Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta kattilaa tai uunivuokaa on liikaa kotikeittiöön?

Vierailija
13.02.2026 |

Tuossa laskin, että kattiloita on 25, teräksisiä uunivuokia 18 - keraamisia 5, valurautapatoja 7, kahvipannuja 12, erilaisia paistinpannuja 15, lettupannuja 8. Aterimia eri sarjoina varmaan 150 hengelle. Lautasia kymmenittäin - samoin juomalaseja... 

En ole varsinaisesti kerännyt mitään, asioita on vaan kertynyt kaappeihin. Kirppareilta löytyy välillä todella halvalla laatukamaa ja aina lähtee mukaan vaikka tiedän etten kaikkea tarvitse. Ahdistaa kun katselee kaappien sisältöä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viisi kattilaa ja haluaisin siitä vielä kaksi pois. Uunivuoka on kolme, eri kokoisia. Samoin paistinpannuja on kolme ja luulen tarvitsevani niitä kaikkia.

Vierailija
2/8 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuossa auttaisi se, että pakkaat KAIKKI laatikoihin, jotka viet varastoon johonkin (ihan vaikka kodin sisällä). Sitten 12kk eli yhden vuodenkierron  ajan tarvittaessa haet keittiöön sellaiset mitä oikeasti(!) tarvitset, ja loput kiertoon vuoden jälkeen.

Tuo 12kk on siksi hyvä, että siinä tulee koluttua kaikki vuodenajat läpi, huomaa on joululaatikoille tietyt vuuat ostettu siksi että ne mahtuu kwrralla uuniin/ onko parsakattila turhake vai ei/ miksi yksi kolmesta kakkuvadista oli muita huonompi jne. =Käyttöön jää vain oikeasti  TARPEELLISET.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhäinapuun suurin osa. Yksi ihminen voi juoda vain yhdestä lasista kerrallaan.

Vierailija
4/8 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonakaksisataakuusikymmentätuhatta

Vierailija
5/8 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi mahtua ja miten voi tarvita? Meillä aina on ollut kaksi kattilaa, yksi paistinpannu ja kaksi uunivuokaan. Aterimia yhtä sarjaa lautasia ja laseja yhtä sarjaa. Lapsia kolme. 

Vierailija
6/8 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu siitä, minkälainen perhekoko on ja minkälaiset ruoanlaittotilat (montako hellaa/uunia).

Vierailija
7/8 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi kolmen litran kattila, yksi pienempi kasari ja yksi paistinpannu. Uunivuokia ei ole, en tee uuniruokia. Haarukoita, veitsiä, lusikoita ja pikkulusikoita kaikkea 6. Oli Ikean joku perussarja. Laseja myös Ikeasta 6 kpl. Lautasia (syviä isoja, joista voi syödä kaikkea) on tällä hetkellä 3, kun yksi meni rikki. Pitäisi hakea Ikeasta uusi niin on taas neljä niitä. Itse asiassa kahvikuppejakin on 6. 

Mulle yksinasuvalle tämä on riittävä.

Ai on mulla kyllä sitten 25 sellaista muovista puolen litran säilytysrasiaa (niitä sellaisia perus neliönmuotoisia, Orthex ehkä?), joihin pakastan ruokani.

Vierailija
8/8 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi: meillä on kahden ihmisen taloudessa 5 kattilaa (kaikki eri kokoa), 7 paistinpannua (eri kokoisia ja käyttötarkoituksia, kaksi odottaa kyllä oikeastaan hävittämistä) ja yksi uunivuoka. Lisäksi yksi pata. Aterimia on kahta lajia, molemmissa kuudet välineet. Pärjättäisiin ilman toista sarjaa, mutta pitäisi sitten pestä astioita useammin. Kokonaisuutena koen, että meillä olisi paljonkin nipistettävää tässä, mutta sitten kun halutaan kuluttaa kaikki aina ihan loppuun ennen hävitystä.