pitääkö miehen olla mukana synnytyksessä?
Kaikki naiset vastatkaa. Onko teille ihan ehdoton juttu että lapsen isä on mukana synnytyksessä?
Miten suhtautuisitte, jos sanoisi että ei aio olla paikalla?
Kommentit (99)
Pitää, ehdottomasti. Jos mies ei osallistuisi synnytykseen, en tekisi lapsia sellaisen kanssa, enkä muutenkaan katselisi.
Ei tarvitse olla.
En edes tiedä haluaako kovin moni miestä sinne oikeasti. Siitä on vaan tehty joidenkin (äänekkäiden) naisten toimesta sellainen pakko. Sitten kaikki muka haluaa miehen sinne.
Miehiä ei ole huolittu synnytystä seuraamaan tuhansiin vuosiin.
Omani ei ollut mukana. Ei tuppautunut enkä minä kysynyt.
Minä kyllä ehdottomasti halusin olla paikalla synnytyksessä.
Tottakai!
Heräisi kysymys millainen mies ei halua olla läsnä kun oma lapsi syntyy. Tukea rakastaan ja jakaa hänen kanssa unohtumaton hetki.
Ei sitä pimppiä tarvii olla tihrustamassa.
Ei välttämättä. Joskus tuntuu, että parempi jos eivät olisi.
Mun oli kahdessa, ekassa ja vikassa. Keskimmäisessä oli mun paras kaveri. Se oli ehkä helpointa, kiehet ei kestä nähdä kun niiden rakkaita sattuu. Mun ainakin oli ihan paskana.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla.
En edes tiedä haluaako kovin moni miestä sinne oikeasti. Siitä on vaan tehty joidenkin (äänekkäiden) naisten toimesta sellainen pakko. Sitten kaikki muka haluaa miehen sinne.
Tätä minäkin olen miehenä vähän ounastellut. Että mikä sen naisten mielen nyt parissa vuodessa muutti. Suhteet muuten ovat nykyään vähemmän läheisiä kuin ennen, mutta mies kuitenkin tarvitaan synnytykseen, vaikka ennen meitä ei sinne nimenomaan ole haluttu.
Ei tarvitse, jos kokee ettei halua. Kyllä se lapsi sieltä ulos tulee ilman miehen avustusta, mutta olisihan se omasta mielestäni hienoa, jos voisi olla läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla.
Ajat muuttuvat.
Eräs tuntemani mies oli mukana synnytyksissä jo 60 -ja 70-luvuilla. Muistelee vieläkin lämmöllä niitä hetkiä kun sai todistaa lastensa syntymät.
Ensimmäisessä oli mies mukana, jos toinen lapsi joskus vielä siunaantuu ei miehellä ole asiaa lähellekään salia. Siellä se istui nurkassa puhelin kourassa, onneksi tuli edes kätilöopiskelija turvaksi.
No ei nyt pidä, mutta olisin ollut äärimmäisen pettynyt häneen jos hän ei olisi tullut mukaan. Olisin tuntenut itseni hylätyksi. Ja ihan hyvä että hän sitten kuitenkin tuli, koska toisen lapsen synnytykseen ei sitten kerennytkään paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla. En tekisi lasta sellaisen kanssa joka ei tulisi.
Kerrotko vielä jotain perusteluja.
Näin miehen vinkkelistä tuntuu siltä, että haluatte lähinnä rangaista miestä vaatimalla hänen olevan läsnä tai ainakin varmistaa, ettei se ole kuksimassa muita sillä aikaa, ryyppäämässä tai autokaupoilla.
Eli kyse ei ole siitä, että miestä siellä tarvitsisitte tai haluaisitte hänen olevan läsnä, vaan se on pikkulapsimainen ajattelutapa "jos minullakin on ikävää, on toisellakin oltava".
Olenko aivan väärässä?
Kyllä mun mies oli iloinen, että sai olla paikalla. Miehellä kaksoset edellisestä liitosta, ja ei päässyt mukaan silloin leikkaussaliin. Hyvä että sai nähdä lapset vilaukselta. Ja minä halusin, että mies on tukena. Pelkäsin, että jotain on pielessä tai jotain menee vikaan, niin oltais siinäkin tilanteessa yhdessä. Tämäkin meni kiireelliseen sektioon, mutta mies oli mukana ja sai hoitaa vauvaa. Minulla oli hiukan komplikaatioita, ja jouduin olemaan leikkaussalissa suht kauan ja sit heräämössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla.
Ajat muuttuvat.
Eräs tuntemani mies oli mukana synnytyksissä jo 60 -ja 70-luvuilla. Muistelee vieläkin lämmöllä niitä hetkiä kun sai todistaa lastensa syntymät.
Mikäs sen ajan tässä muutti?
Miksi naiset eivät ennen halunneet miestä synnytykseen, mutta nyt se on joillekin elinehto?
No eipä siinä naisellakaan ole mahdollisuutta valita että meneekö synnytykseen mukaan vai ei.
Yrittää omia ilokaasun ja hihittää hiprakassa. Toisaalta kiva kännätä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisessä oli mies mukana, jos toinen lapsi joskus vielä siunaantuu ei miehellä ole asiaa lähellekään salia. Siellä se istui nurkassa puhelin kourassa, onneksi tuli edes kätilöopiskelija turvaksi.
Ja ajattelit tuon miehen kabssa tehdä toisen?
Minä en halua miestä mukaan synnytykseen. Ei hän ole mukana salissa missään muissakaan sairaalaoperaatioissa, joissa sisuskalujani sorkitaan ja tongitaan, enkä minäkään hänen. Saa odottaa käytävällä tai kahviossa tms.
Pitää olla. En tekisi lasta sellaisen kanssa joka ei tulisi.