Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten L-koko voi olla niin pieni nykyisissä vaatteissa?

Vierailija
10.04.2016 |

Esim. Gina Tricotin ja H&M:n L-kokoiset yläosat ovat todella pieniä. Olen 170 cm ja painan 72 kg (tiedän, olisi syytä laihduttaa) mutta en silti ole niin isokokoinen, että minun pitäisi ostaa jotain XXL-paitoja. Kuitenkin kun kauppaan menee ja pukee päälleen sen L:n, niin se on kittana eikä istu ollenkaan vaan helma nousee ja näyttää muutenkin aivan kamalalta.

Kaula-aukot myös ovat kummallisia - joko ne ovat älyttömän kireitä, jolloin monilla sovittajilla sotkeutuu kaulus meikkivoiteeseen ja on se sitten niin kivaa sekä ostajille että myyjille TAI sitten kaula-aukko on niin iso, ettei koko paita pysy päällä sen takia ja sitä saa nostella ja asetella paikalleen minuutin välein.

Miksi nämä nykyiset vaatteet ovat niin vääränlaisia sekä malliltaan että kooltaan? Ei mielestäni minun kokoiseni kuuluisi ostaa mitään XXL-koon vaatteita, kun maailmassa on paljon isompia, rotevampia ja paljon lihavampiakin ihmisiä.

HUH!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku kyl sä vaan oot niin iso

Vierailija
2/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin väliä sillä on lukeeko siinä kokolapussa M vai XL kunhan se vaate on sopiva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai sitten olet vain itse lihava.

Vierailija
4/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas Ginassa mietin eilen, että miten voi XS-kokoiset paidat olla nii kauhean isoja. Jotkut roikkui puolessa reidessä, ei kiva.

Vierailija
5/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, itse olen jopa sinua painavampi, mutta käytän yleensä L-kokoa ja olen päin vastoin ymmärtänyt että koot on jopa isontuneet monessa paikassa. Monet paitojen mallit on kyllä kummallisia, siitä olen samaa mieltä.

Vierailija
6/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs ne H&M:n vaatteet tehdään? Kehitysmaissa, joissa naiset ovat täysi-ikäisinäkin yhtä pieniä kuin lapset. Henkan ja maukan valikoimat on tarkoitettu teinipissiksille - ei aikuisille naisille.

Vierailija
7/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä mietin juuri toisinpäin... Ginan m kokokin on jotenki reiluhko, eikä istu ollenkaan, mut sit taas s saattaa olla mulle liian pieni. Oon 160/60

Eli oon toisaalta lyhyempi, kuin alottaja. Zarassa käyn usein ja käytän sieltä m kokoa, ne on kai sit vähän niukempaa mitotusta.

Vierailija
8/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ei todellakaan oo syytä laihuttaa!! perussääntö on, että pituuden 2 viim. numeroo kertoo ihanne painon. eli sulla se ois noi 70kg, ja jos oot 72kg ni ei mitään syytä ajatella laihuttamista! :) 

Vierailija
9/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas Ginassa mietin eilen, että miten voi XS-kokoiset paidat olla nii kauhean isoja. Jotkut roikkui puolessa reidessä, ei kiva.

No niinpä! Todella vaikeaa näin sirona löytää istuvia vaatteita. Ne säkkimäiset eivät minulle sovi. Onko kyse vain nykymuodista vai ovatko koot todella suurentuneet? Kiinarättejä en viitsi tilailla, kun yleensä eivät vastaa ollenkaan sitä, miltä kuvissa näyttävät.

Vierailija
10/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata katsoa kokolappu kun nykyään vaihtelee niin paljon malli ja liike kohtaisesti. Ihan vaan sovittamaan ja kokeilemaan mikä ois hyvä.

Vierailija
11/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ihmisiäkin on niin eri mallisia! Mä oon mun hyvän ystävän kanssa saman pitunen n.160cm, mutta mä painan häntä 10kg enemmän, silti me käytetään samaa vaate kokoa xs/s paidoissa ja mekoissa. Mulla taas alaosa on yleensä jo m..

Vierailija
12/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä! Todella vaikeaa näin sirona löytää istuvia vaatteita. Ne säkkimäiset eivät minulle sovi. Onko kyse vain nykymuodista vai ovatko koot todella suurentuneet? Kiinarättejä en viitsi tilailla, kun yleensä eivät vastaa ollenkaan sitä, miltä kuvissa näyttävät.

Aivan.Kiinalaiset ja korealaiset ovat siroja. Todennäköisesti olet niihin vaatteisiin liian läski.

Vierailija
13/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hieman painavampi, ja L-kokoa. Mutta en käytä nuorten vaatteita, vaan aikuisten, joissa koot ovat ikäisilleni ajateltuja. Ovat toki noita ketjuja monta kertaa kalliimpiakin.

Vierailija
14/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvetin väliä sillä on lukeeko siinä kokolapussa M vai XL kunhan se vaate on sopiva?

Ei siinä mitään ongelmaa olekaan, mutta kun monet vaatteet tuntuvat loppuvan L-kokoon. Ostan kyllä aina XL:n jos vaan sellainen löytyy, mutta harvassa ovat. Vain pluskokojen mallistoissa on näitä XL:iä, mutta kun ne pluskokojen mallistojen vaatteet on niin hemmetin tylsiä ja usein vieläpä sellaisia ohuita luiruja. Esim. collegepaitoja (varsinkaan kivannäköisiä) ei juurikaan ole pluskokojen mallistoissa. H&M:n Divided-vaatteiden kuosit ovat mieleeni, koska ne ovat värikkäitä, niissä on printtejä ja ovat sellaisia lapsenmielisen leikkisiä, mutta kun ne koot ovat niin hemmetin pieniä, ja juurikin se isoin koko on se kittanaakin kittanampi L.

Ap

Vierailija
15/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan.Kiinalaiset ja korealaiset ovat siroja. Todennäköisesti olet niihin vaatteisiin liian läski.

Niinpä taidan sitten olla. :D

Vierailija
16/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sulla ei todellakaan oo syytä laihuttaa!! perussääntö on, että pituuden 2 viim. numeroo kertoo ihanne painon. eli sulla se ois noi 70kg, ja jos oot 72kg ni ei mitään syytä ajatella laihuttamista! :) 

Sun pitäis nähdä mun röllömaha, niin tajuaisit, että mun todella olisi syytä laihduttaa! :D

Ap

Vierailija
17/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olin takkiostoksilla ja ihmettelin samaa. Rintoja ei saanut mahtumaan mihinkään.

Kokeilin tavaratalossa takkeja, valitsin suurimmat koot eli sellaista 44 ja 46. Melkein aina jäi rinnasta kinnaamaan ja usein lantiostakin. (Päälläni oleva kohtuullisen uusi talvitakki on kokoa 44, joten ihmettelin että miten nyt ei edes 46 mene kiinni rinnasta.)

Sitten näin kivan takin alerekissä, mutta tietysti vain kokoa 36. Ihan piruttaani kokeilin sitä. Yllätys oli suuri kun se oli samankokoinen keskivartalosta kuin edelliset takit kokoa 44-46! Se oli vain hartioista kapeampi.

Olisiko todellakin niin, että valmistajat ovat suurentaneet pieniä kokoja ja pienentäneet suuria kokoja? Eli tekevät vähän kuin yhtä ja samaa takkia, johon tulee pelkästään koosta riippuen kapeammat hartiat (pienet koot) tai pidempi helma (isommat koot)... Tosi tehokasta heille. Asiakkaan näkökulmasta outoa.

Vierailija
18/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri hameen gima tr:sta ja se on kokoa L, olen 168 cm ja 58 kg ja lantionympärykseni om 94 cm. Ja se hame on mulle liian pieni melkein!

Puseroita ostan aina L tai XL. Ihmettelen niiden malleja, kun kaula-aukot tehdään niin isoiksi että rinnat näkyvät lähes kokonaan. Kuka niitä käyttää?

Vierailija
19/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaapissani 80-luvun puolivälissä Seppälästä ostettu paitapusero kokoa S, joka mahtuu hyvin päälle ja jota silloin tällöin vielä pidän. Nykyisin ostan kokoa XXL-XXXL "tavallisissa" vaatteissa ja "plus"koossa menee koko 44-46. Zizzi-vaatteissa minulle sopii koko S, mutta en pidä niiden muodottomuudesta. Vaatteissa on kaikkein harmillisinta muodottomuus ja möhkälemäisyys, ja mistään ei tahdo järkihinnalla (minulle n. 40-50€) löytää kunnollista tummansinistä puolihametta. Gerry Weberin mallistossa varmaan olisi, mutta hinnat lähentelevät sataa euroa, ainakin ilman tarjouksia.

Että vaatteiden koot ovat todellakin pienentyneet. Totta kai olen 30 vuodessa muutaman kilon lihonut ja muodoltani muuttunut vanhenemisen myötä, mutta kokoja on myös reilusti pienennetty. Ja vaatteista on tullut omituisia kaapuja ja liehuttimia, onko ryhdikkäitä, kohtuuhintaisia vaatteita keski-ikäisille enää kenelläkään?

Vierailija
20/59 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö olen normaalisti L-kokoa (80 kg läski) mutta nytkin jouduin h&mltä ottamaan s-koon paitoja kun isommat oli järkyttäviä telttoja. Gina tricotin paidat on just passeleita L-koossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi