Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka olet nopea hoksaamaan, ärsyttääkö muiden hitaus sinua?

Vierailija
08.04.2016 |

Mua ärsyttää.
Riepoo välillä niin helvetisti, kun toinen on niin hidas niin hidas. Joko se ei hoksaa, tajua, tai ehdi reagoida. Joskus tulee ihan tekee-mieli-kuristaa oloja.
Kaiken kukkuraksi ja kruunuksi keskuudessamme elää ihmisiä jotka ei KOSKAAN tajua kupletin juonta.

Miten selviätte ärtymyksenne kanssa?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ja siitä on suorastaan haittaa 65-vuotiaan esimieheni kanssa, joka roikkuu työelämässä viimeiseen asti eläkkeensä perässä. Hyvä kun koneensa osaa käynnistää ilman apua. Ei jumalauta. Nämä tukot pitäisi saada asap pois työelämästä.

Vierailija
42/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei niinkän ärsytä hoksaamisen hitaus, vaan se, että niin iso osa ihmisistä ei tunnu ollenkaan ymmärtävän syy-seuraus -yhteyttä asioissa. Looginen ajattelukyky tuntuu nykyään puuttuvat niin monelta, että tekisi toisinaan mieli hakata päätä seinään, kun esim. töissä  kuuntelee kokouksissa joidenkin esityksiä/ehdotuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua enemmän haittaa oma ristiriitaisuuteni ja se että minua ei tajuta. Olen ADHD ja neurologin mukaan olen kompensoinut älykkyydellä elämässäni.

Vierailija
44/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää.

Riepoo välillä niin helvetisti, kun toinen on niin hidas niin hidas. Joko se ei hoksaa, tajua, tai ehdi reagoida. Joskus tulee ihan tekee-mieli-kuristaa oloja.

Kaiken kukkuraksi ja kruunuksi keskuudessamme elää ihmisiä jotka ei KOSKAAN tajua kupletin juonta.

Miten selviätte ärtymyksenne kanssa?

riippuu ja roikkuu tilanteesta. Onhan siinä oma hauskansa kun oikein ei vain tajua. Sitten kun joku on vain hidas, kuten kaveri. kymmenen sekunnin säännöllä ei pärjää shakissa. koita voittaa kirjemallina, et voita. Sama jätkä on suunnilleen nero netti jutuissa.

En edes yllättyisi vaikka vakoilisi juuri nyt. Sama on opettanut muutamia suojauksia niin varmasti osaa kiertää ne mitä suosittelee. Tosin mä olen niin tylsä tyyppi ettei mua kukaan jaksa vakoilla.

Vierailija
45/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "nopeaälyiset" voivat olla myös ärsyttäviä, kun pyrkivät oikotietä johtopäätöksiin, ennen kuin asia on edes kuultu loppuun. Eli päätyvät sitten kommentoimaan eri asiaa kuin mistä oli edes kyse.

Tässä on kyse ihan eri ominaisuudesta, jotka tuskin edes korreloivat.

Olin kans tulossa kommentoimaan että näitä "nopeaälyisiä" on kans nähty. Samaten olen yhden mukafiksun (tai miksei useammankin) kanssa tehnyt paritöitä ja hermostunut siihen niiden skarppeihin huomioihin ja kärsimättömyyteen kun en pysy heidän tahdissaan. Todellisuudessa hoksottimet pelaavat samaan tahtiin kuin muillakin, mun vain olisi pitänyt osata lukea heidän ajatusmaailmaansa ja tajuta ajatella samoja asioita kuin he tismalleen samalla hetkellä. 

Vierailija
46/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ärsytä, tuleepahan jotain haastetta kun yrittää saada toisen ymmärtämään mahdollisimman nopeasti (ja mielellään niin, että toinen saa sen tunteen, että on oikeasti itse hoksannut asian). Sellaiset ihmiset ärsyttää, jotka eivät edes yritä ymmärtää ja ovat mielestään hirmu fiksuja vaikka oikeasti eivät vaan tajua. Hitauden myöntäminen ja neuvon kysyminen on sekin mielestäni jonkinlaista älykkyyttä, fiksu ihminen tajuaa milloin ei tajua.

Vierailija
47/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena, tuo viittaa ennemminkin huonoon itsetuntoon.

Vierailija
48/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miestäni nopeampi ja parempi. Muuten kai yliopistomaailmassa keskiverto.

Meillä on se ongelma, että.miehelläni on ylikorostunut itsetunto. Hän ei siedä sitä, että hoksaan asiat selvemmin kuin hän ja sitten korjailen hänen toimiaan oikeaan suuntaan. Raivostuu. Aina korjailen ja päällepäsmäröin

kuulemma. Tulee kunnon riita.

Ratkaisu: minä en korjaa juuri koskaan. Mies tehköön virheitä ja ajakoot vaikka ilman valoja. Minä ärsyynnyn mielessäni.

Jäi äsken lainaus pois... siis huono itsetunto miehellä, ei ylikorostunut.

Vierailija
49/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että iso osa ketjuun vastanneista yliarvoi oman älykkyytensä aika räikeästi.. :D Kunnon circle jerk käynnissä täällä.

Vierailija
50/62 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Mies on todella nopea hoksaamaan asioita ja minä nähtävästi en :) Se jaksoi riepoa miestä muutaman vuoden, nyt jo malttaa rauhassa selittää ennen kuin kysynkään. 

Ei sulla mitään miestä ole. Loser!

Vierailija
51/62 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Rauhallisesti selvitän asiat työkaverille, jolla menee hieman kauemmin ymmärtää asiat. Ainut asia, joka ärsyttää on päälle puhuminen. 

Vierailija
52/62 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nopeaälyiset voivat olla hyvin egoistisia ja heti ärsyyntyvät jos joku ei oivalla jotakin yhtä nopeasti kuin he. Samat henkilöt kyllä yleensä ärsyyntyvät myös siitä, jos oivaltavat joskus jonkun asian hitaammin kuin muut. Tästä on kokemusta myöskin. Eräs henkilö aina korosti omaa älykkyyttään ja sitten kun joskus oivalsi asian hitaammin niin oli heti ihan vaikeana, että "Miksi minä en ymmärtänyt heti tätä asiaa", ihan kriisin paikka tuntui olevan hänelle.

Viisaat ihmiset ymmärtävät että meitä on hyvin monenlaisia.

Vierailija
53/62 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä. Tai jos joku takeltelee/hidastelee selittäessään jotain asiaa tulee aina hinku täydentää lause loppuun. 

#20 on oikeassa, olen juuri tuollainen joka on jo menossa projektin puolivälissä vaikka ohjeitakaan ei ole vielä annettu loppuun saakka:) Onneksi 9/10 kertaa puhun oikeasta asiasta

Ei se varmaan ole mitään erityistä älykkyyttä, toiset vain on nopeita ja luovia ajattelussaan. 

Vierailija
54/62 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhvhh kirjoitti:

Huono kotikasvatus tai lellitty olet. Ehkäpä jopa ylimielinen. Yleensä älykkäät ihmiset ovat sellaisissa töissä jossa myös muita älykkäitä. Missä kohtaat näitä näin paljon tyhmempiä ihmisiä? Lohdutukseksi voin sanoa, että ei kaikkien hoksottimet ole välttämättä paljoa sun hoksottimia huonommat...

Voi kyllä, ärsyttää hitaasti hoksaavat. Töissä ei ärsytä, koska työ on vaativaa asiantuntijatyötä, joten kaikki ovat keskivertoa fiksumpia. Myös kaikki ystäväni ovat nopeaälyisiä ja korkeasti koulutettuja. Tiedostan olevani tavallaan älykkyys-/koulutussnobi, mutta viihdyn kuplassani mainiosti. Välillä, kun täältä joutuu pois ja tekemisiin hidasälyisten kanssa, niin hermothan siinä meinaa mennä. En kuitenkaan koskaan ole ilkeä heille sen takia. Näin netissä nimettömänä voin sanoa.

Vierailija
55/62 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut älykkäät ihmiset ovat todella huonoja selittämään asioita selkeästi muille. Työelämässä hankalaa, koska he jotenkin saattavat olettaa, että toinen ymmärtää parista sanasta jonkun monimutkaisen asian.

Vierailija
56/62 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minä tunnen vaan sellaisia huippuälykkäitä, jotka ovat rauhallisia, hitaita eivätkä yhtään sanavalmiita. Kykenevät ratkaisemaan ja ymmärtämään todella monimutkaisia asioita. Lisäksi he ovat hyväkäytöksisiä, vaatimattomia ja mukavia. Toki muunkinlaisia älykkäitä varmasti on olemassa.

Vierailija
57/62 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi juuri tuo että tekisi mieli kuristaa olo.

Olen aika älykäs ja äkkipikainen. Harmikseni olen saanut todella paljon pataani, kun en kuitenkaan ole lahjakas tai kovinkaan hyvä tappelemaan.

Kokemuksesta voin sanoa että ei ole älykästä rikkoa koskemattomuutta ja tönäistä toista, jos toinen tuntuu hölmöltä. Tönäisy voi toimia eräänlaisena heijauksena ja kun kohde heijaa takaisin nyrkin kanssa niin liike-energia on suurempi kuin ilman heijausta ja siitä tulee iso kuhmu päähän.

Olen saanut myös muita osumia kuin nyrkistä. Yleisesti käytöstapani on parantunut vuosien saatossa ja olen alkanut oppia sietämään hölmöjäkin ihmisiä.

En siis enää ajattele että vähän tyhmemmät pitäisi laittaa kaasukammioon :)

Vierailija
58/62 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älykkyys ei saisi olla mikään ihmisarvon mittari. Itse määritän ihmisiä monilla muillakin asioilla. Arvostan korkeammalle esim. empaattisuutta ihmisissä. Valitettavasti nykyisin törmää kyllä työelämässä varsinkin ihmisiin, jotka tuntuvat määrittävän koko ihmisen pelkästään älykkyyden perusteella. Yleistä erityisesti asiantuntija-aloilla.

Vierailija
59/62 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin itse olisi vetänyt speediä ja muu maailma käyttää kannabista.

Ei se silti ärsytä, pitää oppia ymmärtämään että he nauravat aamun vitseille vasta yöllä

Vierailija
60/62 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös huippuälykäs, kyllästynyt kaikkiin tyhmiin, osoitan sen joka paikassa selkeästi muille. Olen porukan fiksuin, kun teen kaiken niin nopsaan ja puhun niin nopsaan, sehän on se mittari. Huutelen täältä evoluution huipulta tyhmille kuten ap, koska olen niin älyni ansainnut, niin ärsyttää. Onneksi täältä palstalta löytyy paljon kohtalotovereita ja lisää tulee koko ajan.