Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin savuton taloyhtiö. Muuttaisitko?

Vierailija
10.04.2016 |

Ehdotan,että jokin taloyhtiö profiloituisi TÄYSIN savuttomaksi taloyhtiöksi, jossa polttaminen olisi kielletty omassa asunnossa, parvekkeella, yleisissä tiloissa ja koko tontilla. Ostaisin asunnon tällaisesta taloyhtiöstä heti koska vihaan tupakanhajua. Vihaan sitä,että minun on suljettava ikkunat koska joku päättää juuri silloin mennä tuuletusparvekkeelle polttamaan. Vihaan sitä,että naapurini polttaa sisällä omassa asunnossaan ja kaikki savu/hajuhaitat tulevat meille. Mitä mieltä te olette, olisiko täysin savuttomalle taloyhtiöille kysyntää?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin alkoholiton taloyhtiö, sinne muuttaisin ilolla ettei tarvitse juoppoja sietää.

Miten tätä valvottaisiin? Laukkujen ja ostoskassien tarkastus aina rappukäytävän alaovella?

Minkä ihmeen takia sinne kukaan haluaisi salakuljettaa alkoholia? Eihän sellaiseen taloyhtiöön olisi kenenkään (juopon) pakko muuttaa vaan siinä asuisi ihmisiä jotka ei käytä lainkaan alkoholia. Omituinen ajatusmaailma sulla.

Kyseessä olisi ilmeisesti sitten muslimitaloyhtiö.

Vierailija
62/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin heti, jos olisi: savuton, soittopelitön (radio ja tv sallittu), lemmikkieläimetön ja lapseton taloyhtiö. Tämän lisäksi bonusta olisi erittäin hyvä äänieristys. Olen niin hajonnut kerrostaloasumiseen muista ihmisistä lähtevä ennekoimattoman melun ja hajun takia, etten kohta enää kestä. Mutta varaa ei ole omakotitaloon siellä, missä töitä on.

Lapseton taloyhtiö ei taitaisi olla lainmukainen. Jos tulisi vaikka raskaaksi asuttuaan viisi vuotta tuollaisessa taloyhtiössä, pitäisi siis tehdä abortti tai sitten saisi häädön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli putkiremontti koko talossa ja remppamiehet sanoivat, että olivat joutuneet pitämään ikkunoita auki tehdessään alakertalaisen remonttia koska kämppä oli niin täynnä tupakansavua kun aamulla menivät sisään. Huomasivat myös, että hajuhaitta tulee asuntoomme ja yrittivät tiivistää putkivientien koteloita yms. Ei auttanut. Totesivat vaan, että paska homma ja että enempää eivät voi tehdä. Sanoinko muuten jo, että nämä remppamiehet polttivat myös itse ja silti huomasivat hajun. Eli en koe itseäni kovin herkäksi.

Vierailija
64/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton taloyhtiö olisi kyllä aika jees..

Vierailija
65/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi vaikken tupakoikaan. Uskon että tuollaiseen taloyhtiöön valikoituisivat kokonaisvaltaisesti kaikkein vittumaisimmat mahdolliset nipottajanaapurit mitä vain missään voi olla. Lisäksi tuntuisi hullulta, ettei tupakoivat kaverini voisi käydä parvekkeella tupakalla.

Oletkom siis vitt'''''nen ja nipottaja koska et polta? Vai mistä mielikuva,että savuton ihminen on tuota lajia. Eiköhän ne savuttomat ihmiset ole ihan normaaleja ihmisiä. Vähän viisaampia vain kun eivät tupruuttele rahojaan savuna ilmaan. Mitä AP:n kysymykseen tulee, niin muuttaisin. Jos siis olisin muuttamassa kerrostaloon.

Vierailija
66/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan,että jokin taloyhtiö profiloituisi TÄYSIN savuttomaksi taloyhtiöksi, jossa polttaminen olisi kielletty omassa asunnossa, parvekkeella, yleisissä tiloissa ja koko tontilla. Ostaisin asunnon tällaisesta taloyhtiöstä heti koska vihaan tupakanhajua. Vihaan sitä,että minun on suljettava ikkunat koska joku päättää juuri silloin mennä tuuletusparvekkeelle polttamaan. Vihaan sitä,että naapurini polttaa sisällä omassa asunnossaan ja kaikki savu/hajuhaitat tulevat meille. Mitä mieltä te olette, olisiko täysin savuttomalle taloyhtiöille kysyntää?

Oon sitä mieltä että ne joita röökinsavu haittaa, voivat muuttaa itse jonnekin korpeen, jossa ei törmää kuin karhuun

Vierailija
67/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaisin heti, jos olisi

*tupakoimaton

*juopoton/nistitön

*ei alle 25-vuotiaita (paitsi tietysti perheiden lapset)

*ei työttömiä (elävät ja kouluavat yleensä yöaikaan)

Tuon tyylisistä ihmisistä on ne pahimmat kokemukset yläpuolen naapurina.

Vierailija
68/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin alkoholiton taloyhtiö, sinne muuttaisin ilolla ettei tarvitse juoppoja sietää.

Miten tätä valvottaisiin? Laukkujen ja ostoskassien tarkastus aina rappukäytävän alaovella?

Miksi joku alkoholia käyttävä vartavasten tunkisi asumaan taloon jossa ei saisi juoda? Mikä järki, kun kuitenkin asunnot muuten olisi kaikki sellaisia jossa saisi kuppia tehdä? Typerähän se sellainen "juoppo" olisi joka muuttaisi asumaan juuri siihen taloon jossa ei saisi juoda

Vierailija
69/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin. Moni allergiaperhe muuttaisi.

Vierailija
70/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin heti, jos olisi: savuton, soittopelitön (radio ja tv sallittu), lemmikkieläimetön ja lapseton taloyhtiö. Tämän lisäksi bonusta olisi erittäin hyvä äänieristys. Olen niin hajonnut kerrostaloasumiseen muista ihmisistä lähtevä ennekoimattoman melun ja hajun takia, etten kohta enää kestä. Mutta varaa ei ole omakotitaloon siellä, missä töitä on.

Lapseton taloyhtiö ei taitaisi olla lainmukainen. Jos tulisi vaikka raskaaksi asuttuaan viisi vuotta tuollaisessa taloyhtiössä, pitäisi siis tehdä abortti tai sitten saisi häädön?

Sellaisia on, missä alaikäraja on 55 v.

Vierailija
71/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tupakoinnin lopettanut, poltin aikoinaan vuosia. Eikä haittaa tupakansavu yhtään, ei sitten ollenkaan. Hyvältä tuoksuu, vaikken mielellään tietenkään passiivisille savuille altistu. Mikä on tietenkin eri asia kuin pelkkä haju.

Itseasiassa, mitä enemmän asiaa mietin, sitä vastahakoisemmin tuollaiseen taloyhtiöön muuttaisin. En halua noin kontrolloivaan yhteisöön.

Vierailija
72/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin, tai no asun jos sellaisessa taloyhtiössä. Tosin olen nähnyt naapureiden polttavan, mutta niin kauan kun savu ei tule meidän parvekkeelle/ikkunoista sisään, niin ei aio valittaa asiasta. Ihan loistava keksintö astmaatikoille tai no oikeastaan kaikille jotka ei polta.

Vierailija
73/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon sitä mieltä että ne joita röökinsavu haittaa, voivat muuttaa itse jonnekin korpeen, jossa ei törmää kuin karhuun

Miksi? Siksikö,että tupakanpoltto on ihmiselle välttämätöntä ja elinehto? Ja jos et tykkää löyhkäävästä tupakasta saisit asua siellä missä ei muita ole? No, eikähän kuitenkin olisi silloin parasta laittaa ne polttavat sinne korpeen, kun niitä nyt joka tapauksessa on vähemmän. Eikö kuitenkin ole niin,että se kuka aiheuttaa vahinkoa joutaa lähteä,eikä se jota vahingoitetaan. (tietänet, että sivusavu on vaarallista)

Vierailija
74/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi vaikken tupakoikaan. Uskon että tuollaiseen taloyhtiöön valikoituisivat kokonaisvaltaisesti kaikkein vittumaisimmat mahdolliset nipottajanaapurit mitä vain missään voi olla. Lisäksi tuntuisi hullulta, ettei tupakoivat kaverini voisi käydä parvekkeella tupakalla.

Oletkom siis vitt'''''nen ja nipottaja koska et polta? Vai mistä mielikuva,että savuton ihminen on tuota lajia. Eiköhän ne savuttomat ihmiset ole ihan normaaleja ihmisiä. Vähän viisaampia vain kun eivät tupruuttele rahojaan savuna ilmaan. Mitä AP:n kysymykseen tulee, niin muuttaisin. Jos siis olisin muuttamassa kerrostaloon.

En ole lainauksien kirjoittajista kumpikaan, mutta sama mielikuva kuin ylemmällä. Enkä minäkään polta ja en ole vittumainen nipottaja. Mutta toisten tupakointia kyttäävät ovat.

Vierailija
75/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin, tai no asun jos sellaisessa taloyhtiössä. Tosin olen nähnyt naapureiden polttavan, mutta niin kauan kun savu ei tule meidän parvekkeelle/ikkunoista sisään, niin ei aio valittaa asiasta. Ihan loistava keksintö astmaatikoille tai no oikeastaan kaikille jotka ei polta.

Miksi ihmeessä joku tupakoiva muuttaa sitten juuri sellaiseen taloyhtiöön, jossa on tupakointikielto?! Käsittämätöntä!

Vierailija
76/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, tykkäisin myös allergiatalosta jossa hajusteiden liikakäyttöä voitaisiin suitsia. Nythän niin ei ole, vaan hajustajan oikeus hajustamiseen on suurempi oikeus ,kuin oikeus raittiiseen sisäilmaan.

Voi karseeta. Nyt nää himonipottajat ovat jo siirtyneet naapureidensa asuntojen sisäpuolelle. Nyt jotain jarruja päälle, tai kohta elämme helvetissä.

Vierailija
77/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on sellainen talo. Naapurini on kertonut (veljensä asuu ko. talossa). Ja on osaketalo.

Vierailija
78/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani melko suvaitsevainen ihminen, en missään nimessä kallellani naapurikyttäämiseen ja muutenkin sitä mieltä, että kerrostalossakin pitää pystyä elämään normaalia elämää.

MUTTA, olen aikanaan asunut asunnossa, jossa suoraan alapuolella asuva vanhempi rouva oli pahimmanlaatuinen ketjupolttaja, ja hänen parvekkeensa siis suoraan omani alapuolella. Asuntoni ikkunat olivat lisäksi etelään ja asunto sisältä todella lämmin melkein ympäri vuoden, mutta tietysti varsinkin keväällä. Vaihtoehdot olivat siis joko käristyä asunnossa, joka oli niin kuuma sisältä, että nukkuminenkin oli lähes mahdotonta, tai avata parvekkeen ovi ja "nauttia" jatkuvasta, voimakkaasta tupakan kärystä. Edellisen tupakan loppumisen ja seuraavan alkamisen (nämä pystyin hajun hetkellisen loppumisen perusteella tunnistamaan) välillä ei valehtelematta päiväsaikaan ollut viittä minuuttia. Puhumattakaan siitä, että näin tupakoimattomalle minkäänlainen oleilu omalla parvekkeellani oli täysi mahdottomuus. En tiedä polttiko hän talvella sisällä vai parvekkeella, mutta aina välillä silloinkin jostain ilmestyi etäinen tupakan aromi, oliko sitten ilmanvaihdon vai minkä kautta, sitä en tiedä.

Tämän kokemuksen jälkeen tiedän kyllä, miksi monia ottaa tämä asia niin kovasti aivoon ja ymmärrän sen hyvin. Itse on tuossa asunnossa kauaa ollut, ja voin vain kuvitella, miltä tuntuisi jos tuota joutuisi kestämääm vuodesta toiseen. Tällaisille taloyhtiöille on varmasti kysyntää, joten mikäs siinä.

Vierailija
79/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä näille naapureiden kyttääjille ja kaikesta häiriintyville vinkujille voisi määrätä lääkityksen? Chill pill.

Vierailija
80/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ehdottomasti. En polta itse ja hajuttomuus on aina plussaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi