Miksi mies "jätti" mitään sanomatta
Meillä ei siis ole koskaan ollut ns. sovittua parisuhdetta, mutta ollaan kyllä käyttäydytty kuin seurustelevat..
Tavattiin ulkomailla. Olin siellä väliaikasesti asumassa. Suhteessa on ollut paljon hyvää ja riitoja, mutta ollaan yritetty päästä niistä yli. Molemmat ollaan koettu, että rakastetaan toisia, ehkä liikaakin. Matkusteltiin yhdessä ja koettiin asioita, joita en voi unohtaa. Palasin ulkomailla olon jälkeen takaisin Suomeen ja hän tuli katsomaan minua. Vietimme hyvän ajan, mutta hänestä alkoi paljastua mustasukkaisia piirteitä, myös hieman narsisimiin viittaavia tapoja. Hän tutki puhelintani, luki päiväkirjaani ja selvitti kalenterimenojani (yhteinen kielemme oli siis englanti..käytti kääntäjää apuna) ja oli mustasukkainen jos pidin yhteyttä miespuolisiin kavereihin. Vierailun päätyttyä riitauduimme ja emme oikeastaan ollut yhteyksissä. Jatkoin elämääni surullisena- niin hänkin. En mennyt tapaamaan häntä enää hänen maahansa, vaikka sovimme niin. Koin, että on parempi antaa olla. Elämässäni oli muita miehiä ja vietin elämääni juhlien. Emme olleet yhteyksissä tämän kyseisen miehen kanssa, kunnes UV:nä, hänen kaverinsa otti yhteyttä. Olimme samassa kaupungissa viettämässä uutta vuotta ja sovimme tapaamisesta. Hän toi tämän miehen mukanaan. Tapaaminen meni vähän niin ja näin, olin humalassa ja en tiennyt mitä sanoa. Humalan ansiosta olin kuitenkin rohkea ja pussailimme pitkään. Tapasimme sitten seuraavana päivänä uudelleen ja vietimme ihanaa aikaa.
Mieheen on ollut aina vaikea pitää yhteyttä. Tapaamisemme toi minulle pintaan uusia tunteita ja halusin nähdä hänet uudelleen. Hänenkin tuntensa olivat kuulemma kohonneet. Olin kuitenkin epäileväinen, hän ei pitänyt juuri yhteyttä viestein ja jos piti olivat viestit melko ilkeitä ja jopa "v*ttuilevia".
Näimme kuitenkin uudelleen, menin hänen luokseen. Yhdessä olomme on aina ollut ihanaa - oli tälläkin kerralla. Vietimme pidemmän ajan yhdessä reissaillen. Mukaan mahtui riitoja, mm. hän oli tapaillut minun kanssa samaan aikaan toista naista ja ollut hänen luonaan yötä ennen minulle tuloa. Emme toki olleet sopineet mitään säännöistä, mutta loukkasihan se. Hänen teoissaan ei ollut väärää, mutta jos minä laitoin viestiä exälleni (olemme hyviä kavereita) tai jollekkin muulle miehelle, se on väärin. Oli myös riitaa siitä, että valehtelin, ettei minulla ole ollut mehiä erossa olomme aikana. Koin, että asia ei kuulu hänelle. Hän piti minua lutkana tekojeni takia ja että arvoni laskee kun minulla on yhden-illan juttuja. Lähdin hänen luotaan riitaisissa tunnelmissa ja tunsin ettemme tule enää tapaamaan. Vietimme kuitenkin todella hyvän ajan yhdessä loppujen lopuksi, tulemme hyvin toimeen ja välillämme on liekkejä ja rakkautta.
Hän kuitenkin tuli kaikkien riitojen jälkeen vielä tänne Suomeen. Oli valmis unohtamaan menneet ja viettämään aikaa yhdessä. Vietimme taas hyvän viikon hieman haikeissakin tunnelmissa. Riitaa oli vähän, mm. siitä että näimme sattumalta ex-poikaystäväni (en edes moikannut häntä, koska tiedän että tämä ärsyttää miestäni). Hän lähti hyvissä fiiliksissä, itkimme ja sovimme että näämme vielä. Hän kirjoitti kortin jossa mm. sanoo että on varma että tapaamme vielä. Haikeat fiiilikset siis sen puolesta, että tapaamisemme ei ole varmaa, olen menossa toiselle puolelle maailmaa ja en ole varma milloin palaan. Olen kuitenkin varma, että tunteeni olivat todella vahvat tätä miestä kohtaan enkä tule häntä unohtamaan. Sanoin, että voin tulla tällä viikolla vielä käymään tämän luona. Toivotti tervetulleeksi, mutta ei uskoisi että tulisin.
Hänen lähtönsä jälkeen (n. viikko sitten) kaikki oli ok viime viikonloppuun asti. Viestittelimme vähän ja hän sanoi ikävöivänsä. Kuitenkin eilen kysellessäni mikä päivä olisi paras, että tulen, en saanut enää vastausta. Huomasin että hän on poistanut ja estänyt minut facebookissa. (tämä ei sinäänsä merkkaa minulle niin paljon, mutta aika radikaalia. en ole siellä häntä koskaan häirinnyt enkä postaile mitään juuri koskaan). Watsappissa ei ole estänyt mutta ei vastaa soittoihin ja viesteihin, kun kysyn selitystä käytökselle.
Oon ollut aivan rikki. Luulin että kaikki on hyvin. Sovittiin että tavataan tulevaisuudessa. Hänenkin mielestään olisi ollut kiva yrittää tulevaisuudessa vakavasti. En usko että hän on viikossa ehtinyt etsiä mitään naista, enkä usko sen olevan syy poistamiseen ja estämiseen - uskoisin että hänellä olisi pokkaa edes selittää. En usko siis että kukaan nainen estäisi hänen tekojaan, on ollut aina sellainen, ettei anna kenenkään estää hänen tekemisiään.
Tokihan taustalla on paljon epäluottamusta ja riitoja. Koin kuitenkin, että vaikka ei olla ns. parisuhteessa, välillämme oleva voima kantaisi vaikeiden aikojen yli. En voi ymmärtää mikä hänet on muuttanut ihan parissa päivässä. Enkä varmaan koskaan tule saamaan vastauksia kysymyksiinikään. Mikä saa miehen käyttäytymään näin raukkamaisesti? Miten voisin yrittää ees ymmärtää miestä, jotenkin koen että tarvitsisin selityksen, että voin jatkaa eteenpäin.. Tottakai tiedän, etten voi pakottaa häntä puhumaan minulle, mutta en vaan voi ymmärtää mikä hänelle tuli.
Mies on sekaantunut tosin huumausaineisiin ja on muutenkin hieman epävakaa. Kaverini ovat olleet alusta lähtien sitä mieltä, että pysyisin hänestä kaukana. En tiedä sitten johtuuko tämä "katoaminen" jostain mielenterveydellisistä seikoista.
Kommentit (28)
Satutat itseäsi vaan enemmän, jos jatkat vielä tuon miehen kanssa.
Ansaitset parempaa ;)
Tsemppiä ;)
Luepa tuo tekstisi ns. ulkopuolisin silmin ja kysy sitten uudestaan. Mitä ihmettelet kaiken jälkeen? Miksi haluaisit olla tuollaisessa suhteessa edes?!
Ymmärrän teidän pointtinne, kyse on siitä lähinnä, että ihmettelen miksi hän nyt katosi sanomatta mitään tai selittämättä hyvin oudosti, kun viime tapaamisella kaikki oli hyvin ja hän vielä sanoi että toivottavasti nähdään. Tahallista, jotta saisi minulle pahemman olon?
Ompa outo tilanne, kuinka kukaan voi rakastaa tuollaista ihmistä?
Koska sinulla kävi kerrankin hyvä tuuri?
:( kirjoitti:
Ymmärrän teidän pointtinne, kyse on siitä lähinnä, että ihmettelen miksi hän nyt katosi sanomatta mitään tai selittämättä hyvin oudosti, kun viime tapaamisella kaikki oli hyvin ja hän vielä sanoi että toivottavasti nähdään. Tahallista, jotta saisi minulle pahemman olon?
Veikkaan että palaa kuukauden tai parin päästä. Enemmän draamaa ja saa sinut alistumaan taas helpommin. Yök mikä perus-narsistimulkku.
Miehestä todella ei ole kuulunut enää mitään.
Mielestäni hyvin outo tapaus kuitenkin ja hän vielä pyörii mielessäni joka päivä.
Anteeks mitä? Kaikki ennusmerkit on lämärty sulle päin naamaa, ja sä ihmettelet mitä? Et oo ihan täyspäinen.