Ärsyttää miten lapsen saaminen sai rupsahtamaan :(
Olin varautunut että rinnat menee ja vatsa mutta olen muuttunut kuin toiseksi ihmiseksi! Iho on harmaa ja veltto, juonteita naama täynnä, jopa kädet näyttää vanhentuneen, suonet pullottaa jne. Olen entisissä mitoissa mutta en tosiaan entiselläni. Vauvavuosi vei kyllä nuoruuden kukkeuden ja sitä ei takaisin taida saada. :( ja ei tartte tulla vinoilee miten te muut olette pysyneet entisellänne, se ei mun oloa paranna.
Kommentit (49)
Aika erikoisia juttuja. Tosiaanko näin moni vanhentunut paljon lastensaannin jälkeen??! Kun mietin omia tuttujani, niin ei kukaan kyllä ole millään tavalla vanhentunut? On lapsettomia, yhden lapsen ja neljänkin lapsen äitejä ja samassa iässä kaikki näyttää about saman ikäseltä, oli lapsia sitten 4 tai 0. Toki sitten muut elämäntavat vaikuttaa.. tosin ihme kyllä tupakoitsijatkin näyttävät ihan ikäisiltään :D
Joillakin naisen "hehku" katoaa vauvan saannin jälkeen. Useista julkkiksista tai laulajista sen huomaa kun palaavat julkisuuteen mammaloman jälkeen niin jotain on kadonnut ulkoisesta olemuksesta, näyttävät vanhentuneen vuosia. Jokunen missi muistuu mieleen ja eräs blondi naislaulaja...
Minä en tunne/tiedä ketään, joka olisi lastensaannin myötä rupsahtanut. Onpa kummallista..
Jälleen hyvä syy olla hankkimatta lapsia. Alkaa tuntua siltä ettei niissä ole mitään positiivista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen av:
Kun nainen valittaa miten rupsahti saatuaan lapsen, niin tulee yläpeukkuja.
Kun mies valittaa naisensa rupsahtaneen lapsen saatuaan, niin tulee alapeukkuja.
Logiikka???
Sulle on mitä ilmeisimmin turha yrittää selittää logiikkaa, koska et sitä kumminkaan tule ikinä ymmärtämään.
Mutta silti tiedoksesi, että on hiton iso ero, jos harrastaa itsekritiikkiä ja sillä, mollaako omaa vaimoaan ja lastensa äitiä - naista, joka on rupsahtanut juuri omia lapsiasi kantaessaan ja imettäessään.Sitä paitsi ei naiset edes mitenkään
automaattisesti rupsahda raskauksien ja synnytyksien takia. Yövalvomiset ja liikakilot vanhentavat, mutta tilanne korjaantuu kyllä.
Eli jos lapsi täydellisesti rupsauttaa ennen niin upean vaimosi, niin sinun pitää olla kuin mitään ei olisi vialla tai olet automaattisesti itsekäs sika joka haukkuu vaimoaan?
No olin kuinka rupsahtanut tahansa, niin kyllä mun mies haluaa mua yhtä paljon kuin ennen ja kehuu myös. Me katsos rakadtamme toisiamme ja siksi myös haluamme toisiamme vaikka elämä jättää jälkensä. Ei se silti tarkoita että itse olisin ulkonäkööni tyytyväinen
ap
En usko että muut ovat huomanneet, mutta minullakin käsien ja silmänympärysten iho ohentunut ja löystynyt ekan vauvavuoden aikana. Juuri tänään katselin käsiäni ja mietin tätä. Varmaan yövalvomiset ja hormonimuutokset vaikuttaa. N 30
Vierailija kirjoitti:
Jälleen hyvä syy olla hankkimatta lapsia. Alkaa tuntua siltä ettei niissä ole mitään positiivista!
No ei lapsi ulkonäköön positiivisesti vaikuttanut, paitsi olen hoikempi ja isotissisempi kuin ennen.. Mutta ruttuinen :D muuten lapsi on parasta elämässäni. En mä ulkonäön menettämisestä huolimatta vaihtais sitä pois <3
ap
Kuulostaa kyllä tosi oudolta jos 26-vuotias on rupsahtanut ja kädetkin jo vanhat... siis 26vuotiaat näyttää normaalisti kyllä ihan tosi nuorilta, moni tuttava tuon ikäinen menee ihan melkein parikymppisestäkin.. :D
Taidat nyt vaan kuvitella kaiken...Jos olet kerta hoikempi niin sehän selittää tuon? Yleensä hoikkana näyttää vanhemmalta, toisaalta hoikkuus on silti kaunista. Päätä itse. En kuitenkaan usko siihen että olisit joku ''ruttuinen'', harva tuntemani 5-kymppinenkään on millään tavalla ruttuinen.
Sä vaikutat ap muutenkin vähän oudolta :D
geenit. Oma äiti on reippaasti ylipainoinen ja näyttää silti itseään melkein 10 vuotta nuoremmalta. Itse olen ihan normaalipainoinen/hoikka ollut koko ikäni ja näytän myöskin itseäni reippaasti nuoremmalta, niin muiden kuin itsenikin mielestä. 60-vuotiaalla äidilläni ei ihan oikeasti ole yhtään ryppyjä kädessä, ja jos katselen kuvia joissa hän on 20 vuotta nuorempi niin ei ole suurta muutosta tuossa ajassa tapahtunut verrattuna nykypäivään.. myös äidin äiti oli todella nuorekkaan näköinen (valitettavasti kuoli nuorena), mutat kuitenkin.. hän näytti myös juurikin sen n. 10 vuotta nuoremmalta. Kaikilla meillä tosiaan monta lasta.. mummulla oli 3 lasta, äidilläni on 3 lasta ja minulla 2 lasta. Ei ole lastenteko vaikuttanut asiaan, ne on geenit!
Vierailija kirjoitti:
Taidat nyt vaan kuvitella kaiken...Jos olet kerta hoikempi niin sehän selittää tuon? Yleensä hoikkana näyttää vanhemmalta, toisaalta hoikkuus on silti kaunista. Päätä itse. En kuitenkaan usko siihen että olisit joku ''ruttuinen'', harva tuntemani 5-kymppinenkään on millään tavalla ruttuinen.
No vatsa ja rinnat ovat ruttuiset, sitä tarkoitin. Ja en mä kyllä usko että silmänalusjuonteet tai otsarypyt parilla lisäkilolla korjaantuu. Äidillänikin on hyvin suonikkaat ja rypoyiset kädet ollast aina, nyt omat hoikat käteni kokivat saman kohtalon. Tarkoutan siis kämmenselkää ja sormia. Muutama muu on huomannut itsellään saman joten vissiin hormonaalista :(
ap
Vierailija kirjoitti:
Sä vaikutat ap muutenkin vähän oudolta :D
ai? :D miksi?
ap
En mä ainakaan usko et muut huomaa, mutta itse huomaan. Ja kyllä sen alasti ilman meikkiä huomaa. Just maha, rinnat ja kapeat kalpeat kasvot. Meikkaan ihmisten ilmoille ja olen vaatteet päällä, ja ihan iloinen niin ei sitä ehkä muut näe. Mut kädet ja otsaryppy 😓 ja ihan vuosi sit otetuissa kuvissa olin oikeasti 20-vuotiaan näköinen...
-Se jolla 2 lasta ja eka ryppy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuinka sulle noin kävi? Et ole syönyt ja liikkunut? Saat nukuttua huonosti? Jos sun lapsi on vielä pieni vauva, niin usko pois, tilanne kohenee kyllä. Yöheräily rupsahduttaa, mutta muuten vauvan saannin ei pitäisi erityisemmin vanhentaa.
Itse koin, että iho voi hyvin, kun ei tullut meikattua niin usein kotonaollessa.No nyt lapsi on alkanut nukkua sukot hyvin, ikää reilu vuosi. Varmasti väsymys on verottanut osansa tai sitten minulle ei vaan tämä äitiys sovi. Rinnat nyt saa liiveillä ojennukseen ja vaatteet päällä näytän hyvältä mutta mitä väliä jos naamadta on vanhentunut 10 vuotta? Ikää siis 26. Masentaa mutta ehkä tässä iässä moni vanhenee äkisti muutenkin.
ap
No, about tuossa iässä tulee ekar ilmerypyt, ja jos olet nukkunut viime aikoina huonosti, palautumiseen menee oma aikansa. Kannattaa käydä kosmetologilla ja pyytää vinkkejä.
Eniten vanhentavat aurinko ja alkoholi, tupakointi, huonot yöunet ja painon jojoilu.
Painon jojoilu kyllä vaikuttaa kroppaan, mutta ei vanhenna kasvoja.
Minulla imetys vaikutti ihoonkin, hiukset putoilivat päästä ja olin väsynyt. Mittoihini palauduin todella nopeasti, vaikka painoa oli tullut raskausaikana yli 20kg. Nestettä siis suurin osa. Rinnat palautuivat samanlaisiksi kuin olivat ennen raskautta, vaikka kokoa tuli aivan älyttömästi lisää. Imetyksen loputtua iho ja hiukset palautuivat sitten vuodessa (?) ja palasin mielestäni saman näköiseksi kuin ennen. Voi tietysti olla toiveajatteluakin :D
Öh... siis onko kaikki tässä keskustelussa hyvin laihoja, siis ihan alipainoisia? Alipaino nimittäin voi selittää kyllä tuon. En minä tunne ketään normaalipainoista joka olisi lasten myötä rupsahtanut? En ihan oikeasti tunne :D no en kyllä tunne laihojakaan lastenmyötä rupsahtaneita..
No pitäisikö kaikki saada. Kyllä minuakin ärsyttää kun yritän säästää luontoa olemalla lisääntymättä ja silti muut porsii minkä kerkiää :(
Vierailija kirjoitti:
Öh... siis onko kaikki tässä keskustelussa hyvin laihoja, siis ihan alipainoisia? Alipaino nimittäin voi selittää kyllä tuon. En minä tunne ketään normaalipainoista joka olisi lasten myötä rupsahtanut? En ihan oikeasti tunne :D no en kyllä tunne laihojakaan lastenmyötä rupsahtaneita..
Olen 163/54 eli en alipainoinen. Luulen että suuri painonvaihtelu raskasmyrkytyksen takia ja hormonit löystyttivät ihon kaikkialta, myös naamasta ja käsistä. Paska mäihä :(
ap
Minä olen 25v yhden lapsen äiti. Näytän aivan samalta kuin parikymppisenä lapsettomanakin.