrostalossa, eivätkä omakotitalossa, jossa pihan hoitaminen on pakollinen paha. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vuorotyöläisenä yleensä töissä silloin. Ja tasapuolisuuden vuoksi en myöskään siitä syystä pääse meidän taloyhtiön järjestämiin talojuhliin (joita asukkaat on kehuneet, että kivaa on).
Juu, olen kyllä huomannut, että kaikilla vuorotyöläisillä sattuu aina se pihatalkoopäivä olemaan töitä! Suunniteltu juttu? -aloittaja
Talkoot on vapaaehtoiset. Älä valita.