Työkaveri syö paljon enemmän minuun nähden ja on hoikka
Havahduin tähän kun olimme yhteisellä työkomennuksella kuukauden verran. Asuimme hotellissa ja vietimme neljän viikon ajan lähes kaiken sjan yhdessä.
Olemme samaa ikäluokkaa. Hän on hoikka, mutta minulla on 25 kiloa ylimääräistä.
Huomasin, että tämä hoikka työkaveri syö lähes tuplasti sen, minkä minä syön. Söimme samoja ruokia, joten laadussakaan ei ollut eroa. Työkaverini lenkkeilee koiransa kanssa, itse pyöräilen työmatkat 14 km/päivä ja vesijuoksen kerra/ kaksi viikossa.
Miten on mahdollista, että hän on hoikka ja minä lihava??
Kommentit (45)
Ai niin, tässä on unohtunut kysyä, että minkä pituisia olette? Sekin vaikuttaa asiaan, jos hän on pitkä ja sinä reilusti lyhyempi, niin sillä on iso vaikutus asiaan myös. Pitkä kun saa painaa enemmän ollakseen hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti sen hänen ruokamääränsä tuplaus oli kuitenkin salaatteja yms. Sekä jos sinä otat leipää ja hän ei, pienistä asioista ne kalorit tulevat. Sekä mitenkäs juomat? Jos toinen juo vaan vettä se on ihan eri asia kuin juoda kotikaljaa, mehua tai maitoa. Toinen laittaa kahviin sokeria ja maitoa, toinen juo mustana. Kaikista tällaisista asioista niitä kaloreita tulee.
Ei. Kyllä työkaveri söi tuplat ihan kaikessa. Ei vain porkkanoissa. Joikin alkoholia enemmän kuin minä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä toiset vasn on luonnostaan hoikkia.
Sarjassamme läskien tekosyitä.
Onko hän piiloliikkuja? Eli heiluttaa jalkaa istuessa, elehtii puhuessa, vaihtaa asentoa usein. Tämä on ainakin yhdistetty liikunnaksi jota ei tajua eroksi, mutta näkyy energiankulutuksessa.
Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että pysyäkseen hoikkana tai laihtuakseen pitää syödä tarpeeksi.
Aineenvaihdunta ei ole geeneissä vaan ravinnossa.
Syökää!!!!
Se, että söitte samoja ruokia, ei vielä tarkoita, että täytitte lautasenne samalla lailla. Toisin sanoen työkaverisi noudattaa todennäköisemmin lautasmallia kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että pysyäkseen hoikkana tai laihtuakseen pitää syödä tarpeeksi.
Aineenvaihdunta ei ole geeneissä vaan ravinnossa.Syökää!!!!
Näin mä olen tehnyt ja tässä ollaan!
T. Läski
Voi helvetti sentään kun sylettää tämä keskustelu, kun joka toisessa viestissä jauhetaan aineenvaihdunnasta! Lukekaa nyt helvetti sentään vähän biologiaa, sillä aineenvaihdunnan nopeudella ei ole oikeastaan yhtään mitään tekemistä lihomisen tai laihtumisen kanssa.
Onko työkaverisi samaa sukupuolta?
Onko samaa ikäluokkaa?
Onko yhtä pitkä/painava?
Miksikö kysyn? Koska nämä kaikki vaikuttavat kulutukseen.
Jos kumpikaan ei reissussa lihonut, niin sehän tarkoittaa vaan sitä, että kumpikin syö sen verran mitä kuluttaa. Mutta ehkäpä olet aiemmin syönyt enemmän ja siitä ne lisäkilot ovat alun alkaen tulleet? Nythän et laihdu syömällä saman verran kuin kaverisi, vaan nyt kohtuusyöminen estää sinua lihomasta lisää.
Toki voi olla niin, että kaverisi on huolettomampi ja nukkuu paremmin/pidempään. Valvominen ja stressihän lihottavat myös. En tosin kiistä, etteikö geeneillä olisi myös merkitystä...mutta kaikkea sen syyksi ei voi laittaa.
Syytä vanhemmiltasi saamiasi geenejä kotka tarraa jokaisen ylimääräisen palan sitkeiksi rasvasoluiksi sisäelintesi ympärille hitaasti sinua tappaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä toiset vasn on luonnostaan hoikkia.
Sarjassamme läskien tekosyitä.
Ei, kun hoikkien.
Työkaveri on 4 cm minua pidempi. Olemme molemmat naisia. Hän joi kahvin kermalla, santsasi ruokaa, söi leipää ja joi viiniä. Hänen housunsa ovat kokoa 36, minun 46.
Työkaveri syö enemmän, mutta liikkuu vähemmän kuin minä.
ap
Keksitään ihan kaikki mahdolliset selitykset PAITSI se, että ap söisi liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti sentään kun sylettää tämä keskustelu, kun joka toisessa viestissä jauhetaan aineenvaihdunnasta! Lukekaa nyt helvetti sentään vähän biologiaa, sillä aineenvaihdunnan nopeudella ei ole oikeastaan yhtään mitään tekemistä lihomisen tai laihtumisen kanssa.
Ahhahahaha, viikon vitsi! Aineenvaihdunta määrittää kaiken! Miksi toinen syö tuplasti muttei liho? Koska hänellä on hyvä aineenvaihdunta, moottori käynnissä ja tankki täynnä! No miten saa hyvän aineenvaihdunnan? Syömällä! Puhdasta (ei valmisruokia) ruokaa, luonnonmukaista ja ravitsevaa ruokaa! Siten saa hyvän aineenvaihdunnan ja voi syödä silloin tällöin suklaalevyn ja kaksi pitsaa eikä liho...
Ja kalorien laskemisessa ei ole mitään järkeä, joku lihoo samalla kalorimäärällä ja toinen laihtuu, ei toimi!! Ja mitä vähemmän kaloreita pitkällä aikavälillä, sen laiskemmaksi aineenvaihdunta muuttuu!
Laihduttajan pitää syödä kolmen tunnin välein ravitsevaa ruokaa, muuten rasva ei pala!
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri on 4 cm minua pidempi. Olemme molemmat naisia. Hän joi kahvin kermalla, santsasi ruokaa, söi leipää ja joi viiniä. Hänen housunsa ovat kokoa 36, minun 46.
Työkaveri syö enemmän, mutta liikkuu vähemmän kuin minä.
ap
Alkuperäisestä viestistä päättelin, että työkaveri liikkuu enemmän. Minä sekä pyöräilen töihin, että lenkkeilen koiran kanssa, ja tottakai kolme kertaa päivässä (väh yksi pitkä lenkki) koiran kanssa lenkkeily kuluttaa enemmän energiaa, kuin alle tunti pyöräilyä päivässä. Jos siis 14 km oli edestakainen työmatkasi.
Olet pilannut suolistosi vuosikymmenten saatossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahhahahaha, viikon vitsi! Aineenvaihdunta määrittää kaiken! Miksi toinen syö tuplasti muttei liho? Koska hänellä on hyvä aineenvaihdunta, moottori käynnissä ja tankki täynnä! No miten saa hyvän aineenvaihdunnan? Syömällä! Puhdasta (ei valmisruokia) ruokaa, luonnonmukaista ja ravitsevaa ruokaa! Siten saa hyvän aineenvaihdunnan ja voi syödä silloin tällöin suklaalevyn ja kaksi pitsaa eikä liho...
Ja kalorien laskemisessa ei ole mitään järkeä, joku lihoo samalla kalorimäärällä ja toinen laihtuu, ei toimi!! Ja mitä vähemmän kaloreita pitkällä aikavälillä, sen laiskemmaksi aineenvaihdunta muuttuu!
Laihduttajan pitää syödä kolmen tunnin välein ravitsevaa ruokaa, muuten rasva ei pala!
Juuri tasan näin!!!!
Eli onko niin, että geenit hyväksytään hoikkuuden selitykseksi, mutta ei ylipainon??
ap