Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet ylipainoinen?

Vierailija
08.04.2016 |

listaa tekosyysi

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en voi lopettaa syömistä vaikka kyseessä olisi terveellistäkin ruokaa.

Sama. Kun yritän laihduttaa ja lopetan herkkujen syömisen, en pysty lopettamaan normiruuan syömistä. Syön niin kauan, että kaikki on hävinnyt kokonaan mahaan eikä jäljellä ole enää mitään syötäväksi. En ymmärrä miksi! :(

Vierailija
42/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan jonkin sortin syömishäiriö. Mietin ruokaa koko ajan ja herkuttelen ihan liikaa. Kävelen kyllä paljon ja salilla käyn pari kertaa viikossa, mutta eihän se mitään auta, kun syö liikaa. Olen 165cm ja 85kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska BMI minulla hipoo 40. Jos se olisi 24 esim. niin en olisi näin lihava.

Vierailija
44/45 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua palkittiin lapsena ruualla eli herkuilla. 

Kaikki hyvät muistoni lapsuudesta liittyvät ruokaan. Tätä hyvää mieltä olen sitten tiedostamatta hakenut nuoruusvuosinakin, jolloin paisuin satakiloiseksi (ylikin). 

Sittemmin olen terapiassa ymmärtänyt asian. Olenkin onnistunut pudottamaan nyt kolmikymppisenä n .15 kg ja taistelu jatkuu. Edelleen siis olen reilusti ylipainoinen. 

Tämän voi katsoa tekosyyksi tai sitten ei. Saa vapaasti valita. 

Aika jännä että nuo lapsuusmuistotkin voi vaikuttaa eri tavalla. Minulla myös "kaikki" lapssusmuistot liittyy ruokaan: oli perhe koolla jouluna ja juhannuksena, ystäväperheet kylässä uutenavuonna, jokalauantaiset kahvikyläilyt yms. Ja aina syötiin. Mutta mun rakkain muisto niistä oli yhdessäolo, läheisyys ja välittäminen - ei se että olisi pitänyt syödä itsensä ähkyyn.

Ehkä juuri siksi edelleenkin ruoka on yhdessäolon muoto ilman lihomista. Huomenna tulossa taas illallisvieraita ja sunnuntaina on brunssivieraiden vuoro

Vierailija
45/45 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä iässä, kun suomalaisnaisella energiansaanti eli syöminen lisääntyy ja liikkuminen vähenee.