Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töissäni (kahvilassa) surullinen tilanne, vanha pappa tilasi ensin kahvin ja korvapuustin kahdelle, sitten...

Vierailija
12.04.2016 |

Kun toin niitä pöytään niin pappa istui yksin. Kysyin että tuliko tilaus oikeaan pöytään (meillä on kiirettä enkä automaattisesti muista kaikkea ulkoa) niin pappa sanoi "Muistin väärin, eihän *Helviä enää olekaan, pelkkä yksi kahvi ja korvapuusti. Papan silmät olivat niin itkuisen näköiset että kävi kamalasti sääliksi. :(

Jos tulette huutamaan porvoota/provoa niin ei tarvitse, ei tarvitse sanoa mitään. Halusin vain purkautua. Sillä hetkellä satttui sydämeen.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otit itse hienosti tilanteen. Uskon, että sinusta oli papalle lohtua, koska pysähdyit hetkeksi kuuntelemaan häntä!:)

Vierailija
22/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista kyllä, mutta viittaa vahvasti muistisairauteen. Toivottavasti sairaus on silti edes jonkinlaisessa kontrollissa ja pappa ns. luvallisilla teillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kahvilassa kahvi tuodaan pöytään?

Vierailija
24/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sellaista on nähty.

Vierailija
25/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? No vaikka kuinka monessa. Itse olin juuri tänään kahvilassa, jossa kahvit tuotiin pöytään. Kaikissa vähän paremmissa paikoissa.

Vierailija
26/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empä olisi uskonut alkavani itkemään tällaisesta.

Se on hyvä juttu, empatia kykyistä ja tunnetervettä ihmistä saa hakea nykypäivänä. Kaikilla on niin paha olla itsensä kanssa, että kanssaihmisistä ei enään välitetä.

Vierailija
27/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä muistisairautta ole, vanhuutta vain. Kun toinen yllättäen kuolee, moni kokee  hänen olevan edelleen läsnä.

Onhan näitä juttuja, että leski on vaatinut aina katettavaksi myös puolisolle, tunnettu ainakin Windsorin herttuatteresta.

Vierailija
28/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat aina jotenkin raastavia juttuja. Luin kerran artikkelin yksinäisyydestä. Siinä joku nainen kertoi kattavansa pöytään joskus ylimääräisen kahvikupposen, koska silloin tuntuu, että joku olisi käynyt kylässä. :( 

Vierailija
29/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tolalla se vanhusten hoito on dementikot vaeltaa pitkin kahviloita.

Ei tarvitse olla dementikko. Jos tapaus on tuore, voi vanhasta muistista toimia noin. Minäkin nuorena sain itseni monta kertaa kiinni siitä, että mietin, mitäköhän isoäitini on jostain asiasta mieltä, kun siitä kuulee. Ja sitten muistin.

Vierailija
30/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule, olen törmännyt moneen jotka naureskelevat tuollaisille asioille. eivät naureskele enää.

Vierailija
31/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:'( en tiedä olenko jotenkin herkillä, kun alkoi silmissä poltella. Tuollaiset vanhukset ovat jotenkin niin...herkistäviä. <3

Vierailija
32/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin minäkin kerran joulukortin myös mummolleni, vaikka hän oli kuollut jo yli puoli vuotta sitten. Kyllä riipaisi kun tajusin.

Vierailija
33/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, menkat taitaa olla ovella kun aloin itkemään. Ensimmäinstä kertaa kyllä AV:n takia. 😭

Vierailija
34/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä oli ihan vilpitön kysymys. Ravintolassa toki aina, mutta jos siis pelkkä kahvila, niin mikä kahvila?

Vierailija
35/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna kävin vasta avatussa kesäkahvilassa, jossa oli asiakkaana vanhus (lähistöllä vanhainkoti) katseli ympärilleen ja jäi vaikutelma, että halusi juttuseuraa. En oikein tiennyt, mitä tehdä, koska olin ostanut take awayn. No meen  käymään siellä jatkossakin, niin silloin istun seuraksi, jos hänelle seura kelpaa. Mukavaa tuo itsellekin on jutella niitä näitä muiden kuin ystävien yms. kanssa.

Vierailija
36/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappakulta!

Vanhukset ovat joskus niin liikuttavia. Työskentelen palvelusihteerinä, ja on hämmästyttävää kuinka vanhukset luottavat minun, ventovieraaseen. Tiliotteet, reseptit jne. hyvin henkilökohtaiset paperit ja asiat annetaan minulle ja pyydetään apua.

Työskentelen kaupungilla, mutta autan verotomisto-, Kela- ja pankkiasioissa koska he minulta apua pyytävät. Esimieheni on joskus sanonut, että hän perustaa minulle torille Kaikki hoituu - toimipisteen. 😀 Minusta se on kiva ajatus, pitäisin sellaisesta työstä. Onneksi nykyiseen työhöni on ujuttautunut asioita ja elämää laajasti.

Vierailija
37/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat aina jotenkin raastavia juttuja. Luin kerran artikkelin yksinäisyydestä. Siinä joku nainen kertoi kattavansa pöytään joskus ylimääräisen kahvikupposen, koska silloin tuntuu, että joku olisi käynyt kylässä. :( 

Ja kun ajattelee että tämä nainen tilaa julkisilla paikoilla ihan tottumuksesta vain itselleen, kuten kenties koko elämänsä, ei kellään tule tippa linssiin.

Vierailija
38/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa Helvi olikin salarakas, jonka kanssa tapailivat kahvilassa.

Vierailija
39/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti jutteli pitkään isän kanssa tämän kuoleman jälkeen ja osti himaan isän herkkuja. Ei ollut vielä dementia mutta 60v yhteiselon jälkeen ymmärrettävää.

Vierailija
40/61 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä oli ihan vilpitön kysymys. Ravintolassa toki aina, mutta jos siis pelkkä kahvila, niin mikä kahvila?

Kuule kun, kyllä ihan mäkkärissäkin työntekijä kantaa sen tarjottimen tarvittaessa ja vallan oma-aloitteisesti asiakkaan puolesta pöytään. Näin kävi minulle, kun menin lasten kanssa mäkkäriin ja työnsin nuorinta rattaissa.