Olen pettynyt personal traineriini. Millaisia kokemuksia teillä on?
Te, joilla on PT, kertokaa, millaisia tapaamisenne ovat.
Kuinka usein tapaatte? Kuinka pitkiä tapaamisenne on ja mitä niihin sisältyy?
Minulla oli PT "kokemukset" Jutta ja superdieetit ja muiden tälläisten ohjelmien varassa ja siksi pudotus on ollut tosi korkealta nyt on PTn kanssa tavattu.
En halua kertoa sen kummemmin ettei minua tunnisteta, mutta kertokaa te omista kokemuksistanne että on mihin verrata :).
Kommentit (52)
Mulla on pt:ni kanssa tunnin tapaamiset. Toinen vaihtoehto olisi 45 minuuttia. Eli olemme sopineet mistä maksan ja kuinka paljon. Se 45 minuuttia on halvempi.
Treeni on suunniteltu minulle. Jos joku liike ei jostaun syystä sovi, joku esim satttuu, se vaihdetaan. Pt omistaa salin, jossa käyn, eli joskus tulee keskeytyksiä.
Kemiat sopivat hyvin yhteen, pt haastaa mut ohjelmillaan, tykkään rääkeistä. Eli sopii mulle hyvin. Ja on mielestäni hyvi, tuloksia tulee. Tavataan kerta viikkoon.
Omatoimisesti käyn salilla lisäksi pari kertaa viikossa. Omatoimista harjoittelua varten pt on tehnyt 3 eri ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa lisää huonoista kokemuksista? Miksi huonoja? Annoitteko palautetta?
Minäkin haluaisin tietää minkälainen on jengin mielestä hyvä pt, minkälainen huono.
Minulla pettymys on ollut tuo kun luulin että pt keskittyy täysin asiakkaaseen. Koko ajan kuultaa se liian täyteen buukattu kalenteri taustalta...Onko se sitten ahneutta vai mitä...minusta ei ole mukavaa että kun teen viimeisiä liikkeitä, seuraava asiakas norkoo jo ovenpielessä. Miksei ota vaikka puoli tuntia tai edes vartin asiakkaiden väliin...
-ap
Miksi tää sai alapeukkuja? Eli on normaalia tuollainen että asiakas tuntee koko ajan että pt:llä on kiire?
Kuinka paljon maksat yhdestä käynnistä ja kuinka paljon enemmän olisit valmis maksamaan siitä?
t. pienyrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen toiminut täyspäiväisenä personal trainerinä sen kolmisen vuotta ja yhteensä noin. kuuden vuoden ajan. Ja kuten moni on jo täällä sanonut, henkilökemialla on todella (valitettavan) suuri merkitys tämän ammatin parissa.
Ja tämän lisäksi asiakkaiden lähtöasenteissa on valtavia eroja ja todella moni luulee että vain se traineri on vastuussa heidän omasta suorituksesta.
Eikä se näin mene..
Ja osa on sitten ymmärtänyt työnkuvan/pelin säännöt, eli se PT opettaa, ohjaa ja neuvoo asiakasta. Jotta asiakas pystyy ohjausjakson jälkeen mahdollisimman itsenäisesti, pyrkimään hänen omiin tavoitteisiinsa.Tästä opetuksen, ohjauksen ja neuvonnan tasosta onkin sitten monia näkökulmia, sillä moni trainerinä toimiva ihminen omaa vain personal traineri paperit muttei esim. Fysioterapiataustaa tai muuta vastaavaa.
Ja tämä on hyvä pitää mielessä kun pt:tä valitsee, valtaosa meistä kun tietää perusliikuntaan/ruokavalioon jne. liittyvät asiat ja osat.
Mutta ongelmatapauksissa kuten nivelrikot/välilevyjen pullistumat yms. Se perus pt on usein pihalla kuin lumiukko ja hän pyrkii opastamaan sen alan yleistiedon perusteella. Jolloin saattaa asiat mennä päin sitä itseään, kun ei ole terapeutti taustaa traumapotilaiden kuntoutuksessa.Summasurrum
Jos teillä on entuudestaan vammoja niin valitkaa ne trainerinne huolella ja asennoitukaa siihen treenaamiseen kunnolla.
Me neuvotaan,ohjataan ja kannustetaan mutta te itse teette.Ihan pakko kysyä kun itse olet alalla, että eikö sinua yhtään ärsytä nämä julkisuuden pt:t ja valmentajat jotka ovat sen oman ulkomuotonsa botoxilla, silikoneilla ja steroideilla hankkineet? Ja jotka eivät kuitenkaan niin kauhean tietäviä ole vaikka lehdet ja Tv antaakin sellaisen käsityksen.
Miksi ärsyttäisi? Iso osa heistä omaa kuitenkin jonkun tietyn liikunta-alan vankan pohjatiedon. Esimerkkinä nyt vaikka Jari Mentula, ilmankin steroideja tai trainer taloa hänellä olisi todella vahva perustietämys kuntosaliharjoittelusta.
En kyllä näe tämmöisissä henkilöissä mitään pahaa. Oikeastaan päinvastoin, kun samaan aikaan nuo kaikki tuovat julkisuutta tulonlähteelleni.Siis etkö näe mitään ristiriitaa siinä, että traineri tai valmentaja on itse rasvanpolton ja lihasten kasvatuksen hoitanut esim. steroideilla ym ja sitten hän on muka huippuasiantuntija kun pitäisi sama tehdä ilman lääkkeitä?
Eikö pt:n tarkoitus ole luoda ympärilleen terveyttä ja terveelllistä ilmapiiriä sekä asennetta?Lihakset eivät edes steroideilla, kasva niihin mentulan mittoihin ilman osaamista/tietoa, raskasta ja pitkäjänteistä työtä.
Se yleinen harhaluulo pitäisi kitkeä heti alkuunsa.
Steroidit "vain" nopeuttavat palautumista, lihastenkasvua ja mahdollistavat yliluonnollisen kasvun. Mutta se ei tarkoita etteikö se lihas tarvitsisi normaalia ja jopa raskaampaa harjoittelun stimulaatiota niin tehdäkseen.Ja loput puhtaasti kosmeettiset asiat kuten kumitissit, botoxit yms. Mitä väliä?
Siellä kumitissien alla näissä tapauksissa kun on kuitenkin hyvin usein, todella hyvässä kunnossa oleva perusfysiikka.
Ja nimenomaan sen fysiikan saavutus vaatii asennetta, terveellistä ruokavaliota ja elämäntapoja.Tiedätkö, että ilman aineita moni saa parempia tuloksia kuin aineilla? Ja koska näiltä monilta julkkiksilta se tietotaito puuttuu niin he sitten joutuvat turvautumaan steroideihin ym.
Ja tyhmempikin saa kyllä aineilla kasvua aikaan, mutta pelkästään se ei aina riitä, tarvitaan jotain muutakin.
Ja tedätkö, että moni kehonrakentaja käyttää rasvanpolttoon jopa amfetamiinia, ei kovin terveellistä toimintaa.
Ei nyt millään pahalla, mutta et nyt ihan sitä kokonaisuutta hahmota. Jos ihminen on valmis huijaamaan itseään ja muita steroideilla ja valehtelemaan niiden käytöstä niin onko hän sitten muussa toiminnassaan superrehellinen?
Silikonit, tai kumitissit niin kuin sanoit :), ja botox kertoo myös usein jotain ihmisen ajatusmaailmasta, terveys ei ehkä kuitenkaan ole ihan se tärkein juttu kuntosalilla vaan se ulkomuoto.
Sen kai kuitenkin tiedät, että ne "superdieetti" ruokavaliot ovat yleensä nivelille ym vaarallisia, vaikka ovatkin usein näiden "huippuasiantuntijoiden" suunnittelemia.
Nivelvaivoihinhan on yleensä kolme pääsyytä, steroidit ym jotka heikentävät kroppaa monin paikoin, väärät treenitekniikat(mm julkkiksilla aika usein) ja vääränlainen ravinto.Enpä ole kuullut että yksikään naturaali liikkuja/urheilija saisi parempia tuloksia lajissaan kuin douppaava. Joten valaisisitko hieman?
Ei ne dopingtestit siellä urheilussa turhaan ole.Ja kyllähän esim Mentulan kohdalla se lajikohtainen tietotaso, treenin, tekniikoiden, ruokavalion yms. asiaan liittyvän osalta on moninkymmenkertainen verrattuna siihen sinun tuntemaan peruspekkaan, joka hankkii "palomieskropan" puolessa vuodessa. Ja sen 30v aikana on myös varmasti tietoa hankittu ns. "oikeiden asiantuntijoiden" kautta ja sitä on myös imetty itseensä pesusienen lailla.
Sitten siihen millä tavalla kehonrakentaja tekee ne "lavakunnon viimeistelevät temput" ei ole oikein mitään tekemistä peruskuntoilijan kanssa. Tiesit varmaan myös että lähes kaikki kamppailulajeissa kilpailevat, istuu tunteja saunassa juoden valkoviiniä/vodkaa tms. kuivattaen kehoaan ennen punnitusta. Mutta onko silläkään mitään merkitystä tavan ihmisen kanssa?
Ja itsessään superdieetti eli se ruokavalio, ei ole millään tavalla vaarallinen.
Se treenirutiini mihin nämä ihmiset laitetaan on raskas ja iso shokki keholla. Ja siinä ne nivelet sun muut ovat kovilla jos ihmisen lähtökunto on todella surkea.Mutta botoxit ja kumitissit ovat ulkoisia ehosteita siinä missä nämä "hyväksytyt" eli. Hiustenpidennykset, irtoripset, hiusvärit ja meikit. Täysin samaa paskaa kaikki, nuo ensimmäisenä mainitut eivät vain ole sosiaalisesti hyväksyttyjä.
No nyt sitten menit paljastamaan, että et paljonkaan tiedä naturaali harjoittelusta etkä varmaan edes tunne ketään todella kovakuntoista naturaalia. Se douppaaminen on monelle oikotie parempiin tuloksiin kun taidot ei riitä parempaan. Jos harjoitellaan väärin ja syödään väärin niin silloin piikillä oikaistaan mutkia.
Jos sinä tai Bull Mentula ette tiedä naturaali harjoittelusta tarpeeksi se ei tarkoita sitä etteikö joku muu voisi tietää.
Ja miksi Mentula ei sitten pärjää kehonrakennuksessa jos hän on muka niin kova asiantuntija. Mentulan ainoa kehonrakennus meriitti aikuisena on vuoden 2007 sm kisoista jossa Mentulan sarjassa oli neljä (4) kilpailijaa.
Monet ammattivalmentajat ovat todenneet, että ne superdieetti ruokavaliot eivät ole nivelien kannalta terveellisiä, ja kerroppa miten ihmisen lähtökunto on yhteydessä niveliin niin kuin tuolla väität. Nivelet ovat joko kunnossa tai eivät, se lähtökunto ei niihin vaikuta.
Ja ajatusmaailmaasi hyvin kuvaa kun rinnastat hiustenpidennykset, irtoripset, hiusvärit ja meikit, botoxiin ja silikoneihin. Nuo mainitsemasi saa aina pois mutta botox ja silikonit laitetaan ihmisen sisään, niin kuin varmaan tiedät.
Toivottavasti seuraavaksi et ala puolustelemaan hormonien ja steroidien käyttöä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen toiminut täyspäiväisenä personal trainerinä sen kolmisen vuotta ja yhteensä noin. kuuden vuoden ajan. Ja kuten moni on jo täällä sanonut, henkilökemialla on todella (valitettavan) suuri merkitys tämän ammatin parissa.
Ja tämän lisäksi asiakkaiden lähtöasenteissa on valtavia eroja ja todella moni luulee että vain se traineri on vastuussa heidän omasta suorituksesta.
Eikä se näin mene..
Ja osa on sitten ymmärtänyt työnkuvan/pelin säännöt, eli se PT opettaa, ohjaa ja neuvoo asiakasta. Jotta asiakas pystyy ohjausjakson jälkeen mahdollisimman itsenäisesti, pyrkimään hänen omiin tavoitteisiinsa.Tästä opetuksen, ohjauksen ja neuvonnan tasosta onkin sitten monia näkökulmia, sillä moni trainerinä toimiva ihminen omaa vain personal traineri paperit muttei esim. Fysioterapiataustaa tai muuta vastaavaa.
Ja tämä on hyvä pitää mielessä kun pt:tä valitsee, valtaosa meistä kun tietää perusliikuntaan/ruokavalioon jne. liittyvät asiat ja osat.
Mutta ongelmatapauksissa kuten nivelrikot/välilevyjen pullistumat yms. Se perus pt on usein pihalla kuin lumiukko ja hän pyrkii opastamaan sen alan yleistiedon perusteella. Jolloin saattaa asiat mennä päin sitä itseään, kun ei ole terapeutti taustaa traumapotilaiden kuntoutuksessa.Summasurrum
Jos teillä on entuudestaan vammoja niin valitkaa ne trainerinne huolella ja asennoitukaa siihen treenaamiseen kunnolla.
Me neuvotaan,ohjataan ja kannustetaan mutta te itse teette.Ihan pakko kysyä kun itse olet alalla, että eikö sinua yhtään ärsytä nämä julkisuuden pt:t ja valmentajat jotka ovat sen oman ulkomuotonsa botoxilla, silikoneilla ja steroideilla hankkineet? Ja jotka eivät kuitenkaan niin kauhean tietäviä ole vaikka lehdet ja Tv antaakin sellaisen käsityksen.
Miksi ärsyttäisi? Iso osa heistä omaa kuitenkin jonkun tietyn liikunta-alan vankan pohjatiedon. Esimerkkinä nyt vaikka Jari Mentula, ilmankin steroideja tai trainer taloa hänellä olisi todella vahva perustietämys kuntosaliharjoittelusta.
En kyllä näe tämmöisissä henkilöissä mitään pahaa. Oikeastaan päinvastoin, kun samaan aikaan nuo kaikki tuovat julkisuutta tulonlähteelleni.Siis etkö näe mitään ristiriitaa siinä, että traineri tai valmentaja on itse rasvanpolton ja lihasten kasvatuksen hoitanut esim. steroideilla ym ja sitten hän on muka huippuasiantuntija kun pitäisi sama tehdä ilman lääkkeitä?
Eikö pt:n tarkoitus ole luoda ympärilleen terveyttä ja terveelllistä ilmapiiriä sekä asennetta?Lihakset eivät edes steroideilla, kasva niihin mentulan mittoihin ilman osaamista/tietoa, raskasta ja pitkäjänteistä työtä.
Steroidit "vain" nopeuttavat palautumista, lihastenkasvua ja mahdollistavat yliluonnollisen kasvun. Mutta se ei tarkoita etteikö se lihas tarvitsisi normaalia ja jopa raskaampaa harjoittelun stimulaatiota niin tehdäkseen.Ja loput puhtaasti kosmeettiset asiat kuten kumitissit, botoxit yms. Mitä väliä?
Siellä kumitissien alla näissä tapauksissa kun on kuitenkin hyvin usein, todella hyvässä kunnossa oleva perusfysiikka.
Ja nimenomaan sen fysiikan saavutus vaatii asennetta, terveellistä ruokavaliota ja elämäntapoja.Tiedätkö, että ilman aineita moni saa parempia tuloksia kuin aineilla? Ja koska näiltä monilta julkkiksilta se tietotaito puuttuu niin he sitten joutuvat turvautumaan steroideihin ym.
Ja tyhmempikin saa kyllä aineilla kasvua aikaan, mutta pelkästään se ei aina riitä, tarvitaan jotain muutakin.
Ja tedätkö, että moni kehonrakentaja käyttää rasvanpolttoon jopa amfetamiinia, ei kovin terveellistä toimintaa.
Ei nyt millään pahalla, mutta et nyt ihan sitä kokonaisuutta hahmota. Jos ihminen on valmis huijaamaan itseään ja muita steroideilla ja valehtelemaan niiden käytöstä niin onko hän sitten muussa toiminnassaan superrehellinen?
Silikonit, tai kumitissit niin kuin sanoit :), ja botox kertoo myös usein jotain ihmisen ajatusmaailmasta, terveys ei ehkä kuitenkaan ole ihan se tärkein juttu kuntosalilla vaan se ulkomuoto.
Sen kai kuitenkin tiedät, että ne "superdieetti" ruokavaliot ovat yleensä nivelille ym vaarallisia, vaikka ovatkin usein näiden "huippuasiantuntijoiden" suunnittelemia.
Nivelvaivoihinhan on yleensä kolme pääsyytä, steroidit ym jotka heikentävät kroppaa monin paikoin, väärät treenitekniikat(mm julkkiksilla aika usein) ja vääränlainen ravinto.Enpä ole kuullut että yksikään naturaali liikkuja/urheilija saisi parempia tuloksia lajissaan kuin douppaava. Joten valaisisitko hieman?
Ei ne dopingtestit siellä urheilussa turhaan ole.Ja kyllähän esim Mentulan kohdalla se lajikohtainen tietotaso, treenin, tekniikoiden, ruokavalion yms. asiaan liittyvän osalta on moninkymmenkertainen verrattuna siihen sinun tuntemaan peruspekkaan, joka hankkii "palomieskropan" puolessa vuodessa. Ja sen 30v aikana on myös varmasti tietoa hankittu ns. "oikeiden asiantuntijoiden" kautta ja sitä on myös imetty itseensä pesusienen lailla.
Sitten siihen millä tavalla kehonrakentaja tekee ne "lavakunnon viimeistelevät temput" ei ole oikein mitään tekemistä peruskuntoilijan kanssa. Tiesit varmaan myös että lähes kaikki kamppailulajeissa kilpailevat, istuu tunteja saunassa juoden valkoviiniä/vodkaa tms. kuivattaen kehoaan ennen punnitusta. Mutta onko silläkään mitään merkitystä tavan ihmisen kanssa?
Ja itsessään superdieetti eli se ruokavalio, ei ole millään tavalla vaarallinen.
Se treenirutiini mihin nämä ihmiset laitetaan on raskas ja iso shokki keholla. Ja siinä ne nivelet sun muut ovat kovilla jos ihmisen lähtökunto on todella surkea.Mutta botoxit ja kumitissit ovat ulkoisia ehosteita siinä missä nämä "hyväksytyt" eli. Hiustenpidennykset, irtoripset, hiusvärit ja meikit. Täysin samaa paskaa kaikki, nuo ensimmäisenä mainitut eivät vain ole sosiaalisesti hyväksyttyjä.
No nyt sitten menit paljastamaan, että et paljonkaan tiedä naturaali harjoittelusta etkä varmaan edes tunne ketään todella kovakuntoista naturaalia. Se douppaaminen on monelle oikotie parempiin tuloksiin kun taidot ei riitä parempaan. Jos harjoitellaan väärin ja syödään väärin niin silloin piikillä oikaistaan mutkia.
Jos sinä tai Bull Mentula ette tiedä naturaali harjoittelusta tarpeeksi se ei tarkoita sitä etteikö joku muu voisi tietää.
Ja miksi Mentula ei sitten pärjää kehonrakennuksessa jos hän on muka niin kova asiantuntija. Mentulan ainoa kehonrakennus meriitti aikuisena on vuoden 2007 sm kisoista jossa Mentulan sarjassa oli neljä (4) kilpailijaa.
Monet ammattivalmentajat ovat todenneet, että ne superdieetti ruokavaliot eivät ole nivelien kannalta terveellisiä, ja kerroppa miten ihmisen lähtökunto on yhteydessä niveliin niin kuin tuolla väität. Nivelet ovat joko kunnossa tai eivät, se lähtökunto ei niihin vaikuta.
Ja ajatusmaailmaasi hyvin kuvaa kun rinnastat hiustenpidennykset, irtoripset, hiusvärit ja meikit, botoxiin ja silikoneihin. Nuo mainitsemasi saa aina pois mutta botox ja silikonit laitetaan ihmisen sisään, niin kuin varmaan tiedät.
Toivottavasti seuraavaksi et ala puolustelemaan hormonien ja steroidien käyttöä...
No johan se lohkas.
Ilmeisesti tietämys steroidien avustuksella treenaamisesta, poissulkee automaattisesti tietämyksen siitä mitä on itse treenata&treenaututtaa ihmisiä ketkä eivät käytä "mehuja".
Ehkä älyttömin väite,mitä olen vähään aikaan internetissä lukenut.
Ja ruokavalio asiassa, valaise toki miten alkoholiton, puhdas kotiruoka plus proteiini ja vitamiinilisiä sisältävä ruokavalio, olisi oikeasti vaarallisempi kuin einespaskan, alkoholin ja herkkujen täytteinen "normiruokavalio".
Ja kyllähän se lähtökunto vaikuttaa erittäin dramaattisesti tukirangan ja nivelten toimintaan. Aktiivisesti liikkuvan tukiranka ja nivelet ovat tottuneet rasitukseen ja siten loukkaantumisriski on huomattavasti pienempi. Loukkaantumisen korkein riski on kyllä sillä 20v sohvan pohjalla maanneella, kenen ainoa liikunta on nousta hakemaan ruokaa tai juomaa jääkaapilta.
Ja sen lähtökunnon ottaa jokainen järkevä valmentaja huomioon, sen takia ne lähtökunnon checkkaukset tehdään.
Jaaaaa sitten botoxiin, kumitissien, irtoripsien ja hiusten pidennysten yms. pariin.
Sillä että laitetaanko jotain näistä alle tai päälle, ei ole mitään merkitystä.
Kaikki yllämainittua käyttävät, käyttävät niitä tismalleen samasta syystä.
Ja se SYY on yllätys yllätys ulkonäkönsä parantaminen. Eli se syy (haluun olla nätimpi)on tismalleen sama, vaikka keinot ovat eri.
Ja lopuksi mitä Mentulan menestykseen tulee, niin kehonrakennus on nykyisin erittäin esteettinen laji. Jossa geeniperimällä, lihasten kiinnityskohdilla ja muilla asioilla, joihin et itse voi vaikuttaa, on todella iso merkitys itse pärjäämisessä. Esimerkiksi
Phil heath (mr. Olympia), oli ylivoimainen esteettisen ruumiinrakenteensa avulla. Ja tuossa lajissa sillä esteettisyydellä on suurin merkitys, eikä sillä "kuka on isoin". Jos koko olisi ainoa tekijä, olisi Mentula automaattisesti yksi Suomen top kehonrakentajista.
Tässä Steffit-blogissa oli joskus kirjoitus aiheesta, myös kommenttiboxi kannattaa lukea:
http://steffit.com/2013/10/pteiden-lisaantynyt-maara-hyva-vai.html
Kävelevä legenda. The legend is alive.
Tässä oli myös tosi perusteltu näkemys pt:n työstä (kirjoittaja on itse pt):
http://kirsinkuntopiiri.fitfashion.fi/2014/12/04/millainen-personal-tra…
Kävelevä legenda. The legend is alive.
Teille kaikille, joilla on jotakin vaivoja, mitkä haittaavat tai estävät joiltain osin treenaamista, suosittelen tutkimaan pt:n taustat hyvin. Jos pt:llä on esim. fysioterapeutin koulutus taustalla, niin luultavasti todennäköisemmin hän osaa otta erilaiset vaivat huomioon ja ylipäätään tietää niiden vaikutuksista ja miten niitä hoidetaan (riippuu tietysti vähän ongelmasta). Fysioterapeuttien koultuksessa korostetaan nimenomaan turvallisuutta ja liikunnan terveyttä edistävää vaikutusta, joten itse luottaisin fysioterapeutin taustan omaavaan pt:seen enemmän. Toki poikkeuksia on ja pt voi olla loistava ilman mitään muuta taustakoulutusta kuin pt-kurssi/koulutus tai fysioterapeutti voi olla huono pt, mutta jos teistä tuntuu että vaivoja ei huomioida, niin menkää sellaiselle treenarille, joka tietää niistä vaivoista jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se näin mene..
Toivottavasti seuraavaksi et ala puolustelemaan hormonien ja steroidien käyttöä...No johan se lohkas.
Ilmeisesti tietämys steroidien avustuksella treenaamisesta, poissulkee automaattisesti tietämyksen siitä mitä on itse treenata&treenaututtaa ihmisiä ketkä eivät käytä "mehuja".
Ehkä älyttömin väite,mitä olen vähään aikaan internetissä lukenut.Ja ruokavalio asiassa, valaise toki miten alkoholiton, puhdas kotiruoka plus proteiini ja vitamiinilisiä sisältävä ruokavalio, olisi oikeasti vaarallisempi kuin einespaskan, alkoholin ja herkkujen täytteinen "normiruokavalio".
Ja kyllähän se lähtökunto vaikuttaa erittäin dramaattisesti tukirangan ja nivelten toimintaan. Aktiivisesti liikkuvan tukiranka ja nivelet ovat tottuneet rasitukseen ja siten loukkaantumisriski on huomattavasti pienempi. Loukkaantumisen korkein riski on kyllä sillä 20v sohvan pohjalla maanneella, kenen ainoa liikunta on nousta hakemaan ruokaa tai juomaa jääkaapilta.
Ja sen lähtökunnon ottaa jokainen järkevä valmentaja huomioon, sen takia ne lähtökunnon checkkaukset tehdään.
Jaaaaa sitten botoxiin, kumitissien, irtoripsien ja hiusten pidennysten yms. pariin.
Sillä että laitetaanko jotain näistä alle tai päälle, ei ole mitään merkitystä.
Kaikki yllämainittua käyttävät, käyttävät niitä tismalleen samasta syystä.
Ja se SYY on yllätys yllätys ulkonäkönsä parantaminen. Eli se syy (haluun olla nätimpi)on tismalleen sama, vaikka keinot ovat eri.Ja lopuksi mitä Mentulan menestykseen tulee, niin kehonrakennus on nykyisin erittäin esteettinen laji. Jossa geeniperimällä, lihasten kiinnityskohdilla ja muilla asioilla, joihin et itse voi vaikuttaa, on todella iso merkitys itse pärjäämisessä. Esimerkiksi
Phil heath (mr. Olympia), oli ylivoimainen esteettisen ruumiinrakenteensa avulla. Ja tuossa lajissa sillä esteettisyydellä on suurin merkitys, eikä sillä "kuka on isoin". Jos koko olisi ainoa tekijä, olisi Mentula automaattisesti yksi Suomen top kehonrakentajista.
Mutta itsehän tuolla aiemmin kirjoitit "Enpä ole kuullut että yksikään naturaali liikkuja/urheilija saisi parempia tuloksia lajissaan kuin douppaava.", eli tuostahan selviää ettet tiedä sitä että puhtaana moni saa parempia tuloksia kuin steroideilla, jos vaan tietää mitä tekee ja mitä syö. Tuo on erittäin yleinen harhakäsitys, etkä sinä ole tosiaankaan ainoa joka noin luulee. Niitä naturaalitreenin asiantuntijoita sitten onkin aika harvassa.
Ja tiedät varmaan sen että naturaalin ja hormonien käyttäjän tehotreeni eroaa aika paljon toisistaan, sen takia horkkaaja ei pysty naturaalia huipulle viemään koska itsekin on joutunut aineita käyttämään kun muuten ei ole tulosta tullut ja tieto taito naturaali harjoittelusta puuttuu..
Ja tuossa kanssa erikoinen kannanottosi "Ja ruokavalio asiassa, valaise toki miten alkoholiton, puhdas kotiruoka plus proteiini ja vitamiinilisiä sisältävä ruokavalio, olisi oikeasti vaarallisempi kuin einespaskan, alkoholin ja herkkujen täytteinen "normiruokavalio". Mitähän tuolla ajat takaa, tiedän kyllä terveellisen ja epäterveellisen ravinnon eron. Tiedätkö muuten että proteiini ja vitamiini valmisteissa on isoja laatueroja?
Sen nivelet ja lähtökunto asian ymmärsit aivan väärin. Tiedän kyllä liikkuvan tukirangan merkityksen ym. Jos sinulle tulee esimerkiksi joku entinen steroidien käyttäjä joilla aineet ovat tuhonneet niveliä on silloin nivelten kunto huono, mutta jos taas asiakkaaksesi tulee 10-20 kiloa ylipainoinen ihminen joka on syönyt runsaasti ja siinä samalla todennäköisesti saanut niitä nivelten suojaaineita saattaa hänen nivelensä olla todella hyvässäkin kunnossa, se ihmisen lähtökunto ei ole sama asia kuin nivelten kunto, nyt varmaan ymmärsit asian.
Hassua että ensin väität Bull Mentulaa kovaksi kehonrakentajaksi mutta sitten kun selviää ettei Bull Mentulalla olekaan niitä kovia kehonrakennus mestaruuksia sanotkin että Mentulalla on huono geeniperimä ja sen takia ei ole pärjännyt. Tiedän kyllä mitä lahjoja huippukehonrakennus vaatii ja siksi ihmettelen miksi jotain huonosti menestynyttä Mentulaa joku jaksaa hehkuttaa.
Jos nämä Bull Mentulat ja muut vastaavat valmentajat ovat muka niin huippuammattilaisia niin miksi sitten nuoret vähän yli parikymmppiset fitnesstähdet kuten Janni Hussi ja Maikku Hiljanen paloivat loppuun vaikka siellä on taustalla nämä "supervalmentajat"?
Noi kirjekurssilaiset (kaikki nää FAF tyypit jne) on toinen toistaan paskempia. Tunnen hyvin monta tapausta, jonka oman fitnessinnostuksen takia päättävät opiskella PT:ksi ja heillä ei todella ole juuri mitään perspektiiviä eikä älyä siihen itse työhön. Olen käyttänyt vain näitä AMK pohjaisia, jotka ovat todella jo opiskelleetkin kunnolla ja voi vähän enemmän luottaa tasoon ja ammattitaitoon eikä vaan sokeaan omaan rakkauteen Fitness lajiin.
Vierailija kirjoitti:
Noi kirjekurssilaiset (kaikki nää FAF tyypit jne) on toinen toistaan paskempia. Tunnen hyvin monta tapausta, jonka oman fitnessinnostuksen takia päättävät opiskella PT:ksi ja heillä ei todella ole juuri mitään perspektiiviä eikä älyä siihen itse työhön. Olen käyttänyt vain näitä AMK pohjaisia, jotka ovat todella jo opiskelleetkin kunnolla ja voi vähän enemmän luottaa tasoon ja ammattitaitoon eikä vaan sokeaan omaan rakkauteen Fitness lajiin.
En ole itse käynyt ensimmäistäkään PT-koulutusta, mutta ohjaan AMK-linjalta valmistuneita, PT-hommia päivätyökseen tekeviä liikunnanohjaajia säännöllisesti. Tässä PT-touhussa se kokemus ja oman treeniuran pituus kun menee toisinaan sen koulutuksen edelle. Parin vuoden salitausta + AMK+PT-kurssi ei takaa, että olisit hyvä PT. En sano, että jokainen +10 vuotta treenannut olisi myöskään hyvä PT. Helvetin hyvää on vaikea löytää, mutta niin se tahtoo mennä, että usein ne kursseja käymättömät ovat yksinkertaisesti ammattitaitoisimpia.
Sen tosin allekirjoitan, että fysioterapeuttitaustalla ollaan TODELLA vahvoilla PT-touhussa. Itse tunnistan ehkä 90 % rakenteellisista liikeratoihin ja ryhtiin vaikuttavista ongelmista, mutta en lähde korjaamaan fysioterapeutille kuuluvia ongelmia, vaan kehotan asiakastani hankkiutumaan joko fysioterapeutin (OMT) tai osteopaatin juttusille.
Minulla oli vuosia sitten Pt,erittäin hyvä. Asiakkaita ei ollut liikaa. Pystyi keskittymään minuun ja näki vaivaa. Ruokavalio muokattiin sen hetkisen syömisen mukaan. Ei liian radikaali. Sain salitreeniin ihan uuden näkökulman. Kroppa kiinteyty,lihastasapaino parani. Erittäin hyvä kokemus ja jäi paljon matkaan jatkoa varten. Vähän pelisilmää pitää olla,esim tarkkailla miten toimii pt toimii muiden asiakkaiden kanssa.
Enpä ole kuullut että yksikään naturaali liikkuja/urheilija saisi parempia tuloksia lajissaan kuin douppaava. Joten valaisisitko hieman?
Ei ne dopingtestit siellä urheilussa turhaan ole.
Ja kyllähän esim Mentulan kohdalla se lajikohtainen tietotaso, treenin, tekniikoiden, ruokavalion yms. asiaan liittyvän osalta on moninkymmenkertainen verrattuna siihen sinun tuntemaan peruspekkaan, joka hankkii "palomieskropan" puolessa vuodessa. Ja sen 30v aikana on myös varmasti tietoa hankittu ns. "oikeiden asiantuntijoiden" kautta ja sitä on myös imetty itseensä pesusienen lailla.
Se treenirutiini mihin nämä ihmiset laitetaan on raskas ja iso shokki keholla. Ja siinä ne nivelet sun muut ovat kovilla jos ihmisen lähtökunto on todella surkea.
Mutta botoxit ja kumitissit ovat ulkoisia ehosteita siinä missä nämä "hyväksytyt" eli. Hiustenpidennykset, irtoripset, hiusvärit ja meikit. Täysin samaa paskaa kaikki, nuo ensimmäisenä mainitut eivät vain ole sosiaalisesti hyväksyttyjä.