Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvaile englannin kielen taitoasi

Vierailija
12.04.2016 |

Millä tasolla maailman lingua francan taitosi on? Minkälaisiin keskusteluihin kykenet englanniksi, entä kirjallinen puoli? Luetko englanniksi kirjoja tai pystytkö seuraamaan elokuvaa ilman tekstejä?

Mikä olisi kouluarvosana (4-10) osaamisellesi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I think AV-vauva is pretty fucked up and perverse site.

Vierailija
2/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalaisen viitekehyksen asteikkolla semmoinen C1, eli aika hyvä. Kirjallinen tuottaminen on ehkä heikointa, alan miettiä aina jokaista pikkuistakin asiaa jne. Mutta erityisesti luetun- ja kuullunymmärtäminen on oikein hyvällä tasolla. Kouluarvosanaksi varmaan ysi, koska aina on parannettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut muutaman vuoden englanninkielisessä maassa, joten olen käyttänyt kieltä paljon. Pystyn lukemaan englanniksi mitä vain, tieteellisistä artikkeleista lähtien. Enää kieli ei puhuttaessa kuitenkaan tule samalla lailla selkäytimestä, kuin silloin kun käytin sitä arjessa päivittäin. Tänä vuonna pidän kuukauden loman tuolla entisessä kotimaassani. Toivottavasti se vetreyttää myös kielenkantoja. Kouluarvosana voisi olla 9-.

Vierailija
4/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sujuva englanti. Käytän sitä töissä päivittäin ja olen asunut pari vuotta USAssa. Luen kaikkea englanniksi, selviän kaikista normielämässä vastaan tulevista asioista,  enkä tarvitse tekstityksiä telkkarissa tai elokuvissa.

Vierailija
5/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veripääd rallienglish. Mutta puhun silti.

Vierailija
6/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Well, I'm not one to toot my own horn

Vierailija
7/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin aikoinani E:n, katson elokuvia pelkästään ilman tekstejä & luen välillä kirjoja englanniksi.

Vierailija
8/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajatasoa testatusti. Kotona oli au pair Yhdysvalloista, mutta olen asunut Englannissa, joten puhun brittiversiota. Luen ja kirjoitan englanniksi. Kouluarvosana? Hmm, ehkä yhdeksän.

Vierailija
9/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että hieman parempi kun keskivertotallaajan englanti silloin kun puhun. Ainakin ääntämisen suhteen en kuulosta suomalaiselta joka yrittää puhua englantia. Kirjoitan huonommin. Käytän englantia päivittäin

Vierailija
10/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuva. Selviän tilanteesta kuin tilanteesta ja keskustelemaan ilmaisuvoimaisesti. Puutteita on verrattuna äidinkielentasoiseen, välillä ei saa ilmaistua niin eksaktisti kuin suomeksi. Aksentti toki on, mutta äännän täysin ymmärrettävästi.

Merkittävänä pointtina se, että en stressaa englannin puhumista tai edes mieti jos tilanne tulee eteen. En välitä tuon taivaallista vaikka tekisin virheitä, enkä välitä muiden virheistä. Tämä johtuu siitä, että englanti on niin kiinteä osa arkea - etenkin nyt, kun opiskelen ulkomailla. Useimpia leffoja ja kirjoja ymmärrän ongelmitta vain englanniksi. Sanoisin, että enkkuni on 9+.

Lisäksi nahkaa on paksuuntanut se, että olen sekä töissä että vapaa-ajalla useasti räpiköinyt täysin sellaisten kielten varassa, joita osaan paljon huonommin kuin englantia. Ne kauhut, stressit ja natiivien (jotka itse osaa ainoastaan omaa kieltään..) huokailut noissa tilanteissa opetti unohtamaan täydellisyyden tavoittelun täysin. Sitä yrittää vaan selvitä - ja huomaa kehittyvänsä. Asiat alkaa sujua. Ja kun saa hoitaa tilanteen taas englanniksi, tuntuu yhtä stressittömältä kuin suomeksi puhuisi.

Vierailija
11/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I see my dreams in english ja puhun suomea ihan yhtä hyvin. Siten.

Vierailija
12/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keeping up a fluent conversation and figuring out more than well what I'm either reading or hearing, both in English and in Swedish. Any more questions??

Vierailija
13/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai äm veri gud tänk juu

Vierailija
14/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on. Koko ajan puhun englantia, koska miehen äidinkieli on hollanti.

Kirjojen lukeminen ylipäätään jäänyt vähäiseksi opintojen takia, haluan ehdottomasti kartuttaa sanavarastoani lukemalla englanniksi jatkossa enemmän.

Usein vaikka kun miehen kanssa jutellaan historiasta, niin on kyllä ne englanninkieliset termit hukassa välillä. Pystytään juttelemaan vaikka mistä, mutta ärsyttää ku välillä oon liian "Se juttu tiiätkö. Mitä pitkin sillon mentiin Euroopasta Aasiaan vähä mausteita hakeen. Tiäks? Silkkijotaa."

Vierailija
15/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I have no fucking clue what 'lingua franca' is supposed to mean

Vierailija
16/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keeping up a fluent conversation and figuring out more than well what I'm either reading or hearing, both in English and in Swedish. Any more questions??

Sinä, jolla oli tarve alapeukuttaa kommenttini: sun ongelmas oli???

Vierailija
17/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ongelmatta vaikeaakin tekstiä ja pystyn kääntämään. Voin seurata ilman tekstitystä ohjelmia. Puhuminen vaikeaa, äännän huonosti, sekoilen sanoissa...vähän puhekokemusta.

Vierailija
18/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 arvosanalla mennään. Mies englantilainen joten se on meillä kotikieli. Pystyn lukemaan ihan kaikkien alojen lehtiä ja kirjoja. Puhun myös sujuvammin kuin suomea

Vierailija
19/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto. Kymppi lukion päästötodistuksessa, E ylppäreissä. Nykytaso olisi ehkä kasin luokkaa.

Vierailija
20/25 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttu englantini on suht ruosteista, mutta kirjoitan hyvin ja osaan lukea sujuvasti tieteellistäkin tekstiä kuten myös kaunokirjallisuutta sekä sanomalehtiä ja aikakauslehtiä.