naisen vartalo on suunniteltu kestämään ainakin 5 raskautta. miksi sitten
Naiset synnyttävät nykyisin sen 1-2? Aika itsekästä.
M31
Kommentit (31)
Asiahan ei tietysti sinulle kuulu.
Kukahan sen on suunnitellut?
Paljonko marginaalia tuossa viidessä on? Ilmeisesti aika paljon, koska tunnetaan kymmenen lapsen katraita. Siinä mielessä 1-2 sopii suunnitteluparametreihin ihan hyvin.
Jokainen tekee niin monta kuin haluaa. Sulla ei ole siihen mitään sanomista.
koska ei oo pakko ja sä et voi sille mitään
Koska nykymiehet eivät pysty elättämään ja hoivaamaan edes yksilapsista perhettä.
Ei nykymiehistä ole elättämään suurta perhettä. Naisen on mentävä töihin.
No miksei miehet tee miljoonia lapsia? Kyllähän niitä siittiöitä riittäisi.
Ja kuinka monta lasta Apn ja muuden miesten vartalot on suunniteltu tekemään ja kuinka monta lasta suomalainen mies tekee niin, että kantaa myös isän vastuun ja velvollisuudet?
eikös ihmiskeho laskennallisesti toimi 200 vuotta niin miksi kuolette aikaisemmin?
M31 taas elää Terona jossakin perinteiden menneisyydessä, eikä ole vieläkään päivittänyt itseään nykyaikaan. Hän ei millään tajua että nykyään kaikkea elämää ei ole pakko elää "biologian" ehdoilla. Vaan jokainen saa itse päättää elämästään omia aivojaan käyttäen. Itsekkyys on toisinaan täysin normaalia,eikä itsekkyydessä aina mitään väärää ole niin kauan sitä ei käytetä muiden vahingoittamiseen.
Ennen oli normaalia mennä naimisiin nuorena ja olla raskaana 12-vuotiaasta lähtien. Raskaushan on tavallaan normaalitila naiselle joidenkin lähteiden mukaan. Toisaalta Suomessa miehet odottavat naisten osallistuvan taloudellisesti ja sen vuoksi naiset usein käyvät töissä. Tietyissä kulttuureissa naisen ei tarvitse tuoda taloudellisesti mitään avioliittoon, mies elättää perheensä ja nainen tekee lapsia ja huolehtii kodista. Nykyään on muuten kovat vaatimukset miltä naisen vartalon tulisi näyttää ja usein naiset synnytysten jälkeen laitattavat rintansa ja vatsanahkansa uusiksi.
Kun mä olen synnyttänyt 2, joku lestadiolaismamma on tehnyt omat 5 ja mun puuttuvat 3. Balanssi säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Naiset synnyttävät nykyisin sen 1-2? Aika itsekästä.
M31
Onneksi maahanmuuttajat ovat edellä suomalaisia tässäkin asiassa. Luin eräästä maahanmuuttajaäidistä joka iältään parikymppinen ja seitsemän lapsen yksinhuoltaja.
Mä olen ollut kolme kertaa raskaana. Yhden lapsen olen saanut syliini. Sekin meinasi syntyä jo viikolla 20. Voisin sanoa, ettei ainakaan minun kroppaa ole suunniteltu olemaan raskaana. Toki voisin vielä pari kertaa kokeilla, että saisin sen viisi täyteen. Kun eihän ne myöhäisillä viikoilla tulleet keskenmenot mitään ole, kun kroppani on kuitenkin suunniteltu siihen hommaan 👍🏼
Entä jos niitä ei halua tehdä yhtäkään? Mitä Ap sinulla on siihen sanottavaa?
Typerä provo.
Naisia ei todellakaan ole suunniteltu kestämään viittä raskautta. Päinvastoin. Tutkimusten mukaan viisi lasta synnyttäneet ovat paljon sairaampia ja kuolevat paljon nuorempina kuin lapsettomat tai 1-2 lasta synnyttäneet. Vasta 1980-luvulta alkaen terveydenhuolto on parantunut niin paljon, että nykyajan suurperheiden äidit ovat lähes yhtä terveitä kuin lapsettomat ja 1-2 lapsen äidit. Mutta se on kokonaan nykyajan kehittyneen lääketieteen ansiota.
Vierailija kirjoitti:
Koska nykymiehet eivät pysty elättämään ja hoivaamaan edes yksilapsista perhettä.
Ei ole miehen vastuulla elättää yksin perhettä.
Sitä paitsi lasten elatuksen kuluista nykyään suurin osa on tuhlaamista. Kukaan lapsi ei tarvitse sellaista tavaramäärää kuin keskiverto lapsi Suomessa eikä tosiaankaan harrastaa maksullisia harrastuksia.
Täh? Maaimassa on ihan liikaa ihmisiä nytkin, itsekästä olisi tehdä (yli) viisi omaa lasta.