Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kysyt lähes vieraaltakin, missä hän on töissä?

Vierailija
09.04.2016 |

Olen ollut 15 vuotta kaupan asiaaspalvelupisteessä osa aikaisena työntekijänä, koska haluan niin. Töitä on lähinnä viikonloppuisin. Asiakaita näyttää kovasti vaivaavan missä olen töissä, koska maanatai aamuna minua ei koskaan näy.... Mikä vi...ttu teitä vaivaaa?? Mitä v se teille kuuluu vaikka teen vain osa.aikaista.?. Tänään taas vastailin useaan kertaan kyselyyn; Mitä teen työkseni kun tänne viikonloppuna ehdin. Ym paskaa. ##$$#@¥£¥¥

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnu. Siis sun työkaverit kysyy? Vai asiakkaat? Vai ihan kaikki?

Mitä sulta sitten pitäisi kysyä, jos haluaa tutustua?

Vierailija
2/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, missä olet koulussa mitä teet työksesi? ihankuin työ määrittelisi mut kokonaan. ärsyttävää. olen paljon moniulotteisempi kuin se mitä teen työkseni tai opiskelen sillä hetkellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro niille! Suomalainen ottaa kaiken keskustelun uteluna.

Vierailija
4/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaat kysyvät kun jättelevät etupäässä veikkauskuponkejaan. Pääsääntöisesti yli 55 vuotiaat. Itse olen 38v, et tuskin elämänkumppaniksi havittelevat, ja taloudellista tilannetta heti alkuun tiedusteevat...

Ap

Vierailija
5/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin kotiäiti vuosinani, että kuinka paljon ihmiset lokeroi ja olettaa duunin perusteella.

Mä en ole puhunut 15 vuoteen töistäni.. kotona ja töissä, mutten vapaalla.

Kiertelen kysymykset ja vaihdan puheenaihetta. Jos esim illanistujaisissa kerrotaan työjuttuja olen hiljaa.

Jännä huomata, että osa ihmisistä täysin henkilöityy työminäänsä. Ihan kuin sitä ihmistä ei ole muuten olemassakaan. Joillekin pamahtaa vanhemmuus päähän vastaavasti. Harva on oma itsensä.

Vierailija
6/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin kotiäiti vuosinani, että kuinka paljon ihmiset lokeroi ja olettaa duunin perusteella.

Kiertelen kysymykset ja vaihdan puheenaihetta. Jos esim illanistujaisissa kerrotaan työjuttuja olen hiljaa.

Jännä huomata, että osa ihmisistä täysin henkilöityy työminäänsä. Ihan kuin sitä ihmistä ei ole muuten olemassakaan. Joillekin pamahtaa vanhemmuus päähän vastaavasti. Harva on oma itsensä.

Jännä huomata. Kuinka työ ja siitä puhuminen on tabu.

Vierailija
7/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kysy heiltä, että missä he ovat töissä kun ehtivät lottojaan tänne jättelemään. Työntekijät ovat aivan kun avointa riistaa, joilta voi kysyä vaikka rintsikkojen kuppikokoa, ja siihen pitää ystävällisesti vastata.... Mitä se teille kuuluu, kysyn vaan?.

Ap.

Vierailija
8/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄ. Mun mielestä työpaikka on oikeastaan yksityisasian asteella samalla tavalla kuin vaikka perhesuhteet, missä ja miten lomailen, millaista kotonani on, jne. Työkuvioissa en siis tietenkään "piilottele", mutta musta on käsittämätöntä miten jossain sukujuhlissa on ihan korrektia pamauttaa kysymyksiä toisen työpaikasta. Se on jopa sään kanssa samalla tasolla aiheiden kanssa joista voi muka aina puhua kenen kanssa vaan. En käsitä. Ei mun työt tai niiden hakeminen tai niiden puuttuminen tai mun tyytyväisyys niihin ole mikään yleinen puimisen aihe.

Vierailija
9/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää kysymys sukujuuristani. En ole tavallisen suomalaisen näköinen, joten tuiki tuntemattomat katsovat oikeudekseen udella syntyperääni. En minäkään kysele ihmisiltä ovatko savolaisia vai mahdollisesti saamelaisia. Ärsyttävää.

Vierailija
10/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain small talkia, ei kannata niin vakavasti ottaa.

Vierailija
11/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä sinun itseäsi harmittaa ammatinvalinnassasi tai opiskelussasi?

Vierailija
12/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa kysyä jos haluaa keskustelun avata?

Vierailija
13/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat kyselevät siis sinulta töissä ollessasi, missä olet töissä....?

Vierailija
14/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Vierailija
15/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä noin 4 vuotta sitten irtisanoin itseni vakiduunista. Uusi työ oli jo tiedossa, lopetin duunin siis huhtikuussa ja uusi oli alkamassa elokuussa. Vietin ihanaa kesää ja olin todella onnellinen. 

Hassua oli, kun vastasin kyselyihin "olen työtön " , se ihmisten vaivaantuneisuuus ja kiemurtelu. Monet meni ihan lukkoon ja alkoi sönköttämään jotakin aiheen vierestä.

Kyllä, uskomattoman paljon työ määrittää ihmistä. 

Vierailija
16/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en tajua miksi ihmiset kyselee sulta sun työpaikalla missäolet töissä? Näkeehän ne kysymättäkin että siellähän sä olet! Mä kysyn kyllä uusilta tutuilta mitä he työkseen tekee, ja sitä saa mullaki kysyä. Jos joku kiertelee, syy on useimmiten se, ettei ole töissä. Työttömyyttä ihmiset häpeilee, ja mieluummin jättää kertomatta, sillä säästyy kuulemassa sitä saarnaa siitä miten tekevälle aina löytyy... Itse kysyn puhtaasta kiinnostuksesta kyseisen ihmisen elämää kohtaan. Jos mua ei kiinnosta hänen elämänsä, en kysy ylipäätään mitään, kun ei kiinnosta tutustua.

Vierailija
17/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä kotona takavuosina. Aika usein naapurit kyselivät, että etkö ole saanut töitä. Kävin esim. lenkillä ja hiihtämässä aamupäivällä ja jatkoin sitten töitä. Ei olisi saanut, kun kerran oli yrittäjä. Olisi pitänyt tehdä visusti 8-16, ei silloin kun itsestä tuntui. Mulla ihan puhtaasti kulukorvauksella tehtäviä töitä, ei palavereja yms. joten pystyin tekemään vaikka yöllä, jos siltä tuntui. 

Vierailija
18/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin äitiysloman aikana kyseltiin, missä olen töissä. Usein tuli sitten pitkä hiljaisuus eikä mitään vastausta. Korkeasti koulutettu nainen veti hiljaiseksi. Ei muuten, mutta jos kysyy, olisi hyvä kestää vastauskin.

Vierailija
19/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaat kysyvät kun jättelevät etupäässä veikkauskuponkejaan. Pääsääntöisesti yli 55 vuotiaat. Itse olen 38v, et tuskin elämänkumppaniksi havittelevat, ja taloudellista tilannetta heti alkuun tiedusteevat...

Ap

Olet sekaisin, ap. He eivät tiedustele pankkisaldoasi, vaan jutustelevat kanssasi ja ilmaisevat tuolla "missä olit, kun et ollut täällä maanantaina", että (käsittämätöntä kylläkin) pitävät sinua kivana aspana ja ovat kaivanneet sinua.

Halusit tai et, ammatti ja työpaikka ovat yleisiä ja neutraaleja keskustelunaiheita. Niitä kysytään, kun tutustutaan johonkuhun.

Jos podet huonoa omaatuntoa tai nolostelet työpaikkaasi, se on sinun oma ongelmasi. Todennäköisesti nolostelet ihan turhaan, koska vain harvat pitävät mitään rehellistä työtä vähäarvoisena. Minä en ainakaan pidä.

Vierailija
20/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä kotona takavuosina. Aika usein naapurit kyselivät, että etkö ole saanut töitä. Kävin esim. lenkillä ja hiihtämässä aamupäivällä ja jatkoin sitten töitä. Ei olisi saanut, kun kerran oli yrittäjä. Olisi pitänyt tehdä visusti 8-16, ei silloin kun itsestä tuntui. Mulla ihan puhtaasti kulukorvauksella tehtäviä töitä, ei palavereja yms. joten pystyin tekemään vaikka yöllä, jos siltä tuntui. 

Ai ne naapuritko sanoivat näin, että ei saa käydä ulkona aamupäivällä ja pitäisi tehdä visusti töitä 8-16? Aikamoisia naapureita. Vai olisko vähän omaa tulkintaa ja värikynää mukana.