Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka olet nopea hoksaamaan, ärsyttääkö muiden hitaus sinua?

Vierailija
08.04.2016 |

Mua ärsyttää.
Riepoo välillä niin helvetisti, kun toinen on niin hidas niin hidas. Joko se ei hoksaa, tajua, tai ehdi reagoida. Joskus tulee ihan tekee-mieli-kuristaa oloja.
Kaiken kukkuraksi ja kruunuksi keskuudessamme elää ihmisiä jotka ei KOSKAAN tajua kupletin juonta.

Miten selviätte ärtymyksenne kanssa?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää.

Riepoo välillä niin helvetisti, kun toinen on niin hidas niin hidas. Joko se ei hoksaa, tajua, tai ehdi reagoida. Joskus tulee ihan tekee-mieli-kuristaa oloja.

Kaiken kukkuraksi ja kruunuksi keskuudessamme elää ihmisiä jotka ei KOSKAAN tajua kupletin juonta.

Miten selviätte ärtymyksenne kanssa?

Lääkitys kannattaa tarkistaa - tasoittavaa aamuisin. Myös erakoitumista suosittelen sulle, ettei me tavalliset ihmiset pilata sun elämää. Ootko muuten varma, että hoksaat asiat oikein. Anoppin (joka myös omaa tämän sinun kykysi) hoksaa asiat aina samalla tavalla eikä oikeasti ymmärrä! On niin pelottava akka, ettei sille voi alkaa selittää mitään...

Vierailija
22/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "nopeaälyiset" voivat olla myös ärsyttäviä, kun pyrkivät oikotietä johtopäätöksiin, ennen kuin asia on edes kuultu loppuun. Eli päätyvät sitten kommentoimaan eri asiaa kuin mistä oli edes kyse.

Tässä on kyse ihan eri ominaisuudesta, jotka tuskin edes korreloivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on omaa vajavaisuutta, jos moinen ärsyttää.

Vierailija
24/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ärsytti. Vanhempana sitä on suvaitsevampi tai ehkä olen itse hidastanut. Mutta ei älykkyys vaadi nopeutta; mua ärsyttää ehkä eniten se, että joku haluaa tietää kaikki merkityksettömätkin yksityiskohdat ennen kuin voi sanoa mitään.

Vierailija
25/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä kohtuullisen nopeaälyinen, mutta eräitä tyyppejä on vain niin kivaa ärsyttää leikkimällä tahallaan hidasjärkistä ;D

Mulla on samaa vikaa. Leikin hidasjärkistä ja puhun epäselvästi, oikeasti mua ei sillä hetkellä kiinnosta jonkun seura tai mulla on tärkeämpää tekemistä. Sitten jos joku tuon pohjalta yrittää alkaa vittuilla ja ottaa minusta henkistä yliotetta, niin näpäytän takaisin sellaisella verbaalitykityksellä että toinen jää ihmettelemään.

Miksi näin, no kun en jaksa sellaista jokapäiväistä pikku naljailua (hyväntahtoista vittuilua). Se on jotain ihmeen kisailua ja hoksottimien testailua, en vain ymmärrä miten sillä nostetaan ilmapiiriä.

Vierailija
26/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhvhhh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo viisikymppinen ja sopeutunut asiaan.

Nuorempana ärsytti suunnattomasti. Sittemmin keski-iässä ärsyttää toki edelleen, mutta siihen on sopeutunut. 

Pyrin valitsemaan seurani hoksaavaisemman laidan mukaan, mutta työelämässä se ei ole aina mahdollista. Vapaa-ajalla kyllä. 

Siis mitä? Olet töissä tyhmien kanssa. Älykäs on varmaan kumminkin yhtä älykkäästä porukassa töissä. Vaihda ihmeessä hommiin jossa älykkäitä!! Vai oletko kunnianhimoton ja jäänyt keskijohtoon?

Esimerkiksi hoitoalan hommissa me lääkärit joudutaan aina olemaan töissä kaiken maailman sihteerien ja hoitajien kanssa. Lastenpsykiatrialla jopa verkostoneuvottelemaan opettajien ja sosiaalityöntekijöiden kanssa.

Ammatinvalintakysymys tietysti.

Vierailija
27/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhvhhh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo viisikymppinen ja sopeutunut asiaan.

Nuorempana ärsytti suunnattomasti. Sittemmin keski-iässä ärsyttää toki edelleen, mutta siihen on sopeutunut. 

Pyrin valitsemaan seurani hoksaavaisemman laidan mukaan, mutta työelämässä se ei ole aina mahdollista. Vapaa-ajalla kyllä. 

Siis mitä? Olet töissä tyhmien kanssa. Älykäs on varmaan kumminkin yhtä älykkäästä porukassa töissä. Vaihda ihmeessä hommiin jossa älykkäitä!! Vai oletko kunnianhimoton ja jäänyt keskijohtoon?

Rivitutkija olen.

Ammatinimike on siis tutkija. Kyseessä laitos, joka osan rahoituksesta saa valtiolta, osa pitää ansaita itse. 

Totta, että en ole kovin kunnianhimoinen tyyppi. Ne vähät meriitit, jotka laiskuudeni lomassa olen saanut aikaan, ovat kovin vaatimattomia. 

Oikeassa olet, että paremman seuran eteen saa tehdä töitä. 

Vierailija
28/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on omaa vajavaisuutta, jos moinen ärsyttää.

Näin on. ja sepä se vasta minua ärsyttääkin.

t. se heikkolahjaisen paha sisko

Vierailija
29/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "nopeaälyiset" voivat olla myös ärsyttäviä, kun pyrkivät oikotietä johtopäätöksiin, ennen kuin asia on edes kuultu loppuun. Eli päätyvät sitten kommentoimaan eri asiaa kuin mistä oli edes kyse.

Tässä on kyse ihan eri ominaisuudesta, jotka tuskin edes korreloivat.

Kuinka niin? Ei tuosta avauspostista tule mikään muu läpi niin vahvasti kuin kärsimättömyys.

Vierailija
30/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä helpotti kun sain aivoverenvuodon ja älykkyysosamääräni tipahti 146:sta 117:ään. 

Ei enää tee mieli tappaa ketään.

Vierailija
31/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättääpä tämä tunteita. Toiset on nopeita, toiset hitaampia (mutta ehkä perusteellisempia), mitä itsekehua se on jos sanoo olevansa nopea?

Vierailija
32/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suhteellisen sukkelasanainen. Ärsyttää joskus, kun heittää jonkun aika terävän kommentin, eikä toinen tajua pointtia lainkaan, vaan toljottaa suu auki. Ja jos se kommentti on "suomennettava", niin siitähän menee koko terä.

Vierailija
33/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää. Ja se on ihan kamalaa, sillä minulla on heikkolahjainen sisarus. Minulla menee tosi nopaesti hermot, kun hän ei ymmärrä, vaikka ymmärränkin ettei hän sille mitään voi.

Ja olen myös joutunut erkaantumaan läheisestä kaverista sen vuoksi, että hänen yksinkertaisuustensa sai minut jatkuvasti olemaan hänelle ironinen ja kyyninen. Hävettää kyllä.

Minä olen nopea hoksaamaan ja minulla on kehitysvammainen lapsi. Ärsyttävää toki että lapsi tajuaa huonosti asioita oppiminen tooosi hidasta. Mutta ongelmia helpottaa paljon juurikin se että hoksaan tilanteet nopeasti ja puolesta ilmeestä mitä lapsi tarkoittaa. Mies ei taas hoksaa ja poruahan siitä seuraa.

Vierailija
34/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuh, se on ihan hirveän raskasta! Täällä av:llakin peukutan niin nopeesti, et ihan ärsyttää ku oon aina eka peukuttamassa! Hard life :'(

Vierailija
36/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miestäni nopeampi ja parempi. Muuten kai yliopistomaailmassa keskiverto.

Meillä on se ongelma, että.miehelläni on ylikorostunut itsetunto. Hän ei siedä sitä, että hoksaan asiat selvemmin kuin hän ja sitten korjailen hänen toimiaan oikeaan suuntaan. Raivostuu. Aina korjailen ja päällepäsmäröin

kuulemma. Tulee kunnon riita.

Ratkaisu: minä en korjaa juuri koskaan. Mies tehköön virheitä ja ajakoot vaikka ilman valoja. Minä ärsyynnyn mielessäni.

Vierailija
37/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti usein ärsyttää. On niin vaikea olla vastaamatta toisen puolesta! Sitten toiselle tulee tunne että mulla on mielipide joka asiaan ja haluan viimeisen sanan

Vierailija
38/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Miksi ärsyttäisi...

Vierailija
39/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tietenkin, ainakin palavereissa, kokouksissa ja neuvotteluissa tää yleinen hidasälyisyys ja epäloogisuus.

Kyllä rehellisesti joskus oon miettinyt että olisko tässä maailmassa helpompaa olla vähän tyhmempi. Tai edes hitaampi.

Vierailija
40/62 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Paljon. Siitä on ollut jopa haittaa, koska monesti mielenkiinto jonkin uuden asian opetteluun on lopahtanut kun muut jauhavat ja pohtivat jotain turhaa yksityiskohtaa piinaavan kauan.