Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaskiven poisto - kunnallisella vai yksityisellä

Vierailija
14.04.2016 |

Mistä johtuu, että h.kiven poisto yksityisellä on suht nopeaa ja kivutonta verrattuna kunnalliseen. Ei paljon kiveä, kerran vuodessa käyn. Jälkimmäisellä käydessä ronkitaan paljon syvemmältä ja jotkut hammasvälit edessä veriset, vaikkei mitään huomautettavaa ollutkaan siinä osassa. Eli onko tarpeettoman perusteellista siellä, vai tekevätkö yksityiset suuhygienistit asian pinnallisemmin, huonommin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hampaat hyvin, niin ei tartte kiviä irrotella!

Vierailija
2/9 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kunnallisesta, kun käyn aina yksityisellä. Minulla kyllä vuotaa hammaskivenpoiston jälkeen ikenet ihan runsaasti. Hammaskiveä on alahampaissa paljon ja tosiaan vuotaa vielä kotonakin (sylkäistessä tulee verta). Hammaslääkärini on erittäin pätevä ja arvostettu ja muuten tosi helläkätinen, joten en usko että hänen otteistaan johtuu verenvuoto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tekijästä. Molemmat tekevät työtänsä. Se miten tekevät, ei riipu siitä onko yksityinen vai kunnallinen.

Itse olen saanut hyvää ja huonoa palvelua molemmista.

Nyt ajattelin kokeilla ihan uutta kunnalliselta puolelta

Vierailija
4/9 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese hampaat hyvin, niin ei tartte kiviä irrotella!

Hammaskiven poisto kuuluu suuhygieniaan kuten hampaiden pesu, tarkastukset ja korjaukset. Vauvojen ei tarvitse h.kivestä huolehtia.

Vierailija
5/9 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu, että h.kiven poisto yksityisellä on suht nopeaa ja kivutonta verrattuna kunnalliseen. Ei paljon kiveä, kerran vuodessa käyn. Jälkimmäisellä käydessä ronkitaan paljon syvemmältä ja jotkut hammasvälit edessä veriset, vaikkei mitään huomautettavaa ollutkaan siinä osassa. Eli onko tarpeettoman perusteellista siellä, vai tekevätkö yksityiset suuhygienistit asian pinnallisemmin, huonommin?

Olen käynyt pelkästään kunnallisella, ja jatkossa ajattelin käyttää yksityistä. Kun olen niitä tekniikoita googlaillut niin näyttää siltä että uusimmilla menetelmillä selviäisi vähemmällä ronkkimisella. Viimeisin kerta oli varsin kivulias ja suuhygienistin hanskat tulivat aivan verisiksi.

Vierailija
6/9 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tuli terveysluentoa yleisellä tasolla koko ajan. Vanhat kouluhammaslääkärikäynnit tulivat mieleen, punainen purutabletti vain puuttui. ap

Vierailija
7/9 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä953 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt pelkästään kunnallisella, ja jatkossa ajattelin käyttää yksityistä. Kun olen niitä tekniikoita googlaillut niin näyttää siltä että uusimmilla menetelmillä selviäisi vähemmällä ronkkimisella. Viimeisin kerta oli varsin kivulias ja suuhygienistin hanskat tulivat aivan verisiksi.

Ennen kävin aina yksityisellä, nyt kunnallisella vaihteeksi. Rahansäästösyistä. Maksan kyllä mieluummin nykyaikaisista menetelmistä. Tuntuisi, että ientaskut vaan syvenee kauheella ronkkimisella. ap

Vierailija
8/9 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tuli terveysluentoa yleisellä tasolla koko ajan. Vanhat kouluhammaslääkärikäynnit tulivat mieleen, punainen purutabletti vain puuttui. ap

Minä olisin tuossa vaiheessa todennut, että palvelu ei miellytä minua ja se täytyy nyt lopettaa.

Kertoisin rauhallisesti että tunnen oloni epämukavaksi edellä mainituista syistä.

Ihan ne kunnallisetkin saavat palkkaa siitä, että hoitavat työnsä hyvin.

Vierailija
9/9 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä953 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on otetu ultraäänellä hammaskivi pois jo vuosia kunnallisella puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan