Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin savuton taloyhtiö. Muuttaisitko?

Vierailija
10.04.2016 |

Ehdotan,että jokin taloyhtiö profiloituisi TÄYSIN savuttomaksi taloyhtiöksi, jossa polttaminen olisi kielletty omassa asunnossa, parvekkeella, yleisissä tiloissa ja koko tontilla. Ostaisin asunnon tällaisesta taloyhtiöstä heti koska vihaan tupakanhajua. Vihaan sitä,että minun on suljettava ikkunat koska joku päättää juuri silloin mennä tuuletusparvekkeelle polttamaan. Vihaan sitä,että naapurini polttaa sisällä omassa asunnossaan ja kaikki savu/hajuhaitat tulevat meille. Mitä mieltä te olette, olisiko täysin savuttomalle taloyhtiöille kysyntää?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja omistusasunto kiinnostaa, ei siis vuokratalo. Vuokrataloissahan tuo tupakointi on helppo kieltää.

T.ap

Olet ikävä kyllä väärässä. Toivottavasti uusi tupakkalaki tuo jotain helpotusta meidän tupakoimattomien elämään. En kyllä voi ikinä ymmärtää, miksi tupakoivaa vähemmistöä paapotaan tällä tavalla ja kaikki joutuvat tanssimaan heidän pillinsä mukaan. Demokratiaan kuuluu, että päätökset tehdään enemmistön tahdon mukaan, ja enemmistö suomalaisista on tupakoimattomia. Ei kyllä uskoisi, tupakoivat suomalaiset ovat kuin NRA USAssa: valtio valtiossa, eikä kukaan saa niitä kuriin ja järjestykseen.

Huomaatko itse mitään kummallista tuossa kommentissasi?

Tosiasiassa tupakoivat on ajettu ahtaalle, kieltoja on monenlaisia, mutta sekään ei näköjään monelle riitä. Peräätte oikeuksianne karsimalla oikeuksia muilta. Demokratiaa?

t.Ei-tupakoiva, joka ei vedä hernettä nenään ihmisten erilaiista tavoista, tupakoinnistakaan.

Sitähän se demokratia on että mennään enemmistön päätöksillä. Vain 16% suomalaisista työikäisistä tupakoi päivittäin, joten miksi pitäisi mennä tuollaisen huonotapaisen vähemmistön mukaan?

Vierailija
42/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi, koska poltan itse. Ymmärrän kuitenkin tarpeen ja olen ehdottomasti sitä mieltä että tuollainen on hyvä ajatus. Kyllä Suomeen taloja mahtuu ja totta kai olisi hyvä, että niille, joita tupakoinnin lieveilmiöt vaivaavat olisi vaihtoehtoja. Ei sitten tarvitsisi myöskään tapella parveketupakoinnista niin paljon, kun ne joita asia eniten vaivaa asuisivat muualla. Muistaisin lukeneeni, että tällaisia taloja tosiaan olisikin jo olemassa, ainakin allergikoille suunnattuna? Eikä tuollaisissa taloissa asuvat tai niitä kaipaavat välttämättä todellakaan ole mitään niuhottajia, vaan juuri esim. haju- tai kemikaaliyliherkkiä, allergisia yms! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin/ostaisin asunnon sellaselta tontilta.

Onneksi tupakointi myönnetään nykyään vähän sellaseks "kakkoskansalaisten" tavaksi ja teinienkin keskuudessa se on vaan noloa.

Vierailija
44/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Inhoan tupakointia, mutta vielä enemmän inhoan kerrostalokyyläämistä ja tuollainen talo olisi varmasti täynnä kyylääviä naapuripoliiseja.

Vierailija
45/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huomasin, että joku aika sitten oli asunto myytävänä tälläisessä yhtiössä joka oli ns, täysin savuton. Eli tupakoiminen koko Oy tontilla kielletty, mutta mutta.. Samassa lausekkeessa luki, että osa osakkaista ei ole allekirjoittanut uutta järjestyssääntöä..... (Lauttasaaressa)

Et kyllä näitä savuttomia yhtiöitä ainakin yritetään saada aikaseksi.

Henk koht yks ja sama. Grillaus vois kanssa olla kieltolistalla. <;

Eli ilmeisesti jotenkin vapaaehtoinen tupakoimattomuus. Mutta jos tupakoimattomuus on oikeasti järjestyssäännössä, niin se on vähän eri asia. Järjestyssäännön muutasta ei tarvitse kaikkien hyväksyä, riittää että 75% hyväksyy muutoksen. Ja jos savuttomuus on kirjattu jo yhtiön yhtiöjärjestykseen, niin silloin se ainakin on pätevä ja jokainen asunnon ostaja on siihen ostaessaan sitoutunut.

Nyt kun tupakallaki mahdolistaa kaikenlaisia kieltoja niin tuollainen todellakin on mahdollista eikän ns. kohtuuton ehto.

Vierailija
46/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan. Tupakoin satunnaisesti ja varsinkin jos on kavereita kylässä ja ryypätään, ei onnistuisi. Hyvä juttu jos tuollaisia on ja saisi olla enemmänkin, ei kenenkään pitäisi joutua kärsimään toisten huonoista valinnoista.

Vierailija
47/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi. Inhoan tupakointia, mutta vielä enemmän inhoan kerrostalokyyläämistä ja tuollainen talo olisi varmasti täynnä kyylääviä naapuripoliiseja.

Luultavasti olisi vähemmän kyttääjiä kuin taloissa keskimäärin.

Vierailija
48/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi asuntoa tuollaisestataloyhtiöstä. Siinähän olisi jo yksi reunaehto valmiina, kun yrittää myydä sitä.

Myyntivalttihan se olisi, tupakointi vähenee kaiken aikaa.

Vierailija
49/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi vaikken tupakoikaan. Uskon että tuollaiseen taloyhtiöön valikoituisivat kokonaisvaltaisesti kaikkein vittumaisimmat mahdolliset nipottajanaapurit mitä vain missään voi olla. Lisäksi tuntuisi hullulta, ettei tupakoivat kaverini voisi käydä parvekkeella tupakalla.

Samaa mieltä,

Olen itse savuton (perheeni myös) mutta jos joku nauttii tupakoinnista hän niin saa parvekkeellaan /parvekkeellamme tehdä.

Olen elänyt aikana jolloin tupakoitiin elokuvateatterissa, junissa ja ravintoloissa-- ja silloin ihmiset olivat suvaitsevaisempia . Niponaapureita ja terveysterroristeja en lähelleni halua.

Vierailija
50/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa jo tästä ketjustakin että jotkut sai orgasmin pelkästä ajatuksesta että voisivat määrätä ettei naapuri saa polttaa ja oliko siellä jo grillaaminenkin kielletty?

44

Vierailija
51/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin mieluiten jonnekin maalle kohtuullisen matkan päähän jostain keskuksesta. Joku pieni mummon mökki olis ihan kiva.:)

T: 22-vuotias nuori mies/poika

Vierailija
52/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, tykkäisin myös allergiatalosta jossa hajusteiden liikakäyttöä voitaisiin suitsia. Nythän niin ei ole, vaan hajustajan oikeus hajustamiseen on suurempi oikeus ,kuin oikeus raittiiseen sisäilmaan.

Vierailija
53/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin heti, jos olisi: savuton, soittopelitön (radio ja tv sallittu), lemmikkieläimetön ja lapseton taloyhtiö. Tämän lisäksi bonusta olisi erittäin hyvä äänieristys. Olen niin hajonnut kerrostaloasumiseen muista ihmisistä lähtevä ennekoimattoman melun ja hajun takia, etten kohta enää kestä. Mutta varaa ei ole omakotitaloon siellä, missä töitä on.

En kuuntele radiota, joten se voidaan kieltää aivan hyvin.

Vierailija
54/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänetön taloyhtiö. Pehmustetut käytävät jottei askeleetkaan kuulu.

Koiraton taloyhtiö.

Lapseton.

Naimaton.

Vierailija
55/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vaihtoehtoisesti perustaa myös taloyhtiön tupakoiville? Siellä saisi polttaa sisällä, parvekkeella, pihalla ja yleisissäkin tiloissa? Siellä ei kukaan nipottaisi tupakoinnista ja kaikki käryttelisivät kuin korsteenit. Ja sitten olisi taloyhtiöitä meille, jotka eivät halua sitä käryä omaan asuntoonsa. T.ap

Vierailija
56/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä tuota tupakansavua teille noin paljon tulee? Minä asun 1983 rakennetussa kerrostalossa, jossa tiedän ainakin viiden lähinaapurin polttavan, eikä asuntooni ole koskaan tullut tupakansavua. Parvekkeella saatan jonkun etäisen tuoksun haistaa jostain, jos joku juuri samalla hetkellä tupakoi, mutta mistään häiritsevästä kärystä ei ole tässäkään kyse. Onko kaikilla täällä vetävät ikkunat tai ilmastointi jotenkin perseellään jos tuo tupakansavu on näin monelle noin iso ongelma?

Vierailija
57/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä tuota tupakansavua teille noin paljon tulee? Minä asun 1983 rakennetussa kerrostalossa, jossa tiedän ainakin viiden lähinaapurin polttavan, eikä asuntooni ole koskaan tullut tupakansavua. Parvekkeella saatan jonkun etäisen tuoksun haistaa jostain, jos joku juuri samalla hetkellä tupakoi, mutta mistään häiritsevästä kärystä ei ole tässäkään kyse. Onko kaikilla täällä vetävät ikkunat tai ilmastointi jotenkin perseellään jos tuo tupakansavu on näin monelle noin iso ongelma?

No ainakin tuttavani minulle hänen luona käydessään raivosi, kuinka astmaatikkona saa astmakohtauksia ja ei voi nukkua, kun alakerran sivunaapurissa polttavat parvekkeella. Kuulemma tulvii makkarin ikkunasta sisään ja hän saa astmakohtauksia ja migreeniä ja vaikka mitä. No siinä olin viikon hänen luonaan ja ihmettelin, kun en itse haista mitään. Ja sen viikon aikana myös selvisi, että kyseinen asunto on tyhjä ja myynnissä. Joten aika vaikea siellä on kenenkään tuprutella parvekkeella, kun siellä ei ketään asunut. Mutta siellä oli asunut aiemmin perhe, missä isäntä oli joskus polttanut savukkeen parvekkeella. Tuttavani ihan turhaan kakoi tukehtumispisteessä ventolinen kädessä astmakohtauksessa naapurin tupakoinnin takia, kun ei siellä edes ketään asunut.

Tämä minusta kuvaa aika hyvin näitä hajuyliherkkiä, jotka kuolevat ihan syöpään, kun naapurit käryyttävät heille astmakohtauksen ja vaikka mitä ja koko ajan haisee ja ei voi pitää edes ikkunoita auki.

Vierailija
58/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin muuttaa taloyhtiöön, jossa kaikilla olisi oltava lemmikit, tupakointi olisi sallittua ja pihalta löytyisi tarpeeksi kaukana ikkunoista sille kiva paikka jossa tutustua naapureihin ja yhdessä kanssa grillaltaisiin, ja nimenomaan hiiligrillillä koska siitä lähtee niin herkullinen tuoksu että ujoimmatkin naapurit liittyisivät seuraan.

Vierailija
59/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisi minulle todella hyvin! Mutta tietty muutkin seikat vaikuttaa, en nyt pelkästään savuttomuuden takia ostaisi kämppää. Olisipa savuttomuus normi taloyhtiöissä.

Vierailija
60/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Mannerheimintie 81:ssä, ja täällä on tupakointi kielletty tuuletusparvekkeilla ja pihalla. Ikkunat on uusittu pari vuotta sitten, enkä ole ikinä aiemmin asunut asunnossa, jossa on näin raikas sisäilma. Joko naapurit eivät tupakoi tai korvausilmanvaihto toimii erittäin hyvin uusien ikkunoiden takia. Olen tosi herkkä käristämisen ja tupakoinnin hajuille, joten olen ollut aika ällistynyt tästä, koska talo on rakennettu 1949.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi