Miksi olet ylipainoinen?
Kommentit (45)
Koska syön liikaa enkä liiku ikinä.
Minä vaan söin liikaa. Rakastan ruokaa, enkä yhtään pidä nälän tunteesta.
Olen nyt tiputtanut 20kg ja vielä n. 10kg tiputettavaa, urheilen paljon, kunto on ihan hyvä ja voimaa löytyy. Yli vuoden ajan olen myös syönyt oikein terveellisesti, minulle tehtyjen ruokavalioden mukaan.
Herkkuja syön kerran kuukaudessa.
Ja kyllä mulla on nälkä jokapäivä monta kertaa. Tekee myös herkkuja mieli aivan älyttömästi. Kokoaikaista taisteluahan tämä painonpudotus on kokoajan!
Olen kateellinen niille joiden ei tee mieli herkkuka jatkuvasti tai jotka tulevat kylläiseksi salaatista ja välipalalle riittää hyvin muutama pähkinä ja omena, mimulla ne on yhtä tyhjän kanssa
Söin liikaa, söin kun oli tylsää.
Olen vuodessa pudottanut 40kg.
Montako tekosyytä ap löytää tästä ketjusta?
Toivun syöpähoidoista, joiden aikana sain useamman kerran suuren määrän kortisonia.
Suosittelen sinullekin hyväksi tekosyyksi.
Mulla on 95 % vastaus: syön enemmän kuin kulutan.
Mulla on lisäksi menossa kilpirauhasselvittelyt, se voi kuulemma vaikuttaa painoon lisäävästi. Luulen että sen osuus on 0-5 %, olen ollut ylipainoinen jo nelisen vuotta, enkä usko että se kilpparihomma on koko aika ollut (jos edes on siellä häikkää).
Saa nähdä, laihdunko jos kilpparissa löytyy häikkä ja tulee lääkkeet. Tai sit ulosmittaan edun ja syön suklaata :)
Ei tekosyitä.
Kittaan liikaa alkoholipitoisia juomia. Syöminen on suht kuosissa. En ole pahasti, mutta 10 kg on yli suositeltavan rajan eli BMI on jotain 27-28 välissä.
Koska tykkään syödä ja inhoan liikuntaa.
Olin hoikka vaikka söin mitä n. 25v asti. Liikuntaa vihasin ja harrastin lähinnä pakkohyötyliikuntaa. Aloin lihoa kun aineenvaihdunta alkoi hidastua, enkä osannut lopettaa syömistä.
Olen edelleen lihava, mutta harrastan kuntosalia. Mun lihaskunto on ikäisekseni todella hyvä (47v). Ehkäpä jossain vaiheessa ryhdistäydyn ja pudotan painoni normaaliksi, mutta en halua menettää yhtään lihaksia.
Miten sun kunto?
Ok sori, ihan hyviä syitä teillä.
Olen vain kyllästynyt kuuntelemaan 180kg kaverin ulinaa miten epäreilua on kun kaikki muut on laihoja paitsi hän (joka suurinpiirtein asuu jääkaapissa ja ei liiku kuin keittiöstä vessaan). Ja haukkuu kaikkia nuoria normaalipainoisia huoriksi jne ja tuntuu paheksuvan jos joku tarkkailee vähänkin syömisiään tai harrastaa liikuntaa.
ap.
Minua palkittiin lapsena ruualla eli herkuilla.
Kaikki hyvät muistoni lapsuudesta liittyvät ruokaan. Tätä hyvää mieltä olen sitten tiedostamatta hakenut nuoruusvuosinakin, jolloin paisuin satakiloiseksi (ylikin).
Sittemmin olen terapiassa ymmärtänyt asian. Olenkin onnistunut pudottamaan nyt kolmikymppisenä n .15 kg ja taistelu jatkuu. Edelleen siis olen reilusti ylipainoinen.
Tämän voi katsoa tekosyyksi tai sitten ei. Saa vapaasti valita.
15 vuotta neurolepteja ja aina nälkä. Paino noussut 120%.
Lapsena oppinut vääriä ruokailutapoja. Syötiin paljon halpoja aineksia kun oli lama ja työttömyys. Sitten kun ite sai ostaa niin tuli vedettyä viimeistä päivää. Liian vähän liikuntaa plus sellaiset geenit että rasva jää heti kroppaan.
Olen vain huomaamatta lihottanut itseni. Kiire, stressi, masennusta ja väsymystä. En harrasta enää oikein mitään liikuntaa. Syön liian harvoin ja kun syön niin syön liikaa ilmeisesti. Viikonloppuisin olen tykännyt juoda viiniä.
Koska kaikki muutkin on.