Miksi etelänmaissa ja etenkin Turkissa ihaillaan niin paljon vaaleahiuksisia naisia?
Tuntuu, että monissa etelämmissä maissa (etenkin Turkissa) ihastellaan kaikennäköisiä naisia, joilla sattuu olemaan blondit tai vaaleahkot hiukset...minäkin saan ulkomailla miehiltä paljon huomiota vaikka en ole mikään erityisen nätti (en kyllä rumakaan), vaaleat hiukset mulla on. Johtuuko se todellakin vain niistä vaaleista hiuksista vai yleensäkin siitä, että pohjoismaalainen on heidän silmissään eksoottisen näköinen? En tunne varmaan yhtään blondia naista, jota ei olisi esim. Turkissa tai Tunisiassa käydessään yritetty iskeä, pyydetty treffeille tms.
Kommentit (45)
Koska se on erikoista! Tyhmä kysymys.
joo bulgariassa ja espanjassakin töllättiin ja vihelleltiin,olen kyllä muutenkin nätti ja hoikka.myös suomessa töllätään.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on erikoista! Tyhmä kysymys.
Miksi se on erikoista?
Niin, en tiedä mistä mahtaa johtua.. Kesäkuussa kun oltiin Turkissa ja mulla oli silloin aika vaaleat hiukset niin yks mies vaan tuli jutteleen meidän pöytään (jossa siis minä ja mies) kun hänelle selvisi että minä olen saamelainen hän ihmetteli että eivätkö saamelaiset ole tummia ja siinä hän sit vaan mun miehelle selitti et miten Turkkilaiset tykkää vaaleista kun ovat itse niin tummia ja sit siinä mun kuulleen kysyi mieheltä että eikä hän itse vaaleana tykkää tummista naisista :O
Samasta syystä kuin Thaimaassa vaaleita miehiä: niillä on enemmän rahaa kuin paikallisilla.
Haha, ottakaa nyt oikeasti naiset silmä pois perseestä. En usko, että miehillä on tällaisia harhoja, vaan kyllä he tietävät mistä siinä on kyse.
Vaalealla naisella ei karvoitus erotu niin ikävästi kuin tummalla. Karvapeite ei ole naisellista. Tästä syystä myös vaaleat miehet ovat turn-off vähän jokapuolella maailmaa
Turkissa nyt miehille kelpaa melkein kaikki turistit, ulkonäöstä riippumatta.
Blondius on piirre, joka ei kulje paikallisen väestön perimässä, ja siksi sitä pidetään eksoottisena ja kauniina.
Erilaisuus viehättää.
Ja helppo pesä ;D eiväthän ne paikalliset naiset harrasta irtosuhteita kuten turistit.
Lisäksi imarreltu nainen käyttää rahaa (siksihän ne tarjoilijapojat ja kauppiaat lirkuttelee).
Erilaisuus viehättää. Ja maailmalla vaaleat naiset luokitellaan usein kevytkenkäisiksi.
Tiedossa oli että noissa perinteisissä Välimeren kohteissa vaaleat hiukset herättävät huomiota mutta Thaimaan reissulla, tyttärien perässä oltiin koko ajan (tytöt 13 ja 15-vuotiaat). Myös Brasiliassa herättivät huomiota mutta johtuu varmaan siitä että siellä ei olla vielä niin totuttu turisteihin. Molemmissa paikoissa kuitenkin pojat/miehet osasivat käyttäytyä (vrt. esim. Turkki). Vanhempi tytär hinkuu kielikurssille Maltalle - enpä taida uskaltaa päästää :/
Niinpä. Uskokaa tai älkää, mun vaalea pitkä tukka on rajoittanut matkusteluani. En jaksa sitä överiä huomiota.
Tämä ei johdu siitä niinku jotku naiset luulevat, että tummat miehet vain ovat hulluna vaaleisiin naisiin. Ihan yhtälailla he katsovat lapsia, myös poikia. Pellavapäinen pikkuveljeni oli jatkuvasti huomion kohteena Israelissa. Myös Suomessa ulkomaalaiset ihmiset saavat enemmän huomiota, vaikka emme sitä välttämättä edes huomaa. Kuitenkin alitajuisesti saatamme jäädä tuiottamaan pitempää kuin vaaleaa suomalaista. Sekin lienee kertoo jotain, että esim Aasiassa ihmiset, etenkin naiset haluavat vaalentaa itseään, samoin arabinaiset käyttävät usein vaaleita meikkivoiteita, turkkilaiset vaalentavat hiuksiaan jne. Mutta länsimaissa taas halutaan ruskettua.
Mun vanhemmat on kertoneet, että mulle huudeltiin "bella,bella!" jo 3-vuotiaana ulkomailla kirmatessani. :D
Vaaleita ihmisiä on niin paljon vähemmän kuin tummia. Kokonaisia "tummia" mantereita: Afrikka, Etelä-Amerikka, Aasia. Tosi vaaleahiuksisia on vain pienen pieni osuus maailman väestöstä.
Vaaleasta tulee kevyt olo. Vaalea valaisee. Taivaalla poutapilvet ovat vaaleita, ukkospilvet tummia. Vaalea rauhoittaa.
Tiedä pitääkö edes paikkaansa. Itse olen saanut liiaksikin huomiota etelän maissa, varsinkin eteläisessä Euroopassa, vaikka olen tumma ja vihreäsilmäinen. Viimeksi Turkin matkalla mukana ollut blondi kaveri ei saanut läheskään samassa määrin huomiota, mikä oli vähän tylsää, koska hän on sinkku ja olisi kaivannut vähän lomaromanssia, ja itse taas olevan naimisissa ja lähinnä ärsytti se flirtti.
Vaaleudella saa huomiota mutta kauneudella saa sitäkin enemmän. Olin juuri Turkissa ystäväni kanssa, joka on todella kaunis, tummahiuksinen ja ruskeasilmäinen nainen. Itse olen sinisilmäinen blondi mutta vaatimattomamman näköinen. Huomasihan sen Turkissakin sillä kaikki paikalliset SEKÄ turistit halusivat ottaa kaverini kanssa yhteiskuvia ja minua taas lähestyttiin paljon vähemmän :/
Et sitten viitsinyt yhtään käyttää aivojasi, kokemusperäistä tietoa, havaintojasi tai saamaasi koulusivistystä, ap? Vai rasittaako aivojen käyttö liikaa?
Kaikissa kulttuureissa ihaillaan ulkonäöllisesti omasta, tutusta kulttuuripiiristä poikkeavia miehiä ja naisia. Suomessa on aina huokailtu tummakulmaisten miesten ja "tulisten" naisten perään. Pienet, sirot aasialaisnaiset ovat miellyttäneet varsinkin pohjois-eurooppalaisten miesten silmää, koska pohjois-eurooppalaiset naiset ovat toisennäköisiä, tuttuja, tavallisia.
Etelä-Euroopan turistialueilla työskentelevien miesten keskuudessa on olemassa jo 1960-luvulta alkunsa saanut käsitys, että vaaleat naiset (hollantilaiset, saksalaiset, skandinaavit, suomalaiset) ovat seksuaalisesti avomielisempiä kuin omassa, patriarkaalisessa kulttuurissa kasvaneet naiset.
Mikään tästä ei ole koskaan tullut sulle mieleen, tai et ole edes kuullutkaan?
Ne miehet sielä on lompakkoloisia ja yhdistävät vaaleat hiukset pohjoismaiden korkeaan elintasoon ja rikkauteen