Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko hullu? Jälleensyntymisestä...

Vierailija
08.04.2016 |

Olen nelikymppinen nainen, korkeasti koulutettu, testatusti keskitasoa älykkäämpi. Olen kaikkien hihhulijuttujen ulkopuolella, en usko jumaliin ja vielä vähemmän uskontoihin.

Nyt kysyn av-raadilta, olenko kaikesta huolimatta myös hullu. Minulla on todella vahva tunne siitä, että minulla on ollut aikaisempi elämä, joka on vielä todella vahvasti läsnä tässä elämässäni. Jo pienenä minulla oli tunne siitä, että oikeasti olin intiaani ja poika. Olen jotenkin (harhaisesti) tullut siihen käsitykseen, että olen ollut intiaani jossakin Pohjois-Amerikassa ja saanut nuorena miehenä surmani jossakin taistelu- tai kaaostilanteessa.

En osaa millään lailla selittää, mistä tämä johtuu, mutta tunne on ollut minussa aina. Myös näkemykseni ja käsitykseni maailmasta on hyvin samankaltainen kuin hatarilla tiedoillani intiaaneilla kuvittelen olleen.

Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?

Kommentit (880)

Vierailija
841/880 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö meidän laittaa taas  video norsusta, joka osaa piirtää (tämä sama video oli poistetussa ketjussa). Todiste  jälleensyntymisestä. Kai hän oli joku  taiteilija jossakin edellisessä elämässä ja kyky säilyi. Laitetaan se vain kevennykseksi, helpotukseksi vakavan ja vaikean filosofian lisäksi.

Hänen nimensä on Suda ja hän tietää sen, ja hän laitta oman nimensä piirustuksen loppuun, ihan niin kuin aito ihmistaiteilja olisi tehnyt. Muisto edellisistä elämistä ja lahjakkuus säilyi.

Vierailija
842/880 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/880 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideahan on että synnyt uudelleen johonkin toiseen eliöön ja näet maailman taas kuten nytkin.

Ei tarkoita että sillä olisi sun nykyiseen elämään mitään yhteyttä.

Tässä kohta pitäsi ottaa selvää, mitä tarkoittaa samskara.

Samskarat ovat hienovaraisia "painaumia" (vaikutelmia), jotka jäävät mielen aineeseen (sanskritiksi "chitta"). Näin tapahtuu aina, kun suoritamme toiminnan tietoisesti. Nämä vaikutelmat eivät ole muistoja. Muistot muodostuvat vaikutelmista, aivan kuten valokuva kehittyy negatiivista. Meillä on taipumus säilyttää muistot, jotka ovat muodostuneet viimeaikaisista (suhteellisen tuoreista) vaikutelmista. Meille on kuitenkin annettu lukemattomia vaikutelmia (samskaroja), jotka ovat muodostuneet monien elämien aikana. Useimmat näistä vaikutelmista eivät enää kanna niihin liittyviä muistoja. Toisin sanoen, meihin vaikuttavat vaikutelmat (samskarat) monista elämistä, mutta emme yleensä tiedä, miten tai miksi ne vaikuttavat meihin, koska meillä ei ole muistoja teoista, jotka aiheuttivat nämä vaikutelmat.

On välttämätöntä voittaa kaikki samskarat, jotka pitävät mielemme ennakkoluulojen ja epäluottamuksen vallassa.

Samskaran vaikutusta kutsutaan nimellä "vasana". Vasanat ovat vaikutelmien (samskarojen) muodostamia taipumuksia tai kallistumia. Ne ovat haluja ja tunteita. Toisin kuin samskarat, vasanat (taipumukset) on helppo tunnistaa. Taipumukset (vasanat) synnyttävät mentaalisia malleja (vritti). Ajattelumme motivoituu näistä taipumuksista. Toisin sanoen ajattelemme vahvistaaksemme tunteitamme (haluja jne.). Nämä mielenmallit muokkaavat taipumuksiamme ja asenteitamme.

Vierailija
844/880 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopuksi mentaaliset mallit (vritti) johtavat toimintaan. Toisin sanoen, me toimimme (karma), koska mielemme kehottaa meitä (vritti) toimimaan, koska näin saamme aikaisempien tekojen mieleen jättämistä vaikutelmista (samskara) syntyneet toiveemme (vasana) toteutumaan.

Karman kiertokululla ei ole alkua. Ei ole olemassa "ensimmäistä tekoa", jonka kautta karman pyörä alkoi pyöriä, tai tämä "ensimmäinen teko" viittaa tilaan, joka on aika-avaruusjatkumon ulkopuolella.

Jos samskarat ovat äärettömiä, miten voimme hallita niitä? Itse asiassa emme voi kontrolloida menneitä samskarojamme, sillä ne ovat syntyneet automaattisesti menneiden tekojemme seurauksena. Pikemminkin meidän pitäisi kysyä, miten voimme estää samskaroita hallitsemasta meitä. Kunkin idän koulukunnan kannattajat pitävät omia menetelmiään tehokkaimpina, ja jotkut puhuvat "polkujen synteesistä".

Kaikki elävät olennot syntyvät dualismissa, illuusiossa, pyrkien miellyttäviin asioihin ja välttäen epämiellyttäviä asioita. Abhinivesha tarkoittaa pakkoa, näitä jatkuvia halun stereotypioita. Vriti on siis abhinivesha, ajatusten ja halujen pakkomielteiset stereotypiat, jotka oikeuttavat minut. Jos minulla on esimerkiksi huonoja tapoja, huonoja taipumuksia, mieleni ajatuksen pitäisi taistella niitä vastaan. Mutta jos olen ehdollistunut sielu, niin sen sijaan, että taistelisin niitä vastaan, oikeutan ne.

Vierailija
846/880 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lahjakkuus siirtyy elämästä toiseen, ja jos karma ei ole liian huono, lahjakkuus voi ilmaantua uudelleen seuraavassa elämässä. Jos ihminen kehittyy edelleen sillä alueella, jossa on lahjakas, on  vieläkin  lahjakkaampi taas seuraavassa elämässä. Siksi on olemassa lapsineroja.

Vierailija
847/880 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa teistä hullulta ehkä. Mutta muistan 1300 luvun. Muistan kaverini, he olivat myöskin ritareita. Minä olin kuninkaan uskottu. Se, johon hän luotti. Muistan neidon jota rakastin. Muistan suuren taistelun, nuolet ja kuinka minut petettiin ystävieni toimesta. Muistan kuinka katsoin taivaalle, ja näin joutsen pariskunnan lentävän.

Tämä muisto on elävä ollut aina mielessäni.

Vierailija
848/880 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa teistä hullulta ehkä. Mutta muistan 1300 luvun. Muistan kaverini, he olivat myöskin ritareita. Minä olin kuninkaan uskottu. Se, johon hän luotti. Muistan neidon jota rakastin. Muistan suuren taistelun, nuolet ja kuinka minut petettiin ystävieni toimesta. Muistan kuinka katsoin taivaalle, ja näin joutsen pariskunnan lentävän.

Tämä muisto on elävä ollut aina mielessäni.

On ihmisiä, jotka muistavat menneitä elämiä vielä aikuisenakin, mutta heitä on vain vähän, siis  hyvin vähän.  Joskus jopa katkelmia menneistä elämistä ilmestyy uniin, joskus hyvin yksityiskohtaisesti.

Vierailija
849/880 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdatko olla pienenä lukenut intiaanipoika Hiawatha kirjaa? Saattaa olla että olet sen kautta luonut itsellesi sellaisen mielikuvan.

Vierailija
850/880 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla lapsilla on tällainen muistikuva. MInun lapseni oli varma että oli ollut Afrikassa pienenä mustana poikana,  muisteli pitkään miten he istuivat rannan kivillä ja kävivät välillä uimassa, piirsi kuvan tuosta paikasta. Näytti miten he tanssivat. Mutta sitten asia unohtui. 

Tätä ilmiötä on tutkittu paljon, mitään todisteita ei oikein ole löytynyt. Toisaalta jokaista orjaa tai vähävaraista kohti tuntuu olevan tosi paljon aatelia... 

Toisaalta aatelisia ei ennen muinoin ollut niin vähän ja omalla kohdallani enemmistössä ovat olleet ihan tavalliset käsityöläiset ja orjat, joiden olen kuullut puhuneen edellisestä elämästään. 

Vierailija
851/880 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset muistavat usein menneitä elämiä kolmen tai jopa viiden vuoden ikään asti. Vanhemmat pitävät tätä lasten mielikuvituksen tuotteena.

Vierailija
852/880 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muista mitään mistään aiemmasta elämästä, mutta mulla on pitkään ollut melko selvä tunne, että olen paljon vanhempi kuin kehoni. Tämä selittäisi, miksi olen ymmärtänyt niin paljon asioita ja niin pienestä pitäen kuin olen.

Vierailija
853/880 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava tarina löytyy muinaisista teksteistä.

Lyhyesti sanottuna kuningas Citraketu oli lapseton ja yritti pitkään saada lapsia. Lopulta hän sai pojan.

Poika kuoli , murhattiin. Tämä on pitkä tarina.

Viisaat miehet, tietäjät, tulivat kuninkaan luokseen ja onnistuivat palauttamaan lapsen sielun takaisin lapsen kehoon (herättivät kuolleista).

Raamattua tuhansia vuosia vanhemmissa teksteissä on monia kuolleista herättämisiä. Niitä tarinoita ei ole ainoastaan Raamatussa.

Ja mystisen voimanavulla lapsi herätettiin henkiin.

Silloin tietäjä sanoi: "Saarnaa tälle miehelle!". Ja silloin sielu alkoi saarnata, hän (lapsen muodossa).

Ja lapsi alkoi puhua kuin aikuinen, lyhennettynä, tiivistettynä näin:

"Miksi ihmeessä kutsut itseäsi isäkseni? Ja miksi hän kutsuu itseään äidikseni? Miksi luulet, että olen sinun poikasi? Kuinka monta poikaa sinulla oli, kun siirryit ruumiista toiseen tässä maailmassa?

Minulla itselläni on ollut lukemattomia äitejä ja isiä. Mutta nämä suhteet ovat vain mayaa.

Pidätte minua kehona, mutta minulla ei ole mitään yhteistä tämän kehon kanssa. Olen ikuinen sielu."

Ja tämän jiva-saarnan kautta …tietoisuus heräsi kuninkaassa.

https://back2godhead.com/wp-content/uploads/2012/12/119_1976_11-12-35-c…

Vierailija
854/880 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleensyntyminen ja karman laki. Niitä pitää käsitellä yhdessä.

Kuten Srimad-Bhagavatamissa (4.20.14 ja 4.21.24) ja Manu-samhitassa (8.304-309) sanotaan, hyvä kuningas, joka SUOJELEE, saa KUUDESOSAN kaikkien kansalaisten hurskaiden toimien tuloksista. Kuningas, joka kerää veroja ja hyväksyy alamaistensa palveluksen, MUTTA EI SUOJELE HEITÄ, saa kuudesosan alamaistensa syntisestä KARMASTA... Kalin aikakauden hallitsijat tuskin voivat odottaa välttävänsä synkkää tulevaisuutta seuraavassa inkarnaatiossaan. Srimad Bhagavatam (4.14.17) toteaa myös, että hallitus, joka ei suojele kansalaisiaan, EI SAISI kerätä veroja.

Vierailija
855/880 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö meidän laittaa taas  video norsusta, joka osaa piirtää (tämä sama video oli poistetussa ketjussa). Todiste  jälleensyntymisestä. Kai hän oli joku  taiteilija jossakin edellisessä elämässä ja kyky säilyi. Laitetaan se vain kevennykseksi, helpotukseksi vakavan ja vaikean filosofian lisäksi.

Hänen nimensä on Suda ja hän tietää sen, ja hän laitta oman nimensä piirustuksen loppuun, ihan niin kuin aito ihmistaiteilja olisi tehnyt. Muisto edellisistä elämistä ja lahjakkuus säilyi.

Norsut ovat älykkäitä, siitä se kertoo. Norsu ajattelee, että piirränpä tähän nyt jotakin, ihmiset ilostuu niin vähästä :) Opetettu. Ihmiset usein aliarvioi eläinten älykkyyttä. En yhtään ihmettele tätä.

Vierailija
856/880 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettiin  juuri kirkonkelloja koskeva ketju. Ketä sekin häiritsi? No, jatketaan sitten täällä, koska tätä ketjua on vaikeampi poistaa. Aihe on eri, mutta ei ole muuta keinoa. Pointti oli se, että eri maissa on perinteitä, joiden mukaan maailma luotiin Sanalla, eli äänellä tai äänen värähtelyllä. Voisiko tässä teoriassa olla jotain perää?

Vierailija
857/880 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistettiin  juuri kirkonkelloja koskeva ketju. Ketä sekin häiritsi? No, jatketaan sitten täällä, koska tätä ketjua on vaikeampi poistaa. Aihe on eri, mutta ei ole muuta keinoa. Pointti oli se, että eri maissa on perinteitä, joiden mukaan maailma luotiin Sanalla, eli äänellä tai äänen värähtelyllä. Voisiko tässä teoriassa olla jotain perää?

Vaikka kellonsoitto on ikivanha, epätavanomainen hoitomuoto, nykyaikaisella tieteellä on paljon sanottavaa kellonsoiton voimasta. Kaikkialla pinnoilla: ilmassa, vedessä ja maassa usean kilometrin säteellä, kellonlyöminen tuhoaa kaikki haitalliset virukset ja bakteerit. Ja tämän tutkijat selittävät sillä, että bakteerit eivät asu kirkoissa. Nykyaikaisten tiedemiesten viimeisimmät havainnot vahvistavat kellonsoiton parantavan voiman.

Vierailija
858/880 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kellonsoitto on ikivanha, epätavanomainen hoitomuoto, nykyaikaisella tieteellä on paljon sanottavaa kellonsoiton voimasta. Kaikkialla pinnoilla: ilmassa, vedessä ja maassa usean kilometrin säteellä, kellonlyöminen tuhoaa kaikki haitalliset virukset ja bakteerit. Ja tämän tutkijat selittävät sillä, että bakteerit eivät asu kirkoissa. Nykyaikaisten tiedemiesten viimeisimmät havainnot vahvistavat kellonsoiton parantavan voiman.

Kellonsoitolla on voima parantaa.

Kellonsoiton salaisuudet

Mikä on kellonsoiton salaisuus? Salaisuus piilee sointivärien soinnukkuudessa ja rikkaudessa, joka saavutetaan soittajan pätevällä valinnalla ja taidolla. Tavallisesti kelloja on 5-12 kappaletta. Ortodoksisen kellonsoiton tyyppejä on neljä.

Vierailija
859/880 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellonsoiton salaisuudet

Mikä on kellonsoiton salaisuus? Salaisuus piilee sointivärien soinnukkuudessa ja rikkaudessa, joka saavutetaan soittajan pätevällä valinnalla ja taidolla. Tavallisesti kelloja on 5-12 kappaletta. Ortodoksisen kellonsoiton tyyppejä on neljä.

Missä hoidetaan kellonsoittoa

Voit tehdä sen kotona kuuntelemalla nauhoitusta, mutta parhaiten se onnistuu kirkossa, jossa on elävä ääni. Paraskaan laadukas äänite ei vedä vertoja live-äänelle.

Kehoon kohdistuvan vaikutuksen voima

Kellonsoitto on ensisijaisesti ääni, värähtely ilmassa. Jotkut äänet rauhoittavat, toiset kiihottavat. Kellojen soitolla on harmonisoiva vaikutus. Ja tulos? Tuloksena on, että koko elimistön tila paranee. Tällainen on kellojen vaikutuksen voima kehoon. Kellonsoitto on ikivanha ja epätavanomainen hoitomuoto, mutta se ei ole menettänyt mitään voimastaan ja on edelleen ajankohtainen myös tänä suuren teknologian aikakautena.

Vierailija
860/880 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellonsoiton salaisuudet

Missä hoidetaan kellonsoittoa

Voit tehdä sen kotona kuuntelemalla nauhoitusta, mutta parhaiten se onnistuu kirkossa, jossa on elävä ääni. Paraskaan laadukas äänite ei vedä vertoja live-äänelle.

Kehoon kohdistuvan vaikutuksen voima

Kellonsoitto on ensisijaisesti ääni, värähtely ilmassa. Jotkut äänet rauhoittavat, toiset kiihottavat. Kellojen soitolla on harmonisoiva vaikutus. Ja tulos? Tuloksena on, että koko elimistön tila paranee. Tällainen on kellojen vaikutuksen voima kehoon. Kellonsoitto on ikivanha ja epätavanomainen hoitomuoto, mutta se ei ole menettänyt mitään voimastaan ja on edelleen ajankohtainen myös tänä suuren teknologian aikakautena.

Mikä on kellonsoiton vaikutus ihmisten terveyteen?

Kellonsoiton suotuisat vaikutukset ihmisten fyysiseen ja henkiseen hyvinvointiin on todettu jo ammoisista ajoista lähtien. Tämä johtuu kellon lähettämistä ultraääniaalloista, jotka puhdistavat ilman bakteereista. Niitä on tunnetusti käytetty menestyksekkäästi epidemioiden jne. hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan