Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat smoothie-reseptit!

Vierailija
14.04.2016 |

Ostin eilen blenderin, ja on aika aloittaa smoothie-harrastus!

Netti on toki ohjeita pullollaan, mutta mikä on mammojen lempparismoothie? :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaania, pakastemarjoja, kaura-/mantelimaitoa tai vaikka tuoremehua.

Vierailija
2/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurttia, pakastemarjoja, kauramaitoa/maitoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/4 avokado, "tanko" varsiselleriä, parsakaalia, pakastepinaattia, kurkkua, chiasiemeniä,gojimarjoja, pellavasiemenöljyä ja vettä, nam.

Lapset tykkää banaani-mustikkasmoothiesta eniten

Vierailija
4/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liotettuja chiasiemeniä, puolikas banaani, jäisiä mustikoita, kookosöljyä, viherjauhetta, omenamehua.

Tai sama ilman viherjauhetta, mutta purkki rahkaa ja mehuna appelsiini.

Vierailija
5/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi banaani, puoli purkkia rahkaa tai desin verran maustamatonta jugurttia, pakastemansikoita ja loraus vaikka omenamehua.

Toinen ihana on banaania, ananasmehua ja pakastemangokuutioita!

Banaanilla saa makeutta mihin tahansa smoothieen, ja pidän sitä itse yhtenä perusainesosista, jota laitan joka kerralla.

Vierailija
6/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaania, pakastemansikoita ja piimää :9

Vierailija
7/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on tämä: vaniljajugurttia, pakastemustikoita, banaani, cashew pähkinöitä - jos tuntuu liian paksulta, voi lisätä maitoa.

Vierailija
8/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäinen banaani (sen verran sulanut, että tehosekoitin jaksaa muussata), jäisiä tyrnimarjoja, luonnonjogurttia ja applesiinimehua loraus. Sopivan makeankirpakkaa, nam!

Vierailija
9/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinimarjoja,banaani,mantelimaitoa,savi,chia,spirulina.

Vierailija
10/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani on tosiaan hyvä pohja mihin vaan yhdistelmään, muita mitä yleensä laitan niin ihan vaan omena, päärynä, mustikat, soijamaitoa.

Varsisellerikin uppoaa jos sitä banaania on mukana (keittojen tekemisestä jää monesti selleriä yli). Kaikki mahdolliset pähkinät ja siemenet on myös hyviä, babypinaattiakin laitan joskus.

Ei tarvi ostaa miljoonaa eri superfoodia että saa hyvän ja terveellisen smoothien! Tosi kätevää kyllä kun päivän "puoli kiloa" tulee monesti täyteen jo aamusmoothiesta.

Vierailija
11/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kourallinen vihreää salaattia, puolikas banaani, 1/2 rahkaa, 1/2 avocado ja erilaisia marjoja vaihtelevasti. Vettä tarpeen mukaan.

Vierailija
12/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja reseptejä! Kokeiluun kaikki!

Vierailija kirjoitti:

Liotettuja chiasiemeniä, puolikas banaani, jäisiä mustikoita, kookosöljyä, viherjauhetta, omenamehua.

En ole mikään terveystietoinen, joten kysyn ehkä noloja kysymyksiä, mutta mitä on "viherjauhe"? :) Ja miksi tätä oli alapeukutettu?

Ja kakille: voiko omenasta tehdä smoothieita? Netissä hyvin vähän olen törmännyt smoothieresepteihin joissa olisi omenaa, omenamehua kylläkin. Mistä tämä johtuu? Johtuuko tämä omenamuussin koostumuksesta tms? Omena on lempihedelmäni, siksi kyselen!

Ap

Vierailija
13/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivoja reseptejä! Kokeiluun kaikki!

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään terveystietoinen, joten kysyn ehkä noloja kysymyksiä, mutta mitä on "viherjauhe"? :) Ja miksi tätä oli alapeukutettu?

Ja kakille: voiko omenasta tehdä smoothieita? Netissä hyvin vähän olen törmännyt smoothieresepteihin joissa olisi omenaa, omenamehua kylläkin. Mistä tämä johtuu? Johtuuko tämä omenamuussin koostumuksesta tms? Omena on lempihedelmäni, siksi kyselen!

Ap

Omenan koostumus on tosiaan vähän "omanlaisensa"... Tarpeeksi muuta sekaan niin hyvä tulee! Vaikka just sitä banaania tai avokadoa, niistä tulee paksumpi ja kermaisemman oloinen smoothie. Omena pelkästään on jotenkin rakeista, vaikea selittää. Kokeilemalla huomaa :D

Vierailija
14/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari porkkanaa, appelsiini, puoli desin pakastemangokuutioita, parin sentin pätkä tuoretta inkivääriä, kurkumaa noin teelusikallinen ja hieman vettä. Tämä on mun lemppari tällä hetkellä :)

Vierailija
15/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä blenderi "käy" joka päivä.

Laitan smoothieen rahkajogurttia,

vähäkalorista mansikkamehukeittoa,banaania 1/3(antaa hyvän rakenteen),jäisiä marjoja esim puolukkaa tai mustikkaa, mansikkaa.

Makeutan "Makosella" ja hyvää on.

Vihreät salaatit ym. syön erikseen eli en laita niitä smoothieen.

Vierailija
16/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari porkkanaa, appelsiini, puoli desin pakastemangokuutioita, parin sentin pätkä tuoretta inkivääriä, kurkumaa noin teelusikallinen ja hieman vettä. Tämä on mun lemppari tällä hetkellä :)

Miten laitat porkkanat blenderiin, kuinka pieneksi pilkot ensin? Ja kuinka tehokas blenderi sulla on?

Mulla on ihan tavallinen markettiversio ja arveluttaa jaksaako hienontaa porkkanaa.

Vierailija
17/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko blenderin osat muuten pestä pesukoneessa! Mullakin on tuollainen "markettiversio" (OBH Nordica) ja olen sen pessyt aina käsin, ja se on vähän työlästä.

Työnnättekö kaikki irto-osat koneeseen? Teränkin?

Vierailija
18/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lemppari, jonka juon lähes poikkeuksetta joka aamu:

2 banaania

Iso kourallinen pinaattia

Vettä (yleensä mahtuu mun blenderiin muiden ainesten jälkeen 2-3dl)

Usein laitan sekaan vielä yhden appelsiinin.

Tosi hyvää ja terveellistä, voisi luulla että maistuisi pinaatilta , mutta ei kyllä maistu oikeastaan yhtään, ihanan samettinen koostumus ja hedelmäinen maku :) Niin, eikä vie ihmistä ihan konkurssin partaalle :D

Vierailija
19/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten laitat porkkanat blenderiin, kuinka pieneksi pilkot ensin? Ja kuinka tehokas blenderi sulla on?

Mulla on ihan tavallinen markettiversio ja arveluttaa jaksaako hienontaa porkkanaa.

Pilkon aika pieneksi, ehkä sellaisiksi puolen sentin viipaleiksi! Tuo neste auttaa ja joudun kyllä lusikalla sekoittelemaan aluksi, että se alkaa niitä jauhamaan kunnolla. Tehokas blenderi ei mullakaan ole, tuollainen perus obh nordica. Kun vaan ei väkisin yritä sekoittaa ja heiluttelee niitä aineksia siellä kannussa vaikka ravistelemalla, niin onnistuu ihan hyvin.

Vierailija
20/28 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilkon aika pieneksi, ehkä sellaisiksi puolen sentin viipaleiksi! Tuo neste auttaa ja joudun kyllä lusikalla sekoittelemaan aluksi, että se alkaa niitä jauhamaan kunnolla. Tehokas blenderi ei mullakaan ole, tuollainen perus obh nordica. Kun vaan ei väkisin yritä sekoittaa ja heiluttelee niitä aineksia siellä kannussa vaikka ravistelemalla, niin onnistuu ihan hyvin.

Kiitos ❤

Uskallan sitten minäkin kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän