Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet ylipainoinen?

Vierailija
08.04.2016 |

listaa tekosyysi

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan karkkia ja olen koukussa siihen

Vierailija
22/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen  yksinäinen ja masentunut. Herkuista saa hyvän olon tunteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tunnetiloihin sen sijaan että käsittelisin ne

Vierailija
24/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla särähti tuo että ap:n ylipainoinen ystävä huorittelee herkästi. Voisko ylipainoisuuden taustalla olla jotakin traumaattista? Onko yritetty raiskata tai jotakin vastaavaa?

Tiedän, että joskus seksuaalista väkivaltaa kokeneet tavallaan syyttävät itseään ja rikoksen tapahtuma-ajan tyyliään ja suojautuvat muuttamalla itseään omasta mielestään rumemmaksi. Esim. ottavat miesmäisen tyylin, ovat mahdollisimman harmaita, lihovat.

Ihan vaan siis arvauksena.

Vierailija
25/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla särähti tuo että ap:n ylipainoinen ystävä huorittelee herkästi. Voisko ylipainoisuuden taustalla olla jotakin traumaattista? Onko yritetty raiskata tai jotakin vastaavaa?

Tiedän, että joskus seksuaalista väkivaltaa kokeneet tavallaan syyttävät itseään ja rikoksen tapahtuma-ajan tyyliään ja suojautuvat muuttamalla itseään omasta mielestään rumemmaksi. Esim. ottavat miesmäisen tyylin, ovat mahdollisimman harmaita, lihovat.

No minä olen tehnyt vähän samaa, kun sekaannuin tietämättäni varattuun mieheen ja siitä seurasi vuosisadan draama. Yritän kai tehdä itseni näkymättömäksi. 

Vierailija
26/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on aina ollut ylipainoinen, ei ainakaan ole ikinä kertonut kokeneensa seksuaalista väkivaltaa. Luulen että tuo huorittelu jne muiden haukkuminen johtuu kaverini huonosta itsetunnosta. Kaikki muutkin kaverin perheessä ovat ylipainoisia, että kai ne syömistavat on kotona opittu.

Vierailija
27/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmin mässyä, enkä laiskuuttani liiku tarpeeksi. Lihakset tulee ja menee, läski on ikuista.

Vierailija
28/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämäntapani näköjään pitää minut tällaisena.

Tykkään tehdä ihanaa ruokaa ja myös syödä sitä aterioilla itseni kylläiseksi. Tekemäni ruoka on monipuolista ja varsin terveellistä, mutta mitään ihan kevyttä se ei ole. Kasviksia/juureksia/marjoja/hedelmiä ruokavaliooni kuuluu runsaasti. Alkoholia käytän hyvin harvoin, muutenkaan en juurikaan "juo" kaloreita.

Lisäksi tykkään leipoa ja leivonkin todella hyviä leivonnaisia, ja luonnollisesti myös välillä syön niitä. En päivittäin, mutta useasti viikossa kuitenkin. Myös suklaata tykkään syödä silloin tällöin.

Syön säännöllisesti, en jätä aterioita väliin, en myöskään saa mitään ahmimiskohtauksia.

Olen löytänyt itselleni sopivan määrän liikuntaa arkiliikunnan lisäksi, eli käyn reippaalla kävelyllä 2-3 kertaa viikossa, reilun tunnin kerrallaan. Lisäksi käyn kuntosalilla kahdesti viikossa, ja teen siellä n. tunnin mittaisen koko kropan tehokkaan treenin. Nämä tekevät minulle hyvän olon eivätkä aiheuta mitään stressiä määränsä vuoksi, enempi sitä jo aiheuttaisi. En myöskään halua luopua minulle tärkeästä hyvästä ruuasta.

Elikkä siinäpä syyt ylipainooni.

Vierailija
29/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole ehtinyt pudottaa raskauksien aikana tulleita kiloja ennen uutta raskautta, koska tykkään syömisestä, koska en liiku juurikaan. siksi.

Vierailija
30/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna en tiedä.

Vierailija
31/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn hoikkana vain noin 800-1000 kcal dieetillä, jolloin olen melkein kokoajan nälkäinen ja heikko-oloinen. Nyt kun syön noin 1500 kcal päivässä, olen lihonut noin 10 kiloa.

Vierailija
32/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en voi lopettaa syömistä vaikka kyseessä olisi terveellistäkin ruokaa.

Vierailija
33/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon viiniä ja syön sipsejä. Ja karkkia. Juon myös olutta ja siideriä. Syön tietenkin myös ruokaa.

Vierailija
34/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen laiska, rakastan olutta ja juustoja. Teen pitkiä päiviä töissä ja, kun tulen kotiin, laiskuuttani teen vain jonkun juustolämppärin karkkien kera.

Mutta jee, kolme kiloa tippunut sillä, että olen vaihtanut leivät hedelmäsalaatteihin ja smootiehin, sekä laittanut pastan sijaan kasviksi :)

35/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siks koska jostain syystä paino ei enää tipu nii helpolla ku ennen nii laihdutuksessa menee enemmän aikaa

Vierailija
36/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, en oikein tiedä. Olen ollut aina pulska:) sisarukset on superlaihoja, veli jopa liian laiha. Oon ihan ku äiti ja mumma:) ruoka on ihan jees, mut ei iso juttu. Ei kyllä stressaakaan paino, kun oon terve ja tykkään liikkua. Itseä ei vois vähempää kiinnostaa muiden paino.

Vierailija
37/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kauhea ylisuoriutuja pitkään, jolloin minulla ei ollut aikaa kiinniittää huomiota painoon. Nyt taas olen sairaslomalla loppuunpalamisen takia ja ei ole voimia edes arjen pyörittämiseen, painonpudotus hankkeesta puhumattakaan.

Vierailija
38/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan annoskoot ja epäsäännöllinen ruokarytmi kera vuorotyön.

Toisaalta en kai kovin epäterveellisesti mussuta vaan normaalia kotiruokaa.

Herkutellen kyllä viikolla milloin enemmän ja milloin vähemmän.

esim tänään.

9.00 herätys, 2x ruisleipä siivu kalkkunalla (1siivu/leipä), vettä 0,5l

11- 12.00 Lenkki 1h koiran kanssa kävelyä ja juoksua

13.00 Lounas, lasagnea + vettä juomana

16.00 Töissä 2x kinder suklaapatukka

20.00 lasagnea + vettä

Siinäpä tämän päiväiset

Kotona olen noin 23.45.

mitat 166/88kg

Vierailija
39/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyvä mussutan liikaa.

Vierailija
40/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vaan lihonut vähitellen, vaikka elämäntavoissa ei ole suuria muutoksia tapahtunut. Olen syönyt suhteellisen terveellisesti koko ikäni, joskin viime vuosina olen kiinnittänyt entistäkin suurempaa huomiota ruuan terveellisyyteen ja ruuan yleiseen laatuun.

Herkuista en ole koskaan kieltäytynyt, mutta niiden suhteen olen hyvin vaativa, eli mikä tahansa ei kelpaa. Karkkeja, suklaata ym. syön harvoin, mutta niistäkään en kieltäydy, jos mieleistä sattuu kohdalle. Suklaasta en edes kovin paljon pidä. Leivonnaisista ja jälkiruuista pidän, mutta hyvin vaativa olen niidenkin suhteen. Sipsejä, virvoitusjuomia ym. tällaista voin nauttia erityistilanteessa, ja sellainen tilanne saattaa tulla eteen ehkä kerran tai kaksi vuoden aikana. Ruokavalioni on kasvisvoittoinen, leipää syön paljon ja voita sen kanssa. Lihaa syön harvoin, naudan lihaa en koskaan. Kala on parasta mitä tiedän. En ole absolutisti vaikka alkoholi ei kuulu elämääni juuri ollenkaan. Joskus lasillinen olutta tai drinkki hyvässä seurassa maistuu.

Liikuntaa pyrin harrastamaan kolme kertaa viikossa siten, että tulee kunnolla hiki. Haluaisin tehdä enemmän ruummiillista työtä, mutta nyt siihen ei ole oikein mahdollisuutta.