Parhaat smoothie-reseptit!
Ostin eilen blenderin, ja on aika aloittaa smoothie-harrastus!
Netti on toki ohjeita pullollaan, mutta mikä on mammojen lempparismoothie? :)
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Pestyn omenan voi heittää blenderiin sellaisenaan. Oikein hyvä lisäys smoothieen.
Itse käytän pakastemustikoita, banaania, omenaa, hunajaa ja maustamatonta jugurttia. Joskus laitan sekaan myös macajauhetta tms terveysjuttuja.
Omenan siemenet ovat myrkyllisiä. Oikein hyvä lisäys ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pestyn omenan voi heittää blenderiin sellaisenaan. Oikein hyvä lisäys smoothieen.
Itse käytän pakastemustikoita, banaania, omenaa, hunajaa ja maustamatonta jugurttia. Joskus laitan sekaan myös macajauhetta tms terveysjuttuja.
Omenan siemenet ovat myrkyllisiä. Oikein hyvä lisäys ;)
No ei niitä 1-2 ompussa niin paljon ole, että niihin kuolisi.
Mikä on teidän mielestänne paras neste smoothieen? Minulla on mitätön opiskelijabudjetti, ja suosin ruoka-aineita, jotka ovat kevyita keholle ja kukkarolle.
Täällä on mainittu rahka, jogurtti, mehukeitto, mehu sekä vesi tietenkin.
Arvelisin, että vaikkapa vaniljajogurtti sopii parhaiten makeisiin smoothieihin, mutta mikä sopisi parhaiten noihin, joihin tulee vihersalaattia/porkkanaa/pinaattia yms ei niin makeaa?
ap
Maidoton versio ei ole smoothie, vaikka onkin trendikästä. Toki soija- ym kasvis"maidot" voitaneen hyväksyä.
Maidoton kasvisversio on greenie ja hedelmäversio fruitie.
Oma suosikki: Banaani, mansikkakeittoa (korvaan oikeilla mansikoilla kesäisin, pakastemansikoita en juuri käytä), maitoa, juotavaa mansikkajogurttia. Joskus kuituna kaurahiutaleita. Pitää nälän tuntikausia. Banaaneja pidän pakastimessa puolisen tuntia ennen valmistusta. Ei tarvitse lisätä makeutusaineita.
Vierailija kirjoitti:
Banaania, pakastemansikoita ja piimää :9
nyt tuli semmonen ohje jota pakko kokeilla.. Piimää smoothieen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Banaania, pakastemansikoita ja piimää :9
nyt tuli semmonen ohje jota pakko kokeilla.. Piimää smoothieen :D
Piimä käy oikein hyvin! Jos ei satu rahkaa tms olemaan loraus piimää käy kyllä tilalle mainiosti. Enkä huomaa maussa eroa.Ja edullista kans😊
Niin ja tosiaan, kaurahiutaleita tai pellavan siemeniä lisään aika usein noihin smoothieihin kaveriksi. Mitään pähkinöitä tai öljyjä en menisi kyllä sekaan laittamaan, niinkuin en hunajaa tai makeutusaineitakaan.