Voinko pitää syntymäpäiväjuhlat itselleni ja ystävilleni, joissa tarjoilen lempiherkkujani?
Täytän kesäkuussa 40 vuotta. Haluaisin pitää pienen kahvitilaisuuden kotonani tästä syystä. Voinko ostaa/tehdä/tilata omaan kotiini ja omiin juhliini kakkuja, leivoksia, pikkuleipiä, voileipäkakkuja ja muita herkkuja, joista pidän? Voinko tarjota vain sellaista, jota itse haluan syödä ja josta itse nautin?
Tuntuu siltä, ettei mitään juhlia voi enää pitää päivänsankarin näkökulmasta, vaan tarjottavat pitää valita vieraiden mukaan. Miksi? Miksei vieras, jolla on allergia tai erityinen ruokavalio, voi tulla juhliin ja todeta, ettei nyt näissä juhlissa voikaan syödä mitään ja syö sitten kotona ennen tai jälkeen. Miksi jokaiseen erilaiseen allergiaan tai ruokavalioon pitäisi olla jotenkin varautunut? En käsitä.
Jos minä haluan tarjota suklaakakkua, voinko tarjota sitä, vaikka se sisältäisi eläinperäisiä ainesosia, gluteenia, laktoosia, sitrushedelmiä, johanneksenleipäpuuta, E-koodeja, vehnää, soijaa ja palmuöljyä?
En vain nyt oikeasti jaksaisi alkaa miettiä omiin juhliini tarjottavia, jotka käyvät kaikille ja joita en sitten itse edes halua syödä.
Kommentit (22)
Helpointa on pitää nyyttärit, jokainen tuo mitä haluaa. Samalla saat rennon ilmapiirin kun jokainen osallistuu jotenkin niin ei tarvitse olla vaivaantunut.
Et voi pitää yhtään minkäänlaisia kutsuja, koska minä tulen asiasta kateelliseksi.