Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi kauppakeskus Valkea

Vierailija
14.04.2016 |

Joko olette käyneet? Mitä piditte? Itse pääsen vasta ensi viikolla lomalta palattuani. Näkeekö mistään mitä kauppoja siellä kaiken kaikkiaan on?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mä en ymmärrä, miksi oululaiselle kauppakeskukselle piti antaa tuollainen nimi. Ei se istu oululaiseen suuhun ollenkaan. Jokainen miettii onko se Valkea, Valakea, Valakia, vai miten sen sanoisikaan, ja hörähdykset päälle.

Sopii ainakin tämän paliasjalakasen Oululaisen suuhun Valkea hyvin.. Hieno nimi.

Vierailija
42/66 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää nähdä riittääkö asiakkaita! Idea Parkin käytävä ainakin ku kumisee tyhjyttään, missä shoppailijat?

Ideapark nyt onkin ihan floppi. Ei siellä ole mitään, mikä vetäisi ihmisiä parin kilometrin päästä. Keskustassa on jokatapauksessa enemmän väkeä, vaikka kauempaa porukkaa ei tulisikaan.

Samaa mieltä. Suurin vika on se käytävämäisyys. Miksei tehty På Gransenin tapaista, edes paikoittain?

Ideaparkkiin tarvittaisiin ruokakauppa. Mutta koska ei ole S-yhtymää se, ruokakauppaa tuskin on edes tulossa. Tietääkö kukaan, mitä siihen laajennusosaan on tumossa? Ja miksi se on erillään varsinaisesta ideaparkin rakennuksesta?

En tiedä miksi se on rakennettu erilleen, mutta mielestäni Easyfit ainakin muuttaa siihen uuteen rakennukseen.. Tiedä sitten mitä sen vanhan tilalle tulee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskelle Oulua se pätkäistiin. Keskelle katua jopa. 

Jo on Oulussa erikoinen meno, kauppakeskus keskellä katua! Tulee ainakin asiakkaita, kun eivät ohikaan pääse.

Kyllä siitä ohi pääsee, kävelee vaan eteenpäin niin ovet aukeaa toisessa päässä ja katu jatkuu normaalina katuna :) 

Vierailija
44/66 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt, odottelen ainakin pari viikkoa että siellä kerkeää kiireisimmät käydä ensin. Erityisesti kiinnostaa Herkku.

Kävin pikaiseltaan ja ainakin itse tykkäsin Herkusta. Mukavan tilava ja hyvät valikoimat. Hieman kalliimpi tavallista markettia kylläkin.. Valkeasta tykkäsin kovasti, vaikka tietenkin kaipaisin vaatekauppoja lisää, esim. Zara, Mango, Oysho, Stradivarius ym..

Vierailija
45/66 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen nopsaa, ihan kivalta vaikutti. Bikbok ja Cubus oli kiva saada keskustaan, harvemmin tulee autottomana käytyä esim Ideaparkissa kun lähellä keskustaa asun.

Indiskaa ja Tigeriä olin odotellut, niistä olin eniten innoissaan. Picnic ja  Friends & Brgrs ilahdutti myös.

Vierailija
46/66 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideaparkissa ainut hyvä asia on hyvä lelukauppa ja H&M:ssä parempi valikoima kuin keskustan Hennesissä. Muutoin se on täys susi. Ärsyttävää se pitkä käytävä ja ruokakaupan puute. On myös meiltä kaukana. 

Vierailija
47/66 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö joku tänään uudessa kauppakeskus Ankeassa? Ei kun siis Valkeassa?

Vierailija
48/66 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mä en ymmärrä, miksi oululaiselle kauppakeskukselle piti antaa tuollainen nimi. Ei se istu oululaiseen suuhun ollenkaan. Jokainen miettii onko se Valkea, Valakea, Valakia, vai miten sen sanoisikaan, ja hörähdykset päälle.

Sopii ainakin tämän paliasjalakasen Oululaisen suuhun Valkea hyvin.. Hieno nimi.

Vai vielä "paliasjalakasen". Osta kengät ja sukat. Oulusa syntyny on avojalakane oululaine. Ei ihime, että tuommone epäoululaine sana suuhus soppii, ku et ossaa perussanoja ouluksi

Vierailija
49/66 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään shoppailijoita?

Vierailija
50/66 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin käydä tänään. Hirveästi ihmisiä. En löytänyt, mistä sinne ruokaosastolle pääsisi. Etsin tungoksessa hetken aikaa liukuportaita alimpaan kerrokseen ja lähdin sitten pois, kun en löytänyt.

Vierailija
51/66 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkea. Vähän on rasistinen nimi.

Vierailija
52/66 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkea. Vähän on rasistinen nimi.

Valkea tarkoittaa tulta. Tosin oulunmurteella pitäisi olla valakia.

Vierailija
53/66 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin heti aamusta. Väkeä täynnä, en löytänyt ruokapuolta ollenkaan. Pettymys oli monen liikkeen pieni koko. Olin kuvitellut, että mm. Indiska olisi ollut iso liike, myyhän se vaatteita ja sisustustavaraa, mutta ei. Erityinen pettymys oli komeron kokoinen BR-lelukauppa, jossa oli ison Prisman leluosastoa vastaava määrä valikoimaa tarjolla. Lapsikin vähän ihmetteli, että tässäkö tämä nyt oli...? Onhan meillä sentää kunnon lelukauppa IdeaParkissa. Mainoksia ei ole tullut meillekään, onko joku saanut? Nettisivuillaankaan ei ollut mitään infoa avajaishumun tarjouksista tai tapahtumista. Kai me täällä Oulun laitamilla asuvat emme ole tervetulleita koko kauppakeskukseen?

Vierailija
54/66 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo liikkeeiden pienuus oli jotain käsittämätöntä, esim Helsingin Kampissa Indiska ja BR-lelut ovat isompia. Lupasin lapsille, että saavat valita BR-leluista itselleen mieluisat lelut ja itse odotin ihan mielettömästi Indiskan sisustuspuolta. Huono saalis oli niin lapsilla ja itselläkin, kun ei ollut valikoimaa. Ei niitä mainoksia meillekään tullut vaikka keskustassa asutaan :(

Vierailija
55/66 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo liikkeeiden pienuus oli jotain käsittämätöntä, esim Helsingin Kampissa Indiska ja BR-lelut ovat isompia. Lupasin lapsille, että saavat valita BR-leluista itselleen mieluisat lelut ja itse odotin ihan mielettömästi Indiskan sisustuspuolta. Huono saalis oli niin lapsilla ja itselläkin, kun ei ollut valikoimaa. Ei niitä mainoksia meillekään tullut vaikka keskustassa asutaan :(

Tuollainen määrä liikkeitä tuon kokoisessa paikassa: tällainen lyhyen matikan ylioppilaskin pystyi jo ennen ensimmäistä käyntiä siitä laskemaan, ettei liikkeet voi kovin suurikokoisia olla. Ja  se liikkeen neliömäärä tietysti vaikuttaa siihen, että minkäkokoinen valikoima sinne mahtuu.

Vierailija
56/66 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen määrä liikkeitä tuon kokoisessa paikassa: tällainen lyhyen matikan ylioppilaskin pystyi jo ennen ensimmäistä käyntiä siitä laskemaan, ettei liikkeet voi kovin suurikokoisia olla. Ja  se liikkeen neliömäärä tietysti vaikuttaa siihen, että minkäkokoinen valikoima sinne mahtuu.

Varmaan joo, jos noin tarkkaan rupeaa analysoimaan. Mutta jos vertaa siihen rummutuksen määrään, mitä esim Kalevassa on kauppakeskuksesta ollut, niin olisi voinut kuvitella liikkeiden olevan komeroa isompia. Mutta kyllähän tähän on totuttu, eihän Stockmannin leluosastokaan ollut täällä Oulussa kuin pikkuinen nurkkaus ja nythän leluja ei ole enää ollenkaan Oulun stockalla.

Vierailija
57/66 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli lasten päivä. Herranjumala oululaiset eivät osaa jonottaa. Monenlaista juttua oli tänään johon piti jonottaa ja mitä tekee maalaiset, tekee yhden jonon sijaa 5 jonoa ja ihmettelee miksi jono seisoo. Etuillaan miten tahansa. 

Me ollaan käyty siellä nyt joka päivä. Rattailla kun liikutaan niin hisseillä ollaan paljon kuljettu. En voi käsittää niiden hissien logiikkaa. Moni on väsynyt hissien toimimattomuuteen ja menee rullaportailla rattaiden/vaunujen kanssa, mikä on melko riskialtista puuhaa.

Aika moni terveen oloinen aikuinen ilman lapsia käytti hissiä, eikä rullaportaita. Mikä ärsyttää minua ainakin, kun lastenrattailla ei niihin rullaportaisin saisi mennä vaan on pakko käyttää hissiä.

Kauppakeskus on kyllä hyvä lisä Oulun tylsään keskustaan, kyllä tullaan mummulareissuilla käymään siellä jatkossakin. Asumme pk-seudulla.

Vierailija
58/66 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen pikaisesti, oli niin paljon porukkaa liikenteessä ettei jaksettu olla kauan.

Ihan ensimmäinen fiilis oli "olen Helsingissä" 😊

En tiedä mistä moinen päähän välähti, seisoskeltiin tuossa vaiheessa siinä avaralla kesäkadulla.

Vierailija
59/66 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen ainakin viikon-pari ennen kuin käyn siellä. Tuo liikkeiden pienuus on mietityttänyt alusta asti, itsekin laskeskelin, ettei tuollaiseen kompleksiin mahdu isoja tiloja jos liikkeitä on paljon. Itseäni kiinnostaa eniten ehkä Tiger ja Sokoksen meikkiosasto, muusta en niin kamalasti piittaa. 

Vierailija
60/66 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löytänyt koko Tigeria siinä tungoksessa. Lastenvaatekaupat oli ihan kivoja, valoisia, raikkaita.