Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy psykiatriselta sairaanhoitajalta

Vierailija
09.04.2016 |

Haluatko kysyä jotain psykiatriselta sairaanhoitajalta? Vastailen hetken aikaa.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa täällä taas mustamaalaa psykiatrian avohoitoa. Itse olen saanut käydä jo kymmenen vuoden ajan kerran viikossa. Ikinä ei ole tarvinnut apua pyytää. Päinvastoin. Kaiken lisäksi mulla on aivan maailman paras hoitaja ja lääkäri. 

Mutta kysymys: Onko mikään tapaus jäänyt kummittelemaan mieleen? Tekeekö esim. pahaa katsoa todella ahdistunutta ihmistä?

Vierailija
62/72 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vaikein potilasryhmä? Millaista palkkaa saat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vaikein potilasryhmä? Millaista palkkaa saat?

Potilaita on ihan mahdotonta luokitella johonkin ryhmiin, sillä saman diagnoosiluokituksen sisällä on todella suurta variaatiota. Omasta mielestäni kaksisuuntainen mielialahäiriö ja skitsoaffektiivinen häiriö ovat potilaan kannalta kaikkein ikävimpiä sairauksia ja heitä on usein hyvin haastavaa auttaa. Lisäksi monet harhaluuloisuushäiriöistä kärsivät potilaat ovat haastavia, koska heitä on hankala sitouttaa lääkehoitoon ja siitä on usein huono vaste.

Teen päivätyötä, joten palkka on aina sama hieman yli 2000€ käteen kuussa.

Vierailija
64/72 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa täällä taas mustamaalaa psykiatrian avohoitoa. Itse olen saanut käydä jo kymmenen vuoden ajan kerran viikossa. Ikinä ei ole tarvinnut apua pyytää. Päinvastoin. Kaiken lisäksi mulla on aivan maailman paras hoitaja ja lääkäri. 

Mutta kysymys: Onko mikään tapaus jäänyt kummittelemaan mieleen? Tekeekö esim. pahaa katsoa todella ahdistunutta ihmistä?

Mukava kuulla positiivisiakin kokemuksia! Muista joskus kiittää myös heitä, siitä tulee uskomattoman hyvä mieli!

Monet asiat ovat jääneet syvälle mieleen, niin hyvät kuin pahatkin. Ikävimpiä ovat varmasti itsemurhatapaukset. Silloin sitä aina miettii, olisiko itse voinut tehdä vielä jotain enemmän ja paremmin. Mutta myös paljon hienoja yhteisiä onnistumisen hetkiä potilaiden kanssa on jäänyt mieleen roppakaupalla.

Vierailija
65/72 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnnostaa syömishäiriöisten ajatusmaailma. Minkälaisia potilaita anorektikot ja muut syömishäiriöiset on? Onko kaikki yhtä fanaattisia kuin eräs nimeltä mainitsematon palstailija? Kuinka moni anorektikko on kuollut sun työssäoloaikana?

Vierailija
66/72 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hanakasti ja millaisissa tilanteissa suosittelet mieliaalääkkeitä potilaalle? Koetko turhauttavana sen, jos potilas empii lääkkeiden ottoa vaikka selvästi voisi hyötyä siitä? Miten koet, jos potilaan tila ei muutu (kohene) hoidosta huolimatta? Onko työssäsi ns tulosvastuu tai tavoitteita potilaiden parantumiseen liittyen?

Itselleni keskustelut psyk. sairaanhoitajan kanssa ovat olleet todella hyödyllisiä. Kiitos! Teette arvokasta työtä.

Vierailija
67/72 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai mustamaalataan? Ihan itse ovat psykiatrialla onnistuneet sössimään maineensa, siitä on turhautuneita/suuttuneita potilaita turha syyllistää, mikä tuntuu olevan btw psykiatrisella se ainut "hoito". Potilaiden syyllistäminen, tarinoiden keksiminen potilaspapereihin, olemattomien oireiden ja diagnoosien lätkiminen. Sairaudentunnottomuus-kortin käyttäminen, kun ei parempaan pystytä. Siinä pähkinänkuoressa psykiatrinen "hoito".

Vierailija
68/72 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hoitaja linjoilla?

Vierailija
69/72 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minkä verran voi käyntikertoja olla?

Vierailija
70/72 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, potilaatkin voivat vastata :)

Vierailija
71/72 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minun pitää kysyä? 

Vierailija
72/72 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Hyvän hoidon kulmakiviä ovat kuitenkin oikeanlainen lääkitys, luottamuksellinen ja pitkäkestoinen hoitosuhde sekä toimintakykyä ylläpitävä tekeminen%

Luottamuksellinen hoitosuhde on kyllä koominen ilmaus, kun kaikki potilaan sanomiset ovat kaikkien halukkaiden luettavissa potilastiedoista. Jopa hieroja jolla on fysioterapeutin pätevyys, saa halutessaan plärätä psyk lehtiä. Samaten hammaslääkäri.

Pitkäkestoinen samassa lauseessa luottamuksellisen kanssa taas antaa ymmärtää, että potilasta hoitavat koko ajan samat henkilöt. Lääkärit kuitenkin vaihtuvat viuhuen ja psh:kin saattaa vaihtua useampaan kertaan potilaasta riippumattomista syistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan